ΣΕΒΕ : Οι 10 ισχυρότερες αγορές και οι 5 «Αγορές Τίγρεις»
✏ Το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών & Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ μέσα από μελέτη συγκεκριμένων παραμέτρων/κριτηρίων ανέδειξε τις 10 ισχυρότερες αγορές και τις 5 αγορές με τη μεγαλύτερη δυναμική
Η επιλογή νέων διεθνών αγορών περιορίζεται από δύο καθοριστικούς και αλληλένδετους παράγοντες, που το Nordic School ονομάζει: psychic distance και experiential learning.
Ουσιαστικά αφορούν στην έλλειψη γνώσης και πληροφορίας για μια μακρινή αγορά, γεγονός που αυξάνει την αβεβαιότητα του επιχειρηματία για ανάληψη εξαγωγικής δραστηριότητας.
Κατά συνέπεια, οι επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, στοχεύουν κατά κύριο λόγο σε αγορές που παρουσιάζουν παρόμοιο οικονομικό, πολιτιστικό και πολιτικό σύστημα.
Ωστόσο, οι καιροί αλλάζουν. Για τις νέες e-διεθνείς ή born global επιχειρήσεις τα εμπόδια κουλτούρας και σαφώς φυσικής απόστασης δεν υφίστανται πλέον.
Σύμφωνα με την Deloitte, ο παγκόσμιος όγκος εμπορίου μετακινείται προς τα ανατολικά.
Οι BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα) και οι Next 11 (Μεξικό, Τουρκία, Αίγυπτος, Νιγηρία, Πακιστάν, Ιράκ, Μπαγκλαντές, Ινδονησία, Νότια Κορέα, Βιετνάμ, Φιλιππίνες) αποκτούν ρόλο ηγέτη στην παγκόσμια οικονομία, με τη μεγαλύτερη δυναμική ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα, μέχρι το 2030 θα συνεισφέρουν με 50% στο παγκόσμιο ΑΕΠ και με 35% στις παγκόσμιες εξαγωγές.
Το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών & Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ μέσα από μελέτη συγκεκριμένων παραμέτρων/κριτηρίων ανέδειξε τις 10 ισχυρότερες αγορές και τις 5 αγορές με τη μεγαλύτερη δυναμική, τις «Αγορές Τίγρεις».
Πρόκειται για αγορές στις οποίες, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΣΕΒΕ, κ. Δημήτρη Λακασά, «θα πρέπει σταδιακά να αρχίσουν να ρίχνουν το βάρος τους οι ελληνικές επιχειρήσεις».
Πιο συγκεκριμένα, τα κριτήρια, τα οποία συμπεριλήφθηκαν στη σχετική έρευνα, εξετάζουν το δημογραφικό προφίλ των χωρών, την οικονομική τους ανάπτυξη, την καταναλωτική τους δυναμική, την απασχόληση, τα συναλλαγματικά διαθέσιμα, τον ρυθμό αύξησης της βιομηχανικής παραγωγής και των επενδύσεων και την εισαγωγική δυναμική των χωρών αυτών σε συνδυασμό με το πόσο ανοικτές είναι οι οικονομίες αυτές, σε επίπεδο εμπορικών σχέσεων και διεθνών οικονομικών συναλλαγών.
Σημαντικό ρόλο επίσης για την επιλογή των αγορών διαδραμάτισε η πληροφόρηση από επιχειρήσεις – μέλη του ΣΕΒΕ που έχουν δραστηριοποιηθεί στις συγκεκριμένες αγορές και παρείχαν στο Σύνδεσμο πληροφόρηση μέσα από την δική τους εμπειρία και οπτική.
Οι 10 ισχυρότερες αγορές
Οι «Αγορές Τίγρεις»
www. My Way Press.gr
10/07/13