ΙΟΒΕ: «Η πλήρης πραγματοποίηση των δυνητικών ωφελειών από το έργο TAP απαιτεί εξωστρεφή επιχειρηματικότητα, νομοθεσία που δεν στρεβλώνει τα κίνητρα και κοινωνικό-πολιτικό κλίμα που στηρίζει τη βιώσιμη και κοινωνικά υπεύθυνη επιχειρηματική δραστηριότητα»

 • Υπουργείο Εξωτερικών : «Η κατασκευή και λειτουργία του έργου θα απαιτήσει την προμήθεια πλειάδας προϊόντων και υπηρεσιών από ελληνικές εταιρείες»

 

• «Πάνω από 60% της δυνητικής επίπτωσης στην προστιθέμενη αξία, 70% στην παραγωγή και 80% στην απασχόληση εξαρτάται από την ικανότητα των Ελληνικών επιχειρήσεων να μετατρέψουν την εμπειρία τους με τον TAP σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα»

 

 

 

 

Σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ που παρουσιάστηκε πρόσφατα αναφέρει ότι  τα 3/5 της θετικής επίδρασης του αγωγού σε προστιθέμενη αξία και το 50% των θέσεων εργασίας συγκεντρώνονται σε περιοχές που έχουν πληγεί έντονα από την κρίση.

 

 

 

 

«Πέρα από την άμεση συμβολή στην οικονομική ανάπτυξη και απασχόληση κατά τη διάρκεια της κατασκευής και λειτουργίας του, σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία αναμένεται να δημιουργηθούν και κατά το μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού του έργου, καθώς και από την επιπλέον καταναλωτική δαπάνη από την αύξηση των εισοδημάτων των εργαζομένων που θα δραστηριοποιηθούν λόγω του ΤΑΡ», σημειώνεται χαρακτηριστικά στη μελέτη.

 

 

 

 

Άλλη μελέτη του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων που επίσης παρουσιάστηκε σήμερα σημειώνει τα σημεία υπεροχής του ΤΑΡ έναντι του Ναμπούκο (συντομότερη διαδρομή, μικρότερο κόστος κατασκευής, ανάμιξη λιγότερων χωρών, ευέλικτη κοινοπραξία, μικρότερο επενδυτικό ρίσκο). Παράλληλα τονίζεται  ότι : «σε βάθος χρόνου και εφόσον αυξηθεί το παραγωγικό δυναμικό φυσικού αερίου στις χώρες της Κασπίας οι δύο αγωγοί μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά.»

 

 

 

 

Συνοπτικά τα συμπεράσματα της μελέτης του ΙΟΒΕ:

« • Η κατασκευή και η λειτουργία του TAP αναμένεται να δημιουργήσει €310-340 εκατ. Ακαθάριστη Προστιθέμενη Άξια ανά έτος για τουλάχιστον 5 δεκαετίες.

 

 

 

 

Σε όρους απασχόλησης, η επίδραση ανέρχεται σε 4,300 θέσεις εργασίας κατά μέσο όρο

4,800 θέσεις στην περίπτωση που Ελληνικές εταιρείες αναλάβουν και τις συμβάσεις προμήθειας των σωλήνων

8 – 10 χιλ. κατά τη διάρκεια κατασκευής του αγωγού (2015-18)

 

 

 

 

Η επίδραση της επένδυσης επικεντρώνεται σε περιοχές που έχουν πληγεί έντονα από την ύφεση

3/5 της επίπτωσης στην παραγωγή και λίγο λιγότερο από τις μισές θέσεις εργασίας στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθούν στις 3 βορειότερες περιφέρειες της χώρας

 

 

 

 

Πάνω από 60% της δυνητικής επίπτωσης στην προστιθέμενη αξία, 70% στην παραγωγή και 80% στην απασχόληση εξαρτάται από την ικανότητα των Ελληνικών επιχειρήσεων να μετατρέψουν την εμπειρία τους με τον TAP σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα»

 

 

H παρουσίαση της μελέτης εδώ:Οικονομικός αντίκτυπος TAP

 

 

 

 

 

Για το ίδιο θέμα  σε ενημερωτικό σημείωμα της Γενικής Γραμματείας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών αναφέρεται ότι:

 

• Γεωστρατηγική σημασία

«Η ολοκλήρωση του αγωγού TAP θα είναι μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στην χώρα μας και θα σηματοδοτήσει την δυναμική επανατοποθέτηση της Ελλάδας στο γεωστρατηγικό περιβάλλον και στον ενεργειακό χάρτη της περιοχής.

 

 

 

 

• Αύξηση πολιτικής βαρύτητας

Η ύπαρξη του αγωγού προβάλλει θετικά πολιτικά μηνύματα τόσο στην περιοχή όσο και στην Ευρώπη για τη βαρύτητα της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή της. Επίσης, ενισχύ-ει την ταυτότητά της ως παράγοντα σταθερότητας. Η Ελλάδα, συμμετέχοντας στον Νό-τιο Διάδρομο Αερίου, είναι παρούσα στις εξελίξεις που αφορούν την εκμετάλλευση των μεγάλων κοιτασμάτων φ/α της Κασπίας.

 

 

 

 

• H Ελλάδα καθίσταται ενεργειακός κόμβος και άξονας στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης

Πέραν της μεταφοράς τράνζιτ αερίου προς την δυτική Ευρώπη θα υπάρχει η δυνατότη-τα διανομής ποσοτήτων στα Βαλκάνια μέσω διασυνδετηρίων αγωγών. Η αγορά της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας θα μπορεί να τροφοδοτείται μέσω του σχεδιαζόμενου αγωγού IGB και τα Δυτικά Βαλκάνια μέσω του σχεδιαζόμενου αγωγού Ιονίου Αδριατι-κής (Ionian Adriatic Pipeline—IAP)

 

 

 

 

• Πολλαπλασιαστικά οφέλη στην ελληνική οικονομία

Η κατασκευή και λειτουργία του έργου θα απαιτήσει την προμήθεια πλειάδας προϊόν-των και υπηρεσιών από ελληνικές εταιρείες»

 

 

To πλήρες σημείωμα εδώ:TAP

 

 

 

 

www.mywaypress.gr

Σχετικά Άρθρα