
ΕΒΕΠ: Τα καλά οικονομικά νέα στην Αίγυπτο, εγείρουν ευσεβείς πόθους στην Ελλάδα
Σημαντικός κόμβος η Ελλάδα ενόψει της διέλευσης μεγαλύτερων φορτίων από το Σουέζ
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, χαιρετίζει τη παράδοση στην κυκλοφορία της παγκόσμιας ναυτιλίας, του νέου παράλληλου προς το αρχικό, κανάλι του Σουέζ, με επίσημη ανακοίνωσή του.
Όπως σημειώνει: «Η επίσημη τελετή εγκαινίων της νέας Διώρυγας πραγματοποιήθηκε στην Αίγυπτο, παρουσία δεκάδων ηγετών από την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και ο πρωθυπουργός, την Ασία, την Αφρική και αραβικές χώρες, ενώ είχαν προσκληθεί 5.000 στελέχη της διεθνούς ναυτιλίας και του παγκόσμιου εμπορίου. Με επιστολές του Προέδρου του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδη, προς τον Πρέσβη της Ελλάδος στο Κάϊρο, κ. Χ. Λάζαρη και το Γενικό Γραμματέα της Ομοσπονδίας Εμπορικών Επιμελητηρίων της Αιγύπτου, κ. AlaaEzz, το Ε.Β.Ε.Π. είχε εκφράσει το ενδιαφέρον του να συμμετάσχει επιχειρηματική αποστολή στο εν λόγω γεγονός, με επιχειρηματίες – μέλη του Επιμελητηρίου, που εκπροσωπούν σημαντικούς κλάδους της οικονομίας του Πειραιά, με στόχο την πραγματοποίηση σχετικών επαφών και την ενδυνάμωση των σχέσεων της Χώρας μας με την Αίγυπτο, μία πρωτοβουλία που δυστυχώς, δεν ευοδώθηκε, λόγω των δυσμενών συνθηκών που δημιουργήθηκαν στην πειραϊκή επιχειρηματικότητα από τις επιπτώσεις της τραπεζικής αργίας και της επιβολής των “capital controls”.
Η νέα Διώρυγα του Σουέζ εκτείνεται κατά μήκος της υφιστάμενης υδάτινης οδού, που υπάρχει εδώ και 145 χρόνια και αποτελεί την «καρδιά» της αιγυπτιακής οικονομίας. Το κανάλι κόστισε 7,2 δις ευρώ, έχει μήκος 193 χ.λμ. και πλάτος 345 μέτρα και από αυτό μπορούν να διέλθουν και τα μεγαλύτερα σε μεταφορική ικανότητα πλοία καλύπτοντας τη διαδρομή του σε έντεκα ώρες. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι, το τεράστιο κατασκευαστικό έργο ξεκίνησε με μια μεγάλη εθνική συνδρομή σε μια προσπάθεια να αντληθούν τα απαραίτητα κεφάλαια. Μέσα σε μόλις 6 ημέρες, ο λαός της Αιγύπτου συγκέντρωσε περίπου 8,5 δις δολάρια και οι εργασίες άρχισαν στις 6 Αυγούστου 2014, ενώ παρά τις αρχικές εκτιμήσεις, που προέβλεπαν, ότι το έργο θα διαρκούσε 3 χρόνια, σήμερα, σε λιγότερο από 12 μήνες, έχει ολοκληρωθεί. Η ζώνη θα αποτελέσει μια βιομηχανική περιοχή, εφαλτήριο προσφοράς υπηρεσιών σε πολυάριθμους τομείς, όπως τον κατασκευαστικό κλάδο, τα logistics, την επισκευή πλοίων και πολλά άλλα. Με τη Διώρυγα του Σουέζ να τοποθετείται, ως καίρια συνιστώσα του παγκόσμιου εμπορίου, θα παρέχεται πρόσβαση σε 1,6 δισεκατομμύριο πελάτες σε όλο τον κόσμο, προσφέροντας παράλληλα στην Αίγυπτο επενδύσεις και ευκαιρίες εργασίας για τα επόμενα χρόνια. Τα ετήσια έσοδα της Αρχής θα αυξηθούν από 5,3 δις δολάρια το 2015 σε 13,2 δις δολάρια το 2023. Το νέο κανάλι έχει ήδη δοκιμαστεί εν λειτουργία από εμπορικά πλοία ενώ τα μέτρα ασφαλείας που έχουν ληφθεί για τη λειτουργία του, είναι αυστηρότατα.
Σε δηλώσεις του, ο κ. Βασίλης Κορκίδης, επεσήμανε: «… Όπως είναι γνωστό, η νέα Διώρυγα του Σουέζ, θα δώσει τη δυνατότητα αμφίδρομης κυκλοφορίας και θα διπλασιάσει την τρέχουσα ημερήσια δυναμικότητα θαλάσσιας μεταφοράς των εμπορευμάτων καθώς και διακίνησης TEUs στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου, όπως ο Πειραιάς. Ως εκ τούτου, δημιουργούνται νέα δεδομένα για τη ναυσιπλοΐα στη Μεσόγειο, καθώς θα καταστεί σημαντικότατη ταχύτατη θαλάσσια εμπορική δίοδος, σε ένα περιβάλλον αυξανόμενου ανταγωνισμού, γεγονός που πρέπει να επαγρυπνήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της Χώρας μας, για την ανάπτυξη της ναυτιλίας, της λιμενικής βιομηχανίας και του διαμετακομιστικού εμπορίου, στο πλαίσιο της ανάδειξης του λιμανιού του Πειραιά, σε βασική πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων, αλλά και ναυτιλιακών υπηρεσιών, μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Τέλος, ίσως το “Αιγυπτιακό μοντέλο” συγκέντρωσης του κεφαλαίου για την κατασκευή της “νέας Διώρυγας” στο Σουέζ, μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση, για την επαναλειτουργία των “παλαιών” Ελληνικών Ναυπηγείων. Τα καλά οικονομικά νέα στην Αίγυπτο, εγείρουν ευσεβείς πόθους στην Ελλάδα…»
• Σημαντικός κόμβος η Ελλάδα ενόψει της διέλευσης μεγαλύτερων φορτίων από το Σουέζ
Σημαντικό διεθνή κόμβο εμπορευματικών μεταφορών, με πολλά προβλήματα ωστόσο, χαρακτηρίζουν την Ελλάδα και κυρίως το λιμάνι του Πειραιά, στελέχη των διεθνών εταιρειών logistics, σχολιάζοντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται από τη λειτουργία της νέας διώρυγας του Σουέζ, μήκους 72 χιλιομέτρων, που θα επιτρέπει την ημερήσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με πλοία στην Ευρώπη σε γρηγορότερο χρόνο.
Στόχος της αρχής της νέας διώρυγας του Σουέζ είναι να περνούν καθημερινά έως το 2023, 97 πλοία από 49 που είναι σήμερα.
Πολλά από τα πλοία στις παραδόσεις φορτίων πλέον θα κερδίζουν χρόνο αν αναλογιστεί κανείς ότι ο χρόνος διέλευσης από τη νέα διώρυγα θα μειωθεί από τις 18 στις 11 ώρες, ενώ πλέον τα περισσότερα από αυτά δεν θα χρειάζεται να διασχίζουν τη Μεσόγειο για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της βόρειας Ευρώπης, αλλά να επιλέγουν κάποια από τα λιμάνια της Μεσογείου, με βασικότερο αυτό του Πειραιά που είναι και το κοντινότερο.
Όπως αναφέρουν, τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλές εταιρείες logistics αυτή τη στιγμή στη διέλευση φορτίων από την Ελλάδα είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις αφίξεις των κοντέινερ σε Σέμπο και ΣΕΠ (COSCO) λόγω έλλειψης αριθμού πλοηγών, ενώ τονίζουν ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο που συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με τη Θεσσαλονίκη και τα Βαλκάνια χρήζει αναβάθμισης, αναφέροντας ως παράδειγμα δύο ατυχήματα που έχουν συμβεί τους τελευταίους τρεις μήνες σε συρμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που μετέφερε προϊόντα της COSCO από το λιμάνι του Ικονίου στην Κεντρική Ευρώπη.
Επίσης, θέτουν ως βασικό θέμα ότι θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την παραχώρηση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου σε υποψήφιους επενδυτές, προκειμένου να δημιουργηθούν κέντρα αποθήκευσης με νέες θέσεις εργασίας.
Στελέχη της κινεζικής COSCO, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί ο διώρυγα του Σουέζ, ανέφεραν ότι πολλές εταιρείες θαλασσίων μεταφορών έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους να χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως σταθμό μεταφόρτωσης. Σημειώνεται ότι ναυτιλιακές εταιρείες της COSCO καλύπτουν πάνω από 1.600 λιμάνια σε περισσότερες από 160 χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο, και το μέγεθος του στόλου του κινεζικού γίγαντα με 800 πλοία κατατάσσεται πρώτο στην Κίνα και δεύτερο στον κόσμο.