Βραβείο Αριστείας στον Καθηγητή του Πανεπιστημίου Κύπρου Μάριο Θεοδοσίου

Tο βραβείο Excellence in Global Marketing Research για το 2015 απένειμε  το συμβούλιο του Special Interest Group for Global Marketing της Αμερικανικής Ένωσης Μάρκετινγκ (American Marketing Association), στον Αναπληρωτή Καθηγητή του Πανεπιστημίου Κύπρου Μάριο Θεοδοσίου για το άρθρο του με τίτλο, “Strategy Fit and Performance Consequences of International Marketing Standardization”.

 
Το διακεκριμένο ερευνητικό άρθρο, που συγγράφηκε σε συνεργασία με τον Κωνσταντίνο Σ. Κατσικέα (University of Leeds), και Saeed Samiee (University of Tulsa) δημοσιεύτηκε το 2006 στο διεθνούς κύρους επιστημονικό περιοδικό Strategic Management Journal (Vol. 27, No. 9, pp. 867-890).

Το εν λόγω βραβείο αριστείας αναγνωρίζει τους συγγραφείς ενός ερευνητικού άρθρου, το οποίο δημοσιεύτηκε τα τελευταία 10 χρόνια, και το οποίο είχε σημαντική επίδραση στην κατεύθυνση του Global Marketing. Το βραβείο θα απονεμηθεί στο ετήσιο συνέδριο του American Marketing Association “Summer Marketing Educators’ Conference”, το οποίο θα διεξαχθεί τον Αύγουστο, στο Σικάγο.

Το ερευνητικό άρθρο καταπιάνεται με μία μακρά συζήτηση στη βιβλιογραφία αναφορικά με την καταλληλόλητα και τις συνέπειες στην επιχειρηματική απόδοση της τυποποίησης έναντι της προσαρμογής της στρατηγικής μάρκετινγκ στις διεθνής αγορές.  Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι ο βαθμός τυποποίησης της στρατηγικής σχετίζεται με την ομοιότητα μεταξύ των αγορών όσον αφορά το νομικό περιβάλλον, την ένταση και ταχύτητα της τεχνολογίας, τα έθιμα και τις παραδόσεις, τα χαρακτηριστικά των πελατών, το στάδιο του κύκλου ζωής του προϊόντος, και την ένταση του ανταγωνισμού.  Επιπρόσθετα, η τυποποίηση της στρατηγικής οδηγεί σε υψηλότερη απόδοση μόνο στο βαθμό που υπάρχει κατάλληλο ταίριασμα (fit or co-alignment) μεταξύ του περιβαλλοντικού πλαισίου και της διεθνούς στρατηγικής μάρκετινγκ της πολυεθνικής εταιρείας.

Ο Μάριος Θεοδοσίου (photo άνω) είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Μάρκετινγκ στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Κύπρου.  Η έρευνά του επικεντρώνεται στις στρατηγικές μάρκετινγκ των πολυεθνικών και εξαγωγικών εταιρειών και τη σχέση τους με την επιχειρηματική απόδοση, στη διοίκηση εξαγωγικού μάρκετινγκ και τη διοίκηση εξαγωγικών πωλήσεων, και στην εξέταση των παραγόντων που επηρεάζουν τα εργασιακά αποτελέσματα και την απόδοση των λειτουργών εξυπηρέτησης πελατών.  Τα άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε έγκυρα διεθνή επιστημονικά περιοδικά όπως Strategic Management Journal, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of World Business, Industrial Marketing Management, Journal of International Marketing, και International Business Review.

Σχετικά Άρθρα