Οι Έλληνες εφοπλιστές δείχνουν τον τρόπο. Τολμούν.

Το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και το 46,7% του κοινοτικού, σε ποσοστό χωρητικότητας dwt βρίσκεται σε ελληνικά χέρια.

 

Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 23,5 του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων και το 18,5% του παγκόσμιου στόλου των φορτηγών χύδην φορτίων.

 

Υπάρχουν ήδη από τη ναυτιλιακή κοινότητα ανατεθειμένες 372 παραγγελίες νέων πλοίων.

 

Η διεθνής αναγνώριση της ποσοτικής αλλά και ποιοτικής υπεροχής της ελληνόκτητης ναυτιλίας είναι κατάκτηση που αντανακλάται ως εθνική διαπραγματευτική αξία σε όλη την χώρα.

 

Το σημαντικό ποσοστό συμμετοχής του ναυτιλιακού κλάδου στο ΑΕΠ που τα τελευταία δύο χρόνια αντιστοιχεί σε περισσότερο από 7% αποτελεί μέγεθος που μπορεί να μεγιστοποιηθεί και να αποφέρει διαχρονικά, στέρεα και ουσιαστικά πολλαπλασιαστικά οφέλη.

 

Κρίσιμη προϋπόθεση όμως είναι η ύπαρξη σταθερού και ανταγωνιστικού θεσμικού πλαισίου που θα παρέχει μακροπρόθεσμο εθνικό σχεδιασμό, βασισμένη σε υγιή θεμέλια, με μια  εθνικών διαστάσεων στρατηγική θωράκισης της υπεραξίας που παρέχει συνολικά η ελληνική ναυτιλία.

 

Όπως ανέφερε προσφάτως ο Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών κος Θεόδωρος Βενιάμης, οφείλουμε να διαφυλάξουμε  με πάθος το δημιούργημά μας, τη ναυτιλία των Ελλήνων. Ένα δημιούργημα δεκαετιών, αξιοθαύμαστο και ζηλευτό από τους ανταγωνιστές μας.

 

Οι  Έλληνες πλοιοκτήτες αναδείχθηκαν πρωταγωνιστές και το 2013 σημειώνοντας  ρεκόρ παραγγελιών που αντιστοιχεί στο 25% του συνόλου των νέων ναυπηγήσεων παγκοσμίως.

 

Παράλληλα η ναυτιλιακή βιομηχανία παραμένει αισιόδοξη ότι οι μελλοντικές ελληνικές επενδύσεις για την κατασκευή νέων πλοίων θα διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα.

 

Η ελληνική ναυτιλία, σύμφωνα με το Newsfront, μέσα στο προηγούμενο έτος επένδυσε περισσότερα από 13 δις δολάρια σε παραγγελίες 275 νέων πλοίων χωρητικότητας άνω των 24,5 εκατ. dw και αύξησε το υπό παραγγελία συνολικό dwt κατά 364% σε σχέση με το 2012.

 

Όπως επεσήμανε και ο κος Θεόδωρος Βώκος, Project Director των Εκθέσεων Ποσειδώνια « αυτό το πολυδιάστατο επενδυτικό πρόγραμμα αντανακλά τη στρατηγική της ελληνικής ναυτιλίας, που φροντίζει να μοιράσει το επενδυτικό πρόγραμμά της στοχεύοντας τόσο στους παραδοσιακούς τομείς της ναυτιλίας, καθώς επίσης και σε περισσότερο ελκυστικούς νέους τομείς».

 

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες  αποτελούν τους πρωτοστάτες στην ανάκαμψη της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, μάχονται για την διατήρηση της ελληνικής σημαίας σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.

 

Η πρόσφατη είδηση επίσης επιβεβαιώνει την κούρσα αντοχής και την αναγνώριση, με τις τρεις εισηγμένες στο αμερικάνικο χρηματιστήριο ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, που άντλησαν μέσω της διαδικασίας προσφοράς, περίπου 200 εκατ. δολ., τα οποία θα διαθέσουν για αγορές νέων πλοίων, χρηματοδοτώντας την περαιτέρω ανάπτυξή τους.

 

Οι Έλληνες εφοπλιστές δείχνουν τον τρόπο. Τολμούν. Μάχονται ακατάπαυστα. Κινητοποιούν δυνάμεις σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

Αποτελούν εθνικό κεφάλαιο. Η μεγιστοποίησή του  οφείλει να αποτελεί πρώτιστη προτεραιότητα για όλους.

 

Αποτελούν «πρεσβευτές» της ελληνικής ικανότητας χρόνια τώρα.

 

Υπηρέτες του ελληνικού δαιμόνιου. Άνευ επιδοτήσεων…

 

Εξαιρετικό υπόδειγμα κοινωνικής προσφοράς.

 

Δοκιμασμένοι  να αντέχουν σε πολλά μποφόρ αποτελούν υπόδειγμα ζηλευτό. Μην το απαξιώσουμε και αυτό. Δεν διαθέτουμε αυτή την πολυτέλεια.

 

Παναγιώτης Τσακιρίδης

Σχετικά Άρθρα