Φοιτητές του ΑΠΘ ενημερώνουν μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων για θέματα αγωγής υγείας

Διάκριση στους Πανελλήνιους αγώνες κατασκευών πειραμάτων φυσικών επιστημών

 
Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των εφήβων για το κάπνισμα, το αλκοόλ, τα ενεργειακά ποτά, τις εξαρτησιογόνες ουσίες, τη διατροφή, την άσκηση και τα Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα, φοιτητές του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ από το Παράρτημα Θεσσαλονίκης της Επιστημονικής Εταιρείας Φοιτητών Ιατρικής Ελλάδας (ΕΕΦΙΕ), συναντούν μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων της Κεντρικής Μακεδονίας.

Το «Med School» αποτελεί εκπαιδευτικό πρόγραμμα και πραγματοποιείται υπό την επιστημονική επιμέλεια του Α’ Εργαστηρίου Φαρμακολογίας του Τμήματος Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ. Επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος είναι η Καθηγήτρια Φαρμακολογίας του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ κα Μαρία Μυρωνίδου-Τζουβελέκη.

Οι ενημερωτικές συναντήσεις φοιτητών και μαθητών πραγματοποιούνται στα παρακάτω σχολεία.

2o Γυμνάσιο Καλαμαριάς

Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο Κωφών και Βαρηκόων Θεσσαλονίκης

4o Γυμνάσιο Σταυρούπολης

1ο Λύκειο Ευκαρπίας

1ο Λύκειο Σερρών

2ο Λύκειο Κιλκίς

11ο Λύκειο Θεσσαλονίκης

1o Γυμνάσιο Τούμπας

Πειραματικό Γενικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Αρσάκειο Θεσσαλονίκης

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται από την 1η Νοεμβρίου 2016 έως τη λήξη του σχολικού έτους (2016-2017).

Επιπρόσθετος στόχος του προγράμματος αποτελεί η ενεργοποίηση, σε εθελοντική βάση, εκπαιδευμένων αποφοίτων και φοιτητών του Τμήματος Ιατρικής του ΑΠΘ στην ενημέρωση των μαθητών και η καλλιέργεια αισθήματος ευθύνης σχετικά με την ενημέρωση και τη διασφάλιση της υγείας της κοινότητας.

Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης Εξαρτησιογόνων Ουσιών (Ε.Ε.Μ.Ε.Ο.), με έδρα το πανεπιστημιακό νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ.

Η Ε.Ε.Φ.Ι.Ε. αποτελεί μία αμιγώς φοιτητική οργάνωση, ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 1993 και έχει πολυεπίπεδη δράση στο πλαίσιο του εθελοντισμού και της ανιδιοτελούς προσφοράς. Περισσότερες πληροφορίες για το παράρτημα της Θεσσαλονίκης στον σύνδεσμο www.eefie.org.gr

 
• Διάκριση στους Πανελλήνιους αγώνες κατασκευών πειραμάτων φυσικών επιστημών

«Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο – Ευρώπη» (Science on Stage – Europe) είναι ο τίτλος του ευρωπαϊκού προγράμματος που συμμετέχουν 28 ευρωπαϊκές χώρες, ο Καναδάς και η Αίγυπτος. Στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση των  εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους νέους, καινοτόμους, τρόπους διάδοσης πληροφοριών και μεθόδους διδασκαλίας αναφορικά με τις Φυσικές Επιστήμες και την άμεση σύνδεσή τους με την καθημερινή ζωή. Οι «Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο – Ελλάδα» είναι το αντίστοιχο πρόγραμμα της Ελλάδας.

Στην Ελλάδα για το 2016, διοργανώθηκαν από το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστηµών (Ε.Κ.Φ.Ε.) στο Αιγάλεω και την Ελληνική Συντονιστική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Προγράµµατος «Οι Φυσικές Επιστήµες στο Προσκήνιο – Ευρώπη», στις 11-12 Νοεµβρίου 2016, στο Ε.Κ.Φ.Ε. στο Αιγάλεω στην Αθήνα, οι 9οι Πανελλήνιοι Αγώνες Κατασκευών και Πειραµάτων Φυσικών Επιστηµών, µε θέµα: «Εφευρίσκοντας το µέλλον στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστηµών». Στη φετινή διοργάνωση έλαβαν μέρος με εργασίες σχετικές με τις φυσικές επιστήμες 60 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης και 315 μαθητές από όλη την Ελλάδα µε 150 διαφορετικά πειράµατα και κατασκευές.

Βραβεύθηκαν εννέα εργασίες οι οποίες θα μετέχουν στο Ελληνικό περίπτερο στην κεντρική εκδήλωση του προγράμματος «Science on Stage – Europe» που θα πραγματοποιηθεί από 29 Ιουνίου 2017 έως 2 Ιουλίου 2017, στο Debrecen στην Ουγγαρία. Από τις εννέα εργασίες οι τέσσερις πρώτες θα διαγωνισθούν μαζί με τις εργασίες των άλλων εκπαιδευτικών από τις 29 χώρες που μετέχουν στο πρόγραμμα.

Την τέταρτη θέση στα Βραβεία κατέλαβε η εργασία της κας Ευαγγελίας Παρισοπούλου, υποψήφιας διδάκτορος του Τμήματος Χημείας του ΑΠΘ στη Διδακτική της Χημείας, με επιβλέποντα τον καθηγητή κ. Πάνο Γιαννακουδάκη, με θέμα «Εφαρμογή μίας κλειστής διάταξης συλλογής αερίου στη μελέτη οξειδοαναγωγικής αντίδρασης παραγωγής αερίου στο σχολικό εργαστήριο». Η εργασία αποτελεί μέρος της διδακτορικής διατριβής που εκπονεί η κα. Παρισοπούλου.

Η εργασία της κας Παρισοπούλου ήταν η μοναδική με αντικείμενο τη Χημεία που βραβεύτηκε (πέντε σχετικές με φυσική, μία με ρομποτική  και δύο με βιολογία) αν και οι συμμετοχές Χημικών εκπαιδευτικών ήταν πολύ λίγες σε σχέση με των Φυσικών και των Βιολόγων.

Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών ήταν:

  1. Η συμβολή της προτεινόμενης εργασίας ή του εκπαιδευτικού υλικού στην κατανόηση βασικών εννοιών των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του θέματος: «Εφευρίσκοντας το μέλλον στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών».
  2. Ο βαθμός αλληλεπιδραστικότητας της εργασίας με τους μαθητές.
  3. Ο βαθμός πρωτοτυπίας της εργασίας.
  4. Η δυνατότητα αναπαραγωγής και διάχυσης στην εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς ή μαθητές)
  5. Η ποιότητα και η αισθητική της κατασκευής ή του εκπαιδευτικού υλικού.

Σχετικά Άρθρα