Ευκαιρίες επιχειρηματικής σύμπραξης δυνάμεων από Ελλάδα και Τουρκία

Ευκαιρίες για την επιχειρηματική σύμπραξη δυνάμεων από την Ελλάδα και την Τουρκία καταγράφονται στις αγορές των δύο χωρών και σε πεδία ανάπτυξης δράσεων όπως αυτό του franchise και η δυναμική που εξακολουθεί να υφίσταται και στο εμπορικό πεδίο εκτιμάται ότι, μπορεί να δώσει περαιτέρω ώθηση στην ενίσχυση των ελληνοτουρκικών οικονομικών σχέσεων, σύμφωνα με όσα προκύπτουν από τις τοποθετήσεις ομιλητών σε ημερίδα του Ελληνο – Τουρκικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδος, στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου “Money Show”.

 
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Τουρκο-Ελληνικού Επιχειρηματικού Συμβουλίου- Συμβούλιο Εξωτερικών Οικονομικών Σχέσεων (DEIK) Tevfik Bilgen, ο όγκος του διμερούς εμπορίου ξεπερνά τα 5,5 δισεκ. δολάρια και το 2013, οι εισαγωγές από την Ελλάδα στην Τουρκία αυξήθηκαν σε 4,2 δισ. δολάρια και οι εξαγωγές προς Ελλάδα μειώθηκαν σε 1,4 δισ. δολάρια.

 
Από την πλευρά του, ο Άγγελος Παπαγεωργίου International Business Development, αναφέρεται σε κοινωνικές αλλαγές που συντελούνται στη γείτονα- όπως αυτής της ταχείας αστικοποίησης- οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνητρο για επενδυτικές και επιχειρηματικές συνέργειες.

 
Στην Τουρκία, της οποίας το 46% των εξαγωγών κατευθύνεται στην Ευρώπη και το 76% των ξένων επενδύσεων σ’ αυτήν, προέρχεται από ευρωπαϊκές χώρες, ο πληθυσμός μεγάλων πόλεων (όπως Κωνσταντινούπολη και Άγκυρα) αυξάνεται – κατά μέσο όρο – 10%, σε ετήσια βάση.

 
Αυτή η πληθυσμιακή αύξηση, όπως και άλλες εξελίξεις, όπως η είσοδος όλο και περισσότερων γυναικών στην αγορά εργασίας ενδέχεται να “κρύβουν” ευκαιρίες για συμπράξεις επιχειρηματιών.

 
Στην Τουρκία, την 5η μεγαλύτερη -σε όρους δαπάνης για φαγητό -παγκοσμίως χώρα, ο μέσος όρος ηλικίας του πληθυσμού είναι κάτω των 29 ετών και περισσότερο από το 1/4 των κατοίκων της χώρας είναι ηλικίας 14 ετών ή κάτω, οδηγώντας σε υψηλότερη ζήτηση για τρόφιμα για παιδιά, παιχνίδια και προϊόντα παιδικής φροντίδας.

 
Ο πρόεδρος της μεταφορικής εταιρείας Σέφα ΕΠΕ, Ισμαήλ Σονάυ αναδεικνύει προβλήματα στις οδικές μεταφορές, σημειώνοντας ότι “…ο συνοριακός σταθμός των Κήπων (Έβρος) είναι η μόνη πύλη εισόδου-εξόδου”.

 
Ο Κωνσταντίνος Σιούμης, επιχειρηματικός σύμβουλος της ICAP θα παρουσιάσει την ελκυστικότητα της ελληνικής και της τουρκικής αγοράς για την ανάπτυξη δικτύων με τη μέθοδο του franchise, τους εναλλακτικούς τρόπους εισόδου σε αυτές και θα εστιάσει σε κρίσιμους παράγοντες επιτυχίας της διαδικασίας ανάπτυξης μίας επιχείρησης με τη μέθοδο του franchise.

 
Τον συντονισμό της ημερίδας θα κάνει ο πρόεδρος του Ελληνοτουρκικού επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδος Δημήτρης Συμεωνίδης.

Σχετικά Άρθρα