
10 προβλέψεις για την EdTech το 2024
Το 2024 είναι εδώ και πρόκειται να ανακάμψουμε από τη «λάμψη» της τεχνητής νοημοσύνης που έφερε το 2023 στην εκπαίδευση και την τεχνολογία. Για χρόνια, όσοι εργάζονται στη βιομηχανία μιλούσαν ότι η edtech είναι ώριμη για διακοπή, αλλά έχουμε δει μόνο μικρές σταδιακές αλλαγές να συμβαίνουν με την πάροδο του χρόνου. Η πανδημία αλλάζει το τοπίο για όλους – και επαναφέρει το χρονόμετρο. Έτσι, όταν το AI έφτασε στις μάζες, ήμουν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος. Ακόμα κι αν η βιομηχανία είναι παγκοσμίως διακεκομμένη λόγω της φύσης των χρημάτων, του προγράμματος σπουδών, της γλώσσας και πολλών άλλων πραγμάτων, η έγχυση ενός φακού AI στη βιομηχανία αλλάζει επιτέλους τα γρανάζια. Αυτό συμβαίνει επειδή σημαντικές μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας, από την Alphabet έως την OpenAI έως τη Meta έως την Anthropic, επενδύουν στην προώθηση περιπτώσεων πραγματικής χρήσης για γενετική τεχνητή νοημοσύνη. Και η εκπαίδευση τοποθετείται σταθερά ως μια βιομηχανία-στόχος όπου η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να κάνει κάποια μαγεία. Βλέπουμε την εκπαίδευση να μεταμορφώνεται από τη βάση.
Καθώς εγκλιματιζόμαστε σε αυτό το νέο έτος, ο τομέας της EdTech βρίσκεται στην κορυφή μιας επαναστατικής αλλαγής. Με γνώμονα τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις και το διαρκώς εξελισσόμενο εκπαιδευτικό τοπίο, φέτος ο τομέας της EdTech είναι έτοιμος για να γίνουμε μάρτυρες σημαντικών μετασχηματισμών στον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουμε και διδάσκουμε. Ακολουθούν δέκα προβλέψεις που ενσωματώνουν τη μελλοντική τροχιά του τι να περιμένουμε στο EdTech.
1. Η Συμμετοχική Εκπαίδευση βρίσκεται στο επίκεντρο
Ο νόμος για την προσβασιμότητα της ΕΕ εφαρμόζεται σε πολλές βιομηχανίες, αλλά θα αποτελέσει το επίκεντρο όλων των εταιρειών edtech που έχουν χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Όταν η νομοθεσία πλήρους κλίμακας επηρεάζει την ΕΕ, ο κόσμος σηκώνει τις κάλτσες του (σημείωση: εννοεί ότι πρέπει να αρχίσει να εργάζεται ή να μελετά πιο σκληρά) – και θα δούμε την αλλαγή να εφαρμόζεται παγκοσμίως από τις οδούς ομιλίας σε κείμενο και εξατομικευμένων μαθησιακών οδών. Με 140 εκατομμύρια άτομα στην ΕΕ με εγγεγραμμένη αναπηρία, αυτό θα είναι ένα επίκεντρο και μια ευκαιρία για εταιρείες edtech που δεν έχουν προχωρήσει αρκετά όλα αυτά τα χρόνια.
2. Ο Πολλαπλασιασμός των Εκπαιδευτικών GPT
Με τα προσαρμοσμένα GPT να κυκλοφορούν στις αρχές του έτους, περιμένετε μια έκρηξη περιεχομένου με πολλαπλά, προσαρμοσμένα GPT που αναπτύσσονται και επαναπροσδιορίζονται για πολύ εξατομικευμένες διαδρομές. Τα μικρότερα LLM θα απευθύνονται σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από το περιβάλλον τους, το επίπεδο ή την ποικιλομορφία τους. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα πλουσιότερα δεδομένα για τον τρόπο υποστήριξης της προόδου των μαθητών τα επόμενα χρόνια.
3. The Rise of AI-Driven Personalized Learning
Το 2024 η τεχνητή νοημοσύνη θα βρίσκεται στο επίκεντρο της προσαρμογής της εκπαίδευσης. Φανταστείτε ένα περιβάλλον μάθησης όπου οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης όχι μόνο εντοπίζουν τις αδύναμες περιοχές ενός μαθητή, αλλά και προτείνουν εξατομικευμένους πόρους και ασκήσεις. Αυτή η προσέγγιση που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να εκδημοκρατίσει τη μάθηση, καθιστώντας την ποιοτική εκπαίδευση προσβάσιμη στις μάζες. Αυτή η υπόσχεση έχει έρθει και παρέλθει πολλές φορές στο παρελθόν, αλλά, αυτή τη φορά, οι πλατφόρμες υπάρχουν, οι επενδυτές υπάρχουν και υπάρχει μια ωριμότητα στον κλάδο που θα το κάνει πιο πιθανό. Κάθε επιχείρηση edtech ανακοινώνει κάτι που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, οπότε είμαι σίγουρος ότι υπερβαίνουμε τα όρια.
4. Αυξημένη Έμφαση στην Εκπαίδευση Soft Skills
Μπορεί να είμαι προκατειλημμένος, αλλά δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του EtonX, βλέπω όλο και περισσότερες πλατφόρμες να επικεντρώνονται στις soft skills. Το Coursera και το LinkedIn Learning ενσωματώνουν ήδη μαθήματα συναισθηματικής νοημοσύνης, ομαδικής εργασίας και ηγεσίας. Το 2024, αυτές οι προσφορές θα γίνουν πιο εξελιγμένες, χρησιμοποιώντας διαδραστικά σενάρια και ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Καθώς ο εργασιακός χώρος εξελίσσεται, αυτές οι δεξιότητες θα είναι ζωτικής σημασίας για την εξέλιξη της σταδιοδρομίας και την προσωπική εξέλιξη, καθιστώντας αυτή τη μετατόπιση στρατηγική απάντηση στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας.
5. Η καθηλωτική μάθηση απογειώνεται
Το Apple Vision Pro μπορεί να έχει βάλει τον κόσμο σε υπερένταση της φαντασίας, αλλά η μειωμένη χαμηλότερη τιμή του Meta Quest 2 μπορεί να δει μερικούς να είναι σε θέση να ξεκινήσουν την καθηλωτική εκπαίδευση. Μετά από πολλές αποτυχημένες προσπάθειες, η εμβυθιστική δύναμη του VR και του AR θα μπορούσε τελικά να μεταμορφώσει τα παραδοσιακά περιβάλλοντα μάθησης, ειδικά στο STEM. Φανταστείτε φοιτητές βιολογίας να εξερευνούν το ανθρώπινο σώμα σε 3D ή μαθήματα ιστορίας να επισκέπτονται εικονικά αρχαίους πολιτισμούς. Αυτά τα καθηλωτικά περιβάλλοντα ενισχύουν τις μαθησιακές εμπειρίες, καθιστώντας την εκπαίδευση πιο ελκυστική και αποτελεσματική. Τεχνολογίες όπως τα εικονικά εργαστήρια και η επαυξημένη πραγματικότητα βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν πολύπλοκες έννοιες. Ο αντίκτυπος μπορεί να είναι ιδιαίτερα ισχυρός έξω από τις τάξεις, με τους εργαζόμενους στο εμπόριο να επωφελούνται από βελτιωμένη εκπαίδευση και τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας που χρησιμοποιούν καθηλωτικές λύσεις. Ενώ υπάρχουν προκλήσεις, το ενδιαφέρον των επενδυτών είναι υψηλό, καθιστώντας το 2024 μια μεταμορφωτική χρονιά για καθηλωτική μάθηση. Με τις τεχνολογίες να αρχίζουν να γίνονται πιο προσιτές, περιμένω από μια κυβέρνηση, μια σχολική ομάδα να κάνει το βήμα για να πρωτοστατήσει.
6. Επέκταση του Blockchain στο Credentialing
Η ασφαλής και αποκεντρωμένη φύση του Blockchain το καθιστά ιδανικό για τη διαχείριση εκπαιδευτικών διαπιστευτηρίων. Το 2024, αναμένετε να δείτε πανεπιστήμια και παρόχους διαδικτυακών μαθημάτων να υιοθετούν το blockchain για την έκδοση πιστοποιητικών απαραβίαστων. Δεν είναι νέο στα διαδικτυακά μαθήματα, το blockchain θα εξορθολογίσει τη διαδικασία επαλήθευσης για τους εργοδότες, ενισχύοντας την αξιοπιστία και την αξία της διαδικτυακής μάθησης. Εταιρείες όπως η Accredible ηγούνται του χώρου, αλλά αναμένετε να συμμετάσχουν περισσότερο καθώς αυτό αρχίζει να απογειώνεται περαιτέρω.
7. Ανάπτυξη μικροδιαπιστευτηρίων
Προχωρώντας περαιτέρω τη διαπίστευση, τα μικροδιαπιστευτήρια ή τα προσόντα σε μέγεθος μπουκιάς, θα αποκτήσουν μεγαλύτερη έλξη το 2024. Αυτά τα διαπιστευτήρια, εστιάζοντας σε συγκεκριμένες δεξιότητες ή ικανότητες, καλύπτουν την αυξανόμενη ανάγκη για δια βίου μάθηση και συνεχή επαγγελματική εξέλιξη. Καθώς οι υπερ-ειδικές δεξιότητες χαρτογραφούνται στις θέσεις εργασίας, οι εταιρείες ήδη πρωτοστατούν σε αυτήν την τάση, προσφέροντας μικροδιαπιστευτήρια σε τομείς όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η επιστήμη δεδομένων και το ψηφιακό μάρκετινγκ.
8. Μεγαλύτερες Τεχνικές Συνεργασίες
Θα δούμε περαιτέρω εδραίωση της «Big Tech» και της «AI» στην Edtech με συνεργασίες μεταξύ εταιρειών edtech και εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Η εκπαίδευση είναι η αφίσα των δυνατοτήτων όσον αφορά την εμβέλεια της τεχνητής νοημοσύνης και έτσι θα υπάρξουν περισσότεροι πειραματισμοί, βαθύτεροι δεσμοί – και ενδεχομένως μια ή δύο εξαγορά μιας παραδοσιακής επιχείρησης εκπαίδευσης από μια επιχείρηση που είναι πρώτη στην τεχνητή νοημοσύνη. Θα υπάρξουν επίσης εξαγορές και κλείσιμο, καθώς οι εταιρείες αναγκάζονται να αποδείξουν επεκτασιμότητα.
9. Ενισχυμένα μέτρα ασφάλειας δεδομένων και απορρήτου
Με την αυξανόμενη χρήση των εργαλείων ψηφιακής εκμάθησης, η ασφάλεια των δεδομένων και το απόρρητο θα καταστούν υψίστης σημασίας το 2024. Η συμμόρφωση με το SOC 2 ή το ISO27001 θα γίνει ο κανόνας καθώς οι εταιρείες edtech θα επενδύσουν περισσότερο σε τεχνολογίες ασφαλούς αποθήκευσης δεδομένων και κρυπτογράφησης, διασφαλίζοντας ότι τα δεδομένα των μαθητών παραμένουν εμπιστευτικά και προστατευμένα από απειλές στον κυβερνοχώρο.
10. Πλατφόρμες Συνεργατικής Μάθησης
Η τάση προς τη συνεργατική μάθηση θα συνεχίσει να αυξάνεται. Οι πλατφόρμες που διευκολύνουν ομαδικά έργα, αξιολογήσεις από ομοτίμους και διαδραστικά φόρουμ συζήτησης θα έχουν μεγάλη ζήτηση. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο ενισχύει τα μαθησιακά αποτελέσματα αλλά επίσης προετοιμάζει τους μαθητές για τη συνεργατική φύση του σύγχρονου χώρου εργασίας.
Συμπέρασμα
Το 2024, το τοπίο της εκπαίδευσης θα είναι σημαντικά διαφορετικό, καθοδηγούμενο από τις καινοτομίες και τις εξελίξεις στην EdTech. Ως εκπαιδευτικοί, εκπαιδευόμενοι και λάτρεις της τεχνολογίας, η αποδοχή και η προσαρμογή σε αυτές τις αλλαγές θα είναι ζωτικής σημασίας. Οι δυνατότητες της EdTech να μεταμορφώσουν την εκπαίδευση είναι τεράστιες και το 2024 θα είναι ένα κομβικό έτος για την αξιοποίηση αυτού του δυναμικού, διαμορφώνοντας το μέλλον της μάθησης για τις επόμενες δεκαετίες.
…
Η δέσμευση για μάθηση είναι μια θεμελιώδης πτυχή της προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης. Η έρευνα δείχνει ότι τα άτομα που επιδεικνύουν ισχυρή δέσμευση στη μάθηση τείνουν να επιτυγχάνουν υψηλότερα επίπεδα επιτυχίας στην καριέρα και την προσωπική τους ζωή. Σύμφωνα με μια μελέτη της Carol Dweck, ψυχολόγου στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, η έννοια της «νοοτροπίας ανάπτυξης» παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη δέσμευση. Η έρευνα του Dweck δείχνει ότι τα άτομα με νοοτροπία ανάπτυξης, που πιστεύουν ότι οι ικανότητες και η ευφυΐα τους μπορούν να αναπτυχθούν με την πάροδο του χρόνου, είναι πιο πιθανό να επιμείνουν μπροστά στις προκλήσεις και να αγκαλιάσουν τη δια βίου μάθηση. Αυτή η στάση απέναντι στη μάθηση όχι μόνο ενισχύει την απόκτηση δεξιοτήτων, αλλά ενισχύει επίσης την ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητα σε έναν άγνωστο κόσμο.
Θα σας αφήσω με αυτό: «Αν δεν είσαι πρόθυμος να μάθεις, κανείς δεν μπορεί να σε βοηθήσει. Αν είσαι αποφασισμένος να μάθεις, κανείς δεν μπορεί να σε σταματήσει».- Ζιγκ Ζιγκλάρ
Μείνετε περίεργοι – και μην ξεχνάτε να είστε καταπληκτικοί,
-Rahim Hirji
Ο Rahim Hirji εργάζεται σε τομείς της τεχνολογίας, της εκπαίδευσης και της αναδυόμενης τεχνολογίας και είναι επί του παρόντος Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Avallain , μιας πλατφόρμας μάθησης και παροχής εργαλείων περιεχομένου με έδρα την Ελβετία, όπου φροντίζει για τη μακροπρόθεσμη στρατηγική ανάπτυξη της επιχείρησης. Το Avallain εξουσιοδοτεί έναν αριθμό κορυφαίων παγκόσμιων παρόχων εκπαίδευσης στην παροχή λύσεων μάθησης σε εκατομμύρια μαθητές σε όλο τον κόσμο. Ο Rahim είναι επίσης ο συγγραφέας του εβδομαδιαίου τεχνολογικού δελτίου Box of Amazing , το οποίο καλύπτει τη γνώση και την κοινωνία, την τεχνητή νοημοσύνη, την αναδυόμενη τεχνολογία και τις τάσεις. Έχει περάσει 25 χρόνια σε πολλούς τομείς της εκπαίδευσης και της τεχνολογίας. Πριν από την ένταξή του στην Avallain, ο Rahim δημιούργησε τη διεθνή ομάδα edtech AI scale-up Quizlet στο Λονδίνο για να δημιουργήσει περαιτέρω ανάπτυξη εκτός των ΗΠΑ. Ίδρυσε επίσης την EtonX , μια πλατφόρμα συνδυασμένης μάθησης που διδάσκει soft skills. Αυτό ξεκίνησε στην Κίνα και αργότερα μετατράπηκε σε μια ειδική υπηρεσία για σχολεία παγκοσμίως. Ο Rahim ήταν επίσης Διευθύνων Σύμβουλος του Maths Doctor, μιας από τις πρώτες διαδικτυακές επιχειρήσεις διδασκαλίας για μαθητές K12 στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Περισσότερα εδώ
Πηγή: boxofamazing.substack.com
Plus
What Educators Need to Know About Cybersecurity
The education sector has left decades-old textbooks and loose-leaf paper behind in favor of screens and keyboards. While educators have never had to stress the importance of cybersecurity before, times have changed. Are schools prepared to handle the ever-evolving threats that accompany digitalization? Συνέχεια εδώ