
Κορυφαία βαθμολόγηση του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, βάση του δείκτη GRI
Τον Ioύνιο του 2016 ο δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα βρίσκεται στο 86,5%, σημαντικά υψηλότερος από τον δείκτη των ανταγωνιστών (82,3%)
Ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία και ποιοτικούς δείκτες περιέχει το Μηνιαίο Στατιστικό Δελτίο Ιουλίου 2016 του SETE Intelligence. Eπιλεγμένα σημεία της ανάλυσης δείχνουν:
-Συνολική αύξηση +4,1% των διεθνών αεροπορικών αφίξεων παρατηρείται τον Iούνιο και +4,9% το πρώτο εξάμηνο του 2016.
-Τον Ιούνιο του 2016, οι οδικές αφίξεις κατέγραψαν μείωση -9% ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2016 εμφανίζουν μείωση κατά –7,4%.
-Στις θαλάσσιες μετακινήσεις αλλοδαπών για αναψυχή από και προς την Ιταλία παρατηρήθηκε μείωση της επιβατικής κίνησης τον Μάιο κατά -16,3% και -12,1% το Α’ πεντάμηνο.
-Η εισερχόμενη κίνηση το Μάιο του 2016 διαμορφώθηκε στις 1.953 χιλ. ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας αύξηση κατά +4,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση την περίοδο Ιανουαρίου- Μαΐου 2016 μειώθηκε κατά -1,3% και διαμορφώθηκε στις 4.475 χιλ. ταξιδιώτες, έναντι 4.533 χιλ. ταξιδιωτών την αντίστοιχη περίοδο του 2015
-Το Μάιο του 2016 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις μειώθηκαν κατά -10,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015. Την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2016, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν μείωση κατά -6,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 και διαμορφώθηκαν στα 2.078 εκατ. Ευρώ.
Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης πελατών ξενοδοχείων
O Γενικός Δείκτης Ικανοποίησης (GRI®) πελατών ξενοδοχείων, που υπολογίζεται από την ReviewPro®, εταιρεία που ειδικεύεται στην μέτρηση της online φήμης των ξενοδοχείων. Ο δείκτης αυτός υπολογίζεται, για κάθε ξενοδοχείο, μέσω ανάλυσης των μεταβλητών που συνδέονται με τις αναρτήσεις σχολίων πελατών σε εκατοντάδες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες σχολιασμού ξενοδοχείων και ιστοσελίδες OTAs (online travel agents – διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία). Επίσης, λαμβάνει υπόψιν όχι μόνο τις ημερήσιες κριτικές αλλά και τα ιστορικά δεδομένα των τελευταίων 365 ημερών δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στις πιο πρόσφατες κριτικές. Δείκτες άνω του 80% υποδηλώνουν θετική εμπειρία.
Για τον υπολογισμό έχουν αναλυθεί τα στοιχεία 1.126 ξενοδοχείων από την Ελλάδα, διαφόρων κατηγοριών και από διαφορετικές περιοχές της χώρας, και 2.504 ξενοδοχείων, επίσης διαφόρων κατηγοριών, από 16 ανταγωνιστικούς προορισμούς στην Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία την Κύπρο και την Τουρκία.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι τα στοιχεία που παρουσιάζονται για το 2015 βασίζονται σε αξιολογήσεις από 280.291 πελάτες ελληνικών ξενοδοχείων και 1.094.807 πελάτες ξενοδοχείων στους ανταγωνιστικούς προορισμούς, ενώ τον Ιούνιο του 2016 έγιναν αξιολογήσεις από 35.503 και 113.090 πελάτες αντίστοιχα.
Συνεπώς, ο δείκτης GRI® αποτυπώνει το ανταγωνιστικό επίπεδο του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος, καθώς και του αντίστοιχου των ανταγωνιστριών χωρών όπως το αντιλαμβάνονται οι επισκέπτες των διαφόρων περιοχών. Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει η υψηλή βαθμολόγηση του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος τόσο αυτοτελώς, όσο και σε σύγκριση με ανταγωνιστικούς προορισμούς.
Τον Ioύνιο του 2016 ο δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα βρίσκεται στο 86,5%, σημαντικά υψηλότερος από τον δείκτη των ανταγωνιστών (82,3%).
Επίσης, είναι σημαντικό ότι και οι επιμέρους δείκτες όπως η σχέση ποιότητας τιμής, εξυπηρέτηση, δωμάτιο, φαγητό ποτό και καθαριότητα, κινούνται σε υψηλότερα ποσοστά στην Ελλάδα σε σχέση με τους ανταγωνιστές, τους τελευταίους μήνες, ενώ είναι εμφανής μια τάση διεύρυνσης του πλεονεκτήματος των ελληνικών ξενοδοχείων.
-Τα ξενοδοχεία 5* έχουν την υψηλότερη βαθμολογία. Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει το γεγονός ότι τα ξενοδοχεία 3* σε αρκετές περιόδους παρουσιάζουν υψηλότερη βαθμολογία από αυτά των 4*, τα οποία – κατά περιόδους – έχουν την ίδια αξιολόγηση με τα ξενοδοχεία 1*-2*. Για τον Ιούνιο 2016 ο δείκτης GRI ήταν 89,4% για τα ξενοδοχείων 5*, 85,8% και 86,8% για τα ξενοδοχεία 4* και 3* αντίστοιχα, ενώ στην τελευταία θέση βρίσκονται τα ξενοδοχεία 1* και 2* με 84,9%.
-Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης για τη νησιωτική Ελλάδα βρίσκονται οι Κυκλάδες (με GRI 90,3%) και ακολουθούν η Κρήτη (87,1%), τα Δωδεκάνησα (87,2%), το Ιόνιο (85,8%) και το Β. Αιγαίο (85,4%). Η ιεράρχηση αυτή έχει παραμείνει σταθερή τον τελευταίο χρόνο με εξαίρεση το Β. Αιγαίο που από την 2η θέση στον Ιούλιο 2015 βρέθηκε στην τελευταία τον Σεπτ. 2015, πιθανόν ως επακόλουθο της προσφυγικής κρίσης στα νησιά αυτά. Επίσης, σε όλους τους προορισμούς παρατηρείται έντονο το φαινόμενο της εποχικότητας με επιδείνωση των δεικτών τους καλοκαιρινούς μήνες.
-Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης για την ηπειρωτική Ελλάδα βρίσκεται η Ήπειρος με το εντυπωσιακό ποσοστό 90,6% και ακολουθούν η Θεσσαλία με ποσοστό 86,3% και η Στερεά με 85,8%.Στην τελευταία θέση βρίσκεται η Θράκη με 83,1% η οποία μετα από σημαντική επιδείνωση τους πρώτους μήνες του 2016, δείχνει να ανακάμπτει. Η Αττική το τελευταίο δίμηνο παρουσιάζει πτωτική τάση με GRI για τον μήνα Μάιο 82,2%.
-Η Αθήνα, τον τελευταίο χρόνο, υστερεί μόνο έναντι της Κωνσταντινούπολης, ενώ υπερτερεί της Ρώμης και – τους περισσότερους μήνες – και της Βαρκελώνης. Τον Ioύνιο του 2016 η Αθήνα με ποσοστό 81,1% υστερεί έναντι της Κωνσταντινούπολης (85,4%) και της Βαρκελώνης με (82,1%).
-Η Θεσσαλονίκη, τον τελευταίο χρόνο, υπερτερεί έναντι της Μασσαλίας και υστερεί έναντι της Μπολόνια, ενώ άλλοτε υπερτερεί και άλλοτε υστερεί έναντι της Σμύρνης. Τον Ioύνιο του 2016 η Θεσσαλονίκη με ποσοστό 82,3% υστερεί έναντι της Σμύρνης (80,9%) και της Μπολόνια (81,6%).
-Όλοι οι ελληνικοί παραθεριστικοί προορισμοί υπερτερούν σταθερά έναντι των ανταγωνιστικών τους προορισμών, με τις Κυκλάδες να συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία, με διαφορά. Επίσης, η Κύπρος υπερτερεί συστηματικά έναντι όλων των ανταγωνιστικών προορισμών εκτός Ελλάδος, αν και το Ιόνιο υπερκεράστηκε από το Μπόντρουμ.
-Η Μύκονος (89,2% τον Ιούνιο του 2016) και η Σαντορίνη (89,4%) υπερτερούν έναντι των ανταγωνιστικών προορισμών υψηλής δαπάνης. Ο δείκτης ικανοποίησης για το Σαίντ Τροπέ είναι 84,9%, για τη Σαρδηνία 84,1% και για την Ίμπιζα 83,3%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η πολύ μικρότερη εποχικότητα του δείκτη GRI® στην Σαντορίνη και στην Σαρδηνία, καθώς και η πολύ μεγάλη πτώση του στην Μύκονο και στην Ίμπιζα τους καλοκαιρινούς μήνες.
-Στη Ρωσία έχουμε μείωση 4,8% ή 45 χιλ. θέσεις. Άρα σίγουρα ο ελληνικός τουρισμός δεν επωφελήθηκε της Ρωσοτουρκικής κρίσης. Με την πτώση αυτή οι προγραμματισμένες θέσεις από Ρωσία στις 17/07 ήταν ~910 χιλ. έναντι 870 χιλ. (υλοποίηση) το 2015.
Μείωση σε προγραμματισμένες θέσεις έχουμε επίσης από:
-παραδοσιακές αγορές όπως Γερμανία, Βρετανία, Δανία, Αυστρία, Ολλανδία, Βέλγιο, Ιταλία. Στις 4 πρώτες η παρατηρούμενη μείωση έως 17/07 είναι μικρότερη από την αύξηση που είχε παρατηρηθεί μεταξύ 2015 και 2016.
-Χώρες Αν. Ευρώπης (Πολωνία, Τσεχία, Ουγγαρία) και Τουρκία. Στις 2 πρώτες η παρατηρούμενη μείωση έως 17/07 είναι μεγαλύτερη από την αύξηση που είχε παρατηρηθεί μεταξύ 2015 και 2016.
Αύξηση σε προγραμματισμένες θέσεις έχουμε από:
-Σουηδία, Κύπρο, Νορβηγία, Γαλλία(οριακά): στις αγορές αυτές η παρατηρούμενη αύξηση έως 17/07 ενισχύει την αύξηση μεταξύ 2015 και 2016
-Ισραήλ, Ρουμανία, Ελβετία, Φινλανδία: στις αγορές αυτές η παρατηρούμενη αύξηση έως 17/07 είναι μικρότερή από την μείωση που είχε παρατηρηθεί αύξηση μεταξύ 2015 και 2016.