Αύξηση της παγκόσμιας αγοράς των Consumer Electronics

• Χάρη στην άνοδο των UHD τηλεοράσεων και των συσκευών με Bluetooth συνδεσιμότητα

 
• Ευρήματα της GfK για την διεθνή αγορά των Consumer Electronics – Πρώτο εξάμηνο του 2015

 
Με την αγορά των Consumer Electronics να παρουσιάζει έντονες διαφοροποιήσεις λόγω των συνεχών αλλαγών στις «οπτικές» και «ακουστικές» συνήθειες του καταναλωτή, η αγορά κατέγραψε άνοδο σε αξίες το πρώτο μισό της χρονιάς. Καινοτόμες λύσεις, όπως η Ultra High Definition τεχνολογία, οι Ηχομπάρες αλλά και τα Multi Room συστήματα πρωτοστάτησαν στην άνοδο των κατηγοριών της Τηλεόρασης και του Ήχου. Θετική τάση για την αγορά της τηλεόρασης εμφανίζουν όλες οι γεωγραφικές περιοχές με εξαίρεση την Ευρώπη. Αυτά είναι τα βασικά ευρήματα της GfK για την αγορά των Consumer Electronics, που δημοσιεύονται εν όψει της έναρξης της Έκθεσης IFA 2015 που θα πραγματοποιηθεί στο Βερολίνο.

Η GfK αναμένει η αγορά των consumer electronics σε αξίες για το έτος 2015 να φτάσει τα €185 δις παγκοσμίως. Το μέγεθος της αγοράς ξεπερνά κατά περίπου €9 δις την αντίστοιχη περσινή αγορά.

 
Αγορά της Τηλεόρασης: Ultra HD είναι η υποκατηγορία που ανεβαίνει

Η διεθνής αγορά της Τηλεόρασης βρίσκεται σε φάση σταθεροποίησης το 2015. Το 2014 πουλήθηκαν 234 εκατομμύρια τηλεοράσεις. χωρίς κάποιο μεγάλο γεγονός όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, αυτή την χρονιά εκτιμάται ότι θα πουληθούν περίπου 4 εκατομμύρια λιγότερες συσκευές φέτος. Αυτό οδηγεί σε μια πτώση της τάξης του 2%. Εν τούτοις, οι γεωγραφικές περιοχές ακολουθούν η κάθε μια διαφορετικές τάσεις. Η πιο μεγάλη αύξηση καταγράφεται στην Μέση Ανατολή και στην Αφρική φτάνοντας το 5%. Θετική εικόνα παρατηρείται τόσο στην Ασία όσο και σε Βόρεια και Νότια Αμερική. Τέλος το 2015, οι συνολικές πωλήσεις στην Δυτική Ευρώπη αναμένεται να φτάσουν τα 35.3 εκατομμύρια συσκευές. Αυτό θα σηματοδοτήσει πτώση περίπου 6% σε σχέση με το 2014. Έντονη πτώση σημειώνεται και στην Ανατολική Ευρώπη συμπεριλαμβανομένων των αγορών της Ρωσίας και της Ουκρανίας. Εκτιμάται ότι οι πωλήσεις στην συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή θα μειωθούν κατά περίπου 7 εκατομμύρια συσκευές. Στον αντίποδα η υποκατηγορία των Ultra HD τηλεοράσεων κινείται θετικά σε όλες τις περιοχές. Οι Ultra HD τηλεοράσεις έχουν την δυνατότητα για μεγαλύτερη ευκρίνεια στην εικόνα σε πιο μεγάλη διαγώνιο καθώς επιτυγχάνουν 4 φορές μεγαλύτερη ανάλυση σε σχέση με τις προκατόχους τους Full HD τηλεοράσεις. Πάνω από 28 εκατομμύρια Ultra HD τηλεοράσεις αναμένεται να πουληθούν το 2015 με την μεγαλύτερη συμμετοχή να καταγράφεται πιθανότερα στην αγορά της Κίνας, όπου σχεδόν το 40% των νοικοκυριών είναι εξοπλισμένα με τέτοιες συσκευές. Στην Δυτική Ευρώπη η GfK προβλέπει ότι θα πουληθούν περίπου 4 εκατομμύρια τεμάχια με περισσότερες από μια στις δέκα τηλεοράσεις που πωλούνται να είναι Ultra HD. Σε επίπεδο αξιών η δυναμική των Ultra HD τηλεοράσεων είναι ακόμα πιο σημαντική. Ήδη στην Γερμανία πάνω από το 10% των τηλεοράσεων που πουλήθηκαν τον Ιούνιο του 2015 ήταν Ultra HD συσκευές και οι οποίες ήταν υπεύθυνες για το ένα τέταρτο της συνολικής αξίας πωλήσεων.

Επιπρόσθετα στην παρουσία των Ultra HD, υπάρχουν εξελίξεις που καθιστούν την αγορά καινούριας τηλεόρασης ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Πιο συγκεκριμένα, το μέγεθος της οθόνης συνεχίζει να αποτελεί ένα βασικό στοιχείο πώλησης. Το 2010 στην Ευρώπη το μέσο μέγεθος μιας τηλεόρασης ήταν 31 ίντσες (79 εκατοστά) ενώ το 2015 έχει φτάσει τις 38 ίντσες (97 εκατοστά). Την ίδια στιγμή βέβαια η μέση τιμή συνεχίζει να πέφτει. Σαν συνέπεια αυτών ο καταναλωτής αγοράζει περισσότερα με λιγότερα χρήματα. Στα επιπλέον κίνητρα για την αγορά τηλεόρασης συμπεριλαμβάνονται η πιο ενισχυμένη ποιότητα εικόνας, οι OLED τηλεοράσεις, οι κυρτές συσκευές, «ανοιχτά» λειτουργικά συστήματα όπως Android, Tizen, Firefox OS ή Web OS καθώς και άλλες τεχνολογικές βελτιώσεις που ενισχύουν περαιτέρω την ψυχαγωγία του καταναλωτή.

Επίσης όλοι συζητούν ακόμα για τις «έξυπνες» τηλεοράσεις. Ιδιαίτερα ο συνδυασμός τους με video on demand υπηρεσίες δίνουν πρόσβαση σε μη καλωδιακή τηλεόραση. Αυτό επιτρέπει στον τηλεθεατή να αποκτήσει τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω ίντερνετ οποιαδήποτε στιγμή. Μια στις δύο καινούριες τηλεοράσεις που πωλούνται στην Ευρώπη είναι «έξυπνη» τηλεόραση. Επί συνόλου πωλήσεων τα τεμάχια αυτά αντιπροσωπεύουν περίπου τα τρία τέταρτα της συνολικής αξίας.

Παρ’ όλα αυτά με την αύξηση της διαθεσιμότητας των video on demand υπηρεσιών σε «έξυπνες» τηλεοράσεις, κονσόλες παιχνιδιών και media players η χρήση συσκευών οπτικού μέσου εμφανίζεται όλο και λιγότερο απαραίτητη. Με βάση τα παραπάνω η GfK εκτιμά ότι παγκοσμίως μόνο 57 εκατομμύρια DVD και Blue-ray θα πουληθούν αυτόν τον χρόνο. Αυτό οδηγεί σε πτώση της τάξεως των 10% σε σύγκριση με το 2014.

 
Οι Ηχομπάρες προσδίδουν ατμόσφαιρα κινηματογράφου στο σπίτι

Ανεξάρτητα αν τοποθετούνται κάτω ή μπροστά από την Τηλεόραση οι Ηχομπάρες επί του παρόντος προσφέρουν μια συνεχώς βελτιούμενη εμπειρία ήχου και συνεπώς μια κινηματογραφική ατμόσφαιρα στο σαλόνι. Διεθνώς 11.5 εκατομμύρια τέτοιες συσκευές πουλήθηκαν μέσα στο 2014. Αυτό συνιστούσε μια άνοδο περίπου 64% σε σχέση με το 2013. Η αυξανόμενη ζήτηση θα συνεχιστεί και το 2015. Οι εκτιμήσεις της GfK μιλούν για όγκο πωλήσεων περίπου 14.3 εκατομμύρια τεμάχια που θα οδηγήσουν σε αύξηση των αξιών κατά 21% συγκριτικά με το 2014. Ειδικότερα οι περιοχές της Λατινικής Αμερικής και της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης είναι μεταξύ των «νικητών» αυτή την χρονιά. Παρόμοια και στην Δυτική Ευρώπη, η ζήτηση για την δημοφιλή εναλλακτική του παραδοσιακού Home Theater αναμένεται να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα.

Τους πρώτους έξι μήνες του 2015, η ζήτηση για τις Ηχομπάρες στην Δυτική Ευρώπη υπήρξε ξεκάθαρα αυξητική και κατέγραψε άνοδο 29% με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 1.3 εκατομμύρια τεμάχια. Πιο συγκεκριμένα οι Ηχομπάρες με εξωτερικό subwoofer υπήρξαν ιδιαίτερα δημοφιλείς και ήταν υπεύθυνες για το 60% της συνολικής αξίας στην κατηγορία της Ηχομπάρας για το πρώτο εξάμηνο. Σε αυτή την κατηγορία η ύπαρξη συνδεσιμότητας μέσω Bluetooth αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την τελική αγορά, όπως μείζονος σημασίας είναι και για την κατηγορία του Ήχου συνολικά. Αν η μουσική συλλογή κάποιου είναι αποθηκευμένη σε MP3 μορφή στο κινητό ή την ταμπλέτα ή αν είναι χρήστης κάποιας από της ταχύτατα αναπτυσσόμενες διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης σε μουσικό περιεχόμενο, είναι πάρα πολύ σημαντικό η μετάδοση στο εκάστοτε ηχοσύστημα θα πρέπει να γίνεται όσο πιο εύκολα και γρήγορα αυτό είναι εφικτό. Κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Ιούνιο του 2015 σχεδόν το 80% των συσκευών στην κατηγορία της Ηχομπάρας είχε Bluetooth λειτουργία.

 
Τα συστήματα Home Τheater επηρεάστηκαν αρνητικά από την παρουσία που είχαν οι Ηχομπάρες.

Λόγω της επιτυχημένης παρουσίας που είχαν οι Ηχομπάρες, η ζήτηση για το παραδοσιακό Home Theater με ενσωματωμένο DVD ή Blue-ray «συρρικνώθηκε» παγκοσμίως κατά 23% φτάνοντας τα 8.4 εκατομμύρια τεμάχια. Για το τρέχον έτος η GfK αναμένει μια περαιτέρω μείωση της τάξης του 13% στα 7.3 εκατομμύρια τεμάχια. Εν τούτοις η έντονα αρνητική τάση έχει επηρεάσει κυρίως τις πιο ανεπτυγμένες αγορές όπως η Δυτική Ευρώπη και οι αναπτυσσόμενες περιοχές της Ασίας. Στην Ανατολική Ευρώπη καθώς επίσης και στην Αφρική (υπό-Σαχάριες χώρες), η αγορά κατέγραψε λιγότερο απότομη πτώση η οποία έφτασε το μείον 11% και μείον 9% αντίστοιχα. Μέχρι τώρα οι Ηχομπάρες είχαν μικρή συμμετοχή στις αγορές αυτές. Η προσμονή για Ultra HD διαδόχους των Blue-ray δίσκων δίνει έναν βασικό λόγο για καλύτερη παρουσία στο μέλλον. Πιθανό να έχουμε λανσάρισμα των εν λόγω συσκευών κατά την εορταστική περίοδο δημιουργώντας αυξημένη ζήτηση για αυτές τις συσκευές αναπαραγωγής. Τα πρώτα προϊόντα αναμένεται να κυκλοφορήσουν συγχρόνως με την έκθεση της IFA.

 
Σημαντική πτώση στον όγκο πωλήσεων των Ενισχυτών

Καθώς η GfK ξεκίνησε την απογραφή της συγκεκριμένης κατηγορίας στην Δυτική Ευρώπη, αναλυτικά συμπεράσματα μπορούμε να έχουμε μόνο για την συγκεκριμένη περιοχή.

Μετά από μικρή πτώση την προηγούμενη χρονιά από 790,000 σε 727,000 τεμάχια, η εικόνα παρέμεινε η ίδια και για το πρώτο εξάμηνο του 2015 (18% πτώση). Μια πιθανή αιτία για αυτό ενδεχομένως να αποτέλεσε η στροφή σε «ενεργά» ηχεία τηλεοράσεων. Σε πολλές συσκευές από τις σειρές προϊόντων του 2014 υπήρξε απουσία της πλήρους υποστήριξης των νέων Ultra HD προδιαγραφών (HDMI 2.0 και HDCP 2.2). Αυτό το θέμα βεβαία δεν θα υφίσταται μετά και την παρουσία των νέων μοντέλων στην IFA και το οποίο ενδεχομένως να συμβάλει στην αύξηση της ζήτησης για την εορταστική περίοδο.

 
Συστήματα Μουσικής και Ηi-fi

Τον προηγούμενο χρόνο η αξία πωλήσεων για τα Συστήματα Μουσικής και τα Hi-fi σημείωσε πτώση κατά 4%. Η GfK αναμένει σταθεροποίηση της αγοράς για το 2015. Σύμφωνα με τις προβλέψεις περίπου 18.6 εκατομμύρια τεμάχια θα πουληθούν παγκοσμίως φέτος. Η συνολική αξία εκτιμάται ότι θα καταγράψει αύξηση κατά 6% παρά το γεγονός ότι τα περιζήτητα Bluetooth ηχεία θα λειτουργήσουν ανταγωνιστικά για την συγκεκριμένη αγορά.

Και τα Συστήματα Μουσικής γίνονται όλο και περισσότερο «έξυπνα» με δυνατότητες συνδεσιμότητας και συνεπώς λίγο πιο ακριβά. Τα multi-room συστήματα είναι αρκετά δημοφιλή ειδικά στην Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη (όπου καταγράφηκε αύξηση σε αξίες κατά 42% το πρώτο εξάμηνο του 2015). Από την άλλη σε Νότια και Ανατολική Ευρώπη τα παραδοσιακά στερεοφωνικά συστήματα συνεχίζουν να κυριαρχούν. Ακόμα όμως και σε αυτή την περίπτωση οι συσκευές συνδυάζουν Bluetooth συνδεσιμότητα ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων.

Στις αναπτυσσόμενες αγορές και ειδικά σε αυτή της Νότιας Αμερικής οι αγοραστές συσκευών ήχου είναι κυρίως εστιασμένοι στην ισχύ. Συστήματα με ισχύ άνω των 1000 watts είναι υπεύθυνα για το 40% των συνολικών αξιών.

Σε γενικότερη βάση τώρα η κατάσταση που επικρατεί στα κράτη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης συνεχίζει να είναι αρκετά δύσκολη. Οι αγορές έχουν καταγράψει μαζική κατάρρευση λόγω της διαμάχης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας και του σχετικού εμπάργκο σε θέματα εμπορίου.

 
Σχετικά με τη μεθοδολογία

Μέσω του πάνελ μέτρησης λιανικών πωλήσεων (retail panel), η GfK σε τακτική βάση συλλέγει στοιχεία πωλήσεων σε πάνω από 100 χώρες παγκοσμίως για Τηλεοράσεις, συσκευές βίντεο, φορητά ηχοσυστήματα και hi-fi και home cinema.

Σχετικά Άρθρα