
Επίσκεψη μαθητών του Αριστοτελείου Κολλεγίου στο Αρχείο Χαρτογραφικής Κληρονομιάς
Πότε άρχισαν οι άνθρωποι να φτιάχνουν χάρτες; Είχαν ταξιδιωτικούς οδηγούς οι Ρωμαίοι; Πώς ταξίδευαν στη θάλασσα οι ναυτικοί του Μεσαίωνα; Τα ερωτήματα αυτά απαντήθηκαν, μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψης 24 μαθητών και μαθητριών της Β’ τάξης λυκείου του Αριστοτελείου Κολλεγίου Θεσσαλονίκης στο Αρχείο Χαρτογραφικής Κληρονομιάς, στην Άνω Πόλη.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των project με θέμα «Μαθηματικές προσεγγίσεις στις μεγάλες ανακαλύψεις του 14ου-15ου αι.»
Ο καθηγητής Γιώργος Καρανάτσος συνόδευσε τους μαθητές και τις μαθήτριες της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, οι οποίοι παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Αρχείου με τίτλο: «Οι χάρτινοι καθρέφτες του κόσμου. Από τα πετρογραφήματα στους δορυφόρους: Οι Χάρτες, η πτολεμαϊκή Γεωγραφία και οι Μεγάλες Ανακαλύψεις (13ος-16ος αι)”.
Με τη βοήθεια του προγράμματος οπτικοακουστικής προβολής, έγινε μία περιήγηση στην ιστορία των χαρτών και τις χαρτογραφίας από τις απαρχές της μέχρι την εποχή των μεγάλων ανακαλύψεων, με έμφαση στη σχέση της χαρτογραφίας με τα μαθηματικά.
Παράλληλα, συζητήθηκαν με τα παιδιά θέματα όπως: Πότε άρχισαν οι άνθρωποι να φτιάχνουν χάρτες; Τι είναι η χαρτογραφική προβολή και οι συντεταγμένες; Πότε διατυπώθηκαν οι βασικές έννοιες της χαρτογραφίας για την απεικόνιση του κόσμου; Πώς ταξίδευαν στη θάλασσα οι ναυτικοί του Μεσαίωνα; Τι πίστευαν για την έκταση του κόσμου στη Μεσαιωνική Ευρώπη; Πόσο παλιά είναι η ιδέα ότι υπάρχουν ανεξερεύνητοι κόσμοι από την άλλη πλευρά της υδρογείου; Πού ταξίδεψε ο καθένας από τους μεγάλους εξερευνητές;
INFO Photo: Το κτήριο του Αρχείου Χαρτογραφικής Κληρονομιάς