
9 βιοτεχνολογικές εταιρείες είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Βρυξελλών
• Νέο εκκολαπτήριο επιχειρήσεων με την επωνυμία Greenbizz θα φιλοξενεί νέες επιχειρήσεις που σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν στην πράσινη οικονομία
• Ενδιαφέρον συνεργασίας της Fluxys με την διαχειρίστρια του ελληνικού δικτύου φυσικού αερίου ΔΕΣΦΑ, προκειμένου να αντιμετωπιστούν ενδεχόμενες διαταραχές στον εφοδιασμό της ΝΑ Ευρώπης με ρωσικό αέριο
Το πρώτο εκκολαπτήριο στο Βέλγιο που θα διαθέτει χώρους στους οποίους οι στεγαζόμενες επιχειρήσεις θα έχουν την δυνατότητα να παράγουν
Ο οικονομικός Τύπος σημείωσε στις αρχές Φεβρουαρίου το κλείσιμο της διαδικασίας αρχικής δημόσιας εγγραφής (IPO) της εταιρείας βιοτεχνολογίας Bone Therapeutics που είχε ξεκινήσει στα μέσα Ιανουαρίου, η οποία απέφερε συνολικά κεφάλαια ύψους 32,2 εκατ. €, υπερβαίνοντας κατά 5 εκατ. € τον αρχικό, αισιόδοξο στόχο της εταιρείας. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η ζήτηση υπερέβη κατά 2,5 φορές την προσφορά τίτλων (συνολικά εκδόθηκαν 2.012.500 νέες μετοχές), η δε κεφαλαιοποίηση της εταιρείας στο χρηματιστήριο ανήλθε μετά την ολοκλήρωση της αρχικής δημόσια εγγραφής σε 104,8 εκατ. €. Η είσοδος της Bone Therapeutics στο Χρηματιστήριο οδήγησε μάλιστα την μετοχή της σε ακόμη μεγαλύτερη άνοδο της κεφαλαιοποίησής της κατά το πρώτο δεκαήμερο Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με τον οικονομικό Τύπο, 9 συνολικά βιοτεχνολογικές εταιρείες είναι πλέον εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Βρυξελλών, με συνολική χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση ύψους 2,2 δις. € (πλησίον του 1% της συνολικής κεφαλαιοποίησης των εισηγμένων εταιρειών).
Σύμφωνα με τον βελγικό οικονομικό Τύπο, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους (κατά πάσα πιθανότητα τον Σεπτέμβριο) η περιφέρεια των Βρυξελλών θα αποκτήσει το τέταρτό της εκκολαπτήριο (incubator) επιχειρήσεων, ή το έκτο της, εάν συμπεριληφθούν τα εκκολαπτήρια του πανεπιστημίου της Louvain (Galien–UCL) και της χημικής βιομηχανίας Solvay, που επίσης εδρεύουν στις Βρυξέλλες. Τα υπόλοιπα τρία παλαιότερα εκκολαπτήρια καινοτόμων επιχειρήσεων περιλαμβάνουν το EEBIC (που δημιουργήθηκε το 1992 και προήλθε από την σύμπραξη της περιφέρειας, του πανεπιστημίου των Βρυξελλών – ULB- και ιδιωτών επενδυτών), το ICAB (που δημιουργήθηκε το 2009, ομοίως δια της σύμπραξης της περιφέρειας με το φλαμανδόφωνο πανεπιστήμιο των Βρυξελλών –VUB- και ειδικεύεται στις τεχνολογίες τηλεπικοινωνιών, πληροφορικής και μηχανικής), και το BLSI (που ξεκίνησε την δραστηριότητά του στα τέλη του 2011, βρίσκεται στο campus του πανεπιστημίου της Louvain και ειδικεύεται στις επιχειρήσεις του κλάδου υγείας).
Το νέο εκκολαπτήριο επιχειρήσεων θα φέρει την επωνυμία Greenbizz και θα φιλοξενεί νέες επιχειρήσεις που σχεδιάζουν να δραστηριοποιηθούν στην πράσινη οικονομία.
Όπως σημείωσαν τα σχετικά δημοσιεύματα, πρόκειται για το δεύτερο σε ευρωπαϊκό επίπεδο εκκολαπτήριο με ειδίκευση στον εν λόγω τομέα, θα διαθέτει συνολικό χώρο 8.000 τ.μ., ενώ θα πρόκειται για το πρώτο εκκολαπτήριο στο Βέλγιο που θα διαθέτει χώρους στους οποίους οι στεγαζόμενες επιχειρήσεις θα έχουν την δυνατότητα να παράγουν.
Η κύρια πηγή χρηματοδότησης του νέου εκκολαπτηρίου, το οποίο σήμερα βρίσκεται υπό κατασκευή, είναι το ευρωπαϊκό ταμείο περιφερειακής ανάπτυξης (FEDER).
“EuroQuity”
Επίσης, η περιφέρεια της Βαλλονίας ανακοίνωσε ότι πρόκειται να ξεκινήσει άμεσα την λειτουργία νέας διαδικτυακής πλατφόρμας με τίτλο “EuroQuity” (στην διεύθυνση www.euroquity.com), με σκοπό την δικτύωση και το “matchmaking” μεταξύ μικρομεσαίων επιχειρήσεων που έχουν ανάγκη χρηματοδότησης, με ιδιώτες επενδυτές. Η εν λόγω πρωτοβουλία υλοποιείται με την χρηματοδότηση της Sowalfin (της Εταιρείας Χρηματοδότησης και Εγγυήσεων προς Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις της Βαλλονίας), η οποία μάλιστα εξαγόρασε την σχετική αποκλειστική άδεια για το Βέλγιο του προγράμματος που είχε λανσάρει το έτος 2008 η γαλλική Banque Publique d’Investissement.
“1001 Belges”
Σύμφωνα επίσης με οικονομικά δημοσιεύματα των αρχών Φεβρουαρίου, η βελγική start–up Sharebox, με έδρα τις Βρυξέλλες, τιμήθηκε στις 2 Φεβρουαρίου από την οργάνωση των βελγικών τεχνολογικών επιχειρήσεων Betagroup (η οποία περιλαμβάνει start-up τεχνολογικές επιχειρήσεις, επενδυτές, web designers, υπεύθυνους marketing κ.α.) με το βραβείο της καλύτερης βελγικής start-up για το 2014. Η Sharebox ειδικεύεται στην τεχνολογία πληροφορικής και στην οργάνωση εκδηλώσεων και δημιούργησε την καινοτόμο πλατφόρμα “1001 Belges”, όπου οι ενδιαφερόμενοι συμμετέχουν σε δραστηριότητες δικτύωσης μέσω των αγαπημένων τους δραστηριοτήτων. Σημειωτέον ότι η επιτυχία της καινοτόμου ιδέας της Sharebox έχει ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση στα βελγικά μέσα ενημέρωσης και την τηλεόραση.
Οικονομικές ειδήσεις Βελγίου
Ο βελγικός οικονομικός Τύπος αναφέρθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου στις θετικές κατ’ αρχήν πρόσφατες εκτιμήσεις του ΟΟΣΑ αναφορικά με το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων που προτίθεται να υλοποιήσει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση Michel, και ιδιαίτερα αναφορικά με τις περικοπές δημοσίων δαπανών και δημοσιονομικού ελλείμματος, αλλά και με την σχεδιαζόμενη αναβολή της αυτόματης τιμαριθμικής αναπροσαρμογής μισθών, όποτε αυτή προκύψει. Από την άλλη πλευρά, ο ΟΟΣΑ εφιστά την προσοχή της βελγικής κυβέρνησης στην ανάγκη υλοποίησης μίας φορολογικής μεταρρύθμισης, η οποία θα μειώνει τα βάρη του παραγωγικού συντελεστή εργασία. Σύμφωνα με την σχετική αναφορά του ΟΟΣΑ για την πορεία της βελγικής οικονομίας, η οποία δημοσιοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 4 Φεβρουαρίου, «το Βέλγιο ξαναβρίσκει τον δρόμο της ανάπτυξης και θέτει τέλος στην υποβάθμιση της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς του, μειώνει σταδιακά τα δημοσιονομικά του ελλείμματα, ωστόσο η οικονομική ανάκαμψη είναι ακόμη εύθραυστη και το δημόσιο χρέος παραμένει σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο».
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, θα πρέπει να αναθεωρηθεί το σύστημα καθορισμού του επιπέδου των αμοιβών, καθώς επίσης και να αντιμετωπιστούν οι χρόνιες δυσκαμψίες της βελγικής αγοράς εργασίας, που έχουν ως αποτέλεσμα την υψηλότατη ανεργία, ιδιαίτερα των νέων αλλά και των μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων, και την δύσκολη ενσωμάτωση των ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων (κυρίως των μεταναστών) στην αγορά εργασίας. Ο ΟΟΣΑ τάχθηκε εξάλλου, στο πλαίσιο της φορολογικής μεταρρύθμισης, υπέρ της σταδιακής κατάργησης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ που εφαρμόζονται στο Βέλγιο –και ιδιαίτερα εκείνων που έχουν αντίστροφα προοδευτικό αποτέλεσμα επί των εισοδημάτων των φορολογουμένων-, καθώς επίσης και υπέρ της αύξησης των φόρων κατανάλωσης, των περιβαλλοντικών φόρων, αλλά και της φορολόγησης του κεφαλαίου, της περιουσίας και της υπεραξίας[1].
Ο ΟΟΣΑ τάσσεται επίσης υπέρ της αυστηροποίησης των όρων υπό τους οποίους μία επιχείρηση επωφελείται από το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς των πλασματικών τόκων. Ο ΟΟΣΑ τάσσεται εξάλλου υπέρ της επιβολής σειράς περιβαλλοντικών φόρων με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την αποτελεσματικότερη χρήση οικονομικών πόρων, καθώς και της κατάργησης σειράς κρατικών επιδοτήσεων στον τομέα των επενδύσεων σε πράσινες μορφές ενέργειας αλλά και των μεταφορών, μεταξύ των οποίων το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς που ισχύει για τα εταιρικά αυτοκίνητα, που δημιουργούν αναποτελεσματική χρήση πόρων και επιβάρυνση του περιβάλλοντος.
Ο ΟΟΣΑ τόνισε τις προσπάθειες που θα πρέπει να καταβληθούν προς μείωση του δημοσίου χρέους και του δημοσιονομικού ελλείμματος, επισημαίνοντας το -ακόμη υψηλό- επίπεδο δημοσίων καταναλωτικών δαπανών και κοινωνικών μεταβιβαστικών πληρωμών, ιδιαίτερα στον τομέα των συντάξεων.
Η πραγματικά σημαντική είδηση για το Βέλγιο ήλθε στις 5 Φεβρουαρίου, οπότε η Ευρ. Επιτροπή ενέκρινε τα διαρθρωτικά μέτρα της κεντροδεξιάς βελγικής κυβέρνησης Michel προκειμένου να επιτευχθεί η πολυπόθητη δημοσιονομική εξισορρόπηση. Σύμφωνα με τις χειμερινές οικονομικές εκτιμήσεις της Ευρ. Επιτροπής, το 2015 το διαρθρωτικό έλλειμμα του Βελγίου αναμένεται να βελτιωθεί κατά 0,62% του ΑΕΠ, έναντι βελτίωσης κατά 0,6% που είχε αρχικά απαιτήσει η Επιτροπή και κατά 0,7% που είχε αρχικά εκτιμήσει η βελγική κυβέρνηση. Επίσης, η Ευρ. Επιτροπή αναθεώρησε προς τα άνω τις εκτιμήσεις της για τους ρυθμούς ανάπτυξης της βελγικής οικονομίας σε 1,1% το 2015 και 1,4% το 2016. Η Επιτροπή αναμένει εξάλλου ελαφρά πτώση του εναρμονισμένου δείκτη ανεργίας σε 8,3% το 2015 και 8,1% το 2016, πληθωρισμό 0,1% φέτος και λίγο πάνω από 1% το 2016, αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 1% το 2015 και 0,7% το 2016, μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος σε 2,6% του ΑΕΠ το 2015 και 2,4% το 2016 και αύξηση του δημοσίου χρέους σε 106,8% του ΑΕΠ φέτος και 106,6% το 2016.
Ως μελανά σημεία στην αξιολόγηση της Ευρ. Επιτροπής επισημαίνονται το εξαιρετικά υψηλό δημόσιο χρέος (106,4% του ΑΕΠ) και δημοσιονομικό έλλειμμα (3,2% του ΑΕΠ) κατά το 2014, τα οποία ενδέχεται –σύμφωνα με τον οικονομικό Τύπο- να επαναθέσουν το Βέλγιο σε διαδικασία δημοσιονομικής επιτήρησης εξαιτίας υπερβολικού ελλείμματος. Σύμφωνα με τα οικονομικά δημοσιεύματα, η σχετική απόφαση της Επιτροπής αναμένεται στα τέλη Φεβρουαρίου.
Ο ομοσπονδιακός Υπουργός Οικονομικών κ. Van Overtveldt, σε συνέντευξη που παραχώρησε στις αρχές Φεβρουαρίου στην φλαμανδόφωνη οικονομική εφημερίδα De Tijd, σημείωσε ότι η επικείμενη φορολογική μεταρρύθμιση που προετοιμάζει η κυβέρνηση επικεντρώνεται κυρίως στην μετακύλιση φορολογικού βάρους από τον παραγωγικό συντελεστή εργασία στην κατανάλωση –σε πρώτη φάση- μέσω της αύξησης του ΦΠΑ, και σε δεύτερη φάση στην αύξηση των φορολογικών βαρών των μεγάλων περιουσιών και των δραστηριοτήτων μου μολύνουν το περιβάλλον. Ο Υπουργός εκτίμησε ότι η φορολογική μεταρρύθμιση θα έχει συνολική οικονομική επίπτωση ύψους περίπου 5 δις. € σε χρονικό ορίζοντα πενταετίας. Όπως σχολίασε ο οικονομικός Τύπος, πρόκειται για την πρώτη φορά που ο κ. Van Overtveldt αναφέρθηκε έστω στο περίγραμμα της επικείμενης φορολογικής μεταρρύθμισης, που αποτελεί αντικείμενο διαφωνιών μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων αλλά και των κοινωνικών εταίρων του Βελγίου.
Στις 3 Φεβρουαρίου, η βελγική Υπηρεσία Διαχείρισης Χρέους (Agence Belge de la Dette) εξέδωσε και διέθεσε στις αγορές έντοκα γραμμάτια τρίμηνης και εξάμηνης διάρκειας, με αρνητικά μέσα επιτόκια της τάξεως του -0,161% και του -0,157% αντίστοιχα. Από την διάθεση των εντόκων γραμματίων αντλήθηκαν συνολικά 2,01 δις. € (900 εκατ. € από τα τρίμηνης και 1,11 δις. € από τα εξάμηνης διάρκειας). Όπως σημείωσε η Υπηρεσία, πρόκειται για ιστορικά χαμηλό επίπεδο επιτοκίου όσον αφορά τα εξάμηνης διάρκειας έντοκα γραμμάτια. Επίσης, στις 10 Φεβρουαρίου, η Υπηρεσία άντλησε συνολικά 2,41 δις. € από την έκδοση και διάθεση εντόκων γραμματίων τρίμηνης και δωδεκάμηνης διάρκειας (806 εκατ. € από τα τρίμηνης και 1,6 δις. € από τα δωδεκάμηνης διάρκειας), με μέσα επιτόκια της τάξεως του -0,153% και του -0,125%. Όπως σημείωσε η Υπηρεσία, πρόκειται για νέο ιστορικά χαμηλό επίπεδο των επιτοκίων βραχυπρόθεσμου δανεισμού του βελγικού δημοσίου. Υπογραμμίζουμε ότι το επιτόκιο των βελγικών δεκαετών ομολόγων στις αγορές κατά τις πρώτες ημέρες του Φεβρουαρίου κυμάνθηκε στα εξαιρετικά –ιστορικά- χαμηλά επίπεδα του 0,60%-0,61%, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε ελαφρά ανοδική πορεία μέχρι το τέλος του δεκαημέρου (οπότε και έκλεισε στο 0,709% στις 10.2).
Όπως εξάλλου σημείωσε ο οικονομικός Τύπος στις αρχές Φεβρουαρίου, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων στους κλάδους σιδηρουργίας- χαλυβουργίας (FGTB, CNE) άσκησαν αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Conseil d’Etat) έναντι του βασιλικού διατάγματος (της 28.4.2013) δια του οποίου η προηγούμενη κυβέρνηση Di Rupo είχε θέσει σε εφαρμογή το διετές πάγωμα των αμοιβών στο Βέλγιο κατά την περίοδο 2013-2014. Όπως σχολίασε ο οικονομικός Τύπος, η έκβαση της εν λόγω αίτησης ακύρωσης του παγώματος των μισθών την περασμένη διετία αποτελεί εξαιρετικά σημαντική υπόθεση για τα βελγικά εργατικά συνδικάτα, καθώς οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των κοινωνικών εταίρων για την εξέλιξη των μισθών την προσεχή διετία βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
Ο βελγικός οικονομικός Τύπος ανέφερε πως στις αρχές Φεβρουαρίου, το Bureau Fédéral du Plan αναθεώρησε τις εκτιμήσεις του για τον πληθωρισμό του τρέχοντος έτους, στο -0,1%, έναντι μηδενικού πληθωρισμού που είχε προηγουμένως εκτιμήσει. Σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις, η άνοδος του υποδείκτη πληθωρισμού των προϊόντων και υπηρεσιών υγείας θα φθάσει φέτος το 0,4%, όπως και το 2014, και έναντι 1,24% το 2013. Το Bureau Fédéral du Plan επιβεβαίωσε τέλος την εκτίμησή του ότι δεν πρόκειται να πυροδοτηθεί εντός του 2015 η αυτόματη τιμαριθμική αναπροσαρμογή των αμοιβών.
Επίσης, το Bureau Fédéral du Plan δημοσιοποίησε στις 4 Φεβρουαρίου στο ομοσπονδιακό κοινοβούλιο την εκτίμησή του για την θετική επίπτωση που θα έχουν τα μέτρα οικονομικής πολιτικής που έχει αποφασίσει η κυβέρνηση Michel στην απασχόληση, σε χρονικό ορίζοντα μέχρι το τέλος της θητείας της, το έτος 2019. Η εκτίμηση του Bureau du Plan φέρνει την θετική επίπτωση σε μόλις 16.300 νέες θέσεις εργασίας, έναντι 59.000 θέσεων που είχε εκτιμήσει νωρίτερα η Κεντρική Τράπεζα του Βελγίου (BNB). Όπως σχολίασε ο βελγικός οικονομικός Τύπος, η εκτίμηση του Bureau du Plan –καίτοι μη αρεστή στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση- δεν παρουσιάζει κάτι το ιδιαίτερα ασυνήθιστο, καθώς αυτό κατά κανόνα είναι περισσότερο απαισιόδοξο στις εκτιμήσεις του από ότι η Κεντρική Τράπεζα και λαμβάνει υπόψη του αρκετές παραμέτρους που ενδεχομένως θα οδηγήσουν σε επιδείνωση της οικονομικής συγκυρίας.
Σύμφωνα με οικονομικά δημοσιεύματα, το υπουργικό συμβούλιο της 6ης Φεβρουαρίου ενέκρινε προσχέδιο νόμου το οποίο ρυθμίζει μεταξύ άλλων την απαιτούμενη τροποποίηση της νομοθεσίας περί σταδιακής εγκατάλειψης της πυρηνικής ενέργειας, ώστε να καταστεί δυνατή η αποφασισθείσα χρονική επιμήκυνση της λειτουργίας των πυρηνικών αντιδραστήρων Doel 1 και 2 έως το 2025. Όπως επισήμανε πάντως η αρμόδια ομοσπονδιακή Υπουργός κα Marghem, έχει τεθεί προθεσμία έως τις 30 του προσεχούς Νοεμβρίου προκειμένου να υπογραφεί συμφωνία μεταξύ βελγικού κράτους και διαχειρίστριας των αντιδραστήρων εταιρείας Electrabel, και σε περίπτωση που οι δύο πλευρές δεν έχουν μέχρι τότε καταλήξει σε συμφωνία, η λειτουργία των δύο αντιδραστήρων θα παραταθεί προσωρινά μέχρι τις 31 Μαρτίου 2016. Το ίδιο υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει στην περαιτέρω επεξεργασία και υλοποίηση του σχεδίου συμφωνίας των κοινωνικών εταίρων (πλην του σοσιαλιστικού συνδικάτου FGTB) επί της νέας διασυλλογικής σύμβασης εργασίας, παίρνοντας μάλιστα πρόσθετα μέτρα για την στήριξη των χαμηλών εισοδημάτων, ύψους 127 εκατ. €.
Προτεραιότητες της Fluxys στον τομέα του φυσικού αερίου
Ο βελγικός οικονομικός Τύπος αναφέρθηκε στις 10 Φεβρουαρίου στις βασικές προτεραιότητες της διοίκησης της διαχειρίστριας του βελγικού δικτύου φυσικού αερίου, Fluxys, όπως αυτές αποτυπώθηκαν πρόσφατα από το νέο διευθύνοντα σύμβουλο κ. De Buck. Αυτές έχουν επιγραμματικά ως εξής: (α) Επίσπευση και υλοποίηση του σχεδίου μεταφοράς και μεταφόρτωσης υγροποιημένου αερίου από το γιγαντιαίο κοίτασμα του Yamal στην αρκτική ζώνη (Ρωσία) στο λιμάνι του Zeebrugge. (β) Εγκατάσταση αγωγού στην περιοχή Yser, στην δυτική Φλάνδρα. Πρόκειται για την μεγαλύτερη αυτήν την στιγμή επένδυση της Fluxys στο Βέλγιο και συνίσταται στην κατασκευή αγωγού 74 χλμ., ενώ η αξία της επένδυσης ανέρχεται σε 150 εκατ. €, με στόχο την σύνδεση του τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου του λιμένα της Δουνκέρκης στην Γαλλία με τον βελγικό λιμένα του Zeebrugge. (γ) Αναζήτηση επενδυτικών ευκαιριών εκτός Ευρώπης, ιδιαίτερα στον τομέα του υγροποιημένου φυσικού αερίου. (δ) Ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της Fluxys στον ευρωπαϊκό νότο.
Όπως αναφέραμε στο αμέσως προηγούμενο ενημερωτικό δελτίο, η Fluxys έλαβε στο τέλος Ιανουαρίου την τελική απόφαση να επενδύσει κεφάλαια ύψους μερικών δεκάδων εκατ. € σε έργα προκειμένου να καταστούν οι αγωγοί φυσικού αερίου Transitgas στην Ελβετία και TENP στην Γερμανία αμφίδρομοι, επιτρέποντας έτσι την μεταφορά αερίου τόσο από τον ευρωπαϊκό βορρά προς το νότο, όσο και αντιστρόφως (και συγκεκριμένα από την Ιταλία προς τις Γαλλία και Γερμανία).
Η εν λόγω απόφαση της Fluxys συνδέεται άμεσα με την υλοποίηση του αγωγού TAP –στον οποίο η Fluxys είναι μέτοχος κατά 19%- ο οποίος θα μεταφέρει αζερικό αέριο στην Ιταλία, μέσω Τουρκίας, Ελλάδας και Αλβανίας και η πρόοδος του οποίου αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την Fluxys.
Ο διευθύνων σύμβουλος της βελγικής εταιρείας αναφέρθηκε επίσης χωριστά στο ενδιαφέρον συνεργασίας της με την διαχειρίστρια του ελληνικού δικτύου φυσικού αερίου ΔΕΣΦΑ, προκειμένου να αντιμετωπιστούν ενδεχόμενες διαταραχές στον εφοδιασμό της ΝΑ Ευρώπης με ρωσικό αέριο.
Σύμφωνα με τον κ. De Buck, «η Ελλάδα, η οποία διαθέτει ήδη τερματικό σταθμό υγροποιημένου αερίου, αποτελεί ενδιαφέρουσα λύση προκειμένου να διατηρηθεί η ομαλή ροή φυσικού αερίου στην περιοχή».
Ο κ. De Buck βεβαίωσε μάλιστα την συνέχιση του ενδιαφέροντος της Fluxys για την εξέλιξη και οριστικοποίηση της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΣΦΑ, ερχόμενος σε αντίθεση με προηγούμενες ενδείξεις που είχαμε επισημάνει στο ίδιο ως άνω άρθρο του αμέσως προηγούμενου δελτίου μας. Διευκρίνισε ωστόσο ότι δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια συγκεκριμένη εξέλιξη. (ε) Έργο μετατροπής υποδομών ώστε 1,5 εκατ. βελγικά νοικοκυριά να μπορούν να κάνουν χρήση αερίου «τύπου H», αντί του χαμηλής θερμαντικής αξίας αερίου «τύπου L» που χρησιμοποιούν σήμερα και προέρχεται κυρίως από την Ολλανδία. Το εν λόγω έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το έτος 2030, και εκτιμάται ότι θα κοστίσει πλησίον των 700 εκατ. €.
Πηγή: Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, Πρεσβεία Ελλάδος, Βρυξέλλες
[1] Σχετικά με την φορολόγηση των μεγάλων περιουσιών και της υπεραξίας, η βελγική κυβέρνηση διατίθεται κατ’ αρχήν μάλλον μη ευνοϊκά, ωστόσο υπάρχουν διαφωνίες στους κόλπους της, καθώς το φλαμανδικό χριστιανοδημοκρατικό κόμμα (CD&V) τάσσεται υπέρ της φορολόγησης των υπεραξιών από κερδοσκοπικές χρηματιστηριακές συναλλαγές.