
Βραζιλία-Η αγορά υπηρεσιών μέσω κινητού στο στόχαστρο των επενδυτών
Με τις αποδόσεις των εταιριών ηλεκτρονικού εμπορίου σε χαμηλό επίπεδο τα τελευταία τέσσερα χρόνια, οι επενδυτές στρέφονται πλέον στις εταιρίες παροχής O2O υπηρεσιών, των οποίων η αγορά πραγματοποιείται μέσω έξυπνων κινητών συσκευών.
Η κλήση ταξί και η παραγγελία φαγητού είναι οι πιο επιτυχημένες περιπτώσεις στη Βραζιλία. Άλλες διαθέσιμες επιλογές αποτελούν η κράτηση υπηρεσιών υγείας, καθαριότητας και ταχυμεταφοράς, ενώ εκτιμάται ότι υπάρχει σημαντική δυναμική σε κάθε τομέα που το μοντέλο υπηρεσίας είναι αναποτελεσματικό, όπως π.χ. υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης και ανακαίνισης σπιτιού, φύλαξης παιδιών, κλπ.
Η Βραζιλία έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον των επενδυτών λόγω της αύξησης χρήσης smartphones και της πρόσβασης σε κινητό internet. Σύμφωνα με την Εθνική Αρχή Τηλεπικοινωνιών (Anatel), φέτος τον Οκτώβριο ο αριθμός των συνδέσεων 3G και 4G αντιπροσώπευε το 47,65% του συνόλου (279,35 εκ.), έναντι 46,63% των συνδέσεων 2G. Μόλις τον Ιανουάριο, η τεχνολογία 2G ήταν κυρίαρχη με 57% της αγοράς. Η αγορά θεωρείται ότι έχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης, λόγω του μεγέθους και της επαναληψιμότητας χρήσης των υπηρεσιών.
Οι σημαντικότερες επενδύσεις στο χώρο αναμένονται από τη βραζιλιανή Movile (στο κεφάλαιό της συμμετέχει η νοτιοαφρικανική Naspers), η οποία στοχεύει σε συναφείς εξαγορές ύψους 100 εκ. ρεάις. Η εταιρία εκτιμά ότι την επόμενη πενταετία θα βρουν μεγάλη ανταπόκριση 30 κατηγορίες υπηρεσιών O2O, έναντι δύο σήμερα (παραγγελία ταξί και φαγητού), ενώ στοχεύει σε ηγετικό ρόλο στη Λατινική Αμερική.
Εξάλλου, η κινεζική Baidu, που εξαγόρασε τον Οκτώβριο τη βραζιλιανή Peixe Urbano (online πώληση εκπτωτικών κουπονιών) ενδιαφέρεται επίσης για την αγορά O2O, η οποία, σύμφωνα με την εταιρία, ανέρχεται στην Κίνα σε 1 τρισ. δολάρια ΗΠΑ και έχει δυνατότητα μεγάλης ανάπτυξης και στη Βραζιλία.
Πηγή: Γενικό Προξενείο της Ελλάδος στον Άγιο Παύλο Βραζιλίας , Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων