Το μακρύ παιχνίδι της Boston Dynamics

Καθώς τα ανθρωποειδή ρομπότ εισβάλλουν στο χώρο εργασίας, η εταιρεία που τα πρωτοστάτησε – Boston Dynamics – ακολουθεί μια προσέγγιση αναμονής, αν και υπάρχουν ενδείξεις ότι θα μπορούσαν να αλλάξουν, αναφέρει η Jennifer.

 
Γιατί έχει σημασία: Οι φορτωτές και οι κατασκευαστές θέλουν ρομπότ σε σχήμα ανθρώπου που μπορούν να σηκώσουν βαριά κιβώτια και να χειριστούν επικίνδυνες εργασίες, αλλά δεν είναι ακόμη σαφές εάν πρόκειται να είναι η σωστή απάντηση.

  • Αντίθετα, η Boston Dynamics ποντάρει σε ρομποτικούς σκύλους και βραχίονες σε τροχούς – όχι στην Atlas, το ρομπότ της που έβαλε την κατηγορία των ανθρωποειδών στον χάρτη.
  • Προς το παρόν, «δεν πιστεύουμε ότι αυτός είναι ο σωστός παράγοντας μορφής για την εφοδιαστική», λέει ο Marc Theermann, επικεφαλής στρατηγικής της Boston Dynamics, στο Axios.

Οδηγώντας τις ειδήσεις: Καθώς η Tesla και μια σειρά από νεοσύστατες επιχειρήσεις αναπτύσσουν πυρετωδώς ανθρωποειδή ρομπότ, η Boston Dynamics κατασκευάζει μη ανθρωποειδή προϊόντα που προέρχονται από την τεχνολογία Atlas.

  • Το Spot είναι ένα τετράποδο ρομπότ σε σχήμα σκύλου που χρησιμοποιείται από τους πρώτους ανταποκριτές καθώς και για βιομηχανικές επιθεωρήσεις. Περίπου 1.500 εργάζονται για τους πελάτες της Boston Dynamics, χειριζόμενοι περίπου 200.000 βιομηχανικές επιθεωρήσεις ανά τρίμηνο.
  • Ο Stretch είναι ένας κυλιόμενος εργάτης αποθήκης που μπορεί να σηκώσει έως και 50 κιλά και να μετακινήσει κουτιά για έως και 16 ώρες με μία μόνο φόρτιση – περισσότερο από τέσσερις φορές περισσότερο από τα σημερινά ανθρωποειδή ρομπότ.
  • Το Orbit είναι λογισμικό διαχείρισης στόλου για ρομπότ που εισήχθη τον Ιανουάριο.

Τι λένε: «Θέλουμε να φέρουμε τη βιομηχανία 4.0», λέει ο Theermann, ο οποίος σπάνια μιλάει στον Τύπο.

  • “Θέλουμε να φέρουμε την αυτοματοποίηση, αλλά θέλουμε να την αναπτύξουμε χωρίς οι πελάτες μας να αλλάξουν πραγματικά τη σταθερή υποδομή τους”.

Σμίκρυνση: Η Mercedes, η BMW και η Amazon αρχίζουν να αναπτύσσουν ανθρωποειδή ρομπότ από εταιρείες που ειδικεύονται σε αυτά, όπως η Apptronik, η Figure και η Agility Robotics.

  • Αλλά η Boston Dynamics – που εξαγοράστηκε από τη Hyundai Motor πριν από τρία χρόνια – εξακολουθεί να θεωρεί την Atlas ως πλατφόρμα R&D.

Τρέχουσα κατάσταση: Τα βίντεο δείχνουν ότι το Atlas είναι το πιο ευέλικτο ανθρωποειδές ρομπότ εκεί έξω.

  • Κάνει παρκούρ και backflips, ψηλά άλματα ενώ πιάνει ογκώδη αντικείμενα και πρόσφατα παρουσιάστηκε να κινεί γόνατα 30 λιβρών σε περιβάλλον αυτοκινήτου.
  • Το Atlas έκανε το ντεμπούτο του το 2013, αλλά ακόμα δεν πωλείται εμπορικά. Αντ ‘αυτού, η εταιρεία χρησιμοποιεί μαθήματα από το πρόγραμμα Atlas για να δημιουργήσει τα ρομπότ που πωλούνται στους πελάτες.

Ιστορικό: Πριν από περίπου έξι χρόνια, όταν δημοσιεύτηκαν στο διαδίκτυο βίντεο με κινούμενα κουτιά Atlas, «οι άνθρωποι μας είπαν: “Γεια, θέλω να χρησιμοποιήσω αυτό το ρομπότ για την εφοδιαστική μου”», λέει ο Theermann.

  • Αντ ‘αυτού, η εταιρεία ανέπτυξε το Stretch, το ρομπότ εφοδιαστικής της, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του τον Ιανουάριο του 2023 και τώρα χειρίζεται εργασίες αποθήκης για φορτωτές όπως η Maersk, η DHL και η Gap.

“Το Stretch είναι ένα πολύ, πολύ βαρετό ρομπότ, αλλά είναι ένα ρομπότ που κάνει ένα πράγμα πολύ, πολύ καλά, το οποίο είναι να ξεφορτώσει ένα εμπορευματοκιβώτιο”, λέει ο Theermann.

  • «Είναι η πιο μισητή δουλειά σε μια αποθήκη».

Το Spot μπορεί να ανέβει σκάλες και να περιηγηθεί σε ανώμαλο έδαφος.

  • Κάνει τα πάντα, από το να κυνηγάει άγρια ζώα από τους διαδρόμους αεροδρομίων στην Αλάσκα μέχρι να βοηθά τους πρώτους ανταποκριτές σε καταστάσεις ομηρίας και καταστροφές.
  • Η Anheuser-Busch το χρησιμοποιεί για να περιπολεί ένα μεγάλο ζυθοποιείο, όπου εκτελεί προληπτική συντήρηση σε γραμμές κονσερβοποίησης.

«Περπατάς με το ρομπότ μέσα στο εργοστάσιό σου – του διδάσκεις τη διαδρομή που θέλεις να περπατήσει – και το ρομπότ δημιουργεί ένα ψηφιακό δίδυμο αυτού του περιβάλλοντος», λέει ο Theermann.

  • «Και τότε γίνεται συναρπαστικό επειδή το ρομπότ μπορεί να κάνει αυτόνομα αυτή τη διαδρομή, μέρα με τη μέρα, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, χωρίς καμία ανθρώπινη αλληλεπίδραση».

Έλεγχος πραγματικότητας: Η Boston Dynamics αγωνίζεται «να βρει μια σημαντική ανακάλυψη εν μέσω αυξανόμενων απωλειών», αναφέρει η Korea Herald.

  • Η Hyundai «θα πρέπει να λάβει κάποιες δύσκολες αποφάσεις νωρίτερα παρά αργότερα, καθώς η ημερομηνία λήξης για την αρχική δημόσια προσφορά της Boston Dynamics απέχει μόλις 14 μήνες», σύμφωνα με την εφημερίδα, η οποία σημειώνει ότι η συμφωνία της Hyundai περιλαμβάνει σχέδια για IPO μέχρι τον Ιούνιο του 2025.

Τι ακολουθεί: «Πολλοί από τους μεγαλύτερους πελάτες μας έχουν έρθει σε εμάς τα τελευταία δύο τρίμηνα για να πουν: “Ε, αν υπήρχε ένα ανθρωποειδές, μπορούμε να σκεφτούμε τι θα έκανε για μένα;”» λέει ο Theermann.

  • “Και έτσι είμαστε επί του παρόντος σε μια περιοδεία ακρόασης και εξερευνούμε με τους καλύτερους πελάτες μας τι μπορεί να είναι αυτά τα είδη περιπτώσεων χρήσης”.
  • Μια σειρά από δημοσιογράφους συμμετείχαν στην κλήση μεταξύ Theermann και Axios για να υπογραμμίσουν το γεγονός ότι η Atlas εξακολουθεί να είναι μια πλατφόρμα Ε & Α – όχι προς πώληση – αλλά η ομάδα υπαινίχθηκε επίσης ότι αυτό είναι πιθανό να αλλάξει.

Συμπερασματικά: Μην εκπλαγείτε αν η Atlas ενταχθεί μια μέρα στο εργατικό δυναμικό.

 
Info photo: Το Spot, ένα ρομπότ σε σχήμα σκύλου από τη Boston Dynamics, χρησιμοποιεί υπερσύγχρονη τεχνολογία κάμερας και τεχνητή νοημοσύνη για να προστατεύσει τα προαστιακά τρένα από βανδαλισμούς και γκράφιτι. Φωτογραφία: Sven Hoppe/ εικόνα μέσω Getty Images

 
Περισσότερα εδώ

Σχετικά Άρθρα