Σχεδιασμός αποκατάστασης του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου της Βουλγαρίας 400 χιλιομέτρων με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ
« Σε παρέμβασή του σε συνέδριο στη Σόφια (“Infrastructure Conference”, 09.04.2013), ο κ. Hristo Alexiev, Αναπληρωτής Διευθυντής της Εθνικής Εταιρείας Σιδηροδρομικών Υποδομών, επισήμανε ότι στόχος της Βουλγαρίας είναι η αποκατάσταση 400 χιλιομέτρων εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου έως το 2015.
Ο κ. Alexiev εκτίμησε ότι τα εν εξελίξει έργα αποκατάστασης Dimitrovgrad–Svilengrad (με ανάδοχο την ελληνικών συμφερόντων εταιρεία ΤΕΡΝΑ) και Φιλιππούπολη–Burgas θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2014.
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή τερματικού σταθμού συνδυασμένων μεταφορών στη Φιλιππούπολη, με τη Βουλγαρία να αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στους εν λόγω (intermodal) σταθμούς.
Σύμφωνα με τον κ. Alexiev, βασική προτεραιότητα έως το 2020 είναι η δημιουργία υπερσύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής που θα ξεκινάει από τα σερβικά σύνορα και, μέσω Σόφιας και Burgas, θα καταλήγει στα τουρκικά σύνορα.
Στόχος είναι η εκμετάλλευση της, προερχόμενης από την ταχέως αναπτυσσόμενης Τουρκίας, κίνησης, αλλά και της υπό κατασκευής σήραγγας του Βοσπόρου (σχέδιο Marmaray).
Τέλος, ο κ. Alexiev αναφέρθηκε σε υποβληθέν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχέδιο για την σιδηροδρομική σύνδεση Russe – Βάρνα με παράλληλη δημιουργία τερματικού σταθμού συνδυασμένων μεταφορών στο Russe, ο οποίος θα συνδέεται με το λιμάνι της Βάρνας.»
Πηγή: Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων Πρεσβεία Ελλάδος, Σόφια
www.mywaypress.gr