
Νέα χρηματοδότηση ύψους €220.000 για το Πανεπιστήμιο Κύπρου
Η Ομάδα Έρευνας στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας (ReSciTEG) ανέλαβε το συντονισμό της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών για τη διδακτική προσέγγιση της διερώτησης
Η Ομάδα Έρευνας στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας (ReSciTEG) του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα με το ακρώνυμο Ark of Inquiry: Inquiry Awards for Youth over Europe, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπό το έβδομο πρόγραμμα πλαίσιο (FP7). Το εν λόγω έργο ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2014 και θα oλοκληρωθεί το Φεβρουάριο του 2018, με συντονιστή το Πανεπιστήμιο της Εσθονίας και συνολικό προϋπολογισμό ύψους €2.800.000 από τα οποία, τα €220.000 αντιστοιχούν στον προϋπολογισμό του Πανεπιστημίου Κύπρου.
Ο ευρύτερος στόχος του Ευρωπαϊκού Προγράμματος είναι να εμπλέξει τους μαθητές όλων των βαθμίδων σε δραστηριότητες διερώτησης, με στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων διερώτησης, την ανάπτυξη ενημερότητας και κατανόησης για τις διαδικασίες που ακολουθούνται όταν «κάνουμε επιστήμη» και την προετοιμασία τους για συμμετοχή σε διαδικασίες για Υπεύθυνη Έρευνα και Καινοτομία (Responsible Research and Innovation-RRI).
Στο Πρόγραμμα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, μαθητές, επιστήμονες, ερευνητές, φοιτητές, γονείς και επιστημονικά κέντρα. Οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν τον καθοριστικότερο ρόλο, γιατί είναι αυτοί που θα καθοδηγήσουν τους μαθητές σε δραστηριότητες διερώτησης. Οι επιστήμονες, ερευνητές, φοιτητές, γονείς και επιστημονικά κέντρα παρέχουν υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Στο Πρόγραμμα θα συμμετάσχουν συνολικά τουλάχιστον 23. 000 μαθητές και 1.100 εκπαιδευτικοί από ολόκληρη την Ευρώπη.
Η Ομάδα Έρευνας στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας (ReSciTEG) του Πανεπιστημίου Κύπρου, έχει αναλάβει το συντονισμό της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διδακτική προσέγγιση της διερώτησης. Είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη διαδικτυακού υποστηρικτικού υλικού για όλους τους συμμετέχοντες του προγράμματος καθώς και για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να είναι σε θέση να καθοδηγήσουν τους μαθητές στις δραστηριότητες διερώτησης. Εξήντα τουλάχιστον εκπαιδευτικοί Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης από σχολεία της Κύπρου θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα μπορούν στο μέλλον να έχουν πρόσβαση στη διαδικτυακή πλατφόρμα του Ark of Inquiry, καθώς και σε παραδείγματα δραστηριοτήτων διερώτησης.
Υπεύθυνος της Ομάδας ReSciTEG του Πανεπιστημίου Κύπρου είναι ο Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής Δρ Ζαχαρίας Ζαχαρία (http://ucy.ac.cy/dir/el/component/comprofiler/userprofile/zach).
Στο ερευνητικό πρόγραμμα συμμετέχουν 13 εκπαιδευτικές κοινότητες και ερευνητικά κέντρα από 12 χώρες της Ευρώπης. Οι συνεργαζόμενοι φορείς του ερευνητικού προγράμματος είναι οι ακόλουθοι:
- University of Tartu (Εσθονία)
- Ελληνογερμανική Αγωγή (Ελλάδα)
- Πανεπιστήμιο Κύπρου (Κύπρος)
- University of Turku (Φινλανδία)
- HAN University of Applied Sciences (Ολλανδία)
- The United Nations Educational, Scientificand Cultural Organization (Ιταλία)
- Humboldt-Universität zu Berlin (Γερμανία)
- Bundesministerium für Bildung und Frauen (Αυστρία)
- Ecole de l’ADN (Γαλλία)
- Bahcesehir Egitim Kurumları Anonim Şirketi (BEKAS) (Τουρκία)
- Hungarian Research Teachers’ Association (Ουγγαρία)
- Katholieke Hogeschool Limburg (Βέλγιο)
- AHHAA Science Centre (Εσθονία)
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ark of Inquiry μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα http://www.arkofinquiry.eu/homepage
INFO Photo (από αριστερά): ο Δρ. Αναστάσιος Χοβαρδάς (Ερευνητικός Συνεργάτης), η κα Μαρία Ηρακλέους (Ειδική Επιστήμονας) , ο Δρ. Ζαχαρίας Ζαχαρία (Αναπληρωτής Καθηγητής της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και υπεύθυνος/συντονιστής της Ομάδας Έρευνας στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας [ReSciTEG]), η κα Νικολέττα Ξενοφώντος (Ειδική Επιστήμονας), ο Δρ. Μάριος Παπαευριπίδου (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό) και η κα Άννα Φιάκκου (Ειδική Επιστήμονας).