Επιτυχημένος CEO είναι ο σκληραγωγημένος από την ελληνική, πολυετή κρίση, ευέλικτος CEO

«Έχουμε εισέλθει σε μια νέα εποχή ηγεσίας. Η ευελιξία (agility) προκύπτει από την ικανότητα του CEO να ισορροπεί το ένστικτό του με την εμπιστοσύνη σε όσα αποκαλύπτουν τα δεδομένα. Οι στρατηγικές αποφάσεις χρειάζονται δεδομένα, χωρίς προκαταλήψεις. Δεν αρκεί πλέον η αναζήτηση δεδομένων big data -αυτό που χρειάζεται είναι οι CEOs να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να ανακαλύπτουν τα ποιοτικά δεδομένα. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίσουν την ανθεκτικότητα των εταιρειών τους που απαιτείται για την επίσπευση της ανάπτυξης», σύμφωνα με τον  Bill Thomas, Πρόεδρο της KPMG International. Με αφορμή την 5ης έρευνα CEO Outlook, η οποία περιλαμβάνει για 2η φορά ελληνικά ευρήματα και τις απόψεις 50 Ελλήνων Διευθυνόντων Συμβούλων (CEOs) η νέα εποχή ηγεσίας ορίζεται από ένα κράμα  αποφασιστικότητας  και εμπιστοσύνης των  Ελλήνων CEOs στα κύρια πεδία, όπως:

  • To 66% των Ελλήνων CEOs εμπιστεύεται τις προοπτικές ανάπτυξης στη χώρα μας.
  • Το 58% εμπιστεύεται τις προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας
  • 90% των Ελλήνων CEOs δηλώνει ότι βλέπει την τεχνολογική αλλαγή περισσότερο ως ευκαιρία παρά ως απειλή για την εταιρεία τους
  • Το 32% θεωρεί την ευελιξία ως το «νέο νόμισμα» της επιχείρησης και τον πιο σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης
  • Το 68% των Ελλήνων CEOs στοχεύει να επεκταθεί σε αναπτυγμένες αγορές για τα επόμενα 3 έτη (41% Βόρεια Αμερική, 32% Ασία και χώρες Ειρηνικού, 15% Αυστραλασία, 12% Ευρώπη)
  • Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν προτεραιότητα σε σχέση με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού για το 76% των ερωτηθέντων
  • Μόνο το 2% των CEOs στην Ελλάδα έχει ήδη εφαρμόσει Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) για την αυτοματοποίηση κάποιων διεργασιών της εταιρείας τους
  • Οι Έλληνες CEOs βλέπουν ως βασικούς κινδύνους για την εταιρεία τους τις τεχνολογικές και γεωπολιτικές αλλαγές (22% και 20% αντίστοιχα)
  • Περίπου ένας στους δύο (56%) Έλληνες CEOs θεωρεί την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων ως πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για την εταιρεία του.
  • Το 48% δηλώνει ότι μια κυβερνοεπίθεση στην εταιρεία του είναι ζήτημα χρόνου, και όχι απλώς μια πιθανότητα.

Ο Νίκος Βουνισέας, Senior Partner της KPMG στην Ελλάδα σχολιάζοντας  τα ελληνικά ευρήματα παρατήρησε ότι: «Το φετινό CEO Outlook μας θυμίζει ακόμη μια φορά πως οι μεγάλες προκλήσεις των CEOs στις μεγάλες αγορές δεν ταυτίζονται με αυτές των Ελλήνων. Ενδεικτικό πως η ευελιξία, ο τρόπος δηλαδή για να ανταποκρίνονται πιο άμεσα οι επιχειρήσεις στην αγορά δεν αποτελεί τη Νο1 τους προτεραιότητα, όπως συμβαίνει με τον υπόλοιπο κόσμο. Παρόλα αυτά διαφαίνεται ότι οι Έλληνες CEOs αφουγκράζονται την ανάγκη για αλλαγή και πρόοδο, βάζοντας ψηλά την τεχνολογία στο DNA του disruption τους. Αξιοσημείωτη διαφορά είναι επίσης ότι σχεδόν 2 στους 3 Έλληνες CEOs σκοπεύουν να επεκταθούν σε ανεπτυγμένες οικονομίες, σε αντίθεση με τους ομόλογους τους στις κύριες αγορές που προβλέψουν στις αναπτυσσόμενες. Τέλος, θετικό στοιχείο είναι πως βλέπουν με αισιοδοξία την οικονομία της χώρας μας και τις προοπτικές ανάπτυξης.»

Οι πολλαπλές ταχύτητες  της παγκόσμιας οικονομίας, μετασχηματίζουν σε ακραίες μορφές  βίαια, ορισμένες φορές  απρόβλεπτα και συνήθως βάση σχεδίου σχεδόν κάθε πεδίο δραστηριότητας των επιχειρήσεων. Το μέγα ζητούμενο η στρατηγική ευελιξία. Αυτή καθοδηγεί τις εταιρίες να ανακαλύψουν, ή να παραμείνουν, στο ίδιο μήκος κύματος με τον πομπό των αλλαγών. Η  στρατηγική ευελιξία συλλαμβάνει το χτύπο, αφουγκράζεται τον παλμό, συντονίζετε με τις αλλαγές, προσαρμόζεται με τις ανάγκες του κοινού-στόχος. Και  μετασχηματίζει, βελτιστοποιεί, μεγιστοποιεί, ανασυνθέτει, μεταλλάσει, αναδημιουργεί το κοινό της κοινό –στόχο στην ίδια συχνότητα.

Το portfolio οφείλει να περιέχει ένα εύρος από νέες ιδέες, τομείς, κλάδους, ικανότητες, νοοτροπίες, αγορές, υπηρεσίες και προϊόντα, και σε αρμονική σύνθεση με την εταιρική ευφυΐα, την ανασυγκρότηση δυνάμεων, περιβάλλουν με μια δυναμική  μελετημένης ισχύος , την βάση της ευελιξίας. Βάση ισχυρή με αυτά  τα δομικά, συστατικά υλικά που αποτελούν τον πυρήνα μιας στρατηγικής ευελιξίας που προσθέτει αξία.

Ο αντισυμβατικός τρόπος σκέψης, οι πελατοκεντρικές καινοτομίες και η ενστικτώδης ικανότητα οδηγούν παραδοσιακά την αναγέννηση της στρατηγικής των ελλήνων CEOs.

Η αισιοδοξία τους για την  οικονομία της χώρας μας και τις προοπτικές ανάπτυξης της, αποτελεί επιλογή. Επιλογή από άποψη και όχι από ανάγκη. Γιατί έχουν μάθει, γνωρίζουν από πρώτο χέρι και σκληραγωγημένοι από την κρίση, διαβάζουν τις αλλαγές με την εξαιρετική αντίληψη που διαθέτουν: είναι υποχρεωμένοι να συμβαδίσουν με τις προκλήσεις, να τις αντιμετωπίσουν και να αξιοποιήσουν την ορμή της ταχύτητας η οποία  τους αγγίζει όλους. Και πρέπει να είναι παράλληλα επάνω στο κύμα των αλλαγών,  να κρατούν  σταθερά το τιμόνι, να οραματίζονται, να εμπνέουν και να κερδίζουν.

«Σήμερα, ο επιτυχημένος CEO είναι ο ευέλικτος CEO», επισήμανε  ο Πρόεδρος της KPMG International, Bill Thomas. Θα μπορούσαμε ίσως να προσθέσουμε, ειδικά για τον έλληνα CEO, ότι «επιτυχημένος CEO είναι ο σκληραγωγημένος από την ελληνική, πολυετή, κρίση ευέλικτος CEO».

Π. Τσακιρίδης

my way press.gr

Σχετικά Άρθρα