
Γ. Μπουτάρης: Να δυναμώσουμε τη φωνή της λογικής και του αυτονόητου και να ακουστούμε πιο δυνατά από τα κομματικά συμφέροντα
• «Πέρα από τη βοήθεια σε επίπεδο αλληλεγγύης και πρόνοιας, οι Δήμοι πρέπει να περάσουμε και στην «ενεργητική» κοινωνική πολιτική. Αυτή, δηλαδή, που βοηθάει το επιχειρείν και τη δημιουργικότητα σε κάθε επίπεδο, που δίνει τα εργαλεία στους πολίτες να σταθούν μόνοι τους στα πόδια τους»
• «Στην εποχή των ισχνών αγελάδων το επίπεδο διαβίωσης στην πόλη εξαρτάται και από την ευρεσιτεχνία, τη φαντασία, το όραμα που τελικά μπορεί να έχει η ηγετική ομάδα ενός δήμου. Για τη Θεσσαλονίκη, η «βαριά» βιομηχανία της θα μπορούσε να είναι ο Τουρισμός, και εκεί προσανατολιστήκαμε»
• «Αν οι Δήμαρχοι δείξουμε την απαραίτητη ωριμότητα και απεξαρτηθούμε, έστω και σταδιακά, από τους κομματικούς εναγκαλισμούς τα πράγματα θα αλλάξουν»
Σε ομιλία του, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, με θέμα «Βιώσιμος Δήμος, Βιώσιμη Πόλη», στην ημερίδα της «Πρωτοβουλίας των Πέντε» δημάρχων στην Αθήνα, σήμερα, τόνισε ότι, για να φτιάξουμε βιώσιμες πόλεις θέλουμε οικονομικά υγιείς, λειτουργικούς και αυτόνομους Δήμους που θα διαθέτουν τα απαραίτητα εργαλεία για να κάνουν αποφασιστικές παρεμβάσεις βελτίωσης της καθημερινότητάς μας, σημειώνοντας ότι η γνωστή και χαριτωμένη κατά τα άλλα «ελληνική σχολή της μικροοικονομίας των κολλητών» δεν οδηγεί μακροπρόθεσμα σε νόμπελ οικονομίας. Οδηγεί στα αποτελέσματα που βιώσαμε σε κεντρικό και σε τοπικό επίπεδο. Αναλυτικά η ομιλία του έχει ως ακολούθως:
«Είναι οξύμωρο αλλά αληθινό ότι μετά το θάνατο της ελληνικής οικονομίας οι συζητήσεις για την βιωσιμότητα των δομών μας όλο και πληθαίνουν. Για να μην ξανακυλήσουμε στο βούρκο, όμως, πρέπει καταρχάς να βρούμε τι έφταιξε. Να βρούμε τι πήγε στραβά και πως να το διορθώσουμε.
Στους Δήμους, με λύπη μας, διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι ότι πολλά πήγαιναν στραβά. Δυστυχώς, ακόμη και σήμερα, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση πολλά συνεχίζουν να ακολουθούν το δρόμο που χάραξε ο κρατικοδίαιτος παραλογισμός της ελληνικής γραφειοκρατίας.
Θα σας μιλήσω για αυτά που μπορέσαμε να διορθώσουμε και για αυτά που θα θέλαμε να είναι αλλιώς και δε θα σταματήσουμε να τα διεκδικούμε παρά τις δυσκολίες και τα εμπόδια.
Για να φτιάξουμε βιώσιμες πόλεις θέλουμε οικονομικά υγιείς, λειτουργικούς και αυτόνομους Δήμους που θα διαθέτουν τα απαραίτητα εργαλεία για να κάνουν αποφασιστικές παρεμβάσεις βελτίωσης της καθημερινότητάς μας.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει ένας Δήμος βιώσιμος είναι η νοικοκυρεμένη διαχείριση των εσόδων του και ο περιορισμός των εξόδων του.
Όπως ήδη γνωρίζουμε από την πτώχευση του ελληνικού κράτους, η ριζική μείωση χρεών και ελλειμμάτων πρέπει να αποτελεί στόχο για οποιαδήποτε ολοκληρωμένη κρατική δομή επιθυμεί να επιβιώσει. Εμείς αυτή την πολιτική την ακολουθήσαμε με συνέπεια.
Δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα στο να αποπληρώσουμε χρόνιες υποχρεώσεις, μειώνοντας εντυπωσιακά τα χρέη μας. Κατά 90% σε προμηθευτές (από 73 περίπου εκατομμύρια σε 7,7) κατά 90% για απαλλοτριώσεις (από 38 περίπου εκατομμύρια σε 4), και κατά 25% τις δανειακές μας υποχρεώσεις (από 43,6 σε 32,5 εκατομμύρια).
Η αποπληρωμή υποχρεώσεων προς τρίτους και προμηθευτές, εκτός από την εξυγίανση των οικονομικών μας, «έριξε» παράλληλα και χρήματα στην τοπική οικονομία.
Παρότι η παραπάνω προσπάθειά μας μπορεί να ακούγεται τώρα ως επιβεβλημένη, δεν ήταν – όπως φαίνεται από αρκετά παραδείγματα κακοδιαχείρισης – βασική προτεραιότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Η σπατάλη χωρίς κανένα παραγωγικό ή κοινωνικό αποτέλεσμα, αλλά για ψηφοθηρικούς κυρίως λόγους, ήταν ο κανόνας σε πολλούς Δήμους και σίγουρα στον δικό μας προτού αναλάβουμε.
Η γνωστή και χαριτωμένη κατά τα άλλα «ελληνική σχολή της μικροοικονομίας των κολλητών» δεν οδηγεί μακροπρόθεσμα σε νόμπελ οικονομίας. Οδηγεί στα αποτελέσματα που βιώσαμε σε κεντρικό και σε τοπικό επίπεδο.
Να αναφέρω ενδεικτικά ότι στα τρία πρώτα χρόνια διοίκησης με την προσπάθειά μας να αποκαταστήσουμε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού (πράγμα άγνωστο στο πρόσφατο παρελθόν), εξοικονομήσαμε διόλου ευκαταφρόνητα ποσά. Η μείωση του λειτουργικού κόστους σε προμήθειες, έργα και μισθώσεις, ξεπερνά το 25%, μόνο χάρη στον ανταγωνισμό που επιδιώκουμε να υπάρχει στις προσφορές.
Για την αποφυγή φαινομένων κακοδιαχείρισης, όπως αυτά που έγιναν γνωστά στο πανελλήνιο, και που εκτρέφονται σε περιβάλλον θεσμικής χαλαρότητας, δημιουργήσαμε το τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου.
Η οικοδόμηση στέρεων θεσμών που μπορούν να ελέγχουν και να βελτιώνουν διαδικασίες είναι, κατά τη γνώμη μου, απαραίτητες για τη βιωσιμότητα δομών διοίκησης όπως οι δικές μας. Το αποδεικνύει άλλωστε η σύγκρισή μας με τις υπόλοιπες ανεπτυγμένες χώρες. Εκεί οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, χωρίς να είναι ασφυκτικοί και παρεμβατικοί, λειτουργούν καλύτερα.
Στην Ελλάδα, αντί να δώσουμε έμφαση σε εσωτερικές διαδικασίες και στην εκπαίδευση για την τήρηση της νομιμότητας, τα τελευταία χρόνια η πολιτεία έχει δώσει υπερβολικά μεγάλη ισχύ σε εξωτερικούς μηχανισμούς ελέγχου των Δήμων, όπως το Ελεγκτικό Συνέδριο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ευθυνοφοβίας των υπαλλήλων αλλά και τον ουσιαστικό περιορισμό της αυτενέργειας των Δήμων, πράγμα που μπορεί στις ακραίες εκφάνσεις του να θεωρηθεί ως και πολιτική παρέμβαση.
Ο εκσυγχρονισμός της νοοτροπίας προσέγγισης των οικονομικών θεμάτων ενός Δήμου πρέπει να συμβαδίζει με τη βελτίωση λειτουργίας των ίδιων των υπηρεσιών του. Ο συνδυασμός τους είναι στην εποχή μας εκ των ων ουκ άνευ για την επιβίωση ενός οργανισμού τοπικής αυτοδιοίκησης.
Εφαρμόσαμε τον νόμο, και εγκαταστήσαμε το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα που διέπει και παρακολουθεί όλες τις λογιστικές και οικονομικές διαδικασίες. Πλέον, ό,τι μπαίνει και ό,τι βγαίνει από τον Δήμο καταγράφεται και παρακολουθείται. Μένει μόνον το σύστημα αυτό να επεκταθεί και στα νομικά πρόσωπα του δήμου.
Μέσα από τον εξορθολογισμό και την ανασυγκρότηση των υπηρεσιών καθαριότητας, την περικοπή των πλασματικών υπερωριών, αλλά και χάρη στην εισαγωγή ενός συγκροτημένου συστήματος ανακύκλωσης, καταφέραμε να μειώσουμε κάθετα το κόστος της καθαριότητας. Τέτοιες πολιτικές μαζί με τη συνετή οικονομική διαχείριση «μας έλυσαν τα χέρια». Έτσι, για πρώτη φορά μετά από χρόνια που τα δημοτικά τέλη αυξάνονταν διαρκώς, καταφέραμε να τα μειώσουμε κατά περισσότερο από 20% συνολικά τα τρία τελευταία χρόνια. Αντίθετα, τη δεκαετία πριν την ανάληψη των καθηκόντων μας, είχαμε 100% αύξηση για τα δημοτικά τέλη και 450% αύξηση στα τέλη για κοινόχρηστους χώρους!
Ξεκινώντας από το έλλειμμα των 51 εκ. Ευρώ που παραλάβαμε, καταφέραμε με τη χρηστή διοίκηση, τον εξορθολογισμό των δαπανών και το «κυνήγι» των εσόδων του Δήμου (βεβαιώθηκαν ποσά που εκκρεμούσαν επί χρόνια) να καταγράψουμε πλεονάσματα για τις χρήσεις του 2012 και του 2013. Από την αρχή της θητείας μας υλοποιούμε άκρως ρεαλιστικούς προϋπολογισμούς που μας έχουν δώσει το περιθώριο να διπλασιάσουμε τις δαπάνες που πηγαίνουν στην κοινωνική πολιτική. Αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να δουλέψουμε περισσότερο αποτελεσματικά για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για την πόλη και τους κατοίκους της.
Για το σκοπό αυτό κινητοποιήσαμε διεθνείς και εθνικούς οργανισμούς και φορείς, οι οποίοι προσφέρθηκαν να συνδράμουν στο κοινωνικό έργο του Δήμου αλλά και σε άλλους τομείς της δημοτικής δράσης. Το ίδιο κάναμε και με απλούς ιδιώτες, επιχειρηματίες και δημότες που προσφέρουν αφιλοκερδώς σε είδος, υπηρεσίες, χρόνο και χρήμα.
Προσανατολιστήκαμε στην εξεύρεση κοινοτικών πόρων, καταθέτοντας περισσότερες από 50 προτάσεις-προγράμματα για όλους τους τομείς πολιτικής. Προτεραιότητα δώσαμε και εδώ στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής. Συνολικά φέραμε στο Δήμο Θεσσαλονίκης περισσότερα από 70 εκ. Ευρώ, ανεβάζοντας τη χρήση των κοινοτικών και εθνικών πόρων σε πρωτοφανή για τη Θεσσαλονίκη επίπεδα.
Δυστυχώς οι Δήμοι στην Ελλάδα δεν έχουν πολλές δυνατότητες να αντιμετωπίσουν την εχθρική στάση του κράτους απέναντι στους ανθρώπους του μόχθου και στην επιχειρηματικότητα.
Εκτός, όμως, από τη στοιχειώδη βοήθεια που παρέχουν οι δημοτικές δομές στους πιο αδύναμους, οι πολίτες πρέπει να στηριχθούν ώστε να στήσουν βιώσιμες επιχειρήσεις με ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Πέρα, λοιπόν, από τη βοήθεια σε επίπεδο αλληλεγγύης και πρόνοιας, οι Δήμοι πρέπει να περάσουμε και στην «ενεργητική» κοινωνική πολιτική.
Αυτή, δηλαδή, που βοηθάει το επιχειρείν και τη δημιουργικότητα σε κάθε επίπεδο, που δίνει τα εργαλεία στους πολίτες να σταθούν μόνοι τους στα πόδια τους.
Με αυτόν το στόχο, στην πόλη μας, προσπαθούμε να στηρίξουμε την επιχειρηματικότητα, αλλά και τη δημιουργική και την κοινωνική οικονομία.
Μέσα από διοργανώσεις του Δήμου, φορέων της πόλης, της ίδιας της κοινωνίας των πολιτών, και με συνέργειες όλων αυτών, υποστηρίξαμε το ντόπιο δυναμικό. Food Festival, Παγκόσμιας Έκθεσης Μουσικής WOMEX, Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας, Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής, Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, Διεθνές Πρωτάθλημα Παράκτιας Κωπηλασίας.
Αυτά είναι μερικά μόνο από τα παραδείγματα όπου ο Δήμος πρωτοστάτησε ή απλώς έπαιξε επικουρικό ρόλο στηρίζοντας θεσμούς και εκδηλώσεις που δίνουν ανάσα στους δημιουργούς, τους επαγγελματίες, τους επιχειρηματίες διαφόρων τομέων.
Στην εποχή των ισχνών αγελάδων το επίπεδο διαβίωσης στην πόλη εξαρτάται και από την ευρεσιτεχνία, τη φαντασία, το όραμα που τελικά μπορεί να έχει η ηγετική ομάδα ενός δήμου.
Για τη Θεσσαλονίκη, η «βαριά» βιομηχανία της θα μπορούσε να είναι ο Τουρισμός, και εκεί προσανατολιστήκαμε.
«Πουλήσαμε» στον κόσμο, στη γειτονιά μας και στην υπόλοιπη Ευρώπη το άυλο κεφάλαιο της πόλης – αναξιοποίητο όλα αυτά τα χρόνια – την πολυπολιτισμική ιστορία της.
Μαζί με τα 15 βυζαντινά μνημεία, μέρος της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, η άγνωστη οθωμανική Θεσσαλονίκη και η ξεχασμένη εβραϊκή κληρονομιά της πάλαι ποτέ «Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων» εξελίσσονται σε πόλο έλξης.
Θέλουμε να αναδειχθεί και να γίνεται πιο εύκολα αντιληπτό από τον περιπατητή της πόλης όλο το παρελθόν της, το πολυποίκιλο μωσαϊκό πολιτισμών που σφράγισε την ιστορία της. Για τα εκπληκτικής σπουδαιότητας ευρήματα της βυζαντινής οδού στο Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, δώσαμε μάχη ώστε να μην καταλήξουν παραπεταμένα, αλλά αντίθετα να αποτελέσουν ένα επί τόπου ζωντανό μουσείο.
Όλα τα παραπάνω βοήθησαν στη σύλληψη του brand name που δώσαμε στη Θεσσαλονίκη, το οποίο συμπυκνώνεται στη φράση «Πολλές Ιστορίες, Μια Καρδιά».
Και η συνταγή πέτυχε, όπως αποδεικνύεται από την εισροή επισκεπτών από Τουρκία, Ισραήλ, Ρωσία και Βαλκάνια. Ισραηλινοί επισκέπτες άρχισαν να έρχονται σε σημαντικούς και αυξανόμενους αριθμούς στην πόλη.
Σύντομα αναμένουμε οι διανυκτερεύσεις Τούρκων επισκεπτών να ξεπεράσουν τις 100.000 ετησίως, όταν πριν από λίγα χρόνια ήταν ελάχιστες.
Οι Ρώσοι επισκέπτες αυξήθηκαν κατά 63% περίπου το 2011, κατά 50% το 2012 και κατά επιπλέον 51% το 2013.
Όλα αυτά έγιναν χωρίς να κοστίσουν στην πραγματικότητα τίποτα πέρα από την απλή παρουσία και προβολή μας σε χώρες-κλειδιά, όπου η προσπάθειά μας ήταν να προωθήσουμε τη Θεσσαλονίκη ως τουριστικό προορισμό.
Στην κατεύθυνση αυτή, και χωρίς να θίγουμε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, ενεργοποιήσαμε με γειτονικές μας κυρίως χώρες, τη διπλωματία των πόλεων.
Με εργαλεία μας την ιστορία της πόλης, διοργανώσεις όπως την Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας για το 2014, καθώς και την Παγκόσμια Έκθεση Μουσικής WOMEX, παρουσιάσαμε τη σύγχρονη Θεσσαλονίκη. Εξάλλου, η πόλη μας έχει να προσφέρει πολλά σε επίπεδο πολιτισμού, παράδοσης, γαστρονομίας, ψυχαγωγίας, διασκέδασης αλλά και σε επίπεδο σύγχρονης δημιουργίας και δυναμικής.
Σύμφωνα με τα διεθνή δημοσιεύματα για τη Θεσσαλονίκη, τα οποία τα τελευταία τρία χρόνια αυξήθηκαν κατακόρυφα, φαίνεται πως τα καταφέραμε. Η Θεσσαλονίκη απέκτησε αναγνωρισιμότητα και συγκεκριμένη ταυτότητα: αυτήν της σύγχρονης πόλης, που διαθέτει χρώμα και δυνατότητες, πλούσια παράδοση και ζωή, και ένα ιδιαίτερα δυναμικό ανθρώπινο κεφάλαιο.
Η πόλη βραβεύτηκε ή τιμήθηκε από διεθνή Μέσα όπως οι Financial Times, το National Geographic, το τουριστικό περιοδικό Conde Nast, και άλλα, και αποτέλεσε «αφιέρωμα» σε πλήθος in-flight περιοδικά.
Βιώσιμος Δήμος χωρίς λειτουργική εσωτερική δομή δεν νοείται. Δε θα μιλήσω εδώ για τις διοικητικές αλλαγές που κάναμε και τον απαραίτητο σε κάθε Δήμο στοιχειώδη διαχωρισμό αρμοδιοτήτων μεταξύ αιρετών και διοικητικών στελεχών.
Θέλω να αναφερθώ, όμως, στο ότι για να δουλέψουν καλά οι δημοτικές υπηρεσίες και να παράξουν έργο για την τοπική κοινωνία, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αποσαφήνιση των επιμέρους στόχων τους.
Η στοχοθέτηση στις υπηρεσίες είναι και προϋπόθεση για τη σωστή αξιολόγηση τους αλλά και του προσωπικού που απασχολούν.
Σε τελική ανάλυση, όλες οι τεχνικές διοίκησης για παραγωγή βιώσιμων αποτελεσμάτων πρέπει να ανταμείβουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τις καλές επιδόσεις και να μετρούν αποτελέσματα.
Η αξιοσύνη πρέπει να επιβραβεύεται και σε αυτό το θέμα η «Πρωτοβουλία των Πέντε» πιστεύει πως όλο το θεσμικό πλαίσιο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρέπει να γίνει πιο ευέλικτο και βοηθητικό. Ως Δήμος Θεσσαλονίκης προσδοκούμε συγκεκριμένα αποτελέσματα καλύτερης στοχοθέτησης και αξιολόγησης των υπηρεσιών μας από μια συνεργασία που επιδιώξαμε συνειδητά με την αρμόδια υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Για να καταφέρουν οι Δήμοι να συμβάλλουν ουσιαστικά στη βελτίωση των συνθηκών ζωής στις πόλεις τους πρέπει να αποκτήσουν τη δέουσα αυτονομία.
Οι πόλεις μας σήμερα δεν απολαμβάνουν σχεδόν καμία αυτοτέλεια.
Οι Δήμαρχοι για να πάρουμε μια απόφαση και να την υλοποιήσουμε περνάμε από σαράντα κύματα.
Δεν είναι δυνατόν, στις μεγάλες πόλεις τουλάχιστον, να μην υπάρχουν δημοτικοί, ή διαδημοτικοί μητροπολιτικοί φορείς που να αποφασίζουν για θέματα όπως το λιμάνι, οι μεγάλοι (και λίγοι δυστυχώς εναπομείναντες) ελεύθεροι χώροι, η στάθμευση, οι λεωφορειολωρίδες, κτλ.
Ο παράλογος παρεμβατισμός του κεντρικού κράτους φτάνει μέχρι και σε αρμοδιότητες κεντρικών δρόμων της πόλης ή ελεύθερων χώρων, (όπως σε μας της Ν.Παραλίας), και αναγκάζει τους Δημάρχους να τρέχουν και να επαιτούν από υπουργείο σε υπουργείο.
Ως «Πρωτοβουλία των Πέντε» διεκδικούμε τα αυτονόητα τα οποία καλούμε και τους υπόλοιπους Δήμους να τα διεκδικήσουν.
Δεν επικαλούμαστε μόνο την πραγματικότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην συντριπτική πλειοψηφία των ευρωπαϊκών χωρών.
Υπογραμμίζουμε επίσης τις θέσεις της ΕΕ για τη νέα προγραμματική περίοδο και την έμφαση που δίνει στον αυτόνομο ρόλο των τοπικών δομών.
Επιδιώκουμε, λοιπόν, την ουσιαστική αυτονόμηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τον κρατικό εναγκαλισμό μέσω της διοικητικής και οικονομικής χειραφέτησής της.
Μπορεί αυτό να πραγματοποιηθεί μέσα από τη διαχείριση από πλευράς Δήμων των υφιστάμενων φόρων ακίνητης περιουσίας ή με κάποιον άλλο τρόπο, αλλά αυτό μένει να αποτελέσει μέρος μιας ευρείας συζήτησης.
Η συζήτηση αυτή, όμως, πρέπει να ανοίξει. Με έναν θεσμικά σωστό και υπεύθυνο τρόπο που θα παίρνει υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των Δήμων, αλλά και το σχετικό ευρωπαϊκό κεκτημένο.
Αν οι Δήμαρχοι δείξουμε την απαραίτητη ωριμότητα και απεξαρτηθούμε, έστω και σταδιακά, από τους κομματικούς εναγκαλισμούς τα πράγματα θα αλλάξουν.
Θα μπορέσουμε να οργανωθούμε και να συνεργαστούμε στη βάση των αναγκών των πόλεών μας και όχι ακολουθώντας κομματικές επιταγές. Έτσι σίγουρα θα βελτιώσουμε τη διαπραγματευτική μας θέση. Αυτή είναι εξάλλου και η ουσία της «Πρωτοβουλίας των Πέντε». Να δυναμώσουμε τη φωνή της λογικής και του αυτονόητου και να ακουστούμε πιο δυνατά από τα κομματικά συμφέροντα. Να εκφράσουμε, τελικά, το αίτημα του δημότη μας να ζήσει καλύτερα, σε πραγματικά βιώσιμες πόλεις.
Ο χρόνος θα δείξει αν οι Δήμαρχοι έχουν συνολικά τη βούληση να συμβεί αυτό γρήγορα. Είναι νομοτελειακά σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα συμβεί.
Η «Πρωτοβουλία των Πέντε» δημάρχων, πάντως, έχει ήδη συμβάλει αποφασιστικά στο να έρθουμε πιο κοντά στο δημότη και στη φωνή της λογικής. Αρκεί κάποια στιγμή και η Πολιτεία να την ακούσει.
Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας»