Το εθνικό branding θεμέλιος λίθος για την είσοδο στην κινεζική αγορά κρασιού
✏ Έρευνα Αγοράς για το Κρασί στη Λ.Δ. Κίνας
✏ Τα χαρακτηριστικά και το μέγεθος της αγοράς, οι καταναλωτικές συνήθειες, η δομή αγοράς και τα κανάλια διανομής, οι προοπτικές του ελληνικού οίνου, χρήσιμες διευθύνσεις και πληροφορίες- ενδεικτικός Κατάλογος Εισαγωγέων Διανομέων -Κλαδικές Διεθνείς Εκθέσεις
Έρευνα Αγοράς για το Κρασί στη Λ.Δ. της Κίνας, πραγματοποίησε το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας μας στο Πεκίνο, με την οποία παρέχονται πλήθος χρήσιμων πληροφοριών για την διείσδυση και προώθηση του ελληνικού κρασιού.
Όπως αναφέρει η έκθεση «η αγορά κρασιού στη Λ.Δ. Κίνας είναι μία από τις δυναμικότερες αγορές και συγκαταλέγεται πια στις 5 μεγαλύτερες αγορές του κόσμου.
Είναι δεδομένο ότι η κινεζική αγορά θα καταστεί κάποια στιγμή (όχι στο άμεσο μέλλον) η μεγαλύτερη αγορά κρασιού στον κόσμο. Είναι, επίσης, αυτονόητο ότι ο ελληνικός οίνος μπορεί να βελτιώσει τη θέση του στην κινεζική αγορά τόσο σε απόλυτα νούμερα, όσο και σε μερίδιο αγοράς.
Η εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου για την προώθηση του ελληνικού οίνου στη Λ.Δ. Κίνας ή ακόμη και το σχέδιο εισόδου ενός μεμονωμένου παραγωγού θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις τοπικές ιδιαιτερότητες της αγοράς (λ.χ. προτίμηση στο κόκκινο κρασί, σημασία καλών διαπροσωπικών σχέσεων με διανομέα, κουλτούρα του δώρου κλπ) και να έχει μακροπρόθεσμο ορίζοντα, δίνοντας κυρίως βαρύτητα στη διαφοροποίηση του προϊόντος μέσω, καταρχάς, του εθνικού branding και κατά δεύτερον του προϊόντος (ποικιλία).
Το εθνικό branding αποτελεί το θεμέλιο λίθο για την είσοδο στην κινεζική αγορά.
Οι Κινέζοι καταναλωτές αγοράζουν, στη συντριπτική πλειονότητά τους, ένα μπουκάλι κρασί με γνώμονα πρώτα την τιμή (χαμηλά εισοδήματα: φθηνό, υψηλά εισοδήματα: ακριβό) και μετά τη χώρα (ή την περιοχή) παραγωγής.
Με την αγορά ενός κρασιού π.χ. από τη Γαλλία, θεωρούν ότι εξασφαλίζουν ένα ελάχιστο επίπεδο ποιότητας και θεωρούν ότι έχουν κάνει μια επιλογή που τους προσδίδει κύρος.
Συνδυάζουν, επομένως, στην καταναλωτική τους συνείδηση το κρασί όχι με κάποια εταιρεία ή με κάποια ποικιλία, αλλά με τη χώρα παραγωγής.
Άλλωστε, στα Wine Lists των ξενοδοχείων και high-end εστιατορίων τα κρασιά ταξινομούνται ανά χώρα και όχι ανά ποικιλία ή τιμή.
Η γνώση και ο σεβασμός της ιστορίας και του πολιτισμού μας από τους Κινέζους αποτελεί κατ’ αρχήν ένα θετικό στοιχείο που μπορεί να αξιοποιηθεί και από τους Έλληνες εξαγωγείς κρασιού, οι οποίοι δε διαθέτουν το κρίσιμο μέγεθος για να αντεπεξέλθουν σε μεσομακροπρόθεσμο διάστημα στην αχανή αγορά της Λ.Δ. Κίνας, χωρίς μια συγκροτημένη εθνική ή κλαδική στρατηγική.
Εξάλλου, δεδομένου ότι οι Κινέζοι έχουν συνδέσει τα ευρωπαϊκά κρασιά, κυρίως, με τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία, τα ελληνικά κρασιά θα πρέπει να προβάλλουν την ιδιαιτερότητά τους σε σχέση με αυτά, που είναι η χρήση τοπικών ποικιλιών.
Η στρατηγική εστίασης σε γηγενείς ποικιλίες (ξινόμαυρο, ασσύρτικο, μοσχοφίλερο και αγιωργίτικο) μπορεί να αποδώσει σημαντικά οφέλη στην κινεζική αγορά, στρατηγική, όμως, που προϋποθέτει στοχευμένες προωθητικές ενέργειες που θα έχουν στον πυρήνα τους την εξοικείωση και «εκπαίδευση» του καταναλωτή με τις μοναδικές ιδιότητες των ελληνικών ποικιλιών.
Προωθητικές ενέργειες, όπως συμμετοχή σε εκθέσεις με εθνικό/κλαδικό περίπτερο, εκδηλώσεις οινογευσιγνωσίας, συναντήσεις οινολόγων με sommeliers και προωθητικές δοκιμασίες στα super-markets πραγματοποιούν κράτη που έχουν ήδη ισχυρή παρουσία στη Λ.Δ. Κίνας και αποτελούν σημεία αναφοράς για κάθε ενδιαφερόμενο.»
Η πλήρης έκθεση εδώ: ΚΡΑΣΙ-ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ 2013
www. My Way Press.gr
26/10/2013