Η ομάδα Κένταυρος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας έχει μέλλον
• Διοργάνωση εκδήλωσης του Γραφείου Διαμεσολάβησης με το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Το Γραφείο Διαμεσολάβησης σε συνεργασία με το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών διοργανώνει εκδήλωση με θέμα, «Παρουσίαση του μονοθεσίου αγωνιστικού αυτοκινήτου τύπου Φόρμουλας της φοιτητικής ομάδας «Κένταυρος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας», σήμερα Τετάρτη και ώρα 20:00 στην παραλία του Βόλου έμπροσθεν του κτιρίου Παπαστράτου.
Η ομάδα Κένταυρος δημιουργήθηκε το Νοέμβριο του 2009 και έκτοτε εργάζεται για το σχεδιασμό και την κατασκευή μονοθεσίου αγωνιστικού αυτοκινήτου τύπου Formula.
Αποτελείται από 24 προπτυχιακούς φοιτητές με επιστημονικό υπεύθυνο τον επίκουρο καθηγητή κ. Αλέξη Κερμανίδη, και φιλοξενείται στο εργαστήριο «Μηχανικής & Αντοχής των Υλικών» του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας στον Πεδίον του Άρεως.
Αυτό είναι το πρώτο αυτοκίνητο που παράγεται εξ ολοκλήρου από φοιτητές του Π.Θ. και η ομάδα θα το παρουσιάσει στο διεθνή διαγωνισμό Formula SAE που διοργανώνεται από την ATA στην Ιταλία το Σεπτέμβριο του 2013.
Αυτή θα είναι η 3η συμμετοχή της ομάδας στο διαγωνισμό FSAE (διαγωνισμός με 500 συμμετέχοντα πανεπιστήμια παγκοσμίως).
Η 1η συμμετοχή πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο του 2011 στην πίστα του Varano στην Ιταλία, όπου η ομάδα κατέκτησε την 1η γενική θέση.
Η 2η συμμετοχή ήταν τον Ιούλιο του 2012 στην πίστα του Silverstone στην Αγγλία, όπου η ομάδα κατετάγη 9η (3η θέση στο Design, 5ηθέση στο Business Presentation).
Σύντομη Περιγραφή της ομάδας Κένταυρος
Η ομάδα Κένταυρος (Centaurus Team) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Π.Θ) ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2009 ως πρωτοβουλία 12 προπτυχιακών φοιτητών του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών που είχαν την όρεξη να ασχοληθούν με το σχεδιασμό και την κατασκευή ενός μονοθέσιου τύπου formula και να συμμετάσχουν στο φοιτητικό διαγωνισμό.
Πέρα από τις βασικές γνώσεις από τη φοίτηση στο τμήμα, τα μέλη ξεκίνησαν από μηδενική βάση και το μοναδικό εχέγγυο για την πορεία της ομάδας ήταν η θέληση για γνώση, εξέλιξη και διάκριση.
Αρχικά, το απαραίτητο υπόβαθρο ήταν η θεωρητική προσέγγιση των μερών του αυτοκινήτου και η εξοικείωση με το βασικό σχεδιαστικό εργαλείο της ομάδας, το Solidworks.
Στη συνέχεια, όμως, έγινε σαφές πως η γνώση της θεωρίας είναι μεν απαραίτητη, αλλά όχι επαρκής για την πρακτική εφαρμογή της.
Κατά την κατασκευή του αυτοκινήτου προέκυψαν προβλήματα διάφορης φύσης (οικονομικής, μηχανολογικής, γραφειοκρατικής, κλπ).
Ωστόσο, το τελικό αποτέλεσμα ανταμείβει τον κόπο και τις προσπάθειες του φοιτητή, καθώς πέρα από τις εμπειρίες που αποκτά ο καθένας, νιώθει επίσης και το αίσθημα της επιτυχούς ολοκλήρωσης των στόχων του.
2011 (Varano)
Ο πρώτος διαγωνισμός στον οποίο συμμετείχε η ομάδα ήταν η Formula ATA Italy στην κατηγορία Class 3 που διεξήχθη στο Varano de’ Melegari στην Πάρμα της Ιταλίας.
Παρά τη δεδομένη έλλειψη εμπειρίας συμμετοχής σε διαγωνισμούς, η τελική βαθμολογία δικαίωσε τις προσπάθειες, καθώς κατακτήθηκε η 1η από τις 4 θέσεις.
Οι αντίπαλοι προέρχονταν από πανεπιστήμια της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Ινδίας με συμμετοχές σε προηγούμενους διαγωνισμούς.
Το κύπελλο πλέον κοσμεί το εργαστήριο και έδωσε ώθηση στην ομάδα για να συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς και να ολοκληρώσει την κατασκευή του αυτοκινήτου.
2012 (Silverstone)
Ο δεύτερος διαγωνισμός στον οποίο συμμετείχε η ομάδα έλαβε μέρος στο Silverstone της Αγγλίας.
Αυτή ήταν η πρώτη συμμετοχή της ομάδας σε Class 2 και η δεύτερη γενική συμμετοχή σε διαγωνισμό FSAE.
Η κατάταξη της ομάδας στα επιμέρους αγωνίσματα ήταν 3η στο σχεδιασμό, 5η στην επιχειρηματική παρουσίαση και 12η στην ανάλυση κόστους και βιωσιμότητας, με αποτέλεσμα να καταταγεί στην 9η γενική θέση ανάμεσα σε 23 ομάδες.
Οι κριτές έδωσαν ενθαρρυντικά μηνύματα στην ομάδα και συμβουλές τις οποίες σκοπεύουμε να εφαρμόσουμε κατά την κατασκευή του αυτοκινήτου.
2013 Varano de’ Melegari
Η ομάδα θα λάβει μέρος τον ερχόμενο Σεπτέμβριο (13-16) για πρώτη φορά σε Class 1, πράγμα που σημαίνει πως πέρα από τα στατικά αγωνίσματα, θα διαγωνιστεί και σε δυναμικά αγωνίσματα με το ολοκληρωμένο αυτοκίνητο.
Τα δυναμικά αγωνίσματα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αγώνα επιτάχυνσης και αντοχής, στον οποίο το μονοθέσιο ανταγωνίζεται το μονοθέσιο των άλλων πανεπιστημίων.
Γενική Ανάλυση Ομάδας
Υπεύθυνος Καθηγητής: Αλέξης Κερμανίδης, Επίκουρος Καθηγητής του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Αρχηγός Ομάδας: Ανδρέας Λεβεντάκης.
Η ομάδα χωρίζεται σε 4 υποομάδες με τους αντίστοιχους υπεύθυνους στον κάθε τομέα:
– Ανάρτηση
– Κινητήρας
– Πλαίσιο
– Οικονομικά.
Τα 24 μέλη της ομάδας δουλεύουν βάσει ενός προγράμματος που σχεδιάζεται από τους αρχηγούς της κάθε υποομάδας και ολοκληρώνουν το έργο τους μέσα στα όρια των χρονοδιαγραμμάτων.
Οποιαδήποτε μη τήρηση του χρονοδιαγράμματος προξενεί προβλήματα στη δουλειά των υπόλοιπων μελών και για αυτό ΟΛΟΙ υποχρεούνται να είναι συνεπείς σε ό,τι έχουν να κάνουν.
Οι 4 αρχηγοί συναντιούνται μία φορά την εβδομάδα για να συζητήσουν την πρόοδο της ομάδας.
Επίσης όλη η ομάδα κάνει συναντήσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να μαθαίνει την πρόοδο των εργασιών και στους υπόλοιπους τομείς, καθώς σκοπός δεν είναι να ολοκληρωθούν τα επιμέρους κομμάτια, αλλά να υλοποιηθεί όλο το αυτοκίνητο.
Η κατασκευή του μονοθέσιου προσομοιάζει σε ικανοποιητικό βαθμό την πραγματική παραγωγή, καθώς όλοι δουλεύουν σε ένα πρόγραμμα συνεργασίας που οι δουλειές αλληλοσυνδέονται.
Επίσης, τα μέλη της ομάδας έρχονται σε επαφή με την αγορά, καθώς υπάρχει επικοινωνία με επιχειρήσεις για την προσκόμιση των απαραίτητων υλικών που κατεργάζονται.
Τέλος, ο τομέας των οικονομικών, πέρα από τα επιχειρηματικά σχέδια που προετοιμάζει για τις ανάγκες του διαγωνισμού, βρίσκεται σε αναζήτηση χορηγών μέσα από την αγορά για τη χρηματοδότηση του πλάνου.
Η ομάδα υποστηρίζεται από χορηγούς διάφορων τύπων. Μέγας χορηγός της προσπάθειας είναι ο ΟΠΑΠ, ενώ μεταξύ των σημαντικότερων χορηγών είναι και επιχειρήσεις που εδρεύουν στο Βόλο, όπως για παράδειγμα η ΜΕΤΚΑ, το μηχανουργείο Κουτσογιάννη, το συνεργείο Τσαρδακά, η HDVS και η Ν. Κιολείδης.
Η υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας δε σταματά εκεί, καθώς πέρα από τις παραπάνω ισχυρές επιχειρήσεις, η ομάδα χρηματοδοτείται και από τους υποστηρικτές του 100×100, οι οποίοι συμβάλουν και αυτοί σημαντικά στην οικονομική σταθερότητα της ομάδας.
INFO: Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ηλεκτρονική ιστοσελίδα
http://www.facebook.com/Centaurus.Team.
INFO Photo: Centaurus Team του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
www.mywaypress.gr
26/6/2013