
Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων ξεκινάει θετικά για το 2015
• Αποτελέσματα της GfK TEMAX® Ελλάδα για το 1ο τρίμηνο του 2015
Η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε στα 497 εκατομμύρια ευρώ για το 1ο τρίμηνο του 2015, αυξημένη κατά 22,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 1ο τρίμηνο του 2014. Η ελληνική αγορά για το πρώτο τρίμηνο του 2015 συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική άνοδο, με έξι από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, δύο από τους οποίους –οι τηλεπικοινωνίες και τα προϊόντα τεχνολογίας – είχαν διψήφια ανάπτυξη. Αντιθέτως η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών εμφάνισε διψήφια πτώση.
Ανάπτυξη των πωλήσεων για τα Τεχνολογικά Καταναλωτικά Αγαθά στην Ελλάδα
Προϊόντα Πληροφορικής: επανήλθε σε θετικό πρόσημο ο κλάδος της πληροφορικής.
Το πρόγραμμα της Ψηφιακής Αλληλεγγύης που ξεκίνησε σε 8 επαρχιακές περιοχές τον Φεβρουάριο, με την πριμοδότηση 230€ της αγοράς φορητών συσκευών με πρόσβαση στο διαδίκτυο είχε τεράστια συμβολή στην έντονη αύξηση του κλάδου.
Όπως αναμενόταν τόσο τα tablets (+63,8%) όσο και οι φορητοί υπολογιστές (+30,9%) επωφελήθηκαν της εν λόγω δράσης συμβάλλοντας και στην αύξηση των περιφερειακών συσκευών πληκτρολόγια, κάμερες αλλά και οθόνες να καταγράφουν θετικό πρόσημο.
Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα: οριακή άνοδο κατέγραψαν οι συσκευές Γραφείου στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.
Οι δύο βασικές κατηγορίες των ειδών εξοπλισμού γραφείου σημείωσαν αντίθετη πορεία. Πιο συγκεκριμένη οριακά αρνητικό πρόσημο κατέγραψαν τα πολυμηχανήματα ενώ ξεκάθαρα θετικό πρόσημο σημείωσαν οι εκτυπωτές.
Άξια αναφοράς παραμένει συνεχιζόμενη πτώση της μέσης τιμής η οποία έρχεται ως απόρροια των έντονων προσφορών από την πλευρά των λιανέμπορων.
Μεγάλες Οικιακές Συσκευές: θετική αρχή για το 2015
Ο τομές των λευκών συσκευών συνεχίζει την θετική του εικόνα για τους πρώτους μήνες του 2015 και κυρίως στα πλυντήρια ρούχων, τις κουζίνες και τα ψυγεία.
Σημαντική αύξηση έχει δοθεί στις μεγάλες χωρητικότητες στα πλυντήρια αλλά και στην συνεχόμενη αύξηση των πλυντηρίων/ στεγνωτηρίων, όπως και μεγαλύτερες διαστάσεις στις βασικές υποκατηγορίες των ψυγείων.
Η κατηγορία των στεγνωτηρίων παρουσιάζει σημαντική αύξηση στις πωλήσεις, κρατώντας την μέση τιμή της κατηγορίας σε υψηλά επίπεδα.
Παρόλη την προσπάθεια στην προηγούμενη χρονιά για να κρατηθεί σταθερή η μέση τιμή των λευκών συσκευών, κατά το πρώτο τρίμηνο παρουσιάζεται σημαντική μείωση, που οφείλεται στις εκπτώσεις και ειδικά σε κατηγορίες όπως είναι τα ψυγεία και οι κουζίνες.
Μικρές Οικιακές Συσκευές: Θετικό πρόσημο για το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς
Οι κατηγορίες των μικρών οικιακών συσκευών κατέγραψαν θετική πορεία για το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.
Με θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης εμφανίζονται οι περισσότερες κατηγορίες, με πιο σημαντικές τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, τις φρυγανιέρες και τις τοστιέρες/σαντουιτσιέρες. Η σημαντική άνοδος στις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, η οποία ξεχωρίζει και δίνει ώθηση στον τομέα των μικρών οικιακών συσκευών οφείλεται σε συγκεκριμένες προωθητικές ενέργειες οι οποίες κορυφώθηκαν μέσα σ αυτό το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.
Αξίζει να σημειωθεί πως η περίοδος των εκπτώσεων και οι προσφορές που παρατηρήθηκαν στο πρώτο αυτό τρίμηνο κέντρισαν το ενδιαφέρον του καταναλωτή και επηρέασαν θετικά και άλλες κατηγορίες όπως οι βραστήρες, οι ηλεκτρικές σκούπες, οι ηλεκτρικές ζυγαριές, τα πιστολάκια μαλλιών.
Φωτογραφικά Είδη: παραμένει ο ρυθμός πτώσης για τον κλάδο.
Με το ποσοστό πτώσης να παγιώνεται για δεύτερο τρίμηνο στο 15,9% ξεκίνησε η χρονιά για τις φωτογραφικές μηχανές.
Εν τούτοις υπήρξαν αλλαγές σχετικά με την πορεία των υποκατηγοριών καθώς οι SLR μηχανές κατέγραψαν πτωτική πορεία εν αντιθέσει με τις Mirrorless μηχανές οι οποίες συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία και το 2015 (+58,4%).
Τηλεπικοινωνίες: παραμένουν στην κορυφή της προτίμησης των καταναλωτών καταγράφοντας τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των υπόλοιπων κλάδων.
Με εξαίρεση τα απλά κινητά τηλέφωνα των οποίων οι πωλήσεις μειώνονται, έξυπνα κινητά τηλέφωνα, σταθερά τηλέφωνα και ακουστικά τηλεφώνων κατέγραψαν σημαντικούς ρυθμούς ανόδου.
Συνεχίζεται η προτίμηση του καταναλωτή σε πιο «ακριβές» συσκευές οι οποίες όμως εμφανίζονται με ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή σε σχέση με το παρελθόν φαινόμενα τα οποία συνδυαστικά έχουν οδηγήσει την μέση τιμή σε σταθερά επίπεδα με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα: συνεχιζόμενα θετική πορεία και στο ξεκίνημα του 2015.
Η αλλαγή του ψηφιακού σήματος στην νησιωτική Ελλάδα συνέβαλε στην διατήρηση του θετικού πρόσημου για την τηλεόραση και στο πρώτο τρίμηνο του έτους (+11,6%).
Πέραν της τηλεόρασης θετικό πρόσημο συνεχίζουν να καταγράφουν τόσο οι κονσόλες όσο και τα ηχεία hi-fi και οι ηχομπάρες.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι συνεχίζεται η έντονη αύξηση για τις κάμερες δράσης (Action Cameras) ενώ και οι κάρτες μνήμες διατήρησαν το θετικό πρόσημο.
INFO-Πίνακες
INFO
Ταυτότητα της έρευνας
Το GfK TEMAX ® είναι ένας δείκτης που αναπτύχθηκε από την GfK για να ακολουθήσει τις αγορές των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών. Τα ευρήματα βασίζονται σε έρευνες που διενεργούνται σε τακτική βάση από την ομάδα της GfK. Το δείγμα περιλαμβάνει τα στοιχεία από περισσότερα από 425.000 καταστήματα λιανεμπορίου παγκοσμίως. Από τον Φεβρουάριο του 2009, η GfK δημοσιεύει διεθνώς την έκθεση των αποτελεσμάτων της GfK TEMAX® σε περισσότερες από 30 χώρες. Είναι ο πρώτος δείκτης που περιλαμβάνει όλες τις αγορές των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών σε διαφορετικές χώρες. Όλες οι εκθέσεις και τα δελτία τύπου είναι διαθέσιμα στο www.gfktemax.com. Εάν οι πληροφορίες από αυτό το δελτίο τύπου ή www.gfktemax.com αυτή αναφερθούν, η GfK TEMAX ® θα πρέπει να αναφέρεται ρητά ως πηγή.
Σχετικά με τη GfK
Η GfK αποτελεί την έγκυρη πηγή πληροφοριών σχετικών με τις αγορές και τους καταναλωτές, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να λαμβάνουν εξυπνότερες αποφάσεις. Περισσότεροι από 13.000 ειδικοί στις έρευνες της αγοράς συνδυάζουν το πάθος τους με την εμπειρία 80 χρόνων της GfK στην επιστήμη δεδομένων. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στη GfK να προσφέρει ζωτικής σημασίας παγκόσμια διορατικότητα σε συνδυασμό με ενημέρωση για την τοπική αγορά περισσότερων από 100 χωρών. Χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες και τις επιστήμες των δεδομένων, η GfK μετατρέπει μαζικά δεδομένα σε έξυπνα δεδομένα, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να βελτιώσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα και να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες και επιλογές των καταναλωτών.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τη διεύθυνση www.gfk.com ή ακολουθήστε την GfK στο Twitter: https://twitter.com/GfK_en