
Οι (ξεχασμένες) θαλάσσιες μεταφορές είναι οξυγόνο οικονομικής ανάπτυξης της νησιωτικής Ελλάδας
Η κομβική σημασία των θαλάσσιων μεταφορών διαθέτει στον πυρήνα της λειτουργίας της ευεργετικά πολλαπλασιαστικά οφέλη, τα οποία με αποτελεσματικές πολιτικές μπορούν και οφείλουν να τεθούν υπέρ του λογαριασμού προόδου της οικονομίας και της κοινωνίας της νησιωτικής Ελλάδας.
Η νησιωτική Ελλάδα έχει ανάγκη σύγχρονες, αξιόπιστες θαλάσσιες μεταφορές.
Είναι το οξυγόνο της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξής της.
Οι θαλάσσιες μεταφορές δυστυχώς έχουν εγκαταλειφθεί διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις. Και η παρούσα κυβέρνηση ακολούθησε νομοτελειακά την επιλογή της εγκατάλειψης. Δηλαδή της στέρησης του αναγκαίου οξυγόνου, του όρου επιβίωσης της ξεχασμένης νησιωτικής χώρας. Απόδειξη ότι ούτε από το πολυδιαφημισμένο ταμείο ανάκαμψης και τα δισεκατομμύρια επιδοτήσεων και δανείων δεν έχει προβλεφθεί ούτε 1 ευρώ για τις θαλάσσιες μεταφορές ούτε από το πρόχειρο σχέδιο ανάπτυξης της κυβέρνησης, Η γραφειοκρατία των Βρυξελλών συναντήθηκε με την προχειρότητα του σχεδιασμού και την έλλειψη φαντασίας στις προοπτικές συντεταγμένης, ολικής προόδου. Μια κεντρική αρτηρία παροχής ζωογόνου οξυγόνου για την περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας, που αιμοδοτεί χιλιάδες έλληνες πολίτες, τουριστικά έσοδα και έχει αντίκτυπο στην υγεία και την παιδεία, κατέστη αόρατη και περιττή από διαχειριστές χωρίς φαντασία και στοιχειώδη έγνοια. Στην περιορισμένη οπτική τους υπάρχουν μόνο οι οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές που ως μοντέλο ταιριάζει με τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ αλλά η δυναμική ιδιαιτερότητα της χώρας που μπορεί να μετασχηματισθεί σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, οι θαλάσσιες μεταφορές, έχουν αφεθεί εκτός σχεδίων.
Όπως προκύπτει από τη μελέτη που παρουσίασε το ΙΟΒΕ, η συνολική συνεισφορά της επιβατηγού ναυτιλίας, σε όρους ΑΕΠ, εκτιμάται σε €13,6 δισεκ. ή 7,4% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας το 2019. Σε όρους απασχόλησης, η συνολική συνεισφορά του κλάδου ανέρχεται σε 332 χιλ. θέσεις εργασίας (ή 8,5% της συνολικής απασχόλησης). Επιπλέον, η συνεισφορά στα δημόσια έσοδα εκτιμάται σε περίπου €3 δισεκ., ενώ σε περίπου €1,8 δισεκ. υπολογίζονται τα εισοδήματα από μισθούς των εργαζομένων λόγω της ανάπτυξης της επιβατηγού ναυτιλίας στη χώρα.
Παράλληλα η επαναφορά του ΦΠΑ στο 24% από τον Απρίλιο του 2021, θα έχει ως αποτέλεσμα την επιστροφή της χώρας στη 2η υψηλότερη θέση μεταξύ των χωρών-μελών της ΕΕ με βάση το ύψος του συντελεστή ΦΠΑ στις μετακινήσεις επιβατών και οχημάτων. Είναι ενδεικτικό ότι στην Ιταλία – χώρα με συγκρίσιμο όγκο επιβατικής κίνησης μέσω θαλάσσης στην ΕΕ – ο αντίστοιχος συντελεστής διαμορφώνεται στο 10%.
Η μελέτη μιλάει. Η κυβέρνηση;
Οι (ξεχασμένες) θαλάσσιες μεταφορές είναι οξυγόνο οικονομικής ανάπτυξης της νησιωτικής Ελλάδας. Θα το μεταφέρουν ή θα το στερήσουν από την νησιωτική χώρα, καθιστώντας την ανάπηρη, όπως πολλά χρόνια τώρα;
Π. Τσακιρίδης
my way press.gr