
Η Κίνα διαμορφώνει την παγκόσμια ζήτηση ρομπότ
• Plus-Κινητικότητα στον κλάδο παροχής υπηρεσιών υγείας μέσω διαδικτύου
Η Κίνα αναδεικνύεται στην χώρα με τις μεγαλύτερες εισαγωγές βιομηχανικών ρομπότ με περισσότερες από 400 εταιρείες αφενός να εμπλέκονται στην κατασκευή του, αλλά και στο να αποσπά το 15% της παγκόσμιας ζήτησης.
Ορισμένες επιχειρήσεις ήδη έχουν επιτύχει σημαντικές καινοτομίες στους κλάδους που ειδικεύονται και διαμορφώνουν νέα δεδομένα που θα προσδώσουν οπωσδήποτε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε όποιον υιοθετήσει τις πρακτικές τους. Κατά τη διάρκεια ενός φόρουμ High-Tech Fair, το οποίο έλαβε χώρα στις 23-26 Νοεμβρίου στην πόλη Shenzhen παρουσιάστηκαν 230 νέες καινοτομίες στην παραγωγή εκ μέρους κινεζικών επιχειρήσεων, όσες ήταν συνολικά εκείνες των συμμετεχόντων από το εξωτερικό. Ο κ. Qu Daokui, γενικός διευθυντής της China Robot Industry Alliance, δήλωσε ότι η μεταποιητική βιομηχανία κινείται σταθερά προς την αυτοματοποίηση, την ολοκλήρωση, τα ευφυή συστήματα και την φιλικότητα προς το περιβάλλον.
Τα ρομπότ χρησιμοποιούνται ευρέως σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των ιατρικών υπηρεσιών, παραγωγής αυτοκίνητων, επεξεργασίας υφασμάτων, μηχανημάτων, της ναυπηγικής και της αεροπορίας και του διαστήματος.
Η McKinsey & Company, εταιρεία συμβούλων με έδρα τις ΗΠΑ, προέβλεψε ότι η χρήση των ρομπότ σε τομείς όπως η μεταποίηση, οι υπηρεσίες και η ιατρική περίθαλψη θα εισφέρει στο ΑΕΠ 1,7 – 4,5 τρις δολ. στον βιομηχανικό κλάδο μέχρι το 2025.
Σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε από τη Διεθνή Ομοσπονδία Ρομποτικής κατέδειξε ότι η Κίνα έχει μια ταχέως αυξανόμενη ζήτηση για βιομηχανικά ρομπότ, με ετήσια αύξηση άνω του 25%.
Οι πωλήσεις των βιομηχανικών ρομπότ στην Κίνα αναμένεται να ανέλθουν σε 100.000 μέχρι το 2017, γεγονός που σημαίνει ότι θα παραχθούν 400.000 μονάδες. Η Κίνα ξεπέρασε την Ιαπωνία καθώς έγινε η μεγαλύτερη αγορά βιομηχανικών ρομπότ στον κόσμο, με σχεδόν 37.000 μονάδες να πωλούνται στην αγορά της Κίνας το περασμένο έτος, αριθμός που αντιπροσώπευε το ένα πέμπτο των παγκόσμιων πωλήσεων. «Η εποχή των βιομηχανικών ρομπότ έχει έρθει στην Κίνα, δήλωσε ο ακαδημαϊκός κ. Cai στο φόρουμ στο Shenzhen. Ταυτόχρονα, η εγχώρια βιομηχανία αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις, όπως η μειωμένη ευαισθητοποίηση σε σχέση με το ιδιόκτητο branding, έλλειψη R&D σε σχέση με βασικές συνιστώσες ρομποτικών εφαρμογών και πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στο κατώτερο επίπεδο της αλυσίδας.
Το χαμηλό ποσοστό απορροφητικότητας των εφαρμογών R&D έχει καθηλώσει την εκβιομηχάνιση με αποτέλεσμα μόλις το 3% των αποτελεσμάτων της έρευνας πάει από εργαστήρια σε γραμμές παραγωγής.
Επιπλέον, η εξάρτηση από την εισαγωγή των θεμελιωδών τμημάτων των ρομπότ οδηγεί σε υψηλό κόστος των εγχώριων ρομπότ, το οποίο οδηγεί σε έλλειψη ανταγωνιστικότητας. Το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας των Πληροφοριών σχεδιάζει να αναπτύξει ένα ρομποτικό οδικό χάρτη πορείας τεχνολογίας και να διαμορφώσει ένα σχέδιο ανάπτυξης για τη βιομηχανία, τμήμα του 13ου πενταετούς σχεδίου (2016-2020). Ο στόχος είναι να θεσπιστεί ένα ανεπτυγμένος τομέας βιομηχανικών ρομποτικό από το 2020, με σημαντική βελτίωση στον τομέα της τεχνολογικής καινοτομίας και διεθνούς ανταγωνιστικότητας.
• Κινητικότητα στον κλάδο παροχής υπηρεσιών υγείας μέσω διαδικτύου
Η εταιρεία Tencent Holdings Ltd. προέβη σε επένδυση 70 εκ. δολ. στον μεγαλύτερο παροχέα υπηρεσιών υγείας μέσω του διαδικτύου, την DXY.cn.
Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Tencent Martin Lau ανέφερε ότι η εταιρεία του μπορεί να διασυνδέσει τους επαγγελματίες του κλάδου υγείας με δεκάδες εκατομμύρια δυνητικούς αποδέκτες αυτών των υπηρεσιών. Η DXY είναι διαδικτυακή πύλη στην οποία είναι εγγεγραμμένοι 4 εκ. Κινέζοι ιατροί και λοιποί επαγγελματίες του κλάδου. Επιτρέπει σε επαγγελματίες του κλάδου να ανταλλάσσουν ιδέες και ευρήματα της επιστήμης τους και να έχουν πρόσβαση σε νέες κλινικές έρευνες και ειδήσεις του ευρύτερου κλάδου.
Η στρατηγική που επιλέγει η DXY είναι να διασυνδέσει τους εγγεγραμμένους σε αυτήν επαγγελματίες με τους δυνητικούς πελάτες των υπηρεσιών υγείας. Ήδη η Tencent ανακοίνωσε ότι θα δημιουργήσει δυο εφαρμογές λογισμικού την «Family Medicine App» και την «DXY Doctor App» ώστε να υποστηρίξει την προσέγγιση των καταναλωτών.
Η είσοδος της Tencent στον κλάδο υπηρεσιών υγείας, αποτελεί επιβεβαίωση της διαμόρφωσης νέων όρων ανταγωνισμού, καθώς ολοένα και περισσότερο αποκτούν υψηλές αποδόσεις οι επενδύσεις στον κλάδο υγείας και μάλιστα μετά την απόφαση της κυβέρνησης τον περασμένο Σεπτέμβριο να επιτρέψει επενδύσεις και την είσοδο αλλοδαπών επιχειρήσεων.
Ήδη η Spring Rain η μεγαλύτερη εταιρεία παροχής υπηρεσιών υγείας στην Κίνα μέσω κινητής τηλεφωνίας με 30 εκ. εγγεγραμμένους χρήστες και 40.000 ιατρούς ανακοίνωσε κατά 50 εκ. δολ. το μετοχικό της κεφάλαιο μέσω αναχρηματοδότησης που εγκρίθηκε από πιστωτικά ιδρύματα. Σκοπός της εταιρείας είναι η υποστήριξη των υπηρεσιών που παρέχει μέσω του λογισμικού App που έχει ήδη προωθήσει στην αγορά με την ονομασία «Clinic in the Air» με το οποίο επικοινωνούν οι ασθενείς με τους ιατρούς απευθείας είτε με SMS είτε με τηλεφωνική επικοινωνία. Πηγή: Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, Πρεσβεία Ελλάδος, Πεκίνο