Οι μικρές οικιακές συσκευές αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο

• Ηλεκτρικές μικροσυσκευές για τη κουζίνα, προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ηλεκτρικές σκούπες οδηγούν την παγκόσμια αγορά των μικρών οικιακών συσκευών

 
• Τα αποτελέσματα της GfK για την παγκόσμια αγορά των μικρών οικιακών συσκευών – πρώτο εξάμηνο 2015

 
Οι μικρές οικιακές συσκευές αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι παγκόσμιες πωλήσεις (INFO 1) αυξήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2015 12%, σε περίπου 18 δις €. Ειδικότερα η Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία συνέβαλαν σε αυτή την ανάπτυξη. Συσκευές όπως οι ηλεκτρικές σκούπες χωρίς καλώδιο, τα μίξερ με βάση (κάδο) καθώς και οι χύτρες ρυζιού είχαν ιδιαίτερη ζήτηση. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της GfK για την παγκόσμια αγορά οικιακών συσκευών, που δημοσιεύονται στα πλαίσια της εμπορικής έκθεσης IFA 2015 στο Βερολίνο.

Παγκόσμια οι δαπάνες (εκτός της Βόρειας Αμερικής) για τις μικρές οικιακές συσκευές αυξήθηκαν 12 τοις εκτατό το πρώτο εξάμηνο του 2015. Οι καταναλωτές στην Ασία συνέβαλαν σημαντικά σε αυτή την ανάπτυξη: οι πωλήσεις των μικρών οικιακών συσκευών στη Νοτιοανατολική Ασία (INFO 2) καθώς και την Ωκεανία (INFO 3) τους πρώτους έξι μήνες του 2015 αυξήθηκε συγκριτικά με το προηγούμενο έτος κατά 19% και 17%, αντίστοιχα. Ειδικότερα η Κίνα, η πιο σημαντική αγορά για τα συγκεκριμένα προϊόντα σε επίπεδο αξίας (σε €), αυξήθηκε κατά 63%. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές έδειξαν και αυτοί τον ενθουσιασμό τους. Οι πωλήσεις (σε €) στις δύο μεγαλύτερες αγορές της δυτικής Ευρώπης αυξήθηκαν κατά 13% στη Γερμανία και 21% αντίστοιχα στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά το πρώτο εξάμηνο.

 
 Οι ηλεκτρικές μικροσυσκευές για την κουζίνα συμβάλουν στην ανάπτυξη

Οι ηλεκτρικές συσκευές για την κουζίνα ώθησαν την παγκόσμια αγορά των μικρών οικιακών συσκευών, παράλληλα με τις παραδοσιακές συσκευές προσωπικής φροντίδας όπως ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες, και ξυριστικές μηχανές ανδρών. Οι ηλεκτρικές συσκευές για την κουζίνα όπως οι χύτρες ρυζιού και τα μίξερ με βάση (κάδο), καθώς και οι νέες ηλεκτρικές σκούπες (χωρίς καλώδιο και ρομπότ μοντέλα) υπήρξαν ιδιαίτερα δημοφιλή.

Για τις καφετιέρες και μηχανές εσπρέσο πραγματοποιήθηκαν χαμηλότερες αγορές τους πρώτους έξι μήνες. Ωστόσο, η τάση προς συσκευές υψηλότερης ποιότητας οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων κατά 4%. Ειδικότερα, οι δύο πιο σημαντικές κατηγορίες, οι μηχανές εσπρέσο με κάψουλες και οι πλήρως αυτόματες μηχανές εσπρέσο (με 13% αύξηση έκαστη), ενίσχυσαν αυτή την ανάπτυξη. Η Δυτική Ευρώπη συμβάλλει περισσότερο στην ανάπτυξη των μηχανών εσπρέσο. Ενώ η θετική πορεία της αγοράς για τις αυτόματες μηχανές εσπρέσο προέρχεται από τη Γερμανία και τη Πολωνία, η Βραζιλία και το Ηνωμένο Βασίλειο ωθούν την τάση των πωλήσεων προς τις μηχανές εσπρέσο με κάψουλες. Οι βραστήρες παρουσίασαν ανάκαμψη με τις παγκόσμιες πωλήσεις (INFO 4) να αυξάνονται κατά 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η λιανική αγορά για τις ηλεκτρικές συσκευές για την κουζίνα παρουσίασε σε διάφορες υποκατηγορίες διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, αγγίζοντας παγκόσμια τα €4.2 δις. Ενώ οι χύτρες ρυζιού με 35% αύξηση απολαμβάνουν κλασικά επιτυχία στην Ασία, Δυτική Ευρώπη και Ασία μαζί, ωθούν θετικά τις πωλήσεις με τους αποχυμωτές (29% ανάπτυξη) και τα μίξερ με βάση (κάδο) (38% ανάπτυξη). Οι πωλήσεις συσκευών για την κουζίνα αυξήθηκαν στη Δυτική Ευρώπη (14% αύξηση). Μία παγκόσμια τάση διαφαίνεται με τις φριτέζες θερμού αέρα (37% αύξηση), προερχόμενη από όλες οι γεωγραφικές περιοχές.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις (INFO 5) στην κατηγορία καθαρισμού δαπέδων αυξήθηκε κατά 12% σε 4,1 δισεκατομμύρια €. Οι επαναφορτιζόμενες ηλεκτρικές σκούπες με λαβή χειρός συνέχισαν την ήδη θετική πορεία του προηγούμενου έτους με 58% ανάπτυξη. Με εξαίρεση τη Νότια Αμερική, η υποκατηγορία αυτή αποτελεί την πιο πρόσφατη τάση. Τα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά σκουπάκια χειρός (+37%), καθώς και τα ρομπότ μοντέλα (38%) επίσης παρουσίασαν σημαντική ανάπτυξη σε αξία πωλήσεων. Και οι δύο υποκατηγορίες επωφελήθηκαν από προϊοντικές καινοτομίες με αυξητική ζήτηση στην Ιαπωνία και τη Δυτική Ευρώπη.

Επιπλέον, τα προϊόντα επεξεργασίας αέρα είναι δημοφιλή μεταξύ των καταναλωτών – οι πωλήσεις τους (σε αξία) αυξήθηκαν κυρίως από τα συστήματα καθαρισμού του αέρα (+37%), λόγω της αυξημένης ζήτησης στις Ασιατικές χώρες.

Η παγκόσμια αγορά για τα ηλεκτρικά σίδερα συνέβαλε επίσης στην ανάπτυξη με αύξηση 5% τους πρώτους έξι μήνες του 2015, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Το παραδοσιακό σίδερο ατμού, η πιο σημαντική υποκατηγορία, σημείωσε μικρή αύξηση της τάξης του 1%, κυρίως λόγω της αύξησης των πωλήσεων στις περιοχές της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής, της Νοτιοανατολικής Ασίας / Ωκεανίας και της Κίνας. Οι πωλήσεις από τις γεννήτριες ατμού αυξήθηκαν κατά 5%, παρά την απότομη πτώση στην αγορά της Ρωσίας. Η Δυτική Ευρώπη, η σημαντικότερη περιοχή για τις πωλήσεις στις γεννήτριες ατμού, αυξήθηκε κατά 4%.

Με αύξηση των πωλήσεων σε αξία 14%, η παγκόσμια αγορά των προϊόντων προσωπικής φροντίδας παρουσιάζει έντονη ανάπτυξη. Ειδικότερα, η Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ιαπωνία, οι μεγαλύτερες αγορές για τις μικρές οικιακές συσκευές, κατέγραψαν σημαντικές πωλήσεις στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας κατά τους πρώτους έξι μήνες. Οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+34%), καθώς και οι ανδρικές ξυριστικές μηχανές (+18%) αυξήθηκαν ιδιαίτερα στη Δυτική Ευρώπη και την Ασία. Τα προϊόντα αποτρίχωσης λέιζερ / IPL (μέθοδος με παλμικό φως) παρουσίασαν αύξηση 47% και ήταν ιδιαίτερα ελκυστικά για τους καταναλωτές της Ευρώπης και της Τουρκίας.

 
Σχετικά με τη μεθοδολογία
Μέσω του πάνελ μέτρησης λιανικών πωλήσεων (retail panel), η GfK σε τακτική βάση συλλέγει στοιχεία πωλήσεων για τις μικρές οικιακές συσκευές στις κατηγορίες προϊόντων άνεσης σπιτιού, παρασκευής αφεψημάτων, ηλεκτρονικών συσκευών για την κουζίνα, προσωπικής φροντίδας και αναλώσιμων αγαθών σε πάνω από 100 χώρες παγκοσμίως. Η ανάλυση αυτή για την παγκόσμια αγορά, μη συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής, βασίζεται σε πωλήσεις 87 χωρών για τους πρώτους 6 μήνες του 2015.

INFO1-Σύνολο αγοράς GfK, μη συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής, σε €.

INFO 2 -Η περιοχή περιλαμβάνει τις χώρες: Χονγκ Κονγκ, Ινδονησία, Μαλαισία, Φιλιππίνες, Σιγκαπούρη, Νότια Κορέα, Ταϊβάν, Ταϊλάνδη, Βιετνάμ και Ινδία.

INFO 3 -Η περιοχή περιλαμβάνει τις χώρες της Αυστραλίας και Νέας Ζηλανδίας

INFO 4-Σύνολο αγοράς GfK, μη συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής, σε €.

INFO 5 -Σύνολο αγοράς GfK, μη συμπεριλαμβανομένης της Βόρειας Αμερικής, σε €.

Σχετικά Άρθρα