
Το καζίνο της Πάρνηθας προσέφυγε στο ΣτΕ κατά της τοποθέτησης 35.000 VLTs
Θα δημιουργηθούν «παιχνιδουπόλεις τζόγου», από τη στιγμή που 18.500 μηχανήματα θα λειτουργούν σε συνοικίες, γειτονιές, περιοχές τουρισμού και αναψυχής και 16.500 σε πρακτορεία του ΟΠΑΠ, με αποτέλεσμα όταν κάποιος χάνει, να μπορεί να πηγαίνει στο διπλανό κατάστημα με φρουτάκια
Να ακυρωθεί η απόφαση της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων, σύμφωνα με την οποία επιτρέπεται να τοποθετηθούν 35 χιλιάδες μηχανήματα παιχνιδιών σε όλη την Ελλάδα, ζητεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας το καζίνο της Πάρνηθας.
Στην προσφυγή, το καζίνο επισημαίνει ότι με αυτό τον τρόπο θα δημιουργηθούν «παιχνιδουπόλεις τζόγου», από τη στιγμή που 18.500 μηχανήματα θα λειτουργούν σε συνοικίες, γειτονιές, περιοχές τουρισμού και αναψυχής και 16.500 σε πρακτορεία του ΟΠΑΠ, με αποτέλεσμα όταν κάποιος χάνει, να μπορεί να πηγαίνει στο διπλανό κατάστημα με φρουτάκια.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην προσφυγή, «με τον τρόπο αυτό όμως ο εθισμός, η κατασπατάληση χρημάτων κ.λπ., αντί να αποτρέπονται, προκαλούνται.»
Τα 18.500 φρουτάκια θα λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο και χωρίς περιορισμένο χρόνο παραμονής του παίκτη, ενώ τις ημέρες των εορτών και αργιών θα λειτουργούν σε 24ώρη βάση. Όπως, υπογραμμίζεται στην προσφυγή, διεθνείς οικονομικοί αναλυτές κάνουν λόγο για κέρδη του ΟΠΑΠ από τα φρουτάκια που θα ξεπεράσουν το 170 εκατ. ευρώ το χρόνο, ανεβάζοντας έτσι τον ετήσιο τζίρου του στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Παράλληλα, επισημαίνεται ότι δημιουργείται ροπή των πολιτών προς τα τυχερά παιχνίδια, χαλαρώνει ο μηχανισμός αποτροπής της φοροδιαφυγής και του ξεπλύματος μαύρου χρήματος, ενώ η κατάργηση του ΑΦΜ από την ατομική κάρτα παίκτη, «δεν είναι τίποτε άλλο από φοροδιαφυγή και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.»
Στην προσφυγή τίθενται 10 ερωτήματα στα οποία καλούνται να απαντήσουν οι σύμβουλοι Επικρατείας ως προς τη συνταγματικότητα και νομιμότητα λειτουργίας των επίμαχων 35.000 παιγνιομηχανημάτων.
Σταματήστε άμεσα τα «φρουτάκια» (VLTs) του ΟΠΑΠ ζήτα η EE από την Κυβέρνηση
Υπενθυμίζουμε ότι η Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς της Επιτροπής έκρινε ότι ο κανονισμός λειτουργίας των VLTs που πρόσφατα υιοθέτησε η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) και η Κυβέρνηση, δεν είναι σύμφωνος την ευρωπαϊκή νομοθεσία όσον αφορά την προστασία των παικτών. Πρόκειται για εξέλιξη που θυμίζει έντονα την υπόθεση του βασικού μετόχου, καθώς με μια επιστολή που εστάλη στις 21/12/16 στην Γενική Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής κ. Ελένη Παπαδοπούλου, η ΕΕ ζητά από την Κυβέρνηση:
-Να παράσχει περαιτέρω πληροφόρηση σε σχέση με τις αλλαγές στο νομικό πλαίσιο για τα οn line τυχερά παιχνίδια.
-Να αναθεωρήσει τον κανονισμό λειτουργίας των VLTs που υιοθετήθηκε στις 25/10/16 και «σε κάθε περίπτωση να απόσχει από την εφαρμογή του».
Η επιστολή υπογράφεται από τον αρμόδιο διευθυντή κ. Hubert Gambs και εκτός της Γενικής Γραμματέως Οικονομικής Πολιτικής στην οποία απευθύνεται, κοινοποιείται σε σύμβουλο του υπουργού Οικονομικών και στον Πρόεδρο της ΕΕΕΠ. Ο κ. Gambs στην επιστολή αναφέρει ότι τα μέτρα για τα VLTs που είχαν υιοθετηθεί με τις αποφάσεις 143/2 και 158/2, τον Φεβρουάριο και τον Ιούνιο 2015, σε σχέση με τη συμμετοχή στα VLTs ήταν βελτιωμένα όσον αφορά την προστασία των παικτών, καθώς είχαν περιοριστεί οι δυνητικές απώλειες τους, υπήρχε προσδιορισμένος χρόνος συμμετοχής τους, είχε μειωθεί το ύψος των κερδών τους και είχαν καθοριστεί ελάχιστα όρια απόστασης του ενός μαγαζιού με φρουτάκια από το άλλο. «Σε αντίθεση η απόφαση 225/2» αναφέρεται στην επιστολή, «ανακαλεί όλη την πρόοδο που είχε γίνει με τις προηγούμενες αποφάσεις».
Η Διεύθυνση Εκσυγχρονισμού Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ παραθέτει ειδικό πίνακα στον οποίο συγκρίνονται οι διαφορές μεταξύ των τριών διαφορετικών αποφάσεων της ΕΕΕΠ (Φεβρουαρίου και Ιουνίου 2015 και Οκτωβρίου 2016) όπου φαίνεται πως με την τελευταία απόφαση δεν υπάρχει όριο ημερήσιων οικονομικών απωλειών, όπως και απωλειών κάθε φορά που ο παίκτης στέκεται μπροστά στο VLT, δεν υπάρχει ανώτατο χρονικό όριο που μπορεί να παίξει κ.α. Η επιστολή καταλήγει με την επισήμανση ότι η τελευταία απόφαση περιλαμβάνει τροποποιήσεις που αποσυνθέτουν την πρόοδο που είχε σημειωθεί με τις αποφάσεις του 2015 για τους όρους προστασίας των παικτών και για αυτό καλεί τις ελληνικές αρχές να μην εφαρμόσουν την απόφαση 225/5 της 26 Οκτωβρίου 2016.