Η επέκταση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου ενισχύει την θέση του Ομίλου Σαράντη

• Ισχυρή βάση πίσω από τους θεμελιώδεις επιχειρηματικούς του άξονες

• Σημαντική άνοδος πωλήσεων- Διατήρηση θετικής καθαρής ταμειακής θέσης

 
Τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου κατά το Α’ τρίμηνο του 2015 δεικνύουν μια καλή αρχή για το 2015. Οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου κατά το Α’ τρίμηνο του 2015 ανήλθαν σε € 55,39 εκ. ευρώ συγκριτικά με € 50,83 εκ. ευρώ το A’ τρίμηνο του 2014, σημειώνοντας αύξηση κατά 8,96%, η οποία τροφοδοτήθηκε τόσο από οργανική ανάπτυξη όσο και από νέες προσθήκες στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο του Ομίλου. Σημαντική ανάπτυξη επέδειξαν τόσο η Ελλάδα, όσο και οι ξένες χώρες του Ομίλου. Η Ελλάδα παρουσίασε άνοδο πωλήσεων κατά 12,01% στα €20,96 εκ., απόδοση εντυπωσιακή συγκριτικά με την τάση του δείκτη του λιανικού εμπορίου. Οι ξένες χώρες που αντιπροσωπεύουν 62,16% του συνόλου των πωλήσεων του Ομίλου, σημείωσαν άνοδο κατά 7,18% στα €34,43 εκ., που αντιστοιχεί σε άνοδο κατά μέσο όρο 7,64% εξαιρώντας την επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Ενώ οι ενέργειες που στοχεύουν σε χαμηλότερο κόστος παραγωγής, συνεχίζουν να ωφελούν το μικτό κέρδος του Ομίλου, το περιθώριο μικτού κέρδους σημείωσε πτώση σε σύγκριση με το περυσινό πρώτο τρίμηνο ως αποτέλεσμα υψηλότερων τιμών πρώτων υλών και υλικών καθώς και του προϊοντικού μείγματος.

Σημείωση– Λόγω αλλαγής του ρυθμιστικού πλαισίου και του τρόπου απόδοσης παροχών εμπορίου στην πολωνική αγορά, παροχές εμπορίου ύψους περίπου € 1,26 εκ. μεταφέρθηκαν από τη γραμμή των λειτουργικών εξόδων στην γραμμή των πωλήσεων. Η τροποποίηση αυτή είχε επίδραση κατά το 3Μ 2015 σε επίπεδο πωλήσεων και μικτού κέρδους, καθώς και στα περιθώρια κερδοφορίας, τόσο σε επίπεδο χώρας, όσο και σε επίπεδο Ομίλου.

Για λόγους συγκρισιμότητας με τα μεγέθη του 3Μ 2014, οι σημαντικότερες επιδράσεις έχουν ως εξής:

Σε επίπεδο Ομίλου: – Πωλήσεις στα €56,65 εκ. το 3Μ 2015, αυξημένες κατά 11,44% σε σύγκριση με το 3Μ 2014. – Περιθώριο μικτού κέρδους στα 48,70% το 3Μ 2015 από 49,90% το περυσινό πρώτο τρίμηνο. – Περιθώριο ΕΒΙΤ σε 4,83% το 3Μ 2015 από 4,32% το 3Μ 2014.

Σε επίπεδο χωρών: – Πωλήσεις Πολωνίας: €13,61 εκ.το 3Μ 2015 από €14,51 εκ. το 3Μ 2014, εμφανίζοντας πτώση κατά 6,2% και περιθώριο ΕΒΙΤ στα 3,98% έναντι 3,29% το περυσινό πρώτο τρίμηνο. – Πωλήσεις Ξένων Χωρών: €35,69 εκ. το 3Μ 2015 από €32,12 εκ. το 3Μ 2014, αυξημένες κατά 11,11%, με το περιθώριο ΕΒΙΤ στα 3,88% έναντι 3,17% το 3Μ 2014.

 
Αναλυτικότερα τα δημοσιευμένα μεγέθη:

  • Τα Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 19,75% στα €3,68 εκ. από €3,07εκ. και το περιθώριο EBIΤDA διαμορφώθηκε στα 6,64% από 6,04% το Α’ τρίμηνο του 2014.
  • Τα Κέρδη Προ Φόρων και Τόκων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε €2,73 εκ. από €2,20 εκ. το 3Μ 2014, αυξημένα κατά 24,41% και το περιθώριο ΕΒΙΤ ενισχύθηκε σε 4,94% από 4,32% το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο.
  • Τα Κέρδη Προ Φόρων (ΕΒΤ) διαμορφώθηκαν σε €2,56 εκ. από €2,72 εκ. και το περιθώριο EBT ανήλθε σε 4,63% από 5,35% το 3Μ 2014.
  • Τα Καθαρά Κέρδη ανήλθαν σε €1,75 εκ. από €1,92 εκ. και το περιθώριο Καθαρού Κέρδους ανήλθε σε 3,15% από 3,77% το Α’ τριμηνο του 2014.

 
Ο Όμιλος Σαράντη διατηρεί θετική καθαρή ταμειακή θέση ύψους €4,99 εκ. στο τέλος του Α’ τριμήνου του 2015. Η Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων κατά την συνεδρίαση της 12ης Μαΐου 2015 ενέκρινε την διανομή μερίσματος για την χρήση 2014 ύψους 0,15 ευρώ ανά μετοχή το οποίο θα πληρωθεί την 22 Μαΐου 2015. Η διοίκηση του Ομίλου είναι αφοσιωμένη στο επενδυτικό της πλάνο το οποίο προσδοκεί να επιφέρει περαιτέρω ανάπτυξη και να δημιουργήσει πρόσθετη αξία στους μετόχους του. Η στρατηγική του Ομίλου επικεντρώνεται σε προϊοντικές καινοτομίες, στον εμπλουτισμό του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, στην αύξηση των μεριδίων αγοράς, στην βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας μέσω συνεργειών και μείωσης κόστους παραγωγής, και σε εξαγορές ικανές να επιφέρουν υψηλές αποδόσεις, να διευρύνουν τα περιθώρια κέρδους και να προσφέρουν συνέργειες τόσο σε επίπεδο δαπανών και κόστους όσο και σε επίπεδο καινοτομιών και επεκτασιμότητας προϊόντων.

 
Ισχυρή βάση πίσω από τους θεμελιώδεις επιχειρηματικούς του άξονες

Ενώ οι προκλήσεις αναμένεται να παραμείνουν, ο Όμιλος ξεκίνησε το έτος 2015 έχοντας θέσει ισχυρή βάση πίσω από τους θεμελιώδεις επιχειρηματικούς του άξονες, πορεία η οποία εκτιμάται να ενισχυθεί περαιτέρω μέσω operational leverage και αποτελεσματικής διαχείρισης κόστους.

Η διοίκηση επαναλαμβάνει τις εκτιμήσεις της για άνοδο πωλήσεων στο σύνολο του 2015 κατά 8% στα € 268,40 εκ. ευρώ, αύξηση EBITDA κατά 16% στα € 29,75 εκ. ευρώ και ενίσχυση κερδών κατά 12,9% στα €19,36 εκ. ευρώ. Οι ανωτέρω εκτιμήσεις αντανακλούν την ικανότητα της διοίκησης να αξιοποιεί ευκαιρίες ανάπτυξης και να ισχυροποιεί περαιτέρω την θέση του Ομίλου στην αγορά ως ηγετική εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων.

 
INFO

Όμιλος Σαράντη
Ο Όμιλος Σαράντη, με έδρα την Αθήνα και ιστορία 100 περίπου ετών, αποτελεί μια από τις ηγετικές εταιρείες στην παραγωγή και εμπορία καταναλωτικών προϊόντων.

Η δραστηριότητα του Ομίλου επικεντρώνεται στους κλάδους των καλλυντικών και αρωμάτων, προϊόντων προσωπικής φροντίδας & περιποίησης, προϊόντων οικιακής χρήσης καθώς και προϊόντων Υγείας & Φροντίδας, προσφέροντας σε κάθε κατηγορία ευρέως αναγνωρισμένα σήματα.

Ο Όμιλος διατηρεί θυγατρικές εταιρείες σε εννέα χώρες της Ευρώπης και συγκεκριμένα στις χώρες Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Ουγγαρία, Π.Γ.Δ.Μ., Βοσνία και Πορτογαλία και πραγματοποιεί εξαγωγές σε περισσότερες από 35 χώρες στην περιοχή της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης, τα Βαλκάνια, την Μέση Ανατολή και την Βόρεια Αφρική.

Η μητρική εταιρεία του Ομίλου, ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ Α.Β.Ε.Ε., είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών της Αθήνας από το 1994. Επιπλέον, η εταιρεία έχει συνάψει κοινοπραξία με την εταιρεία ESTEE LAUDER HELLAS για την διανομή προϊόντων της ESTEE LAUDER σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία.

Ο Όμιλος Σαράντη έχει ως στόχο να είναι ηγέτης στην παραγωγή και εμπορία καταναλωτικών προϊόντων στις αγορές που δραστηριοποιείται. Το όραμά του είναι να παρουσιάζει υψηλής αξίας ποιοτικά προϊόντα καθημερινής χρήσης καλύπτοντας τις ανάγκες εκατομμυρίων καταναλωτών και να αναπτύσσεται σεβόμενος την κοινωνία και το περιβάλλον, προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο προστιθέμενη αξία στους καταναλωτές, πελάτες, προμηθευτές, μετόχους και εργαζόμενους. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το  www.sarantisgroup.com

Σχετικά Άρθρα