Αυξανόμενα ενοίκια παλίρροιας και ενοίκια βαρώνων ληστών

Ο Tim O’Reilly  σε ένα άρθρο για την καινοτομία, την οικονομική μίσθωση, την Amazon και την Google. Βασικά, οι περισσότερες μεγάλες τεχνολογίες και πιο συγκεκριμένα αυτές οι δύο, βλέπουν το τέλος του κέρδους που δημιουργείται από τις αναπτυσσόμενες νέες αγορές (ανερχόμενες παλίρροιες) και έχουν στραφεί στην εξαγωγή ό,τι δολαρίων μπορούν (ενοίκια βαρώνων ληστών). Στην περίπτωσή τους, καταστρέφοντας τα αποτελέσματα αναζήτησης με πληρωμένες τοποθετήσεις που λαμβάνουν ένα φαινομενικά αυξανόμενο μερίδιο από αυτό που εμφανίζεται στους χρήστες.

Ένα άλλο άρθρο που περιλαμβάνει μερικές από τις ίδιες διαδρομές είναι  The Man Who Killed Google Search  του Ed Zitron .

«Αν η ανταμοιβή που αποκομίζει ένας ηθοποιός είναι μεγαλύτερη από τη συμβολή του στη δημιουργία αξίας, τότε η διαφορά μπορεί να οριστεί ως ενοίκιο. Αυτό μπορεί να οφείλεται στην ιδιοκτησία ενός σπάνιου περιουσιακού στοιχείου, στη δημιουργία μονοπωλιακών συνθηκών που επιτρέπουν την αύξηση των αποδόσεων σε έναν συγκεκριμένο τομέα ή σε αποφάσεις πολιτικής που ευνοούν άμεσα ή έμμεσα μια συγκεκριμένη ομάδα συμφερόντων». […]

[Herbert Simon το 1971 (!!):] «Σε έναν κόσμο πλούσιο σε πληροφορίες, ο πλούτος των πληροφοριών σημαίνει έλλειψη για κάτι άλλο: έλλειψη οτιδήποτε καταναλώνει αυτή η πληροφορία.  Το τι καταναλώνει η πληροφορία είναι μάλλον προφανές: καταναλώνει την προσοχή των αποδεκτών της.  Ως εκ τούτου, ένας πλούτος πληροφοριών δημιουργεί μια ένδεια προσοχής και μια ανάγκη να κατανεμηθεί αυτή η προσοχή αποτελεσματικά μεταξύ της υπεραφθονίας των πηγών πληροφοριών που θα μπορούσαν να την καταναλώσουν. […]

Οι ανατρεπτικές τεχνολογίες ξεκινούν με την επίλυση νέων προβλημάτων, την εξυπηρέτηση νέων αγορών και τη δημιουργία νέων ευκαιριών. Αλλά η ανατρεπτική τους ποιότητα έρχεται επίσης επειδή οι νέες εταιρείες τεχνολογίας ξεφεύγουν από τις γραμμές που έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύσουν το επιχειρηματικό μοντέλο των υπαρχόντων παικτών . […]

Οι ρυθμιστικές αρχές θα ήταν φρόνιμο να προλάβουν αυτή την εξέλιξη. Η τρέχουσα γενιά αλγοριθμικών κυρίαρχων διαμορφώνει την προσοχή των χρηστών τους, βοηθώντας να αποφασίσουν τι διαβάζουμε, τι βλέπουμε και αγοράζουμε, με ποιον είμαστε φίλοι και ποιον πιστεύουμε. Η επόμενη γενιά θα διαμορφώσει ακόμη πιο βαθιά την ανθρώπινη γνώση, τη δημιουργικότητα και την αλληλεπίδραση.

Πηγή: sentiers.media

Σχετικά Άρθρα