
Ξεκινήστε από εκεί που είστε
Ή γιατί πρέπει να αγκαλιάσεις αυτό που έχεις, εκεί που είσαι αφού δεν μπορείς να είσαι πουθενά αλλού
Το Uninvent είναι μια σειρά από δοκίμια από τον συνιδρυτή του Gladly και σύμβουλο του Point Nine Capital Michael Wolfe . Ο στόχος της Uninvent είναι να βοηθήσει τους ιδρυτές startup να δημιουργήσουν επιτυχημένες εταιρείες μαθαίνοντας να διαχειρίζονται τις ομάδες τους, να διαχειρίζονται τις εταιρείες τους και να παραμένουν υγιείς ενώ το κάνουν. Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη σειρά στο www.uninvent.co .
«Η αδιαλλαξία είναι το μόνο μου όπλο».–Σαρλ ντε Γκωλ
«Είχα όλα τα μειονεκτήματα που απαιτούνται για την επιτυχία».–Λάρι Έλισον
“Η αμφιβολία μπορεί να εξαλειφθεί μόνο με δράση.”– Ted Lasso
Καρδιά του σκότους
Εσείς και ο συνιδρυτής σας έχετε εργαστεί για έξι μήνες στην εκκίνηση σας. Είχατε μερικές φωτεινές μέρες όταν ένας υποψήφιος πελάτης ενθουσιάστηκε με το πρωτότυπο του προϊόντος σας, αλλά οι περισσότερες μέρες είναι σκοτεινές, όπου ο κόσμος φαίνεται ψυχρός και αδιάφορος απέναντι στη μικροσκοπική εκκίνηση σας.
Χρειάζεστε κέφι, οπότε συναντάτε έναν φίλο για μια πεζοπορία μετά τη δουλειά. Καθώς οι δυο σας αναχωρείτε από την κεφαλή του μονοπατιού και κατεβαίνετε ένα απότομο μονοπάτι σε μια στενή, σκιερή χαράδρα, απροσδόκητα βρίσκεστε να ανοίγετε την καρδιά σας.
Ομολογείτε τον φόβο σας ότι δεν μπορείτε να μετατρέψετε τις προοπτικές σας σε πελάτες που πληρώνουν. Νομίζετε ότι οι δυνάμεις πειθούς σας ωχριούν σε σύγκριση με τους σπουδαίους αντιπροσώπους πωλήσεων με τους οποίους έχετε συνεργαστεί. Ήταν ατρόμητοι στο να κάθονται και να διαπραγματεύονται με CIOs και CFOs, αλλά νιώθεις σαν ένα μικρό παιδί που κάθεται στο τραπέζι των μεγάλων. Αναρωτιέστε αν πρέπει να προσλάβετε έναν ανώτερο αντιπρόσωπο πωλήσεων και να παραδώσετε την πώληση σε αυτούς, όχι ότι μπορείτε να αντέξετε οικονομικά να προσλάβετε κανέναν αυτή τη στιγμή.
Η βαρύτητα αισθάνεται σαν να ενισχύεται και αρχίζει να σας τραβάει κάτω από μια μεγάλη ξύλινη σκάλα. Παραδέχεστε το επόμενο πράγμα που σας κρατά ξύπνιους τη νύχτα — δεν ξέρετε πού να βρείτε το επόμενο σύνολο δυνητικών πελατών πωλήσεων. Έχετε αξιοποιήσει το πενιχρό επαγγελματικό σας δίκτυο και δεν έχετε την οικονομική δυνατότητα να διαφημιστείτε. Συνήθιζες να κοροϊδεύεις συναδέλφους με χιλιάδες συνδέσεις στο LinkedIn, ρωτώντας πόσες θα μπορούσαν να είναι νόμιμες σχέσεις. Τώρα, θα έδινες τα πάντα για να έχεις αυτό το δίκτυο.
Το μονοπάτι στενεύει σε ένα σκοτεινό τούνελ, με δέντρα να κλείνουν και στις δύο πλευρές. Μοιράζεστε κάτι που δεν έχετε πει ποτέ φωναχτά: μετανιώνετε που αλλάξατε την ειδικότητά σας από την επιστήμη των υπολογιστών στη φιλοσοφία στο κολέγιο. Οι ιδρυτές που γνωρίζετε και έχουν συγκεντρώσει χρηματοδότηση αγγέλων έχουν τεχνικά πτυχία. Εσείς, ο συνιδρυτής σας και ένας εργολάβος έχετε χαράξει με επιτυχία τις αρχές ενός προϊόντος για να δείξετε στις προοπτικές, αλλά φοβάστε ότι οι επενδυτές δεν θα πιστέψουν ότι η εμπειρία σας στον Kierkegaard και τον Schopenhauer θα μεταφραστεί σε μαγεία κωδικοποίησης Python.
Ο φίλος σας σας κόβει και προετοιμάζεστε για τη σκληρή αγάπη που σίγουρα έρχεται στο δρόμο σας. Λέει ότι φαίνεστε στοιχειωμένοι από μια συλλογή φαντασμάτων: συναδέλφους με τις δεξιότητες που σας λείπουν, επενδυτές που μπορεί να σας κρίνουν και παράλληλες εκδοχές του σύμπαντος του εαυτού σας που έκαναν διαφορετικές επιλογές ζωής. Σας προτρέπει να αγκαλιάσετε αυτό που είστε αντί να εστιάζετε σε αυτό που δεν είστε. Την ευχαριστείτε για το εικονικό χαστούκι και ξεκινάτε την ανάβαση έξω από την κοιλάδα, ρίχνοντας επιτέλους μια ματιά στον ήλιο που δύει καθώς το μονοπάτι επανέρχεται στο προσκήνιο.
Δεν κάνετε λάθος για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζετε, αλλά μπορείτε να απαντήσετε μόνο με έναν τρόπο, ο οποίος είναι να κάνετε αυτό που έκανε κάθε ιδρυτής εκκίνησης που ήρθε πριν από εσάς: ξεκινήστε από εκεί που είστε.
Είσαι αρκετά καλός, είσαι αρκετά έξυπνος
Φαίνεται ότι χρειάζεστε έναν απίστευτα μακρύ κατάλογο δεξιοτήτων για να είστε ιδρυτής εκκίνησης, τις οποίες βλέπουμε στους ιδρυτές με τους οποίους συνεργαζόμαστε στο Point Nine Capital.
Οι ιδρυτές χρειάζονται διορατικότητα και όραμα σε μια ευκαιρία αγοράς και τις δεξιότητες σχεδιασμού, τεχνικών και προϊόντων για να στείλουν ένα από τα σπάνια προϊόντα που υψώνεται πάνω από το θόρυβο και χωρίζει τους πελάτες από τα χρήματά τους.
Χρειάζονται δεξιότητες πωλήσεων και μάρκετινγκ για να προσελκύσουν προοπτικές και να τις μετατρέψουν σε πελάτες που πληρώνουν. Χρειάζονται δεξιότητες εξυπηρέτησης πελατών για να κρατήσουν αυτούς τους πελάτες ευχαριστημένους. Χρειάζονται βασικές γνώσεις χρηματοδότησης, νομικών και λειτουργιών για να διατηρήσουν την εκκίνηση σε λειτουργία.
Χρειάζονται επικοινωνιακές και ηγετικές δεξιότητες για να πείσουν τους νεοσύλλεκτους να συμμετάσχουν σε μια μικροσκοπική startup με λίγα χρήματα και λίγους πελάτες. Πρέπει να είναι αρκετά επιτακτικοί για να πείσουν τους επενδυτές να τους δώσουν τα χρήματά τους αντί για χιλιάδες άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις που τους παρουσιάζουν κάθε χρόνο. Πρέπει να παρηγορήσουν έναν ταλαιπωρημένο συνάδελφο για μια μπύρα τη μια στιγμή και να εντυπωσιάσουν χίλιους ανθρώπους σε ένα κεντρικό συνέδριο την επόμενη.
Πάνω απ ‘όλα, οι ιδρυτές χρειάζονται το ψυχικό σθένος για να ρισκάρουν την αποτυχία και τη γελοιοποίηση και να συνεχίσουν να προχωρούν παρά τα αναπόφευκτα αδιέξοδα και τις παραλίγο θανατηφόρες στιγμές που θα συναντήσουν στο ταξίδι.
Πολλοί επίδοξοι ιδρυτές κοιτάζουν αυτή τη λίστα και φοβούνται τόσο πολύ που δεν κερδίζουν ποτέ το κέφι να ξεκινήσουν. Εάν όντως ξεκινήσουν μια startup, εγκαταλείπουν πολύ νωρίς, χάνοντας την αυτοπεποίθησή τους καθώς όλα διαρκούν περισσότερο από το αναμενόμενο και καθώς πλήττουν τη συνεχή απόρριψη από πελάτες, προσλήψεις και επενδυτές.
Αναμφισβήτητα, αυτό εξυπηρετεί μια πολύτιμη λειτουργία απομάκρυνσης. Οι ιδρυτές που έχουν πνιγεί από αμφιβολία για τον εαυτό τους δεν πρέπει να ξεκινήσουν μια startup και όσοι το κάνουν θα πρέπει να γνωρίζουν τις προκλήσεις που πρέπει να ξεπεράσουν.
Αλλά οι ιδρυτές θα πρέπει να λαμβάνουν αποφάσεις με βάση την πραγματικότητα, και η πραγματικότητα είναι ότι σχεδόν κάθε ιδρυτική ομάδα, ακόμα και η πιο επιτυχημένη, αγωνίζεται να μην έχει αρκετά χρήματα, δεξιότητες, δίκτυο ή φήμη. Αλλά οι καλύτεροι εστιάζουν σε αυτά που έχουν και αξιοποιούν αυτά τα πράγματα για να βγουν έξω και να πάρουν τα υπόλοιπα.
Έτοιμο, σετ, ξεκίνα
Φανταστείτε ένα τηλεοπτικό ριάλιτι που σας κλείδωσε σε ένα δωμάτιο διαφυγής και σας έδωσε ένα εκατομμύριο δολάρια αν μπορούσατε να βγείτε έξω μέσα σε μια ώρα. Μόλις το ρολόι άρχιζε να χτυπάει, θα καταγράφατε όλα όσα βλέπετε. Μπορεί να δείτε έναν χάρτη στον τοίχο και ένα σετ από χρωματιστά ξύλινα μπλοκ στο τραπέζι. Θα αξιοποιούσατε την εμπειρία σας από άλλα δωμάτια διαφυγής που έχετε λύσει. Θα υπενθυμίζατε στον εαυτό σας ότι έχετε μυαλό, επιμονή και μια ικανότητα σαν ζεν να παραμένετε ήρεμοι. Δεν θα χάνετε χρόνο σκεπτόμενοι τη μεγάλη λίστα με τα πράγματα που δεν έχετε (ναι, ένα αλυσοπρίονο θα ήταν χρήσιμο). Αντίθετα, θα εστιάζατε σε αυτό που έχετε και θα ασχοληθείτε με το πώς να το αξιοποιήσετε στο επόμενο βήμα προς τη διαφυγή.
Οι νεοφυείς επιχειρήσεις απαιτούν παρόμοιο απόθεμα. Έχετε τις εμπειρίες και τα κίνητρα που σας οδήγησαν να ξεκινήσετε αυτήν την startup. Έχετε τις δεξιότητες που έχετε αποκτήσει από προηγούμενες θέσεις εργασίας και σχολείο. Έχετε το Διαδίκτυο, με ατελείωτα βιβλία, ιστολόγια και βίντεο που θα σας βοηθήσουν να μάθετε τις δεξιότητες που χρειάζεστε. Έχετε τα επαγγελματικά σας δίκτυα, καθώς και το LinkedIn και το Twitter για να σας συνδέουν με τους ανθρώπους που θέλετε να προσεγγίσετε. Δεν θα είναι εύκολο, αλλά οι ιδρυτές έχουν κάνει περισσότερα με λιγότερα.
Πώς λοιπόν αξιοποιείς αυτό που έχεις για να ξεκινήσεις από εκεί που είσαι;
Μην κολλάτε στα διαπιστευτήρια
Μπορεί να έχετε γίνει δεκτός σε ένα πανεπιστήμιο επειδή οι βαθμοί και οι δραστηριότητές σας απευθύνθηκαν σε έναν υπάλληλο εισαγωγής. Μπορεί να έχετε βρει δουλειά επειδή σε έναν διευθυντή προσλήψεων άρεσαν οι δραστηριότητες στο βιογραφικό σας. Ή ένα αφεντικό σας προώθησε επειδή δουλέψατε στα σωστά έργα. Σε κάθε περίπτωση, ανταμείφθηκες για τα διαπιστευτήριά σου.
Αλλά τα διαπιστευτήρια είναι μόνο διακομιστές μεσολάβησης που σηματοδοτούν ότι μπορείτε να κάνετε μια δουλειά. Σε μια εκκίνηση, δεν ανταμείβεστε για τη σηματοδότηση. Ανταμείβεσαι κάνοντας πραγματικά αυτή τη δουλειά. Και δεν ανταμείβεστε για πράγματα που κάνατε στο παρελθόν ή τιμωρείστε για πράγματα που δεν κάνατε. Ανταμείβεστε μόνο για αυτό που παράγετε αυτή τη στιγμή.
Εάν έχετε ένα υπέροχο βιογραφικό, αξιοποιήστε το. Θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε πιο γρήγορα, ειδικά σε έναν πρώιμο γύρο χρηματοδότησης όπου ορισμένοι επενδυτές θα νοιαστούν για το ιστορικό σας. Μην περιμένετε όμως να σας συντηρήσει για πολύ. Οι πελάτες δεν νοιάζονται που πήγατε σχολείο ή ότι ήσασταν αρχηγός της ομάδας ποδοσφαίρου. Είτε τους λύνετε ένα σημαντικό πρόβλημα είτε όχι.
Και αν δεν έχετε ένα υπέροχο βιογραφικό, μην το αφήσετε να σας κρατήσει πίσω. Πολλές μεγάλες εταιρείες ξεκίνησαν από ιδρυτές που δεν θα μπορούσαν ποτέ να βρουν δουλειά στη Microsoft ή τη McKinsey. Βλέπουμε πολλούς ιδρυτές στο Point Nine που δεν είχαν υπόβαθρο στις βιομηχανίες που διέτρεχαν. ¹ Μερικοί δεν πήγαν καν στο κολέγιο. Βάζουν την εστίασή τους εκεί που πρέπει: στο ίδιο το έργο. Είτε μπορείς να το κάνεις, είτε δεν μπορείς.
Μάθετε από άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις
Οι ιστορίες ίδρυσης startup μπορεί να είναι πηγή πληροφοριών και έμπνευσης και θα πρέπει να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να μάθετε από αυτές. Το Point Nine εργάζεται σκληρά για να συνδέσει τους ιδρυτές χαρτοφυλακίου μεταξύ τους, καθώς έχουμε δει πόσο πολύτιμο μπορεί να είναι. Ωστόσο, προσέξτε να πάρετε τα σωστά μαθήματα.
Οι ιδρυτικές ιστορίες στρέφονται προς το κορυφαίο 0,1% των νεοφυών επιχειρήσεων – τις Ubers, τις Amazons και τις Snowflakes. Αυτές οι εταιρείες και οι ιδρυτές τους είναι τόσο ακραίες που τα μαθήματά τους μπορεί να μην ισχύουν για εσάς και μπορεί να είναι μη ρεαλιστικά, όπως η σύγκριση με τον Μέσι ή τη Μάρτα θα σας έκανε να αναρωτιέστε αν θα έπρεπε καν να μπείτε στον κόπο να κλοτσήσετε μια μπάλα ποδοσφαίρου.
Και ακόμη και αυτές οι ιδρυτικές ιστορίες συχνά αποστειρώνονται – περιγράφουν τους ιδρυτές ως χρησμούς που είδαν το μέλλον και χάραξαν γενναία μια πορεία για να κάνουν αυτό το μέλλον πραγματικότητα. Αυτό σχεδόν ποτέ δεν συνέβη. Σχεδόν όλες οι εταιρείες είναι σαγηνευτικές τις πρώτες μέρες, κάνοντας μια κάπως τυχαία πορεία προς την επιτυχία. Ο Steve Jobs παράτησε το κολέγιο και έμεινε εβδομάδες χωρίς μπάνιο. Ο Mark Zuckerberg ήταν δύστροπος, ένας τρομερός δημόσιος ομιλητής και ξεκίνησε το Facebook ως Florida LLC. Η Slack ήταν μια αποτυχημένη εταιρεία τυχερών παιχνιδιών που έκανε μια στροφή την τελευταία στιγμή σε μια εντελώς άσχετη ιδέα.
Βρείτε ιδρυτικές ιστορίες τόσο από επιτυχημένες όσο και από αποτυχημένες startups. Αναζητήστε ιστορίες που διηγούνται οι ίδιοι οι ιδρυτές, όχι κομμάτια που φιλτράρονται μέσω πρακτορείων δημοσίων σχέσεων και δημοσιογράφων. Ναι, θα βρείτε ιστορίες από ιδρυτές με μεταπτυχιακές σπουδές στο Stanford, οι οποίοι άντλησαν τους σπόρους τους από τους πλούσιους φίλους των γονιών τους, αλλά θα βρείτε επίσης ιστορίες επιτυχίας από ιδρυτές με λίγα χρήματα, χωρίς φανταχτερά σχολεία και ελάχιστες διασυνδέσεις, πολλοί από αυτούς μετανάστες . Για πολλούς, χρειάστηκαν χρόνια δουλειάς με πολλούς άξονες και λανθασμένες εκκινήσεις πριν βρουν πρόσφυση.
Μάθετε αρκετά για να είστε επικίνδυνοι
Σκεφτείτε μια δεξιότητα που πρέπει να μάθετε, όπως ο σχεδιασμός μιας διεπαφής χρήστη χρησιμοποιώντας το Figma, η εκτέλεση μιας διαφημιστικής καμπάνιας κοινωνικής δικτύωσης ή η κατάρτιση ενός οικονομικού σχεδίου. Πόσο καιρό θα σας έπαιρνε για να γίνετε ένας από τους καλύτερους στον κόσμο σε ένα από αυτά τα πράγματα; Χρόνια, ίσως;
Αλλά δεν χρειάζεται να είσαι ο καλύτερος στον κόσμο. Απλά πρέπει να είστε αρκετά καλοί για να μπερδέψετε μια συγκεκριμένη εργασία και πιθανότατα μπορείτε να μάθετε αρκετά πολύ πιο γρήγορα από ό, τι νομίζετε.
Τι θα συνέβαινε αν αφιερώνατε 10–20 ώρες εστιάζοντας σε μια δεξιότητα που χρειάζεστε — όχι απλώς ξεφυλλίζοντας ένα εγχειρίδιο, αλλά «σκόπιμη πρακτική» ² όπου εργάζεστε εντατικά με πολλές ασκήσεις και σχόλια; Δεν θα γινόσαστε ειδικός, αλλά ίσως γνωρίζετε το 50% αυτών που θα ήξερε ένας ειδικός, το οποίο είναι πιθανώς το μόνο που χρειάζεστε, τουλάχιστον για να λύσετε οποιοδήποτε πρόβλημα έχετε μπροστά σας.
Όχι, δεν μπορείς να είσαι ο καλύτερος σε όλα, αλλά σίγουρα μπορείς να περάσεις το επόμενο Σαββατοκύριακο στο YouTube δουλεύοντας μέσω των οδηγών GPT-4 αντί να παρακολουθείς ποδοσφαιρικούς αγώνες.
Συνδυάστε τις δυνάμεις σας
Καθώς φέρνετε ένα σύνολο δεξιοτήτων στην εκκίνηση σας και αρχίζετε να αναπτύσσετε περισσότερες, εσείς και οι συνιδρυτές σας δημιουργείτε ένα χαρτοφυλάκιο δεξιοτήτων που μπορείτε να βελτιώσετε ώστε να ταιριάζουν με τις ανάγκες της επιχείρησής σας. Μπορεί να μην είστε ο καλύτερος στον κόσμο σε καμία από αυτές τις δεξιότητες, αλλά μπορείτε να είστε ένας από τους καλύτερους στον συνδυασμό δεξιοτήτων που σχετίζονται με την εκκίνηση σας.
Ας υποθέσουμε ότι γνωρίζετε καλά την αγορά σας και έχετε μάθει μερικά βασικά για το πώς να κάνετε επίδειξη και να πουλάτε ένα προϊόν. Το διάγραμμα Venn αυτών των δεξιοτήτων μπορεί να σας κάνει έναν από τους καλύτερους στον κόσμο στο να παρουσιάσετε αυτό το συγκεκριμένο προϊόν σε αυτούς τους συγκεκριμένους πελάτες:
Ίσως δεν έχετε πτυχίο Harvard MBA ή Bain στο βιογραφικό σας, αλλά για αυτήν την εταιρεία, αυτό το προϊόν και τη σημερινή συνάντηση πελατών στις 9 π.μ., θα κάνετε κύκλους γύρω από κάποιον που το έκανε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι ιδρυτές με τους οποίους συνεργαζόμαστε είναι συχνά οι καλύτεροι πωλητές για το προϊόν τους, ακόμα κι αν πιστεύουν ότι «χαζεύουν τις πωλήσεις». Ξέρουν περισσότερα γι’ αυτό, έχουν περισσότερο πάθος γι’ αυτό και εξασκούνται περισσότερο στην προώθηση του από οποιονδήποτε άλλον.
Λύστε το πρόβλημα ακριβώς μπροστά σας
Εσείς και η ομάδα σας μπορεί να μην έχετε τα χρήματα και το ταλέντο για να φτιάξετε μια τεράστια εταιρεία, τουλάχιστον όχι ακόμα, αλλά δεν είστε μια τεράστια εταιρεία. Η δουλειά σας αυτή τη στιγμή είναι να ξεπεράσετε το επόμενο σύνολο ορόσημων, που θα μπορούσαν να είναι η επίτευξη προσαρμογής προϊόντος/αγοράς, η απόκτηση των πρώτων πέντε πελατών σας ή η συγκέντρωση ενός γύρου χρηματοδότησης. Εστιάστε μόνο σε αυτό που χρειάζεται για να το κάνετε αυτό.
Μόλις αποφοιτήσετε στην επόμενη φάση, μπορείτε να ανεβείτε επίπεδο. Θα έχετε περισσότερη εμπειρία και αυτοπεποίθηση για να σας ενισχύσουν, περισσότερους πελάτες από τους οποίους θα μάθετε και ίσως μπορείτε να προσθέσετε χρηματοδότηση για να προσθέσετε νέα άτομα που έχουν κάποιες από τις δεξιότητες που σας λείπουν.
Αυτή η προοπτική σάς δίνει την άδεια να “Κάνετε πράγματα που δεν κλιμακώνονται” ³ και να λύσετε τα προβλήματα που βρίσκονται ακριβώς μπροστά σας. Μειώνει επίσης τον αριθμό των δικαιολογιών για να μην το κάνετε αυτό.
Μάθετε να δικτυώνεστε
Εάν είστε όπως πολλοί ιδρυτές, ειδικά εκείνοι που είναι νεότεροι και προέρχονται από τεχνικό υπόβαθρο, μπορεί να μην θεωρείτε τον εαυτό σας τόσο δικτυωτή. Αλλά μάλλον είσαι καλύτερος από όσο νομίζεις.
Τα κοινωνικά δίκτυα, ειδικά το LinkedIn και το Twitter, διευκολύνουν την πρόσβαση στο υπάρχον δίκτυό σας και την ανάπτυξη του. Εάν προσεγγίσετε τους ανθρώπους με σεβασμό, τους πείτε τι κάνει η startup σας και γιατί είστε ενθουσιώδεις γι’ αυτό και κάνετε ένα σαφές αίτημα, θα εκπλαγείτε από το πόσοι άνθρωποι θα ανταποκριθούν. Απλώς απορρίψτε την ορολογία μάρκετινγκ που κόβει την ανάσα σχετικά με το “επαναστατικό” και το “καινοτόμο” προϊόν σας που θα καταδικάσει το μήνυμά σας σε φάκελο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας.
Οι διαπροσωπικές εκδηλώσεις έχουν επίσης τη θέση τους, όπως το Point Nine Founder Summit. Ακόμα κι αν είστε από την εσωστρεφή πλευρά, δεν είναι τόσο δύσκολο να μπείτε σε ένα δωμάτιο ανθρώπων με τους οποίους έχετε πολλά κοινά, όπως άλλοι ιδρυτές ή υποψήφιοι στην αγορά σας, και να συνδεθείτε μαζί τους. Δεν χρειάζεται να είσαι μαγνητικός και χαρισματικός. Απλώς αφήστε τον ενθουσιασμό σας για την startup σας να φανεί, να είστε περίεργοι για το ποιοι είναι και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και σύντομα θα δημιουργήσετε πολύτιμες συνδέσεις.
Χρησιμοποιήστε τον κωδικό εξαπάτησης ιδρυτή σας
Την ημέρα που ξεκινάτε την εκκίνηση σας, σας εκδίδεται ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο, σαν να ξεκινάτε ένα βιντεοπαιχνίδι με μια κρυφή μνήμη όπλων: τον κωδικό εξαπάτησης ιδρυτή.
Ανησυχείτε για το πώς θα λάβετε προοπτικές για να επιστρέψετε τις κλήσεις σας; Πείτε τους ότι είστε ο ιδρυτής της εταιρείας και θα εκτιμήσετε λίγα λεπτά από το χρόνο τους. Ένα στέλεχος που αγνοεί δώδεκα μηνύματα την ημέρα από αντιπροσώπους πωλήσεων θα απαντήσει συχνά σε ένα μήνυμα από έναν ιδρυτή.
Ανησυχείτε για το χτίσιμο μιας ομάδας; Πολλοί νεοσύλλεκτοι θα ενθουσιαστούν που θα γνωρίσουν έναν ιδρυτή και θα ακούσουν πώς ξεκινήσατε την εκκίνηση, το όραμά σας και πώς μπορούν να παίξουν ρόλο. Ίσως θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους startup κάποια μέρα και να καλωσορίσουν την ευκαιρία να μάθουν από εσάς.
Πάνω απ ‘όλα, ως ιδρυτής, γνωρίζετε την επιχείρησή σας καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον και έχετε περισσότερο πάθος να τη δείτε να πετυχαίνει από τους κατεστημένους φορείς με τους οποίους θα ανταγωνιστείτε. Αυτό το πάθος θα σας βοηθήσει να αντεπεξέλθετε στις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσετε, τις οποίες θα καλύψουμε στο Know What You Believe .
[1] Ο Patrick και ο John Collison ξεκίνησαν τον Stripe σε ηλικία 19 και 21 ετών, χωρίς να έχουν εργαστεί ποτέ σε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Ο Blake Scholl, ιδρυτής της εταιρείας υπερηχητικών αεροπλάνων Boom, δεν εργάστηκε ποτέ στην αεροδιαστημική βιομηχανία και ξεκίνησε παρακολουθώντας μαθήματα φυσικής στην Ακαδημία Khan. Ο Έλον Μασκ έμαθε για την κατασκευή πυραύλων για το SpaceX διαβάζοντας σχολικά βιβλία.
[2] Το είδος της μάθησης που περιγράφω δεν σημαίνει ξεφυλλίζω τα εγχειρίδια για λίγες ώρες. Σημαίνει να εστιάζεις έντονα, να κάνεις πρακτικές ασκήσεις, να αναζητάς ανατροφοδότηση και να κάνεις διορθώσεις. Σημαίνει αυτό που ο Malcolm Gladwell περιέγραψε ως σκόπιμη πρακτική , αν και για περισσότερες από 10 ώρες, όχι 10.000. Αυτή η ομιλία TED κάνει επίσης εξαιρετική δουλειά καλύπτοντας αυτήν την έννοια.
[3] Το Do Things that Don’t Scale του Paul Graham είναι ένα άλλο must-read, ειδικά για τους νεότερους ιδρυτές. Σας απαλλάσσει από το βάρος της ανησυχίας για την κλίμακα από νωρίς, αλλά αφαιρεί επίσης δικαιολογίες για να μην πηδήξετε και να λύσετε τα προβλήματα που έχετε σήμερα. Όχι, δεν μπορείτε να καλέσετε 10.000 πελάτες, αλλά δεν έχετε καμία δικαιολογία να μην καλέσετε 100.
Πηγή: medium.com