
Παρακολούθηση και προσομοίωση εμπορικών διαταραχών που σχετίζονται με το κλίμα
Μια νέα πλατφόρμα παρέχει ένα λεπτομερές παράθυρο σε διαταραχές του θαλάσσιου εμπορίου από ακραίες καιρικές συνθήκες και άλλα σοκ — και προσομοιώνει μελλοντικές αναταραχές, γράφει ο Ben.
Γιατί έχει σημασία: Οι ισχυρότερες καταιγίδες, η ξηρασία και άλλα γεγονότα που επηρεάζονται από την κλιματική αλλαγή μπορούν να εμποδίσουν τις λιμενικές δραστηριότητες, τόσο άμεσα όσο και μέσω δευτερογενών επιπτώσεων από ακραίες καταστάσεις που εκτυλίσσονται αλλού.
Οδηγώντας τα νέα: Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης μόλις κυκλοφόρησαν το PortWatch, το οποίο χρησιμοποιεί δορυφορικά δεδομένα και άλλα αναλυτικά στοιχεία.
- «Μπορούμε να παρακολουθούμε τη διακοπή της ναυτιλίας σε λιμάνια και σε κρίσιμες ναυτιλιακές λωρίδες σε όλο τον κόσμο, παρέχοντας ενημερωμένες πληροφορίες στους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων», δήλωσε ο καθηγητής περιβαλλοντικών κινδύνων της Οξφόρδης Τζιμ Χολ σε δήλωση.
- Παρακολουθεί σχεδόν 120.000 φορτηγά πλοία, περίπου 1.400 λιμάνια και σημεία τσοκ ναυτιλίας.
Επίπεδο απειλής: Μια νέα ανάρτηση του ΔΝΤ από το PortWatch δείχνει ένα παράδειγμα της χρήσης του εργαλείου — και των διακυβεύσεων των διαταραχών.
- Διερευνά πώς η ξηρασία που περιορίζει τη Διώρυγα του Παναμά επηρεάζει το παγκόσμιο εμπόριο.
- «Τα λιμάνια στον Παναμά, τη Νικαράγουα, τον Ισημερινό, το Περού, το Ελ Σαλβαδόρ και την Τζαμάικα υποφέρουν περισσότερο από αυτές τις καθυστερήσεις, με το 10% έως 25% των συνολικών θαλάσσιων εμπορικών τους ροών να επηρεάζεται».
-One tech thing: tracking climate-related trade disruptions
A new platform provides a detailed window into maritime trade disruptions from weather extremes and other shocks — and simulates future upheaval, Ben writes.
Why it matters: More powerful storms, drought and other climate change-influenced events can hinder port operations, both directly and via spillover effects from extremes unfolding elsewhere.
Driving the news: The International Monetary Fund and the University of Oxford just launched PortWatch, which uses satellite data and other analytics.
- “We can track shipping disruption at ports and in critical shipping lanes around the world, providing up-to-date information for decision makers,” Oxford environmental risk professor Jim Hall said in a statement.
- It tracks nearly 120,000 cargo ships, around 1,400 ports, and shipping chokepoints.
Threat level: A new IMF post from PortWatch shows an example of the tool’s use — and the stakes of disruptions.
- It explores how drought limiting the Panama Canal affects worldwide trade.
- “[P]orts in Panama, Nicaragua, Ecuador, Peru, El Salvador and Jamaica are suffering most from these delays, with 10 percent to 25 percent of their total maritime trade flows affected.”
Πηγή: axios.com