«Τα κατά Ιωάννην Πάθη» του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ στο Μέγαρο

Με ελληνικούς υπέρτιτλους-Βalthasar-Neumann-Choir and Ensemble<

 
Kυριακή των Βαΐων 9 Απριλίου, 20:30 -Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

 
Ευαγγελιστής: Daniel Behle τενόρος-Ιησούς: Markus Butter βαρύτονος

 
Χορωδία, Σολίστ και Σύνολο Balthasar-Neumann-Μουσική διεύθυνση Thomas Hengelbrock

 
«Μία από τις 20 καλύτερες χορωδίες διεθνώς»-περιοδικό Gramophone

«Το Σύνολο Balthasar-Neumann είναι απλά συγκλονιστικό»-Neue Zürcher Zeitung

 
Το Αdagio, ο καθιερωμένος πλέον Κύκλος πασχαλινών εκδηλώσεων του Μεγάρου για το Θείο Πάθος, προσκαλεί φέτος το κοινό να λάβει μέρος σε ένα τριήμερο κατανυκτικό οδοιπορικό (Σάββατο του Λαζάρου 8 Απριλίου-Μεγάλη Δευτέρα 10 Απριλίου), το οποίο εκτείνεται χρονικά από την εποχή του Μπαρόκ ώς τις μέρες μας. Σε αυτή τη μουσική διαδρομή στα μονοπάτια του Θείου Δράματος, οι ακροατές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν συνθέσεις σύγχρονων δημιουργών όπως του Χένρυκ Γκουρέτσκι και του Άρβο Παιρτ, αλλά και να απολαύσουν αριστουργήματα της δυτικής θρησκευτικής εργογραφίας, ερμηνευμένα από  έλληνες και ξένους καλλιτέχνες.

Έτσι, την Kυριακή των Βαΐων 9 Απριλίου στις 20:30, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, οι φιλόμουσοι θα έχουν τη σπάνια ευκαιρία να ακούσουν την πολυβραβευμένη Χορωδία και το Σύνολο Μπαλτάζαρ-Νώυμαν [Balthasar Neumann Choir and Ensemble], υπό τον διάσημο μαέστρο και ιδρυτή τους  Τόμας Χένγκελμπροκ [Thomas Hengelbrock], σε ένα μνημειώδες έργο της εκκλησιαστικής μουσικής: στα «Κατά Ιωάννην Πάθη» (β΄ εκδοχή, 1725) του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ. Η παρουσίαση του αριστουργηματικού ορατόριου του μεγάλου κάντορα της Λιψίας συνοδεύεται από ελληνικούς υπέρτιτλους. Tα μέρη του Ευαγγελιστή αποδίδει ο τενόρος Ντάνιελ Μπέλε [Daniel Behle], ενώ του Ιησού ο βαρύτονος Μάρκους Μπούττερ [Markus Butter].

«Τα Κατά Ιωάννην Πάθη» παρουσιάζονται στο Μέγαρο χάρη στην πολύτιμη βοήθεια του Iνστιτούτου Γκαίτε [Goethe Institut].

 
Jοhann Sebastian Bach (1685 -1750)

«Τα κατά Ιωάννην Πάθη», BWV 245 (δεύτερη εκδοχή, 1725)

Ο Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ παρουσίασε τα «Κατά Ιωάννην Πάθη» στην εσπερινή λειτουργία της Μεγάλης Παρασκευής 7 Απριλίου 1724, στον ναό του Αγίου Νικολάου στη Λιψία, όπου υπηρετούσε ήδη ως κάντορας. Στη συνέχεια, ο σπουδαίος γερμανός συνθέτης αναθεώρησε την αρχική παρτιτούρα του προσθαφαιρώντας μέρη.

Η δεύτερη εκδοχή του 1725, που παρουσιάζεται στη συναυλία της 9ης Απριλίου, περιλαμβάνει τρεις επιπλέον άριες σε σχέση με την πρώτη εκδοχή, ενώ τα χορωδιακά της αρχής και του τέλους έχουν αντικατασταθεί από μέρη που ο Μπαχ ξαναχρησιμοποίησε σε άλλα του έργα.

Το ορατόριο αποτελείται από ρετσιτατίβα και χορωδιακά που αφηγούνται τα Πάθη του Χριστού ακολουθώντας το  Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο, από άριες που σχολιάζουν το Θείο Δράμα και από κοράλ βασισμένα σε κείμενα και ύμνους που συνήθιζε να ψάλλει το εκκλησίασμα, την εποχή του Μπαχ. Το λιμπρέτο είναι στα γερμανικά και βασίζεται σε συρραφή διαφορετικών ποιημάτων για τα Πάθη.

 
Χορωδία και Σύνολο Balthasar-Neumann

Τhomas Hengelbrock

Ο Τόμας Χένγκελμπροκ είναι ιδρυτής και μουσικός διευθυντής των συνόλων Balthasar-Neumann-Ensembles και συμπράττων αρχιμουσικός της Ορχήστρας του Παρισιού. Αναγνωρίζεται διεθνώς για τις ευφυείς αναγνώσεις μουσικών έργων και για τα πρωτοπόρα πρότζεκτ του που συνδυάζουν τη μουσική με άλλες μορφές τέχνης. Το ρεπερτόριό του εκτείνεται από τον 17ο αιώνα έως τη σύγχρονη εποχή και περιλαμβάνει κάθε μουσικό είδος, με έμφαση στην ιστορική ερμηνεία και στη χρήση οργάνων εποχής. Το 2016 βραβεύτηκε με το βραβείο Χέρμπερτ φον Κάραγιαν.

Το 1991, για τις ανάγκες των μουσικών προγραμμάτων του, σχημάτισε από μια ομάδα επίλεκτων τραγουδιστών (σολίστ) τη Χορωδία Balthasar-Neumann, την οποία προσάρτησε στο Σύνολο BalthasarNeumann, τέσσερα χρόνια αργότερα. Έκτοτε, οι δύο ομάδες παρουσιάζουν πρωτότυπα προγράμματα συναυλιών, ημισκηνοθετημένες παραγωγές και συμμετέχουν τακτικά σε παραγωγές μουσικού θεάτρου. Η Χορωδία και το Σύνολο BalthasarNeumann έχουν τιμηθεί με πολλές διεθνείς διακρίσεις (Βραβείο Πολιτισμού κρατιδίου Βάδης-Βυρτεμβέργης, Εcho Klassik,Gramophone κ.ά.).

 
Τιμές εισιτηρίων

14 € (Ζώνη Γ), 25 € (Ζώνη Β), 35 € (Ζώνη Α), 50 € (Διακεκριμένη Ζώνη)

Ειδικές τιμές

7,5 € (Φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ), 9,5 € (Πολύτεκνοι, 65+)

 
Πληροφορίες

www.megaron.gr

210 72 82 333

Βιογραφικά συντελεστών

Kυριακή των Βαΐων 9 Απριλίου, 20:30 -Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

Ευαγγελιστής: Daniel Behle τενόρος
Ιησούς Χριστός: Markus Butter βαρύτονος

Χορωδία, Σολίστ και Σύνολο Balthasar Neumann
Μουσική διεύθυνση
Thomas Hengelbrock

 
BALTHASAR NEUMANN CHOIR & ENSEMBLE

Η Χορωδία και το Σύνολο Balthasar Neumann πήραν το όνομά τους από τον Μπαλτάζαρ Νώυμαν (1687-1753), που δεν ήταν μόνο ένας ονομαστός αρχιτέκτονας του μπαρόκ. Υπήρξε ένας τολμηρός δημιουργός σε διαρκή αναζήτηση της τελειότητας, και πρωτοπόρο πνεύμα καθώς συνδύασε για πρώτη φορά την αρχιτεκτονική με τη ζωγραφική, τη γλυπτική και την κηπουρική. Αυτή η σύμπραξη αποτελεί κύριο καλλιτεχνικό γνώρισμα των δύο Συνόλων Balthasar Neumann και του καλλιτεχνικού τους διευθυντή Thomas Hengelbrock: μαέστρος, χορωδία και ορχήστρα αναζητούν από κοινού τη στενή αλληλεπίδραση των διαφόρων μορφών τέχνης. Από την αρχή του έτους, την έρευνά τους στηρίζει η εταιρεία Evonik Industries. Η επισταμένη μουσικολογική έρευνα και η έρευνα των πηγών αναδεικνύουν μουσικούς θησαυρούς, και το αποτέλεσμα αποτυπώνεται στα πρωτότυπα προγράμματα των Συνόλων Balthasar Neumann, όπου έργα διαφορετικών εποχών και μουσικών ειδών συνταιριάζονται μοναδικά. Τον Ιανουάριο του 2011 το περιοδικό Gramophone περιέλαβε τη Χορωδία Balthasar Neumann στον κατάλογο των «20 καλύτερων χορωδιών» διεθνώς, ενώ η Neue Zürcher Zeitung περιέγραψε το Σύνολο Balthasar Neumann ως «απλά συγκλονιστικό». Δουλεύοντας μαζί, χορωδοί και μουσικοί σμιλεύουν τον αψεγάδιαστο ήχο, που φανερώνει την παθιασμένη, βαθιά τους γνώση για τη συγκεκριμένη μουσική, καθιστώντας τα Σύνολα μοναδικά στον κόσμο. Ο Τόμας Χένγκελμπροκ είναι ο ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής και των δύο συνόλων. Το 1991, για τις ανάγκες των μουσικών προγραμμάτων του, οργάνωσε μια ομάδα επίλεκτων τραγουδιστών (σολίστ) σχηματίζοντας τη Χορωδία Balthasar Neumann, την οποία προσάρτησε στο Σύνολο Balthasar Neumann, τέσσερα χρόνια αργότερα. Έκτοτε, οι δύο ομάδες παρουσιάζουν πρωτότυπα προγράμματα συναυλιών, ημι-σκηνοθετημένες παραγωγές και τακτικά συνεργάζονται σε παραγωγές μουσικού θεάτρου. Το ρεπερτόριό τους εκτείνεται από το πρώιμο μπαρόκ στη σύγχρονη μουσική, με ιδιαίτερη έμφαση στον 17ο και 18ο αιώνα και με χρήση οργάνων εποχής. Κάθε μέλος της Χορωδίας είναι σε θέση να ερμηνεύσει ως σολίστ και ταυτόχρονα να συμπράξει στον ομοιογενή ήχο που χαρακτηρίζει τη Χορωδία. Έτσι, υπάρχει μια μοναδική ευελιξία όσον αφορά τις φωνητικές δυνατότητες και το ρεπερτόριό της. Τα συναυλιακά προγράμματα σχεδιάζονται προσεκτικά από δραματουργικής πλευράς, και περιλαμβάνουν σπάνια παρουσιαζόμενα έργα, μεταξύ άλλων του Αντόνιο Λόττι, του Αγκοστίνο Στεφάννι και του Γιαν Ντισμάς Ζελένκα. Επιπλέον, ο Τόμας Χένγκελμπροκ και τα σύνολα του μπορούν να ανασυστήσουν τον πρωτότυπο ήχο των οπερών του Μότσαρτ, του Μπιζέ, του Βέρντι και του Βάγκνερ. Η Χορωδία και το Σύνολο Balthasar Neumann έχουν βραβευτεί πολλές φορές, μεταξύ άλλων, με το Βραβείο Πολιτισμού από το Κρατίδιο Βάδης-Βυρτεμβέργης, με πολλά Εcho Klassik και με ένα βραβείο Gramophone. Εμφανίζονται τακτικά στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές σκηνές και στα φεστιβάλ, μεταξύ άλλων στο Μπάντεν Μπάντεν, στην Όπερα του Παρισιού, στο Ρεάλ της Μαδρίτης, στο Κοντσέρτχαους του Ντόρτμουντ, στην Αίθουσα Φιλαρμονικής του Έσσεν και στο Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ.

 
THOMAS HENGELBROCK

Ο Τόμας Χένγκελμπροκ είναι κύριος αρχιμουσικός της ορχήστρας NDR Elphilharmonie, ιδρυτής και μουσικός διευθυντής των συνόλων Balthasar-Neumann-Ensembles και συμπράττων αρχιμουσικός της Ορχήστρας του Παρισιού. Αναγνωρίζεται διεθνώς για τις ευφυείς αναγνώσεις των μουσικών έργων. Το ρεπερτόριό του εκτείνεται από τον 17ο αιώνα έως τη σύγχρονη παραγωγή και περιλαμβάνει κάθε μουσικό είδος. Χάρη στο εύρος του μουσικού του ενδιαφέροντος δημιουργεί πρωτοπόρα προγράμματα και πρότζεκτ. Ως καλλιτεχνικός διευθυντής της Γερμανικής Φιλαρμονικής Δωματίου της Βρέμης (1995-1998), διευθυντής του Φεστιβάλ του Φέλντκιρχ (2000-2006) και μουσικός διευθυντής της Βόλκσοπερ της Βιέννης (2000-2003), ο Τόμας Χένγκελμπροκ δημιουργούσε προγράμματα που ξέφευγαν από το συνηθισμένο και αμφισβητούσε τις ερμηνευτικές νόρμες. Το σύνολό του, το Balthasar Neumann Ensemble, προκάλεσε διεθνή αίσθηση το 2013 με μια σειρά συναυλιακών παραστάσεων του Πάρσιφαλ (Βάγκνερ). Ως βασικός αρχιμουσικός της Ορχήστρας NDR Elbphilharmonie (Ραδιοφωνίας Βόρειας Γερμανίας) έχει καταφέρει, όπως αναφέρει η Hamburger Abendblatt, «να εμπνεύσει όλη την πόλη» και «να αντλήσει θαυμαστά νέα πράγματα από το δυναμικό της ορχήστρας». Μαζί με την ηθοποιό Johanna Wokalek δημιουργούν πρότζεκτ με μουσική και λογοτεχνία, όπως το Night Watch που συνδυάζει την ποίηση με ακαπέλα χορωδιακά της ρομαντικής περιόδου (κυκλοφορεί από τη Sony Music). Ως προσκεκλημένος αρχιμουσικός ο Χένγκελμπροκ έχει διευθύνει, μεταξύ άλλων, την Κοντσέρτχεμπαου του Άμστερνταμ, τη Φιλαρμονική της Βιέννης και τη Συμφωνική της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας. Εμφανίζεται τακτικά στο Θέατρο Ρεάλ της Μαδρίτης, στο Festspielhaus του Μπάντεν Μπάντεν και στο Κοντσέρτχαους του Ντόρτμουντ, ενώ έχει συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα: Πλάθιντο Ντομίνγκο, Τσετσίλια Μπάρτολι, Άννα Νετρέμπκο και Κρίστιαν Γκέρχαχερ. Έκανε το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ του Μπαϋρώυτ το 2011 με Ταγχώυζερ. Με την NDR Elbphilharmonie έχουν ηχογραφήσει 4 CD που έλαβαν εξαιρετικές κριτικές. Το σύνολο και ο μαέστρος έχουν περιοδεύσει σε όλη την Ευρώπη και διεθνώς, έως και την Ασία. Στη διαμόρφωσή του ως καλλιτέχνη συνέβαλε η ενασχόλησή του ως μουσικού βοηθού του Άνταλ Ντοράτι, του Βίτολντ Λιουτοσλάφσκι και του Μαουρίτσιο Κάγκελ, συνεργασίες που τον μύησαν στη σύγχρονη μουσική από νωρίς. Καθοριστική υπήρξε επίσης η συνεργασία του με τον Ν. Αρνονκούρ και το βιεννέζικο σύνολο Concentus Musicus. Εκτός από την ενασχόλησή του με τη μουσική του 19ου και του 20ού αιώνα, ενδιαφέρεται για ιστορικές πρακτικές ερμηνείας, και έχει συμβάλει στη χρήση οργάνων εποχής σε συναυλίες της γερμανικής μουσικής σκηνής. Σε αυτό το πλαίσιο οργάνωσε και τη Χορωδία και το Σύνολο Balthasar Neumann, από τα πιο επιτυχημένα στο συγκεκριμένο μουσικό πεδίο. Το 2016 βραβεύτηκε με το βραβείο Χ. φον Κάραγιαν.

 
DANIEL BEHLE

Ο γερμανός τενόρος Ντάνιελ Μπέλε εκφράζεται με την ίδια άνεση και μουσικότητα σε συναυλίες, λιντ και σε οπερατικά έργα. Το ευρύ του ρεπερτόριο εκτείνεται από το μπαρόκ και το Ρομαντισμό έως τον 20ό και 21ο αιώνα. Τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο κάνει το συναυλιακό του ντεμπούτο με την Ορχήστρα της Ακαδημίας της Αγίας Καικιλίας στη Ρώμη (Δοξολογία του Μέντελσον με τον Πάμπλο Έρας-Κασάδο), την Γκεβάντχαους της Λιψίας (στο ορατόριο του Χάυντν Οι εποχές με τον Τρέβορ Πίννοκ), τη Συμφωνική της Βιέννης (Τα κατά Ιωάννη Πάθη με τον Φιλίπ Ζορντάν), το Σύνολο Balthasar-Neumann (Τα κατά Ιωάννη Πάθη με τον Τ. Χένγκελμπροκ), και τη Φιλαρμονική του Βερολίνου (Missa solemnis με τον Κρίστιαν Τήλεμαν). Επίσης έκανε το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ του Μπαϋρώυτ ως Νταβίντ στους Αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης. Τον Απρίλιο του 2014 έκανε το ντεμπούτο του ως Ματτέο στην Αραμπέλλα του Στράους στο Πασχαλινό Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ υπό τον Κ. Τήλεμαν. Το 2015 ερμήνευσε Μπελμόντε στην Αιξ αν Προβάνς (Απαγωγή από το σεράι) και τραγούδησε τον πρώτο βαγκνέρειο ρόλο του, στην Όπερα της Φραγκφούρτης, Έρικ στον Ιπτάμενο Ολλανδό. Τον Σεπτέμβριο του 2016 έκανε το ντεμπούτο του στο Κόβεν Γκάρντεν ως Φερράντο στο Έτσι κάνουν όλες. Ο Ντάνιελ Μπέλε εμφανίζεται τακτικά σε συναυλίες συμπράττοντας, μεταξύ άλλων, με τα σύνολα: Στάατσκαπελλε Δρέσδης, Συμφωνική της Ραδιοφωνίας του Βερολίνου, Γερμανική Συμφωνική του Βερολίνου, Φιλαρμονική της Τσεχίας, SWR της Ραδιοφωνίας της Νοτιοδυτικής Γερμανίας, Ακαδημία Μπαχ της Στουτγάρδης, υπό τη διεύθυνση σπουδαίων αρχιμουσικών: Στέφαν Άσμπερυ, Γιρζί Μπέλοχλαβεκ, Μπερτράν ντε Μπιλλύ, Κρίστοφ Έσενμπαχ, Τζέιμς Γκάφιγκαν, Μάρεκ Γιανόφσκι, Ίνγκο Μέτζμαχερ, Κεντ Ναγκάνο, Γιαννίκ Νεζέ-Σεγκέν, Γιώργος Πέτρου, Χανς-Κρίστοφ Ράντεμαν, Ζερεμί Ρορέρ, Αντρέας Σπέρινγκ, Τζέφρυ Τέητ και Κρίστιαν Τήλεμαν. Ως ερμηνευτής λιντ έχει εμφανιστεί στο Φεστιβάλ Σβέτσινγκεν, στη Σουμπερτιάδα, στο Αυτοκρατορικό Θέατρο του Μονάχου, στη Laeiszhalle του Αμβούργου, στην Οικία Μπετόβεν στη Βόννη, στο Ουίγκμορ Χολ και στο Φεστιβάλ Στράους στο Γκάρμις-Πάρτενκιρχεν. Ασχολείται με επιτυχία και με τη σύνθεση. Ο κύκλος του τραγουδιών σε ποίηση Γιόαχιμ Ρίνγκελνατς (Ringelnatz cycle) έκανε πρεμιέρα στην Οικία Μπετόβεν στη Βόννη το 2013. Η μεταγραφή του στο Χειμωνιάτικο ταξίδι του Σούμπερτ για τενόρο και τρίο με πιάνο (Sony Classical) έκανε πρεμιέρα στην Αγγλία στο Ουίγκμορ Χολ, στη Γερμανία στην Αίθουσα της Ραδιοφωνίας της Δυτικής Γερμανίας, και στην Ολλανδία στο Κοντσέρτχεμπαου του Άμστερνταμ (Ιανουάριος 2017). Με τη σύνθεση Το Αμβούργο μου (Mein Hamburg, μεταγραφές και πρωτότυπες συνθέσεις για τενόρο και τρίο με πιάνο) ο Ντάνιελ Μπέλε αποτίνει φόρο τιμής στη γενέτειρά του. Υπήρξε υποψήφιος για Γκράμμυ 2014 για την ηχογράφηση του Αρταξέρξη του Λεονάρντο Βίντσι . Έχει ηχογραφήσει λιντ και προσωπικά άλμπουμ, μεταξύ άλλων, Η ωραία μυλωνού του Σούμπερτ και Ο έρωτας του ποιητή του Σούμαν, τραγούδια Στράους και άριες Μπαχ. Το πρώτο του άλμπουμ για την Decca (άριες από έργα του Γκλουκ με την Armonia Atenea) κυκλοφόρησε το 2014.

 
MARKUS BUTTER

Την καλλιτεχνική περίοδο 2016-2017 ο αυστριακός βαρύτονος Μάρκους Μπούττερ ερμηνεύει Κούρβεναλ στη νέα παραγωγή Τριστάνος και Ιζόλδη στην Όπερα του Γκρατς. Επίσης, Κόμη Καπουλέτο στον Ρωμαίο και Ιουλιέττα, και τον επώνυμο ρόλο στον Φυλακισμένο του Νταλλαπίκκολα. Στη Σεμπερόπερ της Δρέσδης συμμετέχει στις παραγωγές Ο μαγικός αυλός, Μποέμ και Ο επιβάτης του Βάινμπεργκ. Υπό τον Τόμας Χένγκελμπροκ περιοδεύει ερμηνεύοντας Τα κατά Ιωάννη Πάθη, και με τη Συμφωνική του Άαρχους ερμηνεύει Μεσσία του Χαίντελ.Μόνιμος συνεργαζόμενος καλλιτέχνης στο Θέατρο An der Wien, όπου την περασμένη περίοδο ερμήνευσε Μπράουν σε νέα παραγωγή της Όπερας της πεντάρας. Στα μελλοντικά του σχέδια, το ντεμπούτο του στο Κόβεν Γκάρντεν και μια ακόμα συνεργασία με το Θέατρο An der Wien. Το καλοκαίρι του 2014 έκανε το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ Μπρέγκεντς, στην παγκόσμια πρεμιέρα του έργου τού Γκρούμπερ Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης, λαμβάνοντας εξαιρετικές κριτικές. Στην αρχή της περσινής καλλιτεχνικής περιόδου τραγούδησε Λεσκώ στο έργο του Πουτσίνι Μανόν Λεσκώ στο Θέατρο An der Wien. Στην Κρατική Όπερα της Δρέσδης, στην οποία εργάστηκε για αρκετά χρόνια, τραγούδησε Βόλφραμ (Ταγχώυζερ), Γκούντερ (Το λυκόφως των θεών), Ζερμόν (Τραβιάτα), Μαρσέλ (Μποέμ), Κόμης (Οι γάμοι του Φίγκαρο), Γουλιέλμος (Έτσι κάνουν όλες), Ντον Τζοβάννι (Ντον Τζοβάννι), Μουσικοδιδάσκαλος (Η Αριάδνη στη Νάξο). Στη Βασιλική Όπερα της Δανίας συμμετείχε στη νέα παραγωγή του Κ. Πεντερέτσκι Οι διάβολοι του Λουντέν, σε σκην. Κηθ Ουόρνερ. Έκανε το ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ ως Όττοκαρ σε νέα παραγωγή του Ελεύθερου σκοπευτή του Βέμπερ υπό τον Μάρκους Στεντς, τραγούδησε σε νέα παραγωγή του Orlando Paladino στο Θέατρο An der Wien, υπό τον Ν. Αρνονκούρ και έκανε το συναυλιακό ντεμπούτο του στη Σκάλα του Μιλάνου. Ανάμεσα στις παλιότερες εμφανίσεις του ξεχωρίζουν η παγκόσμια πρεμιέρα της Δέκατης συμφωνίας του Π. Μάξγουελ Ντέιβις με τη Συμφωνική του Λονδίνου υπό τον Αντόνιο Παππάνο. Μετά το ντεμπούτο του με τη Φιλαρμονική του Βερολίνου υπό τον Αρνονκούρ, ο Μπούττερ συνεργάστηκε με τον Χ. Μπλόμστεντ. Έχει επίσης συνεργαστεί με τη Στάατσκαπελε της Δρέσδης υπό τον Χάρντινγκ, την Ορχήστρα του Παρισιού υπό τον Γιέρβι, με τη Συμφωνική WDR (Ραδιοφωνίας της Βορειοδυτικής Γερμανίας) υπό τον Μπύτσκοφ, με την Ακαδημία Μπαχ της Στουτγάρδης υπό τον Ρίλλινγκ και στο Μουζίκφεραϊν της Βιέννης υπό τον Φ. Λουίζι. Δίνει συναυλίες με τη Φιλαρμονική του Μονάχου, τη Συμφωνική MDR της Λιψίας, την Ορχήστρα της Ρωμανικής Ελβετίας και την Ακαδημία της Αγ. Καικιλίας στη Ρώμη υπό διάσημους αρχιμουσικούς: Μέτα, Μπερτράν ντε Μπιλλύ, Πετρένκο, Μπαρτολέττι, Σόλτες και Ζαβάλλις.

Σχετικά Άρθρα