Eurobank : Ο νέος φόρος ακινήτων δεν παύει να αποτελεί ένα πρόσθετο και σημαντικό φορολογικό βάρος

• Το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα δράσεων 

 

Κυκλοφόρησε η έκδοση της Eurobank 7ΗΜΕΡΕΣ OIKONOMIA στην οποία αναφέρεται ότι διαφαίνεται συμφωνία κυβέρνησης και τρόικας για την αποφυγή οριζόντιων μέτρων για το κλείσιμο του δημοσιονομικού κενού του 2014. Συνοπτικά η ανάλυση αναφέρει τα ακόλουθα:

 

 

 

 

 

 

 

 

Περιορίζονται τα χρονικά περιθώρια αποφάσεων για το δημοσιονομικό κενό του 2014

• «Οι βασικοί άξονες της στάσης της κυβέρνησης στις διαπραγματεύσεις για τα δημοσιονομικά περιλαμβάνουν:

-Αποφυγή οριζόντιων μέτρων για το κλείσιμο του δημοσιονομικού κενού του 2014.

-Συμβιβασμό στο θέμα της αναδιάρθρωσης των αμυντικών βιομηχανιών.

 

 

 

 

• Τα στοιχεία Γενικής Κυβέρνησης δείχνουν ότι η επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος για το 2013 δεν είναι δεδομένη αλλά προϋποθέτει συνέχιση βελτίωσης του ρυθμού αύξησης των φορολογικών εσόδων.

 

 

 

 

• Η συνολική χρηματοδότηση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων και οι τελικές πληρωμές για το τέλος Σεπτεμβρίου 2013 κρίνονται ως μη-ικανοποιητικές.

 

 

 

 

• Μέρος από τα αδιάθετα κεφάλια για εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων παλαιότερων ετών θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη του δημοσιονομικού κενού του 2013 ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο το πρωτογενές πλεόνασμα της συγκεκριμένης χρονιάς.

 

 

 

 

• Δείκτης Οικονομικού Κλίματος: υποχώρησε τον Οκτώβριο στις 91,2 μονάδες, ενώ αντιθέτως η Καταναλωτική Εμπιστοσύνη ενισχύθηκε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα στις -66,2 μονάδες.

 

 

 

 

 

Διαφαίνεται συμφωνία κυβέρνησης και τρόικας για την αποφυγή οριζόντιων μέτρων για το κλείσιμο του δημοσιονομικού κενού του 2014

Οι εκπρόσωποι των δανειστών (τρόικα) επέστρεψαν στην Ελλάδα τις προηγούμενες ημέρες και ήδη ξεκίνησε ο διάλογος με την ελληνική κυβέρνηση για τα ανοικτά ζητήματα (βλέπε Πίνακα).

 

 

 

 

Μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να έχει υπάρξει συμφωνία ούτε για το μέγεθος του δημοσιονομικού κενού του 2014 αλλά ούτε και για τις εναπομένουσες προαπαιτούμενες δράσεις που θα οδηγήσουν στην αποδέσμευση της δόσης του €1,0 δισ.

 

 

 

 

Ξεκινώντας από τις προαπαιτούμενες δράσεις παραμένει ανοικτό το θέμα των αμυντικών βιομηχανιών.

 

 

 

 

Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν υπάρξει κάποιες δυνατότητες σύγκλισης σε μια λύση που θα περιλαμβάνει συγχώνευση των αμυντικών βιομηχανιών και απολύσεις συγκεκριμένου αριθμού εργαζομένων.

 

 

 

 

Όπως είχαμε επισημάνει και σε προηγούμενα δελτία θεωρούμε ότι πολύ δύσκολα οι δανειστές θα κινηθούν σε λύσεις που λίγο έως πολύ θα συνεχίζουν την παρούσα κατάσταση.

 

 

 

 

Η κυβέρνηση δεν έχει περιθώρια να απορρίψει μια τέτοια λύση με δεδομένα τα θέματα που παραμένουν ανοικτά προς διαπραγμάτευση. Η προσμέτρηση του αριθμού των απολύσεων στις συνολικές απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων προσφέρει μια διέξοδο για συμβιβασμό.

 

 

 

 

Το θέμα του δημοσιονομικού κενού του 2014 παραμένει ακόμη ανοικτό με τις δύο πλευρές να εμμένουν στις διαφορετικές εκτιμήσεις για το μέγεθος του. Η κυβέρνηση επιμένει σε ένα δημοσιονομικό κενό περίπου στα €0,5 δισ. ενώ η τρόικα το ανεβάζει στα €2,0 δισ.

 

 

 

 

Η κυβέρνηση στην παρούσα φάση έχει επικεντρωθεί στο να πείσει τους δανειστές αναφορικά με την ορθότητα του υπολογισμού της και με τον τρόπο που θα καλύψει το συγκεκριμένο δημοσιονομικό κενό.

 

 

 

 

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το Προσχέδιο Προϋπολογισμού 2014 μέρος του δημοσιονομικού κενού θα καλυπτόταν από μέτρα που έχουν ήδη αποφασιστεί σε προηγούμενες αναθεωρήσεις του μνημονίου και των οποίων η εφαρμογή θα ξεκινούσε από τις αρχές του 2014.

 

 

 

 

Κρίνουμε ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια για την επίτευξη συμφωνίας όσον αφορά τα θέματα του 2014 (δημοσιονομικό και χρηματοδοτικό κενό) χωρίς την επιβολή νέων οριζόντιων μέτρων. Δεν αποκλείουμε όμως στοχευμένες παρεμβάσεις για να επιτευχθεί ο στόχος του πρωτογενούς αποτελέσματος του 2014.

 

 

 

 

Στο πλαίσιο αυτό είναι αναγκαίο να ολοκληρωθεί σύντομα ο διάλογος για τον νέο φόρο στα ακίνητα έχοντας πάντα ως βασικούς άξονες τόσο την συγκέντρωση των απαραίτητων φορολογικών εσόδων όσο και την δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών.

 

 

 

 

Ο νέος φόρος αν και δικαιότερος από το τέλος ηλεκτροδοτούμενων επιφανειών που θα αντικαταστήσει δεν παύει να αποτελεί ένα πρόσθετο και σημαντικό φορολογικό βάρος για τον φορολογούμενο.

 

 

 

 

Η κυβέρνηση θα μπορούσε να ολοκληρώσει τον δημόσιο διάλογο για το νέο νόμο σε προγενέστερη φάση ώστε να μην βρισκόμαστε τώρα αντιμέτωποι είτε με την επιλογή της επιβολής του τέλους ηλεκτροδοτούμενων επιφανειών για μια ακόμη χρονιά είτε με ένα επιπλέον δημοσιονομικό κενό (σε περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία σχετικά με το νέο φόρο).

 

 

 

 

Παράλληλα, η αναδιάρθρωση του ευρύτερου δημοσίου τομέα και ο εξορθολογισμός των δαπανών αν είχε εφαρμοστεί αποτελεσματικά θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του δημοσιονομικού κενού και σε συνεπακόλουθη μείωση των προσδοκώμενων εσόδων από το νέο φόρο ακινήτων.

 

 

 

image

 

(Kλικ στην εικόνα για μεγέθυνση)

 

 

 

 

Η πλήρης ανάλυση εδώ:7HMERES_OIKONOMIA_05112013v (1)

 

 

 

 

www. My Way Press.gr

6/11/2013

Σχετικά Άρθρα