
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξοικείωσης με την αναπηρία στα σχολεία
Η “Ένταξη βιωματικού προγράμματος εξοικείωσης με την διαφορετικότητα: ανοιχτός διάλογος ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, από άτομα με αναπηρία” αποτελεί μια πρωτοβουλία ευαισθητοποίησης και συνειδητοποίησης στο πλαίσιο του σχολείου, από τον Σύνδεσμο Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους (ΣΚΕΠ)
Το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ενέκρινε το αίτημα του Σ.Κ.Ε.Π. για “Ένταξη βιωματικού προγράμματος εξοικείωσης με την διαφορετικότητα: ανοιχτός διάλογος ενημέρωσης & ευαισθητοποίησης, από άτομα με αναπηρία” (έγκριση Εισαγωγής Βιωματικού Προγράμματος στα Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας (Γενικής και Επαγγελματικής) Εκπαίδευσης – 25/5/2015 – Aρ. Πρωτ.82778/Δ4).
Η έγκριση εισαγωγής στα σχολεία, αποτελεί έναυσμα για την διεύρυνση των συστηματικών προγραμμάτων μη – τυπικής εκπαίδευσης του Σ.Κ.Ε.Π.
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ευαισθητοποίησης και συνειδητοποίησης στο πλαίσιο του σχολείου υλοποιείται από στελέχη και συνεργάτες του Σ.Κ.Ε.Π. οι ίδιοι νέοι με αναπηρία και με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών.
Η έλλειψη της καθημερινής επαφής, της απαραίτητης γνώσης και το αίσθημα της άγνοιας είναι εκείνα που συχνά αποτελούν την αιτία διαμόρφωσης αρνητικών στάσεων και άκαμπτων αντιλήψεων σχετικά με την εικόνα της αναπηρίας.
Οι ανοιχτές συζητήσεις, χωρίς λογοκρισία και διαμεσολαβητές, διαμορφώνουν ένα καινούργιο κώδικα επικοινωνίας χτίζοντας μέσα από την βιωματική διαδικασία, σχέσεις κατανόησης, σεβασμού και αποδοχής στο πλαίσιο του σχολείου. Τα ατόφια ανθρώπινα συναισθήματα αποτελούν την απλούστερη αλλά και πιο πετυχημένη συνταγή για μια στάση ζωής χωρίς περιορισμούς και «κλειστές» αντιλήψεις.
Στόχοι του προγράμματος είναι η:
-Κατανόηση των καθημερινών εμποδίων που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία
-Εξοικείωση των μαθητών με την “διαφορετικότητα” και η διαχείριση της διαφορετικότητας
-Ενίσχυση προγραμμάτων ευαισθητοποίησης στο σχολικό πλαίσιο
-Ενσωμάτωση των ατόμων με αναπηρία στην καθημερινότητα μας
-Άρση των προκαταλήψεων και του κοινωνικού αποκλεισμού
Ο κοινωνικός αποκλεισμός μπορεί να απαλυνθεί εάν, από πολύ μικρή ηλικία τα παιδιά εξοικειωθούν με την έννοια της «διαφορετικότητας».