Προϊόντα Οικολογικής Καινοτομίας απο 16 νέους Έλληνες φοιτητές.

Τα Βραβεία, το όραμα, η στρατηγική, η ευρωπαϊκή πρωτιά.

 

Από: mywaypress team

 

Το 1ο Πανευρωπαικό βραβείο το κέρδισαν δυο έλληνες φοιτητές.
Οι μάχες των ομάδων,οι καθηγητές και το όραμα.
Ο ρόλος του ΣΕΒΤ και η ομιλία -καταλύτης του κ.Καλούση.

Πρωτοποριακά προϊόντα οικολογικής καινοτομίας.

 

 

 

Η αξιέπαινη πρωτοβουλία του ΣΕΒΤ, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία με τη διοργάνωση της εκδήλωσης για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και τη βράβευση των νικητών του 1ου Διαγωνισμού ECOTROPHELIA.

 
Στόχος του η δημιουργία νέων οικολογικών-καινοτόμων τροφίμων από έλληνες φοιτητές με συνέργεια καθηγητών και ιδιωτικού τομέα.

 

Ο διαγωνισμός μετρά ήδη δώδεκα χρόνια ζωής στη Γαλλία, όπου ήδη αποτελεί θεσμό για το χώρο των τροφίμων, με πολλά από τα προϊόντα που παρουσιάστηκαν σε αυτόν να έχουν βρει το δρόμο τους για τη γαλλική αγορά.

 

Το 2008 ο ECOTROPHELIA άρχισε να υποδέχεται στους κόλπους του και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που το 2010 ανήλθαν στις δέκα.

 
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, ο ΣΕΒΤ κάλεσε φοιτητές όλων των βαθμίδων των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και Ερευνητικών Ινστιτούτων της Ελλάδας να αναπτύξουν πρωτοποριακά προϊόντα διατροφής, που να παρουσιάζουν απαραιτήτως στοιχεία οικολογικής καινοτομίας.

 

Σκοπός του διαγωνισμού ήταν αφενός να υποστηρίξει τους νέους Έλληνες φοιτητές, που ασχολούνται με την επιστήμη των τροφίμων και αφετέρου να αποτελέσει ένα φυτώριο καινοτόμων ιδεών για τη Βιομηχανία Τροφίμων.

 

 

Η δυναμική του κλάδου


Εκτός όμως από μέσο ενθάρρυνσης των νέων και των καινοτόμων ιδεών τους, που θα γίνουν το έναυσμα για την πρόοδο της Βιομηχανίας, ο διαγωνισμός ECOTROPHELIA προβάλει παράλληλα τη δυναμική του Κλάδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού σε δεύτερο επίπεδο οι νικητές, που κατακτούν την 1η θέση παρουσιάζουν το προϊόν τους στο ευρωπαϊκό κοινό, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων και Ποτών “Anuga”.

 

 

Οι δύο φάσεις


Σε εθνικό επίπεδο, ο ECOTROPHELIA διεξήχθη σε δύο φάσεις: Στην πρώτη φάση όλες οι προτάσεις, που συγκεντρώθηκαν αξιολογήθηκαν από την Τεχνική Επιτροπή ως προς το βαθμό στον οποίο πληρούσαν τα προβλεπόμενα από το διαγωνισμό κριτήρια, ώστε να συνεχίσουν στη δεύτερη φάση. Μέλη της Τεχνικής Επιτροπής ήταν διακεκριμένοι επιστήμονες και εξέχοντα στελέχη της Βιομηχανίας Τροφίμων, και συγκεκριμένα οι:

  • κα Ε. Πατέρα,
  • κ. Σπ. Γιάνπαπας,
  • κ. Κ. Καραβασίλης,
  • κ. Στ. Κιρκαγασλής

 

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, στη 2η φάση, προκρίθηκαν 6 ομάδες φοιτητών από τα εξής ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και Πανεπιστήμιο Πάτρας.

 

Στη συνέχεια για την ανάδειξη των τριών καλύτερων προϊόντων, συγκροτήθηκε πενταμελής Εθνική Επιτροπή, που αποτελείτο από προσωπικότητες του ακαδημαϊκού, επιστημονικού και επιχειρηματικού κόσμου και συγκεκριμένα τους:

  • κ. Ε. Καλούση, Πρόεδρο ΣΕΒΤ,
  • καθ. κα Α. Τριχοπούλου / ΕΚΠΑ και Πρόεδρο του Ινστιτούτου Υγείας,
  • Δρ. D. Rossi / Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τεχνολογικής Πλατφόρμας «FOOD FOR LIFE» και Μέλος της Ευρωπαϊκής κριτικής Επιτροπής του “ECOTROPHELIA”,
  • o κ. Γ. Αντωνιάδη / Πρόεδρο ΣΔΕ,
  • κ. Ρ. Γαμβρό / Πρόεδρο Επιστημονικής Επιτροπής ΣΕΒΤ.

 

Η εκδήλωση για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και τη βράβευση των νικητών πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2011. Την εκδήλωση συντόνισε η Γενική Διευθύντρια του ΣΕΒΤ, κα Β. Παπαδημητρίου.

 

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την πολύτιμη συνεισφορά των εξής χορηγών: Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε., Αττική Μελισσοκομική- Α. Πίττας Α.Ε.Β.Ε., Vivartia A.Β.Ε.Ε., Γιώτης Α.Ε., Ελαΐς-Unilever Hellas A.E., Coca-Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως Α.Ε., Μέλισσα-Κίκιζας Α.Β.Ε.Ε. Τροφίμων, Nestlé Ελλάς Α.Ε., Ε. Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε., Chipita A.E.

 

Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης οι έξι ομάδες φοιτητών, που είχαν προκριθεί παρουσίασαν τα προϊόντα τους στην Εθνική Επιτροπή, ενώ ακολούθησε η γευστική δοκιμή τους.

 

Οι ομάδες που έλαβαν την υψηλότερη βαθμολογία από την Εθνική Επιτροπή αναδείχθηκαν νικήτριες και τους απονεμήθηκαν τα εξής βραβεία:
Στην ομάδα που κέρδισε την 1η θέση χρηματικό έπαθλο αξίας 1.200€ και συμμετοχή στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό.
Στην ομάδα που κέρδισε τη 2η θέση χρηματικό έπαθλο αξίας 800€.
Στην ομάδα που κέρδισε την 3η θέση χρηματικό έπαθλο αξίας 500€.

 
Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και η βράβευση των νικητών έγινε στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης, που άνοιξε με την ομιλία του Πρόεδρου του ΣΕΒΤ, κ. Ε. Καλούση.

 
Χαιρετισμό απήυθυναν ο Γενικός Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας, κ. Κ. Κοκκινοπλίτης και ο Γενικός Γραμματέας Νέας Γενιάς, κ. Γ. Λιβανός.

 

Εθνική προτεραιότητα


Ο κ. Ε. Καλούσης συνεχάρη τους συμμετέχοντες για την εντυπωσιακή δουλειά, που έκαναν και αναφέρθηκε στη σημασία της καινοτομίας για την περαιτέρω ανάπτυξη της Ελληνικής Βιομηχανίας Τροφίμων:

 

“ Η επένδυση στην έρευνα και η εφαρμογή καινοτόμων προτάσεων αποτελούν βασικά εφόδια για να μπορέσουν σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλύψουν τις ολοένα αυξημένες απαιτήσεις των καταναλωτών για προϊόντα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τους και συμβάλλουν στη διατήρηση της καλής υγείας.

 

Ο ΣΕΒΤ πιστεύει ότι οι δράσεις και οι μηχανισμοί,που προωθούν την έρευνα και την καινοτομία στον κλάδο των τροφίμων πρέπει να αποτελούν εθνική προτεραιότητα γι’αυτό δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη σύνδεση της έρευνας και της τεχνολογικής ανάπτυξης με τις ανάγκες του παραγωγικού τομέα”

 
Ο κ. Κοκκινοπλίτης στο χαιρετισμό του αναφέρθηκε στην ανάγκη για ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης, που περιλαμβάνει στροφή της ελληνικής οικονομίας σε προϊόντα υψηλής ποιότητας και τεχνολογικής καινοτομίας ενώ ο κ. Λιβανός από την πλευρά του δήλωσε πως η παραγωγή ελληνικών ποιοτικών προϊόντων από τους νέους πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα της αγροτικής και κατ’ επέκταση της οικονομικής πολιτικής.

 

Τα βραβεία,τα προιόντα και οι ομάδες δράσης


Τα προϊόντα που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό είναι τα εξής:

  • 1ο Βραβείο

Το προϊόν που κατέκτησε την 1η θέση είναι το “Da Vero – Ecoseafood cold cuts” και προέκυψε από τη συνεργασία της κας Αυγουστίνας Γκαλιτσοπούλου και του κ. Ιωάννη Σαρακατσιάνου, φοιτητών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου αντίστοιχα, υπό την καθοδήγηση του Καθ. κ. Μ. Κοντομηνά.

 

Το νέο προϊόν συνδυάζει τη διατροφική αξία των θαλασσινών και την οικολογική αξιοποίηση των μερών προϊόντων της βιομηχανίας τροφίμων, σε μια νόστιμη και υγιεινή διατροφική επιλογή.

 

Η νικήτρια ομάδα, εκτός από το χρηματικό έπαθλο που της δόθηκε, είχε την ευκαιρία να ταξιδέψει στην Κολωνία, όπου διεξαγόταν η δεύτερη φάση του διαγωνισμού, και παρουσίασε το προϊόν της στο ευρωπαϊκό κοινό, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων και Ποτών “Anuga” απο το οποίο και κατέκτησε την πρώτη θέση.

 

  • 2ο Βραβείο

Το προϊόν που κατέκτησε τη 2η θέση είναι το “Sweet Variation-Semolina Halva” και προέκυψε από τη συνεργασία των Ε. Μήτσου, Δ. Σακκά, Μ. Τσαγκρασούλη, Α. Πρόιου και Π. Λουγκοβόη, φοιτητών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την καθοδήγηση του Καθ. κ. Χ. Καραντώνη.

 

Πρόκειται για ένα έτοιμο προς κατανάλωση προϊόν ψυγείου, από τη φύση του πλούσιο σε σελήνιο, χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, με φυτικές ίνες και χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Διακρίνεται για τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του αλλά και για τη χρήση οργανικών πρώτων Υλών και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κατά την παραγωγή του.

 

  • 3ο Βραβείο 

Το 3ο βραβείο κατέκτησαν δύο (2) προϊόντα:

Το ένα είναι το “Magic Key” που προέκυψε από τη συνεργασία των Ο. Καλτσά, Σ. Πρωτονοταρίου και Κ. Τσατσαράγκου, φοιτητών του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την καθοδήγηση των Καθ. κας. Ι. Μαντάλα και κ. Σ. Γιαννιώτη.

 

Πρόκειται για ένα dressing σαλάτας με βάση το έξτρα παρθένο βιολογικό ελαιόλαδο.

 

Τα υψηλής διατροφικής αξίας συστατικά του, το καθιστούν κατάλληλο για κατανάλωση από όλους ενώ η καινοτόμα συσκευασία του, που ενσωματώνει διάφορα μπαχαρικά, επιτρέπει στον καταναλωτή να επιλέξει τη γεύση, που επιθυμεί.

 

Το δεύτερο είναι το “Green Mediterranean Deli Salad” που προέκυψε από τη συνεργασία των Ζ. Αλεξανδράκη, Μ. Γιαννόγλου, Γ. Διαμαντόπουλο, Γ. Δημόπουλο, Κ. Γιαννούκο και Γ. Κατσαρό, φοιτητών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, υπό την καθοδήγηση του Καθ. κ. Π. Ταούκη.

 

Πρόκειται για μια μια προ-συσκευασμένη έτοιμη προς κατανάλωση σαλάτα, που αποτελείται εξ’ ολοκλήρου από ελληνικά λαχανικά βιολογικής καλλιέργειας. To συγκεκριμένο προϊόν έχει μεγάλο δείκτη ελέγχου κορεσμού και χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, είναι πολύ πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, κάλιο και καροτενοειδή και είναι συσκευασμένο σε περιέκτες πολυπροπυλενίου και επεξεργασμένο με τη τεχνολογία της Υπερυψηλής πίεσης.

 

Ο νέος θεσμός της Βιομηχανίας και της Ακαδημαϊκής Κοινότητας.


Μετά την επιτυχία του ECOTROPHELIA 2011, απώτερος στόχος του ΣΕΒΤ είναι ο διαγωνισμός να εξελιχθεί σε θεσμό και για τα ελληνικά δεδομένα.

 

Ελπίδα και φιλοδοξία του Συνδέσμου είναι η αύξηση κάθε χρόνο τόσο των συμμετοχών όσο και του ενδιαφέροντος, που εκδηλώνουν φοιτητές και εταιρείες, ώστε να μπορέσει να προωθηθεί η συνεργασία μεταξύ Βιομηχανίας και Ακαδημαϊκής Κοινότητας.

 

Μόνο έτσι θα μπορέσει η γνώση, που παράγεται στα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα να βρει το δρόμο της προς την αγορά, να αξιοποιηθεί κατάλληλα και να δημιουργήσει το αντίστοιχο κοινωνικό και οικονομικό όφελος.

Σχετικά Άρθρα