Οι Έλληνες εφοπλιστές στην κορυφή του κόσμου- Πρώτη ναυτιλιακή υπερδύναμη

Στη φυσική της θέση, αυτή της πρώτης ναυτιλιακής υπερδύναμης η Ελλάδα, όπως πιστοποιεί η λίστα που κατήρτισε ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons. Η διαφύλαξη της ιστορικής παράδοσης, το πνεύμα υγιούς ανταγωνισμού και λελογισμένου ρίσκου και η αποθέωση των στρατηγικών κινήσεων επιβράβευσαν τους Έλληνες εφοπλιστές με την ζηλευτή παγκόσμια θέση της πρωτιάς.

 

Η Ελλάδα κατέκτησε  εκ νέου την πρώτη θέση στη διεθνή κατάταξη των χωρών με τη μεγαλύτερη ιδιοκτησία πλοίων, αφού επί μια δεκαετία είχε σταθερά την δεύτερη θέση, επανήλθε στην κορυφή εκθρονίζοντας την Ιαπωνία και αποδεικνύοντας πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες με την σοφία της πείρας υπολόγισαν καλύτερα τις τάσεις.

 

Η ελληνική πλοιοκτησία εμφανίζει σήμερα συνολική χωρητικότητα (gross tonnage) 164 εκατομμυρίων GT και 4.894 ποντοπόρα έναντι 159,4 εκατ. GT και 8.537, προφανώς μικρότερων, πλοίων της Ιαπωνίας σύμφωνα με την Clarksons.

 

Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με 6.427 πλοία ολικής χωρητικότητας 116,7 εκατ. GT και τέταρτη η Γερμανία με μόλις 95,1 εκατ. GT. Τη λίστα των 10 πρώτων χωρών στην ποντοπόρο συμπληρώνουν η Νότια Κορέα, οι ΗΠΑ, η Νορβηγία, η Σιγκαπούρη, η Ιταλία και η Δανία.

 

Εάν μάλιστα αθροιστούν στον παγκόσμιο στόλο και τα δρομολογημένα βάση συμφωνιών, υπό παραγγελία πλοία, η Ελλάδα παραμένει με διαφορά στην πρώτη θέση αυξάνοντας την απόσταση που την χωρίζει από την Ιαπωνία, με τις  ελληνικές εφοπλιστικές επιχειρήσεις να διαθέτουν 5.389 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 197.574.394 gross tonnage. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 8.842 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 173.060.346 gross tonnage.

 

«20 συνεχόμενες  χρονιές , η Ελλάδα, η χώρα που αναλάμβανε το μεγαλύτερο ρίσκο, βρισκόταν σε ανταγωνισμό με την Ιαπωνία, το έθνος των συνετών επιχειρήσεων (σύμφωνα με την κρατούσα αντίληψη)» σχολιάζει η Clarksons στην σχετική έκθεση και τονίζει: «Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν πολύ μπροστά από τους Ιάπωνες, αλλά όταν έγινε η εκρηκτική άνοδος τη δεκαετία του 2000, η Ιαπωνία εκτοξεύθηκε και έγινε η χώρα με τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία.

 

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες όμως, που επέδειξαν συγκράτηση τα χρόνια της εκρηκτικής ανόδου, άρχισαν να καλύπτουν το χαμένο έδαφος το 2010 και από το 2014 βρίσκονται και πάλι στην κορυφή της κατάταξης, με συνολικό στόλο 164 εκατ. GT. Έτσι, η κρατούσα άποψη για τους δύο τιτάνες του χώρου αποδείχθηκε λανθασμένη.

 

Η Ελλάδα που θεωρούνταν πιο ριψοκίνδυνη κρατήθηκε τα χρόνια της εκρηκτικής ανόδου, ενώ οι περισσότεροι Ιάπωνες επενδυτές έκαναν απότομες κινήσεις για τις οποίες τώρα νιώθουν τον πόνο».

Σχετικά Άρθρα