
Ο οδηγός, ο συνοδηγός και ο κινητήρας
Τα υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα είναι υπέρβαση ορίου ταχύτητας με τον κινητήρα της οικονομίας «καμένο»
Για επαρκώς λειτουργικές οικονομίες, οι υποδείξεις Τόμσεν στο αναπτυξιακό σκέλος ενδεχομένως να ήταν μια βάση συζήτησης- ως άσκηση εργασίας. Το ότι πλέον εκθέτει την κυβέρνηση, με την επισήμανση ότι ήταν αυτή που συμφώνησε σε πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 3,5% μέχρι το 2018 και όχι το ΔΝΤ, με το θάρρος της γνώμης που οφείλει να διαθέτει, αποδεικνύει ότι οι ασκήσεις ισορροπίας και διπλής γλώσσας εκνευρίζουν ακόμη και αυτούς τους τεχνοκράτες που συνομιλεί εδώ και χρόνια-την μάθανε από τα φτηνά κόλπα και το ραντεβού έχει πλέον προφυλάξεις κάθε είδους…
Αυτή τη στιγμή, οι επιλογές της κυβέρνησης καθορίζουν τους όρους του παιχνιδιού. Και οι επιλογές πολιτικής της διακρίνονται από ένα βασικό χαρακτηριστικό-παράγουν αβεβαιότητα. Συνεργάζεται με την τρόικα –αλλά δεν πιστεύει τα συμφωνηθέντα, δεν νομοθετεί τα στοιχειώδη, δολιχοδρομεί επιτηδείως, ρητορεύει με δανεικά, εκλιπαρεί να αγοράσει λίγο κρασί να πνίξει τον πόνο να μεθύσει τον λαό της και με δανεικά επίσης αγοράζει ακόμη και το νερό για να ξεδιψάσει…
Οι βεβιασμένες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα είναι το μοιραίο λάθος της.
Είναι ένα από τα πολλά σημεία μιας απερίσκεπτης πολιτικής σχεδιασμού σε κρίσιμα θέματα οικονομίας, όπου δεν μπορεί να κατηγορήσει τους συνήθεις υπόπτους εχθρούς και δεν μπορεί να κατασκευάσει νέους, είναι μόνη της, αντιμέτωπη με τις επιλογές της και τις υπογραφές της.
Ας συνειδητοποιήσει επιτέλους ότι το πλαφόν λαθών το έχει εξαντλήσει, δεν έχει άλλο χώρο για νέα λάθη. Έχει ιστορικό παραγωγής αποτελεσμάτων και αλλεπάλληλων επιλογών, τα οποία συνοψίζονται σε μια λέξη-ατύχημα.
Όποιος (ή όποιοι) κληθεί να καθαρίσει τον τόπο του δυστυχήματος, θα πρέπει να έχει φόρμα εργασίας, γνώσεις μηχανικού και οδηγικές ικανότητες, γιατί πρέπει να ξεκινήσει από τον κινητήρα της οικονομίας.
Με συνοδηγό τους πολίτες και ένα εθνικό, ολοκληρωμένο, μετρήσιμο, σχέδιο εξόδου από την κρίση, με επιδιόρθωση ή αλλαγή κινητήρα, στο ίδιο αυτοκίνητο με υπολογισμένες αλλαγές ταχύτητας βάση σχεδίου και χάρτη διαδρομής που θα βγάζει από την έξοδο κινδύνου και τον μόνιμο παράδρομο ανεφοδιασμού (μνημόνια) και ξεκούρασης (μη λήψη αποφάσεων και πολιτικό κόστος), στην ανοικτή λεωφόρο μιας ασφαλούς πορείας στην συγκροτημένη ανάταξη και ανάπτυξη.
My Way Press.gr