
Κύπρος-«Μετατρέποντας τη Σχολική Αυλή… σε Αίθουσα Διδασκαλίας»
Hμερίδα με τίτλο «Μετατρέποντας τη Σχολική Αυλή … σε Αίθουσα Διδασκαλίας», πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου 2014, στο πλαίσιο της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα «Σχολικοί Λαχανόκηποι: Σκέφτομαι -Συνεργάζομαι – Δρω», από την Ερευνητική Ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κύπρου.
Την Ημερίδα χαιρέτισαν, ο Επιθεωρητής Δημοτικής Εκπαίδευσης και Πρόεδρος Διατμηματικής Επιτροπής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κ. Παναγιώτης Κύρου εκ μέρους και του Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης, κ.Ελπιδοφόρου Νεοκλέους, και η Προϊσταμένη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Δρ Αραβέλλα Ζαχαρίου.
Στο πρώτο μέρος της Ημερίδας, ο Δρ Κωνσταντίνος Κορφιάτης, Επίκουρος Καθηγητής της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και η κα Στέλλα Πέτρου, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό του Πανεπιστημίου Κύπρου παρουσίασαν την αξιολόγηση του Προγράμματος «Σχολικοί Λαχανόκηποι: Σκέφτομαι – Συνεργάζομαι – Δρω». Ακολούθως, ο Δρ Θοδωρής Μαρδίρης, M.Ed, Υπεύθυνος Λειτουργίας ΚΠΕ Καστοριάς και Πρόεδρος ΠΕΕΚΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση), αναφέρθηκε στην «Ιστορία των Σχολικών Κήπων στην Ελλάδα» και η κα Διονυσία Πλακονούρη, Δ/ντρια Δ.Σ. Παραλίας Βέργας, Καλαμάτα και Πρόεδρος Παραρτήματος ΠΕΕΚΠΕ Πελοποννήσου, παρουσίασε την εφαρμογή ενός παρόμοιου προγράμματος στον ελληνικό χώρο, με τίτλο «Σχολεία με κήπο – Όταν ανθίζουν οι Ιδέες».
Στο δεύτερο μέρος της Ημερίδας, ο κ.Αντρέας Φουρλάς και η κ.Πανάγια Χατζηλευτέρη, εκπαιδευτικοί στο Δημοτικό Σχολείο Αψιούς – Γεράσας – Μαθηκολώνης, η κ.Καλλιόπη Κούρρη, εκπαιδευτικός στο Δημοτικό Σχολείο Καϊμακλί Α’ και η κ.Δέσπω Σωτηρίου, εκπαιδευτικός στο Δημοτικό Σχολείο Μακεδονίτισσα Β’, μοιράστηκαν με τους παρευρισκόμενους τις εμπειρίες από τη συμμετοχή τους στην εφαρμογή του Προγράμματος «Σχολικοί Λαχανόκηποι: Σκέφτομαι – Συνεργάζομαι – Δρω» στα σχολεία τους.
Η Ημερίδα ολοκληρώθηκε με δύο βιωματικά εργαστήρια, τα οποία επόπτευσαν η Στέλλα Πέτρου, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, η Μαρία Χριστοδούλου, η Άνθη Χριστοδούλου και η Μαρία Φωτίου, Ειδικοί Επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Στο πρώτο εργαστήριο «Λαχανοδημιουργίες με τους Μαθητές των Α’, Β’, Γ’ Τάξεων», οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα διάφορα είδη κήπων, να φυτέψουν το δικό τους μικρό-λαχανόκηπο, να υποδυθούν τους εχθρούς των λαχανικών και να δημιουργήσουν μουσικά όργανα με λαχανικά. Στο δεύτερο εργαστήριο «Λαχανοδημιουργίες με τους Μαθητές των Δ’, Ε’, ΣΤ’ Τάξεων», οι εκπαιδευτικοί εφάρμοσαν τη μέθοδο της βελτιστοποίησης για να επιλέξουν τα λαχανικά που θα φυτέψουν στο δικό τους λαχανόκηπο, ενημερώθηκαν για δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιήσουν με τους μαθητές τους πριν και μετά τη φύτευση ενός λαχανόκηπου και διατύπωσαν επιχειρήματα υπέρ/κατά της βιολογικής και της συμβατικής καλλιέργειας, συμμετέχοντας σε μια διαλογική αντιπαράθεση προκειμένου να επιλέξουν το είδος της καλλιέργειας που θα εφαρμόσουν.
Η Ερευνητική Ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κύπρου ευχαριστεί όλους, όσοι συμμετείχαν στην Ημερίδα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και συνέβαλαν στην επιτυχία της μέσω της ανάπτυξης ενός γόνιμου και δημιουργικού διαλόγου για τις σύγχρονες τάσεις στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.