Εύρωστα οικονοµικά µεγέθη-αύξηση επενδύσεων για την hellas online

• Λειτουργική κερδοφορία στα €28 εκατ. µε περιθώριο 25,9%

• Αύξηση πελατών κατά 4,4% σε σχέση µε το α’ εξάµηνο του 2013

• Αύξηση επενδύσεων κατά 12,7% σε σχέση µε την αντίστοιχη περσινή περίοδο

• 531.563 LLU πελάτες

 

Η hellas online (ATHEX: HOΛ) ανακοινώνει τα οικονοµικά αποτελέσµατα για το α’ εξάµηνο του2014, σύµφωνα µε τα διεθνή λογιστικά πρότυπα.

Σχολιάζοντας τα οικονοµικά αποτελέσµατα του α’ εξαµήνου 2014 και τις πρόσφατες εξελίξεις, ο ∆ιευθύνων Σύµβουλος της hellas online κ. Κωνσταντίνος Κόκκαλης ανέφερε: «Η hellas online  συνεχίζει να παρουσιάζει εύρωστα οικονοµικά µεγέθη και συγκράτηση του µεριδίου αγοράς της σε µια έντονα ανταγωνιστική αγορά τηλεπικοινωνιών και ψυχαγωγίας. Η συνέπεια στις επενδύσεις τεχνολογικής υπεροχής, συνδυαστικών υπηρεσιών και εξυπηρέτησης του πελάτη σε συνδυασµό µε την αποτελεσµατική λειτουργική διαχείριση χαρακτηρίζουν την hellas online ως έναν ιδιαίτερα αποτελεσµατικό ευρυζωνικό πάροχο της ελληνικής αγοράς.»

Επίσης, σχετικά µε την πρόσφατη υπογραφή δεσµευτικής συµφωνίας για την εξαγορά της συµµετοχής του Οµίλου Intracom Holdings στην hellas online από τη Vodafone Ελλάδας, ο κ. Κόκκαλης τόνισε ότι: «Είναι µια από τις πιο σηµαντικές συµφωνίες στη χώρα µας, καθώς αποτελεί ψήφο εµπιστοσύνης για τις προοπτικές της ελληνικής οικονοµίας από έναν παγκόσµιο κολοσσό και αναγνώριση της αξίας που έχουµε δηµιουργήσει στη hellasonline τα τελευταία χρόνια. Η εξέλιξη αυτή συµβαδίζει µε τις διεθνείς τάσεις για σύγκλιση και συγκέντρωση της αγοράς των τηλεπικοινωνιών και ανοίγει το δρόµο για περαιτέρω επενδύσεις και ανάπτυξη στον ευρυζωνικό κλάδο. Είµαστε ιδιαίτερα περήφανοι διότι µέσα σε 8 χρόνια η hellas online κατάφερε να εξελιχθεί από έναν µεταπωλητή πάροχο υπηρεσιών internet σε έναν ισχυρό πρωταγωνιστή του τοµέα των ολοκληρωµένων ευρυζωνικών υπηρεσιών.»

 

• Οικονομικά αποτελέσματα

Τα συνολικά έσοδα για το α’ εξάµηνο διαµορφώθηκαν στα € 108,3 εκατ. από € 112,8 εκ. το αντίστοιχο εξάµηνο του 2013, µειωµένα κατά 4%.Η µείωση στα έσοδα αποδίδεται τόσο στη µείωση του µέσου εσόδου ανά πελάτη στις υπηρεσίες λιανικής και εταιρικών πελατών, απόρροια του έντονου ανταγωνισµού τιµών που επικρατεί στην αγορά, όσο και στη µείωση των τελών τερµατισµού στα σταθερά δίκτυα, αλλά και σε µη επαναλαµβανόµενα έσοδα του α’ εξαµήνου του 2013.

 

• Αποτελέσµατα α’ εξαµήνου 2014

Τα λειτουργικά έξοδα προ αποσβέσεων ανήλθαν στα €80,3 εκατ., αυξηµένα κατά €2,2 εκατ.  (+2,8%) σε σχέση µε την προηγούµενη χρήση. Η αύξηση των λειτουργικών εξόδων οφείλεται στην αύξηση του κόστους πελατών λόγω αύξησης της πελατειακής βάσης, καθώς και σε χρονική κατανοµή κάποιων λειτουργικών εξόδων που αναµένεται να εξοµαλυνθεί στα επόµενα τρίµηνα.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), διαµορφώθηκαν στα €28 εκατ.,  από€34,7 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, µειωµένα κατά 19,3%. Συνοψίζοντας, η µείωση αυτή είναι συνέπεια αφενός της µείωσης του µέσου εσόδου ανά συνδροµητή ,η οποία δεν συνδυάζεται µε αντίστοιχη µείωση του µέσου κόστους ανά συνδροµητή, και αφετέρου στη µείωση των τελών τερµατισµού στα σταθερά δίκτυα, αλλά και σε µη επαναλαµβανόµενα έσοδα του α’ εξαµήνου του 2013.

Τα κόστη των αποσβέσεων ανήλθαν σε €23,3εκατ. από €28 εκατ. το πρώτο εξάµηνο του 2013,  παρουσιάζοντας µείωση €4,7εκατ., ή 16,8%.

Ο καθαρός δανεισµός του πρώτου εξαµήνου του 2014 διαµορφώθηκε σε € 154,5 εκατ., µειωµένος κατά € 8,6 εκατ. σε σχέση µε την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Ως αποτέλεσµα των ανωτέρω, τα κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) της εταιρείας για το α’ εξάµηνο του 2014  ανήλθαν στα € (0,5) εκατ. ζηµία, έναντι € 0,6 εκατ. κέρδη το α’ εξάµηνο 2013, ενώ το β’ τρίµηνο του 2014 διαµορφώθηκαν σε € 0,8 εκατ. κέρδη.

 

• Στοιχεία Συνδροµητικής Βάσης

Η συνολική LLU πελατειακή βάση της εταιρείας στο τέλος του α’ εξαµήνου του 2014ανήλθε σε 531.563 πελάτες, αύξηση 4,4% σε σχέση µε το αντίστοιχο περυσινό εξάµηνο και το εκτιµώµενο µερίδιο αγοράς στο 26,9%.Παρά το έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον της αγοράς, η hellas online στο β’ τρίµηνο του 2014 απέσπασε το 17,3% των νέων συνδέσεων LLU, ενώ συνολικά για το α’ εξάµηνο του 2014 το µερίδιο αγοράς σε νέες συνδέσεις LLUανήλθε σε 19,3%.

 

• Επενδύσεις

Οι επενδύσεις της εταιρείας το α’ εξάµηνο του 2014 ανήλθαν στα €18,3 εκατ., αυξηµένες κατά 12,7% σε σχέση µε την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το επενδυτικό πλάνο επικεντρώθηκε στην περαιτέρω ανάπτυξη του οπτικού δικτύου, καθώς και σε τεχνολογίες πρόσβασης νέας γενιάς FTTx,  VDSL προσφέροντας ακόµα υψηλότερες ευρυζωνικές ταχύτητες στους συνδροµητές. Συνολικά, από τις αρχές του 2006 οι επενδύσεις προσεγγίζουν τα € 460 εκατ., υποστηρίζοντας την ανάπτυξη του ιδιόκτητου δικτύου οπτικών ινών, τη βελτιστοποίηση των τεχνολογικών συστηµάτων εξυπηρέτησης πελατών, τη συνεχιζόµενη αναβάθµιση της διασύνδεσης µε το εξωτερικό και της συνολικής χωρητικότητας, καθώς και των υπηρεσιών holcloud.

Σήµερα, το ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών της hellas online εκτείνεται σε πάνω από 5.200 χιλιόµετρα πανελλαδικά, παρέχοντας πρόσβαση σε 75% των γραµµών του ΟΤΕ µε 372 συνεγκαταστάσεις σε κόµβους του ΟΤΕ.

 

• Πρόσφατες Εξελίξεις

Η Intracom Holdings, υπό την ιδιότητά της ως µετόχου της hellas online ελέγχουσα άµεσα και έµµεσα το 57,24% αυτής, και η Vodafone-Panafon, ως µέτοχος επίσης κατά 18,43% της εν λόγω εταιρείας, ανακοίνωσαν στις 22 Αυγούστου 2014 ότι οι δύο Όµιλοι υπέγραψαν δεσµευτική συµφωνία για την εξαγορά της συµµετοχής του Οµίλου Intracom Holdings στην hellas online, έναντι συνολικού τιµήµατος για τις Κοινές Ονοµαστικές µετά δικαιώµατος ψήφου µετοχές ποσού € 57,2  εκατ. Η ολοκλήρωση της εν λόγω συναλλαγής υπόκειται σε όρους και αιρέσεις, περιλαµβανοµένων των απαραίτητων εγκρίσεων των αρµόδιων Αρχών.

Η hellas online στα πλαίσια της στρατηγικής της για ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδοµών ασύρµατης πρόσβασης στο διαδίκτυο (Wi-Fihotspots), µετά το δίκτυο holspot για τον ∆ήµο Θεσσαλονίκης,  εγκαινίασε τη λειτουργία holspot σε 7 κεντρικούς σταθµούς του Μετρό και του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόµου της Αθήνας για δωρεάν πρόσβαση στο Ιnternet, σε συνεργασία µε την εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ., ώστε το επιβατικό κοινό να απολαµβάνει δωρεάν ασύρµατη πρόσβαση στο Internet από τις φορητές συσκευές του (smartphone, laptop και tablet).

Άλλη µια διάκριση απέσπασε η hellas online, ως ο πρώτος τηλεπικοινωνιακός πάροχος που παρέχει ολοκληρωµένες υπηρεσίες cloud,καθώς διακρίθηκε στην κατηγορία cloudprovider (πάροχοι cloud  υπηρεσιών) των «Business IT Excellence (BITE) Awards 2014». Παράλληλα, το χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών Softwareas a Service (SaaS) του holcloud εµπλουτίστηκε µε την ανανεωµένη υπηρεσία hol cloud storage, µια επεκτάσιµη και οικονοµική λύση για την ασφαλή αποθήκευση και online διαχείριση των αρχείων της επιχείρησης από οποιοδήποτε σηµείο και συσκευή (PC, Mac,  laptop, κινητό, tablet), ενισχύοντας το holcloud που αποτελεί την πληρέστερη γκάµα υπηρεσιών Iaas,  PaaS και SaaS στην ελληνική αγορά.

Τέλος, το ισχυρό εταιρικό πελατολόγιο της εταιρίας συνεχίζει να διευρύνεται µε νέους πελάτες όπως  Lavipharm, Astra Airlines, ΜΕΤΡΟΝ ΑΕ, ΓΕΚΕ ΑΕ, Primal Marine, Atlantic Management, Τεχνόπολη ∆. Αθηναίων, Grecomar Shipping Agency, κα, καθώς και νέες υπηρεσίες προς υφιστάµενους πελάτες όπως ΟΠΑΠ, Τράπεζα της Ελλάδος, Ελληνικά Χρηµατιστήρια, Intralot, Bloomberg, Superfast Ferries, ΕΠΑ Αττικής, ΕλληνοΑµερικάνικο Εκπαιδευτικό Ίδρυµα, ΦΑΡΜΑΝΕΛ Εµπορική Φαρµακευτική, κα

Σχετικά Άρθρα