Πέντε σημάδια συναισθηματικού εκφοβισμού στην εργασία

Το άρθρο hackernoon.com εξετάζει πέντε βασικές συμπεριφορές χειριστικών ατόμων στον εργασιακό χώρο. Παρουσιάζει παραδείγματα όπως ψεύτικους επαίνους, υπερβολική υποστήριξη, παίξιμο του ρόλου του θύματος, παρουσίαση παραπλανητικών πληροφοριών και αναίμακτη προσφορά ελάχιστης προσπάθειας για μέγιστη ανταμοιβή. Για κάθε συμπεριφορά, προτείνονται ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης για την αναγνώριση και αντιμετώπιση του χειρισμού. Στόχος είναι να βοηθήσει τους αναγνώστες να προστατεύσουν τον εαυτό τους από αυτές τις πρακτικές.

Πώς μπορώ να αναγνωρίσω κάποιον που με χειρίζεται μέσω ψεύτικου επαίνου; Οι χειριστικοί άνθρωποι συχνά ξεκινούν με υπερβολικό κομπλιμέντο, εξυμνώντας τις ικανότητές σας ή τα επιτεύγματά σας. Αυτός ο ψεύτικος έπαινος στοχεύει να σας κάνει να αισθάνεστε καλά, ώστε να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις τους αργότερα. Αναρωτηθείτε αν ο έπαινος είναι γνήσιος ή απλώς ένας τρόπος για να κερδίσουν μια χάρη. Επίσης, εξετάστε τα κίνητρά τους και αν αισθάνεστε υποχρεωμένοι να πείτε “ναι” στις αιτήσεις τους.

Πώς εκδηλώνεται ο συναισθηματικός χειρισμός μέσω υπερβολικής υποστήριξης; Οι χειριστές μπορεί να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν έναν δεσμό μαζί σας, παίρνοντας το μέρος σας, συμφωνώντας μαζί σας και ενισχύοντας τα συναισθήματά σας. Παρόλα αυτά, η υποστήριξή τους δεν είναι γνήσια. Σκοπός τους είναι να κερδίσουν την εμπιστοσύνη σας και να σας χειραγωγήσουν για να εξυπηρετήσουν τους δικούς τους στόχους. Είναι σημαντικό να αναρωτηθείτε αν η υποστήριξή τους είναι πραγματικά χρήσιμη ή αν επιδεινώνει την κατάσταση. Επίσης, αναζητήστε και άλλες απόψεις για να αποφύγετε να πέσετε στην παγίδα του χειρισμού.

 
Πώς μπορώ να αναγνωρίσω τον χειρισμό μέσω του θύματος; Οι χειριστές που παίζουν τον ρόλο του θύματος συχνά υπερβάλλουν τις δυσκολίες τους και κατηγορούν τους άλλους για τις περιστάσεις τους, προβάλλοντας τον εαυτό τους ως αθώο. Αυτή η συμπεριφορά έχει στόχο να προκαλέσει την ενσυναίσθησή σας, ώστε να αισθανθείτε υποχρεωμένοι να τους βοηθήσετε. Είναι σημαντικό να αναρωτηθείτε αν δημιουργούν συνεχώς δράμα ή αν αναγνωρίζουν το δικό τους ρόλο στο πρόβλημα.

 
Τι σημαίνει ο χειρισμός μέσω παραπλανητικών πληροφοριών; Ο χειρισμός μέσω παραπλανητικών πληροφοριών περιλαμβάνει την δημιουργία μιας ψεύτικης αίσθησης επείγοντος και την παρουσίαση ασαφών ή ανακριβών πληροφοριών. Οι χειριστές μπορεί να ισχυριστούν ότι όλοι οι άλλοι συμφωνούν με μια ιδέα, για να σας πιέσουν να την αποδεχτείτε, παρόλο που διαφωνείτε. Προκειμένου να μην πέσετε θύμα αυτού του είδους χειρισμού, αναζητήστε αποδείξεις για τους ισχυρισμούς τους, μοιραστείτε τις ανησυχίες σας με άλλους και βεβαιωθείτε πως λαμβάνετε σωστές αποφάσεις, ανεξάρτητα από την ομαδική πίεση.

 
Πώς μπορώ να αναγνωρίσω τον χειρισμό μέσω μικρών συνεισφορών για μεγάλα οφέλη; Οι χειριστές αυτού του τύπου συνήθως δείχνουν να είναι παντού, σε όλα τα σημαντικά έργα και συζητήσεις, αλλά στην πραγματικότητα αναλαμβάνουν τις πιο εύκολες εργασίες. Προβάλλουν τον εαυτό τους ως απαραίτητο, ενώ δεν συμβάλλουν σημαντικά, συχνά υποκλέπτοντας τις ιδέες ή την εργασία άλλων. Ρωτήστε λεπτομερώς σχετικά με τη συνεισφορά τους σε ένα έργο, προκειμένου να αναγνωρίσετε ποιος πραγματικά έκανε τη δουλειά.

 
Πώς μπορώ να προστατευτώ από τη χειριστική συμπεριφορά στην εργασία; Πρώτον, πρέπει να αναγνωρίσετε τα σημάδια του χειρισμού: ψεύτικος έπαινος, υπερβολική υποστήριξη, θυματοποίηση, παραπλανητικές πληροφορίες και μικρές συνεισφορές για μεγάλα οφέλη. Μην παίρνετε τις πληροφορίες που λαμβάνετε ως δεδομένες, αναζητήστε αποδείξεις. Μην αισθάνεστε υποχρεωμένοι να βοηθήσετε κάποιον που δεν το αξίζει. Και πάνω από όλα, εμπιστευτείτε την κρίση σας και μην φοβάστε να πείτε όχι.

 
Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω μια κατάσταση όπου νιώθω ότι με έχουν χειραγωγήσει; Σε μια τέτοια περίπτωση, είναι σημαντικό να κάνετε ένα βήμα πίσω και να αξιολογήσετε την κατάσταση ψύχραιμα. Αναρωτηθείτε για τα κίνητρα του άλλου ατόμου και για το αν οι πράξεις του συμβαδίζουν με τα λόγια του. Μην διστάσετε να αναζητήσετε υποστήριξη από συναδέλφους ή φίλους. Επίσης, θέστε υγιή όρια και μην επιτρέπετε σε κανέναν να σας εκμεταλλεύεται συναισθηματικά.

 
Γιατί οι χειριστές είναι τόσο αποτελεσματικοί; Οι χειριστές είναι αποτελεσματικοί επειδή εκμεταλλεύονται τις ανθρώπινες αδυναμίες, όπως η επιθυμία για έπαινο, η ανάγκη για υποστήριξη, η ενσυναίσθηση, η τάση να ακολουθούμε την ομάδα και η επιθυμία να μην δημιουργούμε συγκρούσεις. Επιπλέον, συχνά γνωρίζουν καλύτερα τις αδυναμίες μας από ό,τι εμείς οι ίδιοι, και ξέρουν πώς να τις εκμεταλλευτούν. Η αυτογνωσία και η επιφυλακτικότητα είναι σημαντικές για την προστασία σας από τον χειρισμό.

Σχετικά Άρθρα