
Δημόσια Εισπρακτική επιχείρησΗ
Στις υπηρεσίες εισπρακτικών εταιριών και νομικών γραφείων προσφεύγει η ΔΕΗ για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών, συνολικού ύψους €1.3 δισ. βάσει τριών συνδυαστικών κριτηρίων αλλά με προφανή έλλειψη κοινωνικής υπευθυνότητας αγνοώντας (;) τις διαστάσεις της κρίσης στην κοινωνία και την οικονομία.
Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού αναζητά μέσω μειοδοτικού διαγωνισμού, που λήγει στις 29 Σεπτεμβρίου, νομικά γραφεία ή εταιρίες οι οποίες θα αναλάβουν την είσπραξη ανεξόφλητων λογαριασμών. Τα γραφεία θα κληθούν να διεκπεραιώσουν χρέη έως 20.000 πελατών, που οφείλουν κατά μέσο όρο 10.000 ευρώ.
Η τακτική αυτή θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε πρώτη φάση στην Αττική για ένα δίμηνο.
Η ΔΕΗ έχει ήδη καταρτίσει τον κατάλογο των καταναλωτών που θα παραδώσει στις εταιρείες που θα προσλάβει για την είσπραξη των ανεξόφλητων οφειλών της, βάσει τριών συνδυαστικών κριτηρίων. Το βασικότερο είναι το ύψος της οφειλής και το βάθος χρόνου αυτής, το δεύτερο το «προφίλ» του καταναλωτή, εάν δηλαδή έχει ανταποκριθεί ή όχι σε προηγούμενους διακανονισμούς και το τρίτο, η σχέση του με άλλες παραβατικότητες, όπως για παράδειγμα η σύλληψή του για ρευματοκλοπή.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται ανεξόφλητες οφειλές καταναλωτών που ανήκουν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) οι οποίοι αριθμούν περί τις 550.000. Σε αυτήν την κατηγορία καταναλωτών η ΔΕΗ, ανεξαρτήτως του ύψους της οφειλής που έχει συγκεντρώσει, δεν προχωράει σε διακοπές ρεύματος. Ένα από τα μεγάλα προβλήματα αυτή τη στιγμή είναι η υπόθεση των διακανονισμών. Η ΔΕΗ, προκειμένου να διευκολύνει τους καταναλωτές, εφάρμοσε από πέρυσι ένα αρκετά ευέλικτο πρόγραμμα διακανονισμών, το οποίο όμως δεν τηρείται από την πλειοψηφία των καταναλωτών που εντάσσονται σε αυτό.
Οι νομικές εταιρείες που θα προσλάβει η ΔΕΗ μέσω διαγωνισμού σε πρώτο στάδιο θα αναζητήσουν τον εξωδικαστικό διακανονισμό των οφειλών, μέσα στο πλαίσιο που έχει ορίσει η ΔΕΗ, δηλαδή δόσεις που μπορούν να φτάσουν έως και τις 8 διμηνιαίες, ανάλογα με τη συνέπεια του πελάτη κατά το προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Σύμφωνα με τη διακήρυξη, θα ακολουθεί τα εξής στάδια:
• Εντοπισμός οφειλετών, των οποίων τα στοιχεία επικοινωνίας έχουν μεταβληθεί χωρίς να έχει ενημερωθεί σχετικά η ΔΕΗ.
• Επικοινωνία/διαπραγμάτευση με στόχο την εξωδικαστική διευθέτηση (υπαγωγή σε διακανονισμό της οφειλής/ρύθμιση σε δόσεις) και την είσπραξη.
• Σύνταξη και αποστολή/κοινοποίηση απλών επιστολών ειδοποίησης ή/και εξωδίκων προσκλήσεων.
Σε δεύτερο στάδιο θα ακολουθήσει η δικαστική διεκδίκηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, στο πλαίσιο της οποίας το νομικό γραφείο θα προχωράει σε έρευνα για τον εντοπισμό περιουσιακών στοιχείων, σε υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία.
Στις περιπτώσεις οφειλετών άγνωστης διαμονής δεν θα προχωρεί στη δικαστική διεκδίκηση, ενώ σε περίπτωση που εντοπίζονται πελάτες χωρίς περιουσιακά στοιχεία ή προκειμένου να προχωρήσει σε αναγκαστική εκτέλεση, το νομικό γραφείο θα επικοινωνεί με τις νομικές υπηρεσίες της ΔΕΗ για περαιτέρω οδηγίες.