Τα έθιμα της βαρβαρότητας και οι ανεύθυνοι δήμαρχοι

Από το μέτωπο του πολέμου των βάρβαρων εθίμων, η ειδησεογραφία αναφέρει δυο περιστατικά που οφείλουν να προβληματίσουν: Παρά το γεγονός ότι η Καλαμάτα θρηνεί τον χαμό του 53χρονου εικονολήπτη από τονσαϊτοπόλεμο, ο δήμαρχος της πόλης δήλωσε ότι το έθιμο δεν θα απαγορευτεί. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ.Παναγιώτης Νίκας, «το έθιμο του σαϊτοπολέμου δεν θα απαγορευτεί, γιατί θα υπάρξουν αντιδράσεις», ενώ τόνισε την ανάγκη να ληφθούν μέτρα, προκειμένου να αποφευχθούν τέτοιου είδους περιστατικά, κάτι που όμως δεν έχει γίνει ως τώρα.
Στις Θεσπιές Θήβας, ένα κοριτσάκι δέχθηκε αδέσποτη σφαίρα στο κεφάλι και νοσηλεύεται σε πολύ κρίσιμη κατάσταση, διασωληνωμένο, στο νοσοκομείο της πόλης. Οι αστυνομικοί εκτιμούν ότι η βολίδα που σφηνώθηκε στο κεφάλι της μικρής προέρχεται από πυροβόλο όπλο και όχι από κυνηγετικό και θεωρούν σχεδόν βέβαιο ότι προήλθε από μπαλωθιά για τον εορτασμό του Πάσχα.

Σε ένα περιβάλλον γενικευμένης δημοτικής ασυδοσίας ανα την επικράτεια, όπου τα έργα βιτρίνας συμβαδίζουν με τα βάρβαρα έθιμα των ημερών και σε συνδυασμό με την ελλιπή προστασία των πολιτών από εκδηλώσεις εμφανούς προχειρότητας, η αυτοπροστασία των πολιτών αποτελεί ίσως την μοναδική επιλογή.

Ποιο έθιμο θεωρεί προνόμιο του και υπηρεσία προς την συνέχεια της παράδοσης, να μετράει νεκρούς;

Ποιο έθιμο αφήνει πίσω του νεκρούς πολίτες;

Και ποια έθιμα στο όνομα της συνέχειας μιας παράδοσης που δεν μιλάει πλέον στην ψυχή της κοινωνίας των πολιτών, δεν προσθέτει αξία σε άγιες ημέρες, μπορεί να ονομάζεται έθιμο;

Μάλλον έθιμο βαρβαρότητας είναι και οφείλουν οι κάθε είδους και επιπέδου τοπικές αρχές (sic) να ξυπνήσουν από τον ύπνο της συμβατικής και ανεπαρκούς διαχείρισης και να αποτελέσουν πρότυπα ενός άλλου ύφους και προοπτικής.

Να μετασχηματίσουν την παράδοση με όρους μιας σύγχρονης κοινωνίας.

Και κυρίως στην πράξη να οριοθετήσουν την ασφάλεια των συμμετεχόντων.

Ποιον φορέα εκπροσωπούσαν οι μετέχοντες του βλακώδους εθίμου του σαϊτοπολέμου; Ποιος φορέα και ποια αρχή, ποιος υπεύθυνος πιστοποίησε την ασφάλεια του εξοπλισμού τους; Ποια μέτρα ελήφθησαν για όσους παρακολουθούσαν το έθιμο; Ποιο ποσό διέθεσε ο δήμος για την πολιτιστική αυτή δράση; Τελικά φταίει το έθιμο ή η ανεπάρκεια των γνωστών ανευθυνο-υπευθύνων;

«Ο σαϊτοπόλεμος είναι καταγεγραμμένος στο DNA των Μεσσήνιων οπότε δύσκολα μπορεί να απαγορευτεί γιατί θα υπάρξουν αντιδράσεις» δήλωσε ο κ.Νίκας. Μια δήλωση που κολακεύει απροκάλυπτα τους πολίτες της Καλαμάτας. Λαϊκίζει πάνω από έναν νεκρό. Ψηφοθηρεί ασύστολα. Κρύβει πίσω από το DNA των Μεσσήνιων τις ευθύνες του. Με την διαχείριση τόσων κονδυλίων για την διοργάνωση των πολιτιστικών εκδηλώσεων του ο δήμαρχος θα όφειλε να ιεραρχήσει πρώτα την ασφάλεια των πολιτών, γνωρίζοντας την επικινδυνότητα του εθίμου. Η ευθύνη πρέπει να είναι στο DNA κάθε δημάρχου και όχι η συγκάλυψη ευθυνών. Η δειλία μπροστά σε έναν νεκρό είναι ασυγχώρητη ύβρις.

mywaypress.gr

 
Ασυγχώρητη η περιφρόνηση σε έναν νεκρό κ. Νίκα

Μετά τα μειωμένα αντανακλαστικά που επέδειξε με την επαίσχυντη πρώτη δήλωση του περί DNA των Μεσσήνιων, ο δήμαρχος Καλαμάτας  προσπαθεί  με νέες δηλώσεις του να διορθώσει το ολίσθημα της περιφρόνησης σε έναν νεκρό.  Ο δήμαρχος εάν  ήθελε  να επιδείξει μια διαφορετική αντίληψη θα έπρεπε να δηλώσει ευθαρσώς ότι:

– διακόπτει το βάρβαρο αυτό έθιμο και ότι ,

-διακόπτει τα κονδύλια του Δήμου, δηλαδή του φορολογούμενου, για την αγορά εκρηκτικών, δηλαδή της πρώτης ύλης του σαιτοπολεμου.

mywaypress.gr

 
Σάλος για την δήλωση και την «κωλοτούμπα» του δημάρχου

Σύμφωνα με δημοσίευμα από το protothema.gr:

Εν τω μεταξύ, σάλος έχει προκληθεί από την κατηγορηματική και εσπευσμένη «βιάση» του δημάρχου Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα να δηλώσει πως δεν πρόκειται να απαγορευτεί ο σαϊτοπόλεμος, καθώς βρίσκεται στο… dna των Μεσσήνιων…

Η σφοδρότερη αντίδραση, ήρθε από τον γιο του άτυχου εικονολήπτη, που δέχθηκε την σαΐτα στο κεφάλι και σκοτώθηκε ακαριαία. «Εύχομαι να μην σας συμβεί τίποτε ανάλογο, διότι δεν έχετε ιδέα τι πόνο και τι θλίψη προκαλούν» γράφει ο Νεκτάριος Θεοδωρακάκης, προς τον δήμαρχο Καλαμάτας και συνεχίζει: «Οι κορδελίτσες και τα δήθεν λυπάμαι δεν τα δέχομαι ούτε εγώ προσωπικά, αλλά ούτε και η οικογένειά μου», γράφει ο γιος, που κατηγορεί τον δήμαρχο ότι επέλεξε «τον εύκολο δρόμο και τον πολιτικό λόγο. Λίγη ανθρωπιά δε βλάπτει. Στο DNA των Μεσσηνιων είναι και η ανθρωπιά, όχι μόνο αυτά τα έθιμα. Δηλώνω δημοσίως πως θα κάνω ο,τι περνάει από το χέρι μου για να οδηγηθούν οι υπαίτιοι ενώπιον της δικαιοσύνης και αυτή θα αποφασίσει από εκεί και πέρα… Εύχομαι να μη σας συμβεί τίποτε ανάλογο διότι δεν έχετε ιδέα τι πόνο και τι θλίψη προκαλούν».

Παράλληλα, ο κ. Θεοδωρακάκης ασκεί κριτική και κάνει λόγο για πλημμέλεια όσον αφορά στην τήρηση των μέτρων ασφαλείας.

«Θα μπορούσαν κάλλιστα να αποφευχθούν τέτοιου είδους περιστατικά αν είχατε σχεδιασμό και πρόγραμμα, παρόλα αυτά επιλέξατε να περιοδεύετε και να μην ενδιαφερθείτε ούτε στο ελάχιστο για την ΥΓΕΙΑ και την ΑΣΦΑΛΕΙΑ του κόσμου που παρακολουθεί αυτά τα δρώμενα. Ο πατέρας μου φεύγει χαρούμενος, έχοντας αποτρέψει δύο γυναίκες να πλησιάσουν σε αυτόν και έχοντας αποτρέψει επί της ουσίας δύο ακόμη δυστυχήματα», τονίζει.

Αναλυτικά, ο γιος του 53χρονου εικονολήπτη έγραψε στο facebook:
«”κύριε” Νικά αυτή η δήλωση δε σας τιμά καθόλου. Οι κορδελιτσες και τα δήθεν λυπάμαι δεν τα δέχομαι ούτε εγώ προσωπικά αλλά ούτε και η οικογένειά μου. Την μητέρα μου την γνωρίζετε προσωπικά καθώς ήσασταν καθηγητής της στο Λύκειο αλλά και τον πατέρα μου λόγω της σπουδαίας δημοσιογραφικής κληρονομιάς που άφησε πίσω του. Παρόλα αυτά επιλέξατε τον εύκολο δρόμο και τον πολιτικό λόγο. Λίγη ανθρωπιά δε βλάπτει. Στο DNA των Μεσσηνιων είναι και η ανθρωπιά, όχι μόνο αυτά τα έθιμα. Δηλώνω δημοσίως πως θα κάνω ο,τι περνάει από το χέρι μου για να οδηγηθούν οι υπαίτιοι ενώπιον της δικαιοσύνης και αυτή θα αποφασίσει από εκεί και πέρα… Εύχομαι να μη σας συμβεί τίποτε ανάλογο διότι δεν έχετε ιδέα τι πόνο και τι θλίψη προκαλούν. Θα μπορούσαν κάλλιστα να αποφευχθούν τέτοιου είδους περιστατικά αν είχατε σχεδιασμό και πρόγραμμα, παρόλα αυτά επιλέξατε να περιοδευετε και να μην ενδιαφερθειτε ούτε στο ελάχιστο για την ΥΓΕΙΑ και την ΑΣΦΑΛΕΙΑ του κόσμου που παρακολουθεί αυτά τα δρώμενα. Ο πατέρας μου φεύγει χαρούμενος, έχοντας αποτρέψει δύο γυναίκες να πλησιάσουν σε αυτόν και έχοντας αποτρέψει επί της ουσίας δύο ακόμη δυστυχήματα. 

Καλή επιτυχία “κύριε” δήμαρχε στις προσεχείς εκλογές. 
Με λύπη για τις δηλώσεις σας και την στάση σας, ο υιός του αδικοχαμένου αυτού ανθρώπου».

Μετά τον σάλο πάντως, το βράδυ της Δευτέρας του Πάσχα, μια επίσημη ανακοίνωση από τον δήμο Καλαμάτας σε ηπιότερους τόνους, αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, αναφέροντας πως «η συνέχιση ή μη του εθίμου πρέπει να αντιμετωπισθεί σε συνεργασία με την πολιτεία και με εξέταση όλων των παραμέτρων, ιδιαιτέρως αυτών που συνδέονται με την ασφάλεια».

 
Παρεξήγηση …

Για παρεξήγηση των δηλώσεών του σχετικά με το έθιμο του σαϊτοπόλεμου μετά τον θάνατο του 53χρονου εικονολήπτη Κώστα Θεοδωρακάκη στην Καλαμάτα έκανε λόγο μιλώντας στον «Θέμα 104,6» ο δήμαρχος της πόλης Παναγιώτης Νίκας 

«Τον Κώστα τον γνωρίζω πάνω από δέκα χρόνια, γνωρίζω και την οικογένειά του. Φανταστείτε πόσο έχω συγκλονιστεί. Δεν βλέπω με αδιαφορία αυτό το γεγονός. Έχω συγκλονιστεί», είπε απαντώντας στην κριτική που δέχτηκε σχετικά με τη δήλωσή του μετά τον θάνατο του Κώστα Θεοδωρακάκη, ότι το έθιμο του σαϊτοπόλεμου είναι στον DNA των κατοίκων.
Όπως είπε «το έθιμο αυτό έγινε με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Είναι ένα έθιμο που γίνεται μετά την επανάσταση».

Ο Παναγιώτης Νίκας, ξεκαθάρισε ότι «μετά το θάνατο του Κώστα, δεν νομίζω ότι έχει μέλλον αυτός ο θεσμός αν δεν υπάρξει ένα συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο, όπου θα υπάρχουν όροι διεξαγωγής του. Κανένα δημοτικό συμβούλιο δεν νομίζω ότι μετά το θάνατο του Κώστα μπορεί να πάρει απόφαση».

Αναφερόμενος στα μέτρα ασφαλείας είπε ότι «είχαν ληφθεί τα περισσότερα μέτρα από κάθε άλλη φορά. Προφανώς θα μπορούσαν να γίνουν τα πράγματα καλύτερα. Ποτέ δεν πιστεύαμε ότι αυτό το βεγγαλικό θα μπορούσε να προκαλέσει αυτό το περιστατικό».

Απαντώντας στο εάν υπάρχουν ευθύνες ο Παναγιώτης Νίκας είπε ότι «είναι σε εξέλιξη η ανακριτική διαδικασία. Η δικαιοσύνη θα κρίνει. Προφανώς υπάρχουν ευθύνες».

Τέλος σχολιάζοντας το ξέσπασμα του γιου του αδικοχαμένου εικονολήπτη είπε ότι «έχει δίκιο. Δεν θα αντιπαρατεθώ με ένα παιδί που έχασε τον πατέρα του. Τη συγκεκριμένη οικογένεια τη σέβομαι και την εκτιμώ. Έχασα και εγώ έναν άνθρωπο που είχα συνεργαστεί 25 χρόνια».

Τελευταία ενημέρωση

30.4.2019

Σχετικά Άρθρα