Πολιτικό παιχνίδι Τσίπρα – Ιερώνυμου με κρατικά επιδοτούμενη ουδετερότητα…

Η ελληνική Πολιτεία τα έδωσε όλα για να μην αντιδράσει η Εκκλησία σε κάποια πιθανή ρητή πρόβλεψη στο Σύνταγμα περί «ουδετερόθρησκου κράτους», αναφέρει ο Π. Μανδραβέλης στο kathimerini.gr σχολιάζοντας την συναλλαγή Τσίπα-Ιερωνυμου ενώ το in.gr αποκαλύπτει «Τι κρύβει το deal Τσίπρα – Ιερώνυμου: Επικοινωνιακή «φούσκα» και «κωλοτούμπα» made in Syriza».

 
Λεόντειος η συμφωνία που επέτυχε ο Αρχιεπίσκοπος με τον πρωθυπουργό
Επειδή δεν έχει ξεκινήσει η περίοδος νηστείας, πρέπει να ανοίγουν σαμπάνιες στην Μονή Πετράκη. Κι αυτό διότι είναι λεόντειος η συμφωνία που επέτυχε ο Αρχιεπίσκοπος με τον πρωθυπουργό. Για την ακρίβεια η ελληνική Πολιτεία τα έδωσε όλα για να μην αντιδράσει η Εκκλησία σε κάποια πιθανή ρητή πρόβλεψη στο Σύνταγμα περί «ουδετερόθρησκου κράτους». Λέμε ρητή, διότι αυτό ήδη προβλέπεται από το άρθρο 13 παρ. 1 του Συντάγματος το οποίο ορίζει ότι: «η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός».

Συνεπώς η λειτουργική ουδετερότητα του Συντάγματος δεν περίμενε τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για να κατοχυρωθεί. Ορθώς επεσήμανε ο καθηγητής της Νομικής κ. Σπύρος Βλαχόπουλος (Καθημερινή 31.10.2018) ότι η ουδετερότητα του κράτους είναι από κάποιους ζητούμενο μόνο σε συμβολικό επίπεδο. Γι’ αυτούς δεν μπορεί το Σύνταγμα ενός ουδετερόθρησκου κράτους να ξεκινά με «Eις τo όνoμα της Αγίας και Oμooυσίoυ και Aδιαιρέτoυ Tριάδoς». Το Σύνταγμα είναι ο θεμελιώδης νόμος όλων των Ελλήνων (είτε πιστεύουν στην Αγία Τριάδα, είτε όχι) και επιπλέον τα Συντάγματα φτιάχνονται στο όνομα του Λαού για τους Πολίτες και όχι στο όνομα κάποιας μεταφυσικής οντότητας. Κι όμως ούτε αυτό κατέστησε σαφές ο πρωθυπουργός στον Αρχιεπίσκοπο. Ίσως γι’ αυτό ο τελευταίος, ανάμεσα στις δεκάδες ευχαριστίες προς τον πρωθυπουργό, τον ευχαρίστησε και επειδή συμφώνησε να μην αλλάξει το προοίμιο του Συντάγματος. Μάλλον αυτή η διαπραγμάτευση κράτησε λιγότερο από 18 ώρες…

Το θετικό είναι ότι πιθανότατα θα αλλάξει το άρθρο 3 του Συντάγματος, ένα από τα πολλά που σηματοδοτούν τον συγκεντρωτισμό του κράτους και φτιάχτηκε για να ελέγχει η ελληνική Πολιτεία την Εκκλησία. Όπως γράφαμε την περασμένη Κυριακή, δεν υπάρχει λόγος να έχουμε ένα τόσο λεπτομερές Σύνταγμα που θα προβλέπει ότι «ότι η Εκκλησία «διοικείται από την Ιερά Σύνοδο των εν ενεργεία Αρχιερέων και από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο…» (Καθημερινή 5.11.2018) Υπάρχει βεβαίως το σημαντικό ερώτημα που έθεσε ο καθηγητής Νομικής κ. Γιάννης Κτιστάκις αν και κατά πόσο υπήρξε διαβούλευση και με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, στο οποίο ανήκουν οι Μητροπόλεις των Νέων Χωρών (Ήπειρος, Μακεδονία, Θράκη και νησιά του Β. Αιγαίου), το Άγιο Όρος, τα Δωδεκάνησα και η Κρήτη. («Τρία θεμελιώδη ελαττώματα της συμφωνίας Τσίπρα-Ιερώνυμου», (eΚαθημερινή 7.11.2018). Ελπίζουμε ότι το έχει κάνει ο Αρχιεπίσκοπος διότι το Μέγαρο Μαξίμου δεν έδειξε ποτέ τέτοια επιμέλεια και προετοιμασία. Και η διαβούλευση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν είναι κάτι το τυπικό. Όταν περιμένουμε τον σεβασμό από το τουρκικό κράτος, δεν μπορούμε να κανονίζουμε τα του Πατριαρχείου χωρίς το Πατριαρχείο.

Ο ανιστόρητος πρωθυπουργός δέχθηκε ότι «το Ελληνικό Δημόσιο αναγνωρίζει ότι ανέλαβε τη μισθοδοσία του κλήρου, ως με ευρεία έννοια, αντάλλαγμα για την εκκλησιαστική περιουσία που απέκτησε», κάτι που ο κ. Κτιστάκις αποδεικνύει ότι είναι ψεύδος: «το 1945 προβλέφθηκε για πρώτη φορά η μισθοδοσία των εφημέριων από το Δημόσιο (Α.Ν. 536/1945). Σε αντιστάθμισμα της δαπάνης αυτής επιβλήθηκε με τον ίδιο νόμο (α) η υποχρεωτική είσπραξη του 25% των τακτικών εσόδων των ενοριακών ναών από το Δημόσιο το 1945 προβλέφθηκε για πρώτη φορά η μισθοδοσία των εφημέριων από το Δημόσιο (Α.Ν. 536/1945). Σε αντιστάθμισμα της δαπάνης αυτής επιβλήθηκε με τον ίδιο νόμο (α) η υποχρεωτική είσπραξη του 25% των τακτικών εσόδων των ενοριακών ναών από το Δημόσιο και (β) η υποχρεωτική ετήσια εισφορά όλων των ορθόδοξων οικογενειών στην ενορία τους».

Με άλλα λόγια στην Ελλάδα ίσχυε σε πιο απλουστευμένη μορφή κάτι σαν το Γερμανικό ουδετερόθρησκο σύστημα, αυτό που ενέκρινε με τις δηλώσεις του (6.11.2018) ο Αρχιεπίσκοπος. Εκεί, οι πιστοί κάθε δόγματος συμπληρώνουν στην φορολογική τους δήλωση το θρήσκευμα τους κι ένα ποσοστό των φόρων που πληρώνουν πηγαίνουν για την λειτουργία της εκκλησίας που επιλέγουν. Αυτό είναι εντελώς διαφορετικό από το να πληρώνουν άπαντες -πιστοί και μη, αλλόπιστοι και άθεοι- 200 εκατομμύρια ετησίως, δίχως να έχουν ερωτηθεί.
Αλλά ακόμη και το μύθευμα «μισθοδοσία αντί περιουσίας» πάσχει πολλαπλώς.

Πρώτον το κράτος πληρώνει τους ιερείς επί 73 χρόνια. Έδωσε δηλαδή μέχρι σήμερα, με σημερινές τιμές, περί τα 15 δισ. ευρώ. Πόση επιτέλους είναι αυτή εκκλησιαστική περιουσία, κλάσμα της οποίας το κράτος «απέκτησε έναντι ανταλλάγματος που υπολείπεται της αξίας της»; Κανείς δεν ερώτησε, ούτε μέτρησε. Θα συμφωνήσουμε ότι για την εκκλησία ισχύει το Πίστευε και μη Ερεύνα, αλλά ισχύει και για την κυβέρνηση (και δη Αριστερή, τρομάρα μας!) που πρέπει να λογοδοτεί στους πολίτες της;

Δεύτερον και κυριότερο: πόθεν αυτή η ατράνταχτη περιουσία; Σε αυτό η Εκκλησία μάς σέρνει στα τρίσβαθα της ιστορίας δηλώνοντας ότι ήταν δωρεές με χρυσόβουλα Βυζαντινών Αυτοκρατόρων και Οθωμανών Σουλτάνων. Έτσι είναι, αλλά οι αυτοκράτορες και οι Σουλτάνοι δεν την είχαν από τον πατέρα τους. Την δήμευαν δια των όπλων για να την δώσουν στους υποτακτικούς τους. Βεβαίως, θα πουν κάποιοι, ότι «ήταν άλλες οι κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές σχέσεις εκείνης της εποχής». Ακριβώς το ίδιο λέμε και συμπληρώνουμε ότι αυτές οι κοινωνικές σχέσεις άλλαξαν με τις μεγάλες επαναστάσεις του 19ου αιώνα, μία εκ των οποίων ήταν η Ελληνική του 1821.

 
Τι κρύβει το deal Τσίπρα – Ιερώνυμου: Επικοινωνιακή «φούσκα» και «κωλοτούμπα» made in Syriza
Στην πορεία προς την αναθεώρηση του Συντάγματος, ο ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησε να διακηρύξει πολλές φορές ότι θα έφερνε το «ιστορικό αίτημα» της αριστεράς για «χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους».

Βέβαια, σε όλες τις συγκεκριμένες τοποθετήσεις του ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πρότεινε ακριβώς χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους. Ή τουλάχιστον δεν πρότεινε αυτό που διεθνώς ορίζεται με αυτή την έννοια, ήτοι μια Εκκλησία που δεν έχει οικονομική σχέση με το Κράτος και δεν μισθοδοτούνται οι κληρικοί από το δημόσιο και την πλήρη ανεξιθρησκία του κράτους (δηλαδή καμιά παρέμβαση της Εκκλησίας σε ζητήματα περιεχομένου της εκπαίδευσης, απουσία θρησκευτικών συμβόλων από τα δημόσια κτίρια, ισότιμη αντιμετώπιση όλων των θρησκειών).

Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε σαφές εξαρχής ότι δεν προτίθεται να διακόψει τη μισθοδοσία των κληρικών, δεν θα αλλάξει το χαρακτηρισμό της Ορθοδοξίας ως επικρατούσας θρησκείας στο άρθρο 3 του Συντάγματος και δεν θα τροποποιήσει την πρόβλεψη του άρθρου 16 και για θρησκευτική διαπαιδαγώγηση.

Το μόνο που πρότεινε ήταν μια αναφορά στη «θρησκευτική ουδετερότητα» του κράτους ως ερμηνευτική δήλωση ή συμπλήρωση. Η Εκκλησία έχει εκφράσει την αντίθεσή της, αν και σε χαμηλούς τόνους, υποστηρίζοντας ότι ουσία της «ουδετερότητας» (δηλαδή η απουσία διακρίσεων σε βάρος πολιτών με βάση το θρήσκευμα και η ισότιμα αντιμετώπιση όλων των θρησκειών) καλύπτεται από τις διατάξεις του Συντάγματος περί των θεμελιωδών δικαιωμάτων.

Ακόμη και η «θρησκευτική ουδετερότητα» που από μόνη της ήταν μια ακόμη «δημιουργική ασάφεια» των ειδικών σ’ αυτά, αποδυναμώθηκε στη συνέχεια από τον ίδιο τον πρωθυπουργό.

Αυτό που έμενε είναι το ζήτημα των οικονομικών σχέσεων ανάμεσα σε Εκκλησία και Κράτος.

Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Η μισθοδοσία των κληρικών και ορισμένων υπαλλήλων των μητροπόλεων από το δημόσιο, δεν υπήρχε εξαρχής, ούτε εντάσσεται στην έννοια της επικρατούσας θρησκείας. Αντίθετα, εξαρχής, ήδη από το 1945 που καθιερώθηκε για πρώτη φορά η μισθοδοσία από δημόσιο αυτή προσδιοριζόταν όχι από το χαρακτήρα της επικρατούσας θρησκείας αλλά αποτελούσε αποζημίωση για την εκκλησιαστική και μοναστηριακή περιουσία που περιήλθε στο κράτος χωρίς αποζημίωση.

Την επιχειρηματολογία αυτή πάντοτε έθετε η πλευρά της Εκκλησίας και ουσιαστικά επαναλαμβάνει και η συμφωνία ανάμεσα στον Αρχιεπίσκοπο και τον Πρωθυπουργό. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον η αποζημίωση αυτή ορίζεται ως κάτι που θα πρέπει να καταβάλλεται στο διηνεκές, με μόνο περιορισμό ότι μένουμε στο σημερινό αριθμό κληρικών και υπαλλήλων.

Η διαφορετική προσέγγιση, δηλαδή η αποσύνδεση της διαδικασίας από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών και ουσιαστικά η μέσω αυτής αφαίρεση των κληρικών από τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων δεν αλλάζει τον πυρήνα της αρχής ότι το δημόσιο μισθοδοτεί τους κληρικούς. Μάλιστα, πλέον η κατοχύρωση αυτής της επιδότησης εσαεί θα είναι νομικά κατοχυρωμένη και αδιαμφισβήτητη.

Με τη ρύθμιση αυτή η Εκκλησία κερδίζει την εξασφάλιση της μισθοδοσίας και ταυτόχρονα αποκτά και έλεγχο στη διαχείριση της σχετικής επιδότησης, χωρίς αυτή να περνάει από τις ρυθμιστικές δικλείδες του δημοσίου.

Με απλά λόγια, ακόμη και η μισθοδοσία των κληρικών θα συνεχίσει να πληρώνεται από το κράτος με τους ιερείς πλέον να φωνάζουν γιατί δεν θα είναι δημόσιοι υπάλληλοι (τυπικά). Ομως το οξύμωρο είναι ότι τα λεφτά που θα δίνει το κράτος εν είδει επιδότησης στην Εκκλησία, θα τα διαχειρίζονται οι Μητροπολίτες.

 
H περιουσία
Εκεί που υπάρχει μια σημαντική διαφορά είναι στο θέμα της αξιοποίησης της Εκκλησιαστικής Περιουσίας. Ενώ ο 4182/2013 περιλάμβανε την περιουσία της Εκκλησίας, τώρα στο νέο Ταμείο, πέραν όσων περιλάμβανε ο προηγούμενος νόμος, μπαίνουν και οι αμφισβητούμενες ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και την Εκκλησία περιουσίες.

Ουσιαστικά, οι δύο πλευρές παραιτούνται των αξιώσεων στις αμφισβητούμενες περιοχές και πάνε στη συνεκμετάλλευσή τους στο νέο Ταμείο Αξιοποίησης Εκκλησιαστικής Περιουσίας. Η ρύθμιση αυτή αποτελούσε και πάγια διεκδίκηση της Εκκλησίας, την ίδια ώρα που θα μπορεί και το δημόσιο να λέει ότι κάτι κερδίζει από την όλη ρύθμιση.

Είναι σαφές ότι η χθεσινή συμφωνία, ανεξαρτήτως της επικοινωνιακής διαχείρισης δεν αφορά ούτε τυπικά (εφόσον δεν κάνει αναφορά στην Συνταγματική Αναθεώρηση) ούτε ουσιαστικά τη θεσμική σχέση Εκκλησίας και Κράτους.

Η συμφωνία αυτή αφορά την οικονομική σχέση ανάμεσα στους δύο θεσμούς και μάλιστα με όρους που σε μεγάλο βαθμό ικανοποιούν την Εκκλησία της Ελλάδος. Εξ ου και οι ιδιαίτερα θετικές αναφορές του Αρχιεπισκόπου στον Πρωθυπουργό: «είστε συντελεστής σ’ αυτή την ιστορική στιγμή»

Ο Αλέξης Τσίπρας δεν έφερε επομένως το χωρισμό Εκκλησίας και Κράτους. Κατάφερε, όμως, σε μια προεκλογική περίοδο όπου τέτοιες παράμετροι είναι σημαντικές να αποσπάσει μια θετική αντίδραση από την Εκκλησία, την ώρα που μερίδα της αντιπολίτευσης ήθελε να τον κατηγορήσει ως πολέμιο της Ορθοδοξίας.

Το deal όσο κι αν υποκρύπτει… ιερότητα, είναι απλά ένα κυνικό συμβόλαιο μεταξύ δύο πλευρών, μια συναλλαγή με οικονομικούς κατά κύριο λόγο όρους αλλά και με πολιτικές σκοπιμότητες.

 
Σώθηκαν τα… Χριστούγεννα
Την ίδια ώρα που η Νέα Δημοκρατία, ή για να ακριβολογούμε, ο Μ. Βορίδης, και ορισμένα ΜΜΕ της δεξιάς περιμένουν πότε ο Τσίπρας θα καταργήσει τα… Χριστούγεννα ή τα ιερά σύμβολά, ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε μια ακόμη κωλοτούμπα με ανταλλάγματα. Ξεχνώντας τον διαχωρισμό Εκκλησίας – Κράτους ο Τσίπρας ξεχνά και μια ιστορική αριστερή απαίτηση. Στον κάλαθο των αχρήστων μαζί με τα νταούλια, το εθνικό νόμισμα, την έξοδο από το ευρώ, το σκίσιμο των μνημονίων.
Οσο για το Ταμείο Αξιοποίησης της περιουσίας; Μία από τα ίδια. Μήπως και ο Αντώνης Σαμαράς το ίδιο δεν είχε συμφωνήσει με τον Ιερώνυμο;

30 Ιουλίου 2013 μετά από συνάντηση των δύο, όπως χθες, βγαίνει το εξής ανακοινωθέν: Σε συνέχεια της σχετικής πρότασης του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου – η οποία έχει διατυπωθεί και τεθεί υπ’ όψιν της Πολιτείας ήδη από τον Οκτώβριο του 2009- και προς την κατεύθυνση της υλοποίησής της, η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και το Ελληνικό Δημόσιο αποφάσισαν να προχωρήσουν άμεσα στην από κοινού σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία “Εταιρεία Αξιοποίησης Ακίνητης Εκκλησιαστικής Περιουσίας Α.Ε.”.

Δεύτερος και καταϊδρωμένος ο Τσίπρας, όμως, αυτό που ήθελε το πέτυχε. Πήρε από τον Αρχιεπίσκοπο το «χρίσμα», δείχνει να κλείνει ένα μέτωπο στο δρόμο προς τις εκλογές, και στήνει μια επικοινωνιακή φούσκα η οποία σήμερα θα γιγαντωθεί από τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ που ήδη κάνουν λόγο για ιστορική συμφωνία που λύνει προβλήματα 78 ετών και πλέον.

 
«Θα πολεμήσουμε τη συμφωνία Τσίπρα – Ιερώνυμου»
Την έντονη αντίδραση των κληρικών έχει ξεσηκώσει η συμφωνία του Αλέξη Τσίπρα με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, με την οποία οι κληρικοί πλέον δεν θα θεωρούνται δημόσιοι υπάλληλοι, ωστόσο το κράτος θα αναλάβει την υποχρέωση να επιδοτεί την Εκκλησία με ποσό ίσο με τις ανάγκες μισθοδοσίας, που θα διασφαλίζεται με αυτό τον τρόπο.

Η συμφωνία μεταξύ του πρωθυπουργού και του Αρχιεπισκόπου έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων, με τους κληρικούς να ξεκαθαρίζουν ότι θα πολεμήσουν τη συμφωνία, αφού όπως οι ίδιοι δηλώνουν αισθάνονται προδομένοι, ενώ κάνουν λόγο ακόμα και για… Παπαφλέσσα.

 
«Θα πολεμήσουμε τη συμφωνία Τσίπρα – Ιερώνυμου»
Πρώτο εξέφρασε την έντονη διαφωνία του ο πρόεδρος του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος, πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Σελλής.

«Θα πολεμήσουμε να παραμείνει το σημερινό καθεστώς» τόνισε κατηγορηματικά ο π.Γεώργιος Σελλής, μιλώντας στο Πρώτο Θέμα, εξηγώντας πως θα αγωνιστούν για ό,τι τους αφορά, να παραμείνουν δημόσιοι υπάλληλοι, ενώ πρόσθεσε ότι η συμφωνία έγινε χωρίς να ερωτηθεί κανείς.

«Έγινε ερήμην των κληρικών και νομίζω ότι έγινε και ερήμην των μητροπολιτών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι οι κληρικοί του Συνδέσμου, σύμφωνα με τον πρόεδρό του είναι περίπου 8.000.

Ο π. Γεώργιος Σελλής ανέφερε πως τις επόμενες ημέρες θα συνεδριάσει ο Ιερός Σύνδεσμος προκειμένου να συντονιστούν οι δράσεις των κληρικών και πρόσθεσε ότι θα ζητηθεί συνάντηση με τους πολιτικούς αρχηγούς, σημειώνοντας ότι «με αγώνες μπήκαμε στο ενιαίο μισθολόγιο, δεν μπορεί να μας πάρουν κεκτημένα δικαιώματα ο Αρχιεπίσκοπος και ο πρωθυπουργός που συμφώνησαν χωρίς να ρωτήσουν κανέναν».

«Φτάνει πια»
Λίγο αργότερα, ο Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος απέστειλε έκκληση προς τους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος να ακυρώσουν στην Ιεραρχία τα προ καιρού συμφωνηθέντα Αρχιεπισκόπου και Πρωθυπουργού, με έκτακτο ανακοινωθέν.

«Ο ΙΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ θα δώσει αγώνες για να παραμείνει ως συμβατική υποχρέωση του κράτους η μισθοδοσία του Ιερού Κλήρου, ως έχει, ως αντάλλαγμα για τα όσα έχει προσφέρει η Εκκλησία προς την πολιτεία» αναφέρεται μεταξύ άλλων στο ανακοινωθέν.

«Αισθανόμεθα προδομένοι από όσους συμμετείχαν στις διαβουλεύσεις για την λήψη των αποφάσεων, ερήμην των άμεσα ενδιαφερομένων που είναι οι Εφημέριοι της Ελλάδος και το χριστεπώνυμο πλήρωμα» τονίζεται στη συνέχεια.
Διαβάστε το σχετικό ανακοινωθέν:

 
ΕΚΤΑΚΤΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΙΕΡΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΦΘΑΝΕΙ ΠΙΑ !!!
Καλούμε τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων και να ακυρώσουν στην Ιεραρχία τα προ καιρού συμφωνηθέντα Αρχιεπισκόπου και Πρωθυπουργού.

Ο ΙΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ θα δώσει αγώνες για να παραμείνει ως συμβατική υποχρέωση του κράτους η μισθοδοσία του Ιερού Κλήρου, ως έχει, ως αντάλλαγμα για τα όσα έχει προσφέρει η Εκκλησία προς την πολιτεία.

Οι αντιδράσεις μας πρόκειται να είναι μαζικές και πρωτόγνωρες στην ελληνική ιστορία.

Ο απλός παπάς από την Κρήτη μέχρι τον Έβρο, από τα Επτάνησα μέχρι και τα Δωδεκάνησα θα ξεσηκωθεί και θα ταυτισθεί μαζί μας σε αγώνες όχι μόνο για τα εφημεριακά δίκαια αλλά και για την διατήρηση της Ελληνορθοδόξου παραδόσεως μας.

Άλλωστε, αυτός είναι που βάσταξε και βαστά μαζί με τους λαϊκούς αδελφούς μας, το βάρος της κρίσης και συνεχίζει την ολοπρόθυμη προσφορά του και τον συντονισμό πλήθους εθελοντικών δράσεων.

Ο καιρός του σιγάν έληξε για τους Κληρικούς. Είμαστε πλέον στον καιρό του λαλείν και του πράττειν.

Αισθανόμεθα προδομένοι από όσους συμμετείχαν στις διαβουλεύσεις για την λήψη των αποφάσεων, ερήμην των άμεσα ενδιαφερομένων που είναι οι Εφημέριοι της Ελλάδος και το χριστεπώνυμο πλήρωμα.

Σε μια χώρα που ξεπουλώνται τα πάντα δεν θα περιμένουμε το επόμενο χτύπημα που πλήττει την πίστη.

Καλούμε και τον λαό ο οποίος ζει μαύρες μέρες με ανέχεια και αγωνιά για το μέλλον να στηρίξει τους Κληρικούς και την Εκκλησία της Πατρίδας μας.

Έχουν καταφέρει μερικοί από καιρό να στρέψουν μέρος του λαού εναντίον του Κλήρου, εξυπηρετώντας άνομα συμφέροντα, επιζητώντας να εξασθενήσουν τον ρόλο του παπά στην Ελληνική κοινωνία.

Ο ΙΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ θα πράξει τα δέοντα να ακυρωθεί η επαίσχυντη για αυτούς συμφωνία προβαίνοντας σε όλες τις νόμιμες διαδικασίες.
Σε κάθε δύσκολη εποχή της Ελληνικής ιστορίας όποιος τα έβαλε με την Εκκλησία ηττήθηκε κατά κράτος.

Αυτοί που δεν μας ήθελαν συνομιλητές στις δόλιες διαπραγματεύσεις τους τώρα θα μας βρουν μπροστά τους.

«Τώρα θα δουν τον Παπαφλέσσα»
Για… Παπαφλέσσα έκανε λόγο ο αντιπρόεδρος του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών πατήρ Γεώργιος Βαμβακίδης, ο οποίος με εμφατικό τρόπο ζήτησε οι κληρικοί ζητούν να μείνει ως έχει η μισθοδοσία του ιερού κλήρου.

Στη συνέχεια, αναρωτήθηκε ποιος φορέας της Πολιτείας θα εξασφαλίσει εκείνους τη σύνταξη και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και έκανε λόγο για προσωπικές απόψεις του Αρχιεπισκόπου. «Η Ιερά Σύνοδος δεν τον έχει εξουσιοδοτήσει να συναινέσει σε ένα τέτοιο ανακοινωθέν» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του «Θέμα» ο αντιπρόεδρος του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών προανήγγειλε σοβαρές αντιδράσεις από τους κληρικούς, από ιερείς και αρχιερείς: «Θα υπάρξει καθολική αντίδραση και οι μητροπολίτες θα ακυρώσουν αυτήν την εξέλιξη. Αν δεν γίνει αυτό οι αντιδράσεις θα είναι πολύ μεγάλες. Θα δουν τον Παπαφλέσσα και οι δικές μας αντιδράσεις δεν θα έχουν κουκούλες».

Τέλος, έστειλε μήνυμα και στους βουλευτές σημειώνοντας ότι ο αριθμός των κληρικών και των οικογενειών τους ως ψηφοφόρων δεν είναι ευκαταφρόνητος. «Ας το αντιληφθούν όσοι θελήσουν να ψηφίσουν την συμφωνία» είπε χαρακτηριστικά.

Σχετικά Άρθρα