
Το πρώτο σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο γεννήθηκε στη Σύρο, στις αρχές της δεκαετίας του ’70, από τον εφοπλιστή Γιάννη Γουλανδρή
«Ανάμεσα σε δύο Νησιά» –Ντοκιμαντέρ που αφορά την κατασκευή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου προβλήθηκε στο Πανεπιστήμιο Κύπρου
Προβολή της Ελληνικής ταινίας- ντοκιμαντέρ με τίτλο «Ανάμεσα σε δύο Νησιά» που αφορά την κατασκευή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σταυρόπουλου, διοργάνωσε το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κύπρου, το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Μηχανικής του Τμήματος και η Ερευνητική Μονάδα Ενεργειακής Αειφορίας ΦΩΣ.
Η ταινία παρακολουθεί την αναπάντεχη ιστορία του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραγωγής στον κόσμο, που στις αρχές της δεκαετίας του ’70 κατασκευάστηκε σε ένα νησί του Αιγαίου!
Ακολούθησε Συζήτηση Στρογγυλής Τράπεζας με τον σκηνοθέτη της ταινίας, Μιχάλη Σταυρόπουλο σχετικά με:
– Τις τάσεις στην εναλλακτική αυτοκίνηση και κινητικότητα
– Τις ευκαιρίες για την εισαγωγή ‘ευφυών/καινοτόμων’ συγκοινωνιακών αντιλήψεων, πρακτικών και τεχνολογιών, ως δείγμα σύγχρονων και δυναμικών κοινωνιών και οικονομιών
– Τις πολιτικές προκλήσεις στην ανάπτυξη κατάλληλης υποστηρικτικής υποδομής, ως προϋπόθεση για ‘στροφή’ προς καινοτόμες τεχνολογίες στον τομέα των μεταφορών και συγκοινωνιών
– Τα προβλήματα της ανάπτυξης και αξιοποίησης καινοτόμων ιδεών εν γένει, ειδικά κατά την αρχική τους φάση.
Λίγα λόγια για την ταινία:
Η ταινία διερευνά τη γέννηση και το θάνατο ενός πρωτοποριακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, του Enfield 8000, το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’70, 40 χρόνια προτού ανακαλύψει η αυτοκινητοβιομηχανία τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης, και το οποίο κατασκευαζόταν στη Σύρο! Η Enfield Automotive, που είχε έδρα το Isle of Wight της Μ. Βρετανίας, κατάφερε να κατακτήσει ένα σημαντικό συμβόλαιο για την παραγωγή 100 αυτοκινήτων, απέναντι στις προτάσεις των Ford και Leyland. Λίγο πριν ξεκινήσει η παραγωγή, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, ο εφοπλιστής Γιάννης Γουλανδρής, αποφασίζει να μεταφέρει το εργοστάσιο στη Σύρο, μια απόφαση πιθανώς μοιραία για το μέλλον ενός οχήματος πόλης που καθίστατο ιδανικό στην περίοδο -τότε- της πρώτης ενεργειακής κρίσης και των έντονων φαινομένων ρύπανσης στις μεγαλουπόλεις.
Λίγα λόγια για τον Σκηνοθέτη/Ομιλητή Μιχάλη Σταυρόπουλο:
Ο Μιχάλης Σταυρόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961 και σπούδασε Μηχανολόγος Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στην Αθήνα. Σχεδόν από την αρχή της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας (1986) εργάστηκε ως δημοσιογράφος αυτοκινήτου, στην ελληνική έκδοση του περιοδικού Auto Motor und Sport και στο περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ, στο οποίο από το 2000 κατέχει τη θέση του Διευθυντή Σύνταξης.
Διετέλεσε επίσης μέλος του Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της Χρονιάς (WCOTY), ενώ παράλληλα με τη δημοσιογραφία ασχολήθηκε με τη φωτογραφία και τη σκηνοθεσία.
Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Μηχανικής:
Το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Μηχανικής αποτελεί ερευνητική μονάδα του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Κύπρου. Ιδρύθηκε το 2014 και αποτελεί την πρώτη ερευνητική ομάδα στην χώρα με αποκλειστικό στόχο και αντικείμενο την ανάλυση των συγκοινωνιακών φαινομένων και συστημάτων και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών και τεχνικών για τον ασφαλή, οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό σχεδιασμό και λειτουργία του μεταφορικού συστήματος, τόσο εντός των πόλεων όσο και μεταξύ υπεραστικών περιοχών. Το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Μηχανικής εδρεύει στο Κτίριο Αρσαλίδου.
URL: http://www.eng.ucy.ac.cy/transporteng/
FB: https://www.facebook.com/LTE.Ucy/?ref=aymt_homepage_panel
Ερευνητική Μονάδα Ενεργειακής Αειφορίας ΦΩΣ.
Η Ερευνητική Μονάδα Ενεργειακής Αειφορίας «ΦΩΣ» υπάγεται στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κύπρου. Δημιουργήθηκε για να συμβάλει ουσιαστικά στον ερευνητικό τομέα και την τεχνολογική ανάπτυξη ζητημάτων που αφορούν την ενέργεια στην Κύπρο αλλά και διεθνώς, συμβάλλοντας στην επίτευξη των στόχων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Διαθέτει μια πολυεπιστημονική ομάδα, με μέλη από το Πανεπιστήμιο Κύπρου, άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα και αντιπροσώπους της βιομηχανίας. Η Μονάδα ΦΩΣ ασχολείται με θέματα «ενέργειας» και συγκεκριμένα με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με τη διεσπαρμένη παραγωγή, με την ανάπτυξη έξυπνων δικτύων και μικροδικτύων, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων αποθήκευσης, της ηλεκτρικής κίνησης και υποστηρικτικών τεχνολογιών (ICT κλπ.). Η Μονάδα ΦΩΣ εκπροσωπείται σε διεθνής και ευρωπαϊκούς οργανισμούς όπως το DERlab, EUREC και European Technology Platform for Smart Grids.