
Το Βέλγιο δυναμική αγορά για τα ελληνικά κρασιά -Πρέπει να αποτελεί αγορά-στόχο
H επικαιροποιημένη μελέτη του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδος στο Βέλγιο, σχετικά με την αγορά κρασιού του Βελγίου, τις εισαγωγές (κατά την εξαετία 2007-2012) και την κατάσταση του ανταγωνισμού στις εισαγωγές (το έτος 2012). Συνοπτικά τα συμπεράσματα της μελέτης έχουν ως ακολούθως:
«Οι δράσεις προβολής έχουν ατονήσει με αποτέλεσμα να μην αυξάνουμε επαρκώς το μερίδιο μας.
√ Το Βέλγιο είναι μια δυναμική αγορά για τα κρασιά και πρέπει να αποτελεί αγορά-στόχο επειδή στερείται ουσιαστικής εθνικής παραγωγής οίνου με αποτέλεσμα η ζήτηση να καλύπτεται κυρίως από εισαγωγές.
√ Ο μέσος Βέλγος καταναλωτής καταναλώνει σημαντικές ποσότητες κρασιού κατ’ έτος.
√ Το ελληνικό κρασί κατέχει ένα μικρό μερίδιο της βελγικής αγοράς (πολύ λιγότερο από 1%). Με τις κατάλληλες δράσεις το μερίδιο αυτό θα μπορούσε τουλάχιστον να διπλασιαστεί.
√ Η πλειοψηφία των εισαγωγέων ελληνικού κρασιού είναι Έλληνες δεύτερης γενιάς, ενώ κυρίως στόχος τους είναι ο τομέας της εστίασης (το Βέλγιο αριθμεί περί τα 4.000 ελληνικά εστιατόρια). Σε μη ελληνικά εστιατόρια, η παρουσία ελληνικών κρασιών είναι εξαιρετικά χαμηλή.
√ Η παρουσία ελληνικών κρασιών είναι χαμηλή και στις μεγάλες εταιρείες διανομής. Εξαίρεση αποτελεί η εταιρία διανομής Delhaize λόγω της ειδικής σχέσης με την ελληνική εταιρία διανομής «ΑΒ Βασιλόπουλος».
√ Το μερίδιο της αγοράς το οποίο απολαμβάνει το ελληνικό κρασί οφείλεται κυρίως στην ελληνική ομογένεια, ενώ απουσιάζουν οι προοπτικές αύξησης του. Η εμπορία του ελληνικού οίνου λειτουργεί χωρίς καμία στήριξη.
√ Η εικόνα του ελληνικού κρασιού δεν ανταποκρίνεται στις προόδους των Ελλήνων οινοπαραγωγών.
√ Ο Φλαμανδός καταναλωτής, παραδοσιακός καταναλωτής μπύρας, έχοντας πρόσφατα αλλάξει τις καταναλωτικές του προτιμήσεις υπέρ του κρασιού, αποτελεί σημαντικό στόχο για την αύξηση του μεριδίου ελληνικών κρασιών στο Βέλγιο.
√ Η παρούσα δομή της αγοράς καταλήγει σε ελληνο-ελληνικούς ανταγωνισμούς εντός του υφιστάμενου μεριδίου αγοράς που κατέχουμε.
√ Λόγω του υψηλού επιπέδου ανταγωνισμού και της απαιτητικότητας της Βελγικής αγοράς, οι Έλληνες παραγωγοί προτιμούν άλλες ευκολότερες αγορές και αυτό παρά τις σημαντικές και κερδοφόρες δυνατότητες αύξησης του εδώ μεριδίου μας.
√ Το Βέλγιο δεν τοποθετείται από πλευράς ελληνικών εξαγωγικών φορέων στις αγορές-στόχους για την προώθηση του ελληνικού οίνου, κατά την γνώμη μας κακώς.
Oι προτάσεις περιλαμβάνουν δύο σημεία:
√ Στο πλαίσιο αυτό, η προώθηση του ελληνικού κρασιού θα μπορούσε να επιτευχθεί και με την κατοχύρωση της ονομασίας «Greek restaurant» ως σημείου πώλησης αποκλειστικά ελληνικών προϊόντων –και κρασιών.
√ Μια αύξηση της κατανάλωσης του ελληνικού κρασιού στο Βέλγιο και αλλαγή της εικόνας των ελληνικών κρασιών θα μπορούσε να εξαπλωθεί και σε γειτονικές ευρωπαϊκές χώρες.»
INFO
Η πλήρης μελέτη εδώ:Η βελγική αγορά κρασιού
Πίνακες εδώ:Βελγικές εισαγωγές κρασιών 2012-ανταγωνισμός