
Συσπείρωση δυνάμεων γιγαντιαίων επιχειρήσεων για δημιουργία νέας ηλεκτρονικής πύλης e-commerce στην Κίνα
Το Dalian Wanda Group, ο κινεζικός όμιλος real estate, του κινηματογράφου και της λιανικής που ελέγχεται από τον δισεκατομμυριούχο Wang Jianlin, ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι θα εισέλθει στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου πραγματοποιώντας μια συνεργασία με τη μορφή Joint Venture ύψους 800 εκατ. δολ. σε συνεργασία με την Baidou και την Tencent, δυο από τις κορυφαίες εταιρείες στην Κίνα, αλλά και παγκοσμίως αναφορικά με την παροχή υπηρεσιών στο διαδίκτυο.
Η κίνηση από την Dalian Wand η οποία είναι γνωστή απλά ως Wanda και είναι
ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές εμπορικών κέντρων στην Κίνα,
φαίνεται να στοχεύει ευθέως στην αμφισβήτηση της πρωτοκαθεδρίας του Ομίλου Alibaba που είναι η κυρίαρχη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, η οποία αναμένεται να κάνει την αρχική δημόσια προσφορά της στη Νέα Υόρκη σε λίγες εβδομάδες σε μια συμφωνία που θα μπορούσε να είναι μία από τις
μεγαλύτερες δημόσιες εγγραφές στην ιστορία της Wall Street.
Η Wanda η οποία το 2012 κατέβαλε 2,6 δις δολ. για την εξαγορά της AMC Entertainment, εταιρείας παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών στις ΗΠΑ, ανακοίνωσε ότι θα ελέγχει το 70% μέσω μιας εταιρείας με έδρα το Χόνγκ-Κόνγκ που ονομάζεται Wanda E-Commerce, στην οποία οι εταιρείες Baidu και Tencent θα κατέχουν η καθεμιά μερίδιο 15%. Οι τρεις εταίροι σχεδιάζουν να επενδύσουν 5 δις γιουάν (811 εκατ. δολ) στην πρώτη φάση της συνεργασίας τους στον τομέα των λεγομένων O-t-O (Ο2Ο) online to offline business ventures.
O κ. Wang δήλωσε ότι οι O-t-O παρουσιάζουν την μεγαλύτερη ευκαιρία επιχειρηματικής επιτυχίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο, δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει πραγματική πλατφόρμα online to offline στην Κίνα και στην παρούσα φάση όλοι οι επιδιώκοντας μερίδιο αγοράς έχουν ίδιες πιθανότητες επιτυχίας.
Οι τρεις εταιρείες σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν τους αγοραστές της Wanda καθώς η τελευταία διαθέτει σε εθνικό επίπεδο αλυσίδα 107 εμπορικών κέντρων και
πολυκαταστημάτων που διαθέτει, μέσω προσφορών cross-marketing και συνδρομές για τις εκατοντάδες εκατομμυρίων ανθρώπων.
Η εταιρεία Alibaba από την πλευρά της έχει κάνει ήδη μια αντίστοιχη προσπάθεια προώθησης απευθείας σύνδεσης με offline επιχειρήσεις, αφού
συμφώνησε τον Μάρτιο να πληρώσει σχεδόν 700 εκατ. δολάρια για το μερίδιο μειοψηφίας στην Intime Retail Group, η οποία λειτουργεί 36 καταστήματα
και εμπορικά κέντρα σε όλη την Κίνα.
Η διασύνδεση της Wanda, Tencent φέρνει στο τραπέζι των διεργασιών το σύστημα TenPay online πληρωμών που διαχειρίζεται η εταιρεία, καθώς και την πρόσβαση στα 438 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες κάθε μήνα του WeChat, της
δημοφιλούς υπηρεσίας ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω των συσκευών κινητής τηλεφωνίας και ταμπλετών, η οποία συνδυάζει υπηρεσίες αντίστοιχου κινεζικού Facebook, Skype & Viber ενσωματώνοντας διαρκώς νεότερες καινοτομίες (π.χ. real-time χάρτες/GPS, walk & talk κ.α.).
Η μηχανή αναζήτησης Baidu, που συχνά περιγράφεται ως απάντηση της Κίνας στην Google, οπωσδήποτε εκτιμάται ότι επικυρώνει την κυριαρχία της στις αναζητήσεις στην Κίνα.
Εκτός από τα εμπορικά κέντρα, πολυκαταστήματα, ξενοδοχεία και πολυτελή γιοτ, η Wanda έχει κάνει μια μεγάλη ώθηση στην βιομηχανία του κινηματογράφου τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Κίνα.
Τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, ο κ Wang, ο πρόεδρος του ομίλου,
έφερε σταρ του Χόλιγουντ στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων της Nicole Kidman, ΤζονΤραβόλτα, Leonardo Di Caprio και Zhang Ziyi, και ανακοίνωσε σχέδια για να δημιουργήσει κινηματογραφική ταινία προϋπολογισμού 8 δις δολ. σε μια τεράστια παραγωγή με θέμα την παράκτια πόλη Qingdao.
Έχοντας ιδρυθεί το 1988, ο όμιλος του Wang κατέγραψεκέρδη 12,5 δις.γιουάν
πέρυσι με πωλήσεις περίπου 380 δις. γιουάν. Τον περασμένο Οκτώβριο το Forbes κατέταξε τον κ. Wang ως τον πλουσιότερο άνθρωπο της Κίνας, αν και το πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι έχει υπερκεραστεί από τον ιδιοκτήτη της Alibaba Jack Ma, εξέλιξη που εν πολλοίς προσδιορίζει και τη δυναμική των εξελίξεων για τον ανταγωνισμό στον ελκυστικό κλάδο του e-commerce και online –to- online business στην Κίνα.
Πηγή: Πρεσβεία της Ελλάδος στο Πεκίνο, Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων