Η δυναμική πολιτική εξωστρέφειας άλλαξε τη θέση της Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη

«Τουλάχιστον άστοχη, αλλά και ύποπτη, αν λάβει κανείς υπόψη τη χρονική στιγμή που έγινε, μπορεί να χαρακτηριστεί πρόσφατη δήλωση στον τύπο του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Αριστοτέλη Θωμόπουλου, ο οποίος φέρεται μάλιστα εξοργισμένος με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο εντεταλμένος σύμβουλος σε θέματα τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του Δ. Θεσσαλονίκης Σ. Πέγκας.

 

Όπως σημειώνει: «άστοχη, γιατί ο κ. Θωμόπουλος υπερβαίνοντας τον θεσμικό του ρόλο θεώρησε ότι πρέπει να απαντήσει στον Δήμαρχο εκ μέρους του συνόλου των ξενοδόχων της πόλης για την δήλωση του Γιάννη Μπουτάρη ότι από τα μεγάλα έργα της θητείας του ήταν η εξωστρέφεια που πέτυχε για την πόλη και η αύξηση της τουριστικής κίνησης.

 

Εξάλλου, το περίεργο είναι πως η οποιαδήποτε προσπάθεια του Δήμου και του Δημάρχου στοχεύουν στο καλό της πόλης, και εν προκειμένω στα άμεσα οικονομικά αποτελέσματα για τη στήριξη του τουριστικού κλάδου.

 

Ο κ. Θωμόπουλος θα έπρεπε να είναι ευχαριστημένος για την άνοδο των επισκεπτών, και σίγουρα όχι …θυμωμένος. Γι’ αυτό και η δήλωσή του είναι και ύποπτη, ενώ γίνεται λίγες εβδομάδες πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, αλλά και λίγες μέρες μετά την παρουσία του κ. Θωμόπουλου στο πλευρό του Σταύρου Καλαφάτη στην παρουσίαση της υποψηφιότητάς του για την διεκδίκηση της δημαρχίας της πόλης.

 

Είναι απολύτως θεμιτό ο κ. Θωμόπουλος να υποστηρίζει όποιον επιθυμεί, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνά πότε μιλά ως εκπρόσωπος των ξενοδόχων της πόλης και πότε ως ιδιώτης.

 

Επί της ουσίας του θέματος, η σημερινή Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης και ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης επενδύοντας στην αποτελεσματική συνεργασία με όλους τους φορείς, τουριστικούς και μη, και με στόχο να αναδείξει τη Θεσσαλονίκη στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, προχώρησε σε μια σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών.

 

Μεταξύ αυτών, η ενεργός παρουσία σε κέντρα λήψης αποφάσεων περί των τουριστικών πολιτικών και σε διεθνή φόρα, ο επανασχεδιασμός της πολιτικής διαχείρισης των επισκεπτών με νέο σημείο πληροφόρησης, νέους θεματικούς χάρτες και ανάπτυξη διαδικτυακής παρουσίας της πόλης, η ανάληψη διοργανώσεων διεθνούς εμβέλειας, η  ενεργοποίηση των αδελφοποιήσεων με άλλες πόλεις και η ανάπτυξη νέων αεροπορικών συνδέσεων.

 

Η πολιτική εξωστρέφειας που ακολούθησε η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης προσέλκυσε το διεθνές ενδιαφέρον των ΜΜΕ, τα οποία έσπευσαν να ζητήσουν συνεντεύξεις του Δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη, και μέσω αυτών η προβολή της Θεσσαλονίκης έλαβε νέες διαστάσεις, με αποκορύφωμα τις διακρίσεις που απέσπασε η πόλη από εγνωσμένου κύρους διεθνή Μέσα, όπως το National Geographic, το Conde Nast, και προσφάτως το Foreign Direct Investment των Financial Times.

 

Η στοχευμένη πολιτική του Δήμου Θεσσαλονίκης σε τουριστικές αγορές την τελευταία τριετία (2011-2013) είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση τουριστών προερχόμενων από το Ισραήλ κατά 358%, την Τουρκία κατά 266%, την Ρωσία κατά 371%, την Βουλγαρία 136% αλλά και την Κύπρο 130%.

 

Βασικός στόχος όλων των ενεργειών μας είναι η ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού. Ο τρόπος που λειτουργούμε προς αυτήν την κατεύθυνση περνάει μέσα από την αγαστή συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

 

Τα αποτελέσματα έρχονται μέσα από συλλογική και συστηματική δουλειά, όταν υπερβαίνουν οποιαδήποτε προσωπικά και μικροκομματικά οφέλη.

 

Με αυτόν τον τρόπο θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε και το επόμενο διάστημα.

 

Πάντως, κανείς δεν μπορεί να αγνοεί τα μετρήσιμα αποτελέσματα της τελευταίας τριετίας που άλλαξαν τη θέση της Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.

 

Είμαστε περήφανοι για το έργο μας και εξακολουθούμε να εντάσσουμε στα μεγάλα έργα της θητείας μας την εξωστρέφεια που απέκτησε η Θεσσαλονίκη και την αύξηση του τουριστικού ρεύματος»

Σχετικά Άρθρα