Στον Εισαγγελέα εισπρακτικές εταιρείες για κακούργημα

Διαστάσεις πελώριου σκανδάλου, με μεθόδους παρενόχλησης κακουργηματικού χαρακτήρα και χαρακτηριστικά  κυκλώματος  με  εμπλοκή εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, δικηγορικών εταιριών και τραπεζών, παίρνει η έρευνα για τις εισπρακτικές εταιρείες, οι οποίες βασανίζουν  τους οφειλέτες, μικρούς και μεγάλους, για τουλάχιστον μία δεκαετία.

 
Ήδη, τα στελέχη 30 εισπρακτικών έχουν περάσει το κατώφλι του εισαγγελικού γραφείου, προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις, για κακουργηματικά αδικήματα, όμως ο αριθμός τους αυξάνεται σαν τα κεφάλια της Λερναίας Υδρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Έθνους της Κυριακής, ο εισαγγελέας, Γ. Πέτρος, στέλνει τις επόμενες ημέρες κλήσεις για εξηγήσεις σε άλλες 30, ενώ στο στόχαστρό του μπαίνουν και 10 δικηγορικές εταιρείες, οι οποίες μπήκαν στο παιχνίδι των ενοχλήσεων, για λογαριασμό των τραπεζών, χρησιμοποιώντας μεθόδους που δεν συνάδουν με το δικηγορικό λειτούργημα.

Από τον έλεγχο των Αρχών δεν θα γλιτώσουν ούτε οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, αφού τα στοιχεία της δικογραφίας δείχνουν ότι και αυτές είχαν αντίστοιχα τμήματα που ασχολούνταν με την είσπραξη των οφειλομένων. Ερωτηματικό παραμένει εάν θα διερευνηθεί ο ρόλος των τραπεζών, αφού με δική τους πρωτοβουλία άρχισε αυτό το γαϊτανάκι του τρόμου σε βάρος χιλιάδων οφειλετών.

Τα αδικήματα που ερευνά ο εισαγγελέας είναι βαριά: εκβίαση, παράβαση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων με την επιβαρυντική περίσταση του άρθρου 22, επειδή προκύπτει σκοπός οφέλους, παράνομη βία, ακόμη και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα.

Από την πλευρά τους οι υπόλογες εταιρείες υποστηρίζουν ότι έκαναν την δουλειά τους σύμφωνα με τον νόμο «πέφτοντας» συνεχώς πάνω σε κακοπληρωτές που απέφευγαν να διακανονίσουν την οφειλή τους.

 
Η απόφαση-χαστούκι
Σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του Ειρηνοδικείου της Αθήνας, 96/2016, ο οφειλέτης έχει δικαίωμα να διεκδικήσει αποζημίωση από τη στιγμή που το τραπεζικό ίδρυμα δεν τον ενημέρωσε ότι σκοπεύει να δώσει τα στοιχεία του, όπως διεύθυνση, τηλέφωνο, σε εισπρακτική εταιρεία, καθώς και τα έγγραφα με το τι οφείλει!

Ετσι, ακόμη και μόνη η σχετική τηλεφωνική ενόχληση από την εταιρεία δημιουργεί ευθύνες για την τράπεζα που δεν γνωστοποίησε προηγουμένως στον πελάτη της ότι θα του ζητηθεί από εισπρακτικούς μηχανισμούς να πληρώσει, καθώς η σχετική οφειλή του μπορεί έτσι να γνωστοποιηθεί και σε τρίτα πρόσωπα που δεν θα έπρεπε να γνωρίζουν, με συνέπεια να προκληθεί στον καταναλωτή ηθική βλάβη.

Πρόσφατα το Ειρηνοδικείο της Αθήνας επιδίκασε αποζημίωση 6.000 ευρώ σε δικηγόρο, ο οποίος έγινε δέκτης τηλεφωνικών οχλήσεων από εισπρακτική εταιρεία, προκειμένου να διαπραγματευθεί τον τρόπο και χρόνο αποπληρωμής των οφειλών που είχε από χρήση πιστωτικής κάρτας, χωρίς όμως να έχει καμία ειδοποίηση από την τράπεζα ότι διαβίβασε τα στοιχεία και τα οικονομικά του δεδομένα σε τρίτους.

Σχετικά Άρθρα