Η εποχή του αυστηρού αφεντικού: Εργαζόμενοι σε μεταβαλλόμενη αγορά

Η πρόσφατη αλλαγή στην εργασιακή αγορά έχει οδηγήσει τους διευθύνοντες συμβούλους να υιοθετήσουν μια πιο άμεση και αυστηρή επικοινωνία με τους εργαζομένους τους. Αυτή η στροφή σηματοδοτεί την επιστροφή μιας πιο αυταρχικής διοίκησης, σε αντίθεση με την προσέγγιση της εποχής του COVID. Οι ανησυχίες για την οικονομία και η αυξημένη δύναμη των εταιρειών έχουν οδηγήσει σε εντολές επιστροφής στο γραφείο, αναθεωρήσεις πολιτικών DEI και φόβους απολύσεων. Παρά την πιθανή δυσαρέσκεια, οι εργαζόμενοι φαίνεται να κατανοούν τις πιέσεις που αντιμετωπίζουν οι ηγέτες τους. Ωστόσο, διαρροές από εσωτερικές συναντήσεις υποδηλώνουν μια συνεχιζόμενη ένταση. Στρατηγικές διαρροές αυτών των αυστηρών μηνυμάτων θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να επιδείξουν αποφασιστικότητα προς τους ενδιαφερομένους. Η τρέχουσα πολιτισμική στροφή προς την “ανδρική ενέργεια” στην εταιρική Αμερική ευθυγραμμίζεται με αυτή την πιο σκληρή ρητορική. Η συνέπεια και η αυθεντικότητα στον τόνο της επικοινωνίας παραμένουν κρίσιμες για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των εργαζομένων.

 

  1. Πώς έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο οι CEO επικοινωνούν με τους εργαζομένους τους τελευταίους μήνες; Οι CEO υιοθετούν μια πιο άμεση και σκληρή ρητορική, σηματοδοτώντας την επιστροφή μιας “Εποχής του Μεγάλου Αφεντικού”. Η επικοινωνία έχει μετατοπιστεί από ενθαρρύνσεις του τύπου “φέρε τον καλύτερό σου εαυτό στην εργασία” σε αυστηρές προτροπές για βελτίωση της απόδοσης.
  2. Ποιοι παράγοντες έχουν οδηγήσει σε αυτή τη νέα προσέγγιση στην επικοινωνία των ηγετών; Η επιβράδυνση της αγοράς εργασίας και η οικονομική αβεβαιότητα έχουν δώσει στη διοίκηση ένα πλεονέκτημα που δεν είχε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Αυτό, σε συνδυασμό με τις εντολές επιστροφής στο γραφείο, τις αναθεωρήσεις πρωτοβουλιών ΔΕ&Π και τους φόβους απολύσεων, έχει αλλάξει τη δυναμική μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων. Επιπλέον, μια ευρύτερη πολιτιστική στροφή προς μια πιο “αρρενωπή ενέργεια” στον εταιρικό κόσμο συμβάλλει σε αυτό το νέο εργασιακό περιβάλλον.
  3. Ποια είναι η στάση των εργαζομένων απέναντι σε αυτή την πιο αυστηρή επικοινωνία από τους CEO; Παρόλο που οι εργαζόμενοι μπορεί να μην εκφράζουν ανοιχτά τη διαφωνία τους, υπάρχει μια υπολανθάνουσα κατανόηση ότι οι CEO αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις. Ωστόσο, παρατηρείται διαρροή δυνητικά δυσφημιστικών ηχητικών αποσπασμάτων από εσωτερικές συναντήσεις, υποδηλώνοντας έναν σιωπηλό προβληματισμό.
  4. Υπάρχει κάποια στρατηγική πίσω από τη διαρροή αυτών των “σκληρών” συνομιλιών από τους CEO; Ναι, υπάρχει η άποψη ότι αυτές οι διαρροές μπορεί να είναι στρατηγικά σχεδιασμένες για να δείξουν στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, στους επενδυτές ή στους ενδιαφερόμενους στην Ουάσιγκτον ότι οι ηγέτες αναλαμβάνουν δράση και προσπαθούν να προωθήσουν την αλλαγή. Επιπλέον, αυτή η αυστηρή εταιρική ρητορική ευθυγραμμίζεται με την πολιτιστική αλλαγή που παρατηρείται.
  5. Πόσο σημαντική είναι η συνέπεια στον τόνο και το ύφος της επικοινωνίας των CEO, ειδικά όταν μεταφέρουν δυσάρεστα νέα; Η συνέπεια είναι υψίστης σημασίας. Οι εργαζόμενοι θέλουν να αισθάνονται ότι ακούνε τον ίδιο ηγέτη, ακόμη και αν το μήνυμα αλλάζει. Όταν υπάρχει μια απότομη αλλαγή, οι εργαζόμενοι μπορεί να αμφισβητήσουν την αυθεντικότητα του CEO και να αναρωτηθούν αν ο ηγέτης έχει υπάρξει ποτέ ειλικρινής στην επικοινωνία του.
  6. Ποιο είναι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα ζητήματα που ανακύπτουν στην τρέχουσα εταιρική επικοινωνία; Η επιστροφή στο γραφείο φαίνεται να είναι ένα από τα μεγαλύτερα σημεία τριβής στην εταιρική Αμερική. Παρά την ώθηση για επιστροφή στο γραφείο, ένα σημαντικό ποσοστό εργαζομένων εξ αποστάσεως ή με υβριδικό μοντέλο εργασίας δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν ακόμη και την απόλυση από την αύξηση των ημερών παρουσίας στο γραφείο, αν και η αύξηση των παροχών θα μπορούσε να μετριάσει την αντίδραση.
  7. Υπάρχει κίνδυνος οι CEO να υπερβάλλουν στην προσπάθειά τους να είναι πιο “άμεσοι” και “σκληροί”; Ναι, υπάρχει ο κίνδυνος κάποιοι CEO να υπερβάλλουν, όπως ενδεχομένως έκαναν και κατά τη διάρκεια της πανδημίας προσπαθώντας να είναι υπερβολικά συναισθηματικοί ή μη ειλικρινείς. Αυτή η υπερδιόρθωση μπορεί να οδηγήσει σε ακραίες συμπεριφορές και αμφισβητήσιμες επικοινωνιακές στρατηγικές.
  8. Ποια είναι η σημασία της κατανόησης από τους εργαζομένους των λόγων πίσω από τις αλλαγές που ανακοινώνουν οι CEO; Είναι ζωτικής σημασίας οι ηγέτες να εξηγήσουν στους εργαζομένους τους λόγους πίσω από τις αλλαγές και να τους συνδέσουν με την ευρύτερη επιχειρηματική στρατηγική ή την αποστολή της εταιρείας. Όταν οι εργαζόμενοι κατανοούν το “γιατί” των αλλαγών, είναι πιο πιθανό να τις αποδεχτούν και να ευθυγραμμιστούν με τους στόχους της εταιρείας.

Πηγή: axios.com

Σχετικά Άρθρα