Το 9ο Forum Διαχείρισης Κινδύνων και Κανονιστικής Συμμόρφωσης ολοκληρώθηκε με επιτυχία

To 9ο Risk Management & Compliance Forum που οργάνωσε το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΙΠ) της ΕΕΔΕ, σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών και το PRMIA (Professional Risk Managers International Association) ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Στην πρώτη ενότητα που αφορούσε στη στρατηγική διαχείρισης των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων (NPLs) παρουσιάσθηκαν οι βέλτιστες τεχνικές και μεθοδολογίες διαχείρισης προβληματικών απαιτήσεων τόσο στον τομέα των εισπράξεων όσο και στον τομέα των ρυθμίσεων και αναδιαρθρώσεων. Αναλύθηκαν τα εμπόδια αλλά και οι προκλήσεις που παρουσιάζονται σε συνάρτηση με το υφιστάμενο θεσμικό, εποπτικό και νομοθετικό πλαίσιο. Για τα θέματα αυτά, υπό τον συντονισμό του προέδρου της Δ.Ε. του Ελληνικού Ινστιτούτου Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΕΙΠ) της ΕΕΔΕ, Γιώργου Νασούλη, μίλησαν οι Κωνσταντίνος Σόμογλου, Associate Partner – Advisory Services, της EY, Μίλτος Αποστολίδης, Head of Asset Management PMO της Clayton EuroRisk και Στάθης Ποταμίτης, Managing Partner της δικηγορικής εταιρείας Ποταμίτης – Βεκρής.

Η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στην Ευρώπη σε ποσοστό μη εξυπηρετούμενων δανείων – που ανέρχονται περίπου στο 50%, υπερβαίνουν το ποσό των 100 δισ. ευρώ προκαλώντας διεθνές ενδιαφέρον  και αποτελούν πρόβλημα προς επίλυση και ύψιστη προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την Τράπεζα της Ελλάδος. Ωστόσο, υπάρχουν διαχρονικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν (αργός ρυθμός απονομής δικαιοσύνης, αναποτελεσματικές διαδικασίες, π.χ. πτώχευση, επιφυλακτικότητα για τις λύσεις αγοράς και μεροληψία υπέρ των οφειλετών καθώς και έλλειψη εξειδίκευσης δικαστών, δικηγόρων και επαγγελματιών αφερεγγυότητας), αλλά και νέα προβλήματα, όπως οι νόμοι για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων. Έχουν γίνει σημαντικά βήματα αλλά έχουμε και οπισθοδρομήσεις. Απαιτείται ολοκληρωμένος σχεδιασμός, αντίληψη αγοράς, έμφαση στα ουσιαστικά και όχι στα δικονομικά δικαιώματα και συντονισμένη προσπάθεια.

Οι ειδικές μονάδες διαχείρισης κατά το επόμενο χρονικό διάστημα θα βρεθούν αντιμέτωπες με μία σειρά προκλήσεων στο πλαίσιο της υλοποίησης των στρατηγικών σχεδίων για την μείωση των ΜΕΔ. Οι στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν για τα έτη 2018-2019 προϋποθέτουν σημαντική επιπλέον έμφαση σε  στρατηγικές πωλήσεων χαρτοφυλακίων και REOs. Αύξηση του όγκου εργασιών σε επίπεδο ρευστοποιήσεων / ανακτήσεων χρέους / δικαστικών υποθέσεων / κατασχέσεων και αλλαγές στο Νομικό και Δικαστικό πλαίσιο με άμεση επίπτωση στο λειτουργικό επίπεδο. Αυτά υπό τον περιορισμό των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων για την υλοποίηση των απαιτούμενων λειτουργικών παρεμβάσεων, την απαίτηση για περαιτέρω εξορθολογισμό του λειτουργικού κόστους, αλλά και τη σημαντική έλλειψη εξειδικευμένου ανθρωπίνου δυναμικού.  Χρειάζεται η ενίσχυση των υποδομών με κύριο στόχο την πλήρη αυτοματοποίηση μέρους των εργασιών και η αξιοποίηση και ανάλυση των δεδομένων, που αποτελούν την βάση για την σωστή εφαρμογή του επιχειρησιακού σχεδίου.

Στη συνέχεια, ο Ειδικός Τομεακός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης, ανέφερε ότι το ιδιωτικό χρέος στην Ελλάδα είναι εφάμιλλο ή και μεγαλύτερο από το δημόσιο χρέος. Πρόκειται για το χρέος των Φυσικών προς τα Νομικά Πρόσωπα και ανέρχεται σε περίπου 120 δισ. € προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, περίπου 100 δισ. προς τις τράπεζες, ενώ το ποσό προς λοιπούς ιδιώτες (προμηθευτές και εργαζόμενους) είναι άγνωστο. Ο κ. Κουρμούσης αναφέρθηκε στην κρατική δομή Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους: Κυβερνητικό Συμβούλιο (ΚΥΣΔΙΧ), Συντονιστική Επιτροπή (ΣΕΔΙΧ), Ειδική Γραμματεία (ΕΓΔΙΧ), 30 περιφερειακά Κέντρα Ενημέρωσης & Υποστήριξης Δανειοληπτών  και 90 τοπικά Γραφεία Ενημέρωσης.

Αναφέρθηκε, ακόμα, ο ΓΓΔΙΧ στο Νόμο 4469/2017 (Εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων), ως μια ολοκληρωμένη εξωδικαστική λύση για τη διευθέτηση όλων των χρεών (προς δημόσιο και ιδιωτικό τομέα) των βιώσιμων επιχειρήσεων, που θέτει παράλληλα θέτει το θεσμικό πλαίσιο για τη ρύθμιση των χρεών των ελευθέρων επαγγελματιών προς το δημόσιο (ΑΑΔΕ και ΕΦΚΑ). Οι ελευθ. Επαγγελματίες μπορούν να ρυθμίσουν εξωδικαστικώς τα τραπεζικά χρέη τους με τον αναθεωρημένο Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών (Αυγ 2016). Σκοπός του Νόμου, είπε ο Ε.Γ., είναι η ρύθμιση χρεών και η συνέχιση της λειτουργίας των βιώσιμων επιχειρήσεων, καθώς και η εξυγίανση των χαρτοφυλακίων δημόσιων και ιδιωτών πιστωτών, ειδικά των τραπεζών για να μπορούν να παρέχουν νέες χρηματοδοτήσεις και η μείωση των επιτοκίων. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα βασικά σημεία του Νόμου και στα στατιστικά στοιχεία από τη λειτουργία της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας κατά την περίοδο 3 Αυγούστου – 27 Οκτωβρίου 2017. Συγκεκριμένα, ως προς την ετοιμασία – υποβολή της αίτησης 10.113 έκαναν Login στην πλατφόρμα, 7.713 προχώρησαν σε καταχώρηση βασικών στοιχείων της  αίτησης. Από αυτούς: Επιτυχής συμμόρφωση με τα κριτήρια επιλεξιμότητας: 1.490. Μη επιτυχής συμμόρφωση με τα κριτήρια επιλεξιμότητας (κυρίως γιατί είναι φυσικά πρόσωπα): 1.925. Επισύναψη τουλάχιστον ενός αρχείου (ένδειξη ωριμότητας): 690. Υποβολή της αίτησης: 220. Διμερής διαπραγμάτευση (χωρίς συντονιστή): 86. Διαπραγμάτευση με πιστωτές (με συντονιστή): 134. 117 αποδέχθηκαν την ανάθεση και διενεργούν έλεγχο. Ολοκληρώθηκε επιτυχώς ο έλεγχος: 24. Βεβαίωση πληρότητας: 24. Δεν έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος: 84. Ο έλεγχος εντόπισε ελλείψεις και αναμένεται η προσκόμιση τους από τον οφειλέτη: 9. Εκκρεμεί η αποδοχή της ανάθεσης: 17.

Στο τραπεζικό πάνελ που ακολούθησε με συντονιστή τον Ιωάννη Μούργελα, Νομικό Σύμβουλο και μέλος ΔΣ του Τειρεσία, συμμετείχαν οι: Γεώργιος Γεωργακόπουλος, Ανώτερος Γενικός Διευθυντής της Τράπεζας Πειραιώς, Αρτέμης Θεοδωρίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Alpha Bank, Θεόδωρος Καλαντώνης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank και Παύλος Μυλωνάς, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας. Από τα στοιχεία των τραπεζών προκύπτει ότι ένα μεγάλο μέρος όσων έχουν λάβει προσωρινή ή μόνιμη προστασία, με βάση τις διατάξεις του νόμου Κατσέλη, είναι στρατηγικοί κακοπληρωτές.

Έτσι, οι τράπεζες εισηγούνται δέκα αλλαγές στο νόμο Κατσέλη, προκειμένου να γίνουν αυστηρότερα τα κριτήρια υπαγωγής σε αυτόν. Οι αλλαγές αποσκοπούν στην αποκάλυψη των στρατηγικών κακοπληρωτών, που εκτιμάται ότι έχουν βρει καταφύγιο στον νόμο αξιοποιώντας παράλληλα το «πάγωμα» των αναγκαστικών μέτρων, όπως οι πλειστηριασμοί ακινήτων, που είχε επιβληθεί επί σειράν ετών.

 
Στις αλλαγές που εισηγούνται οι τράπεζες περιλαμβάνονται:

  • Η άρση του τραπεζικού απορρήτου, κατά το πρότυπο του εξωδικαστικού μηχανισμού, για όσους έχουν κάνει αίτηση υπαγωγής στον νόμο Κατσέλη. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται να εντοπιστούν οι στρατηγικοί κακοπληρωτές, οι οποίοι ενώ έχουν οφειλές σε μία ή δύο τράπεζες, διατηρούν καταθέσεις σε άλλο πιστωτικό ίδρυμα ή διαθέτουν ακίνητη περιουσία, την οποία σκοπίμως αποκρύπτουν.
  • Η θέσπιση της εξωδικαστικής διευθέτησης, ως υποχρεωτικό βήμα πριν η υπόθεση να φτάσει στο δικαστήριο. Η αίτηση αυτή θα υποβάλλεται από τις τράπεζες ή τον οφειλέτη στην πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού, αλλά ως ειδικός διαμεσολαβητής θα ενεργεί δικαστικός, ο οποίος θα την επικυρώνει, εφόσον οι δύο πλευρές καταλήξουν σε συμφωνία.
  • Η άρση της δυνατότητας να παίρνει κάποιος αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων, με την υποβολή και μόνο της αίτησης υπαγωγής στον νόμο, αλλά και ο έλεγχος της δυνατότητας να υποβάλει πέραν της μιας αίτησης ή αντίστοιχα να παραιτείται από τις αιτήσεις. Η πρόταση αποσκοπεί στο να περιοριστεί το φαινόμενο της υποβολής αιτήσεων με μοναδικό κριτήριο ο οφειλέτης να επωφεληθεί της προσωρινής προστασίας που προβλέπει ο νόμος.
  • Ο ορισμός αρμόδιου δικαστηρίου που θα εκδικάσει την υπόθεση, με βάση την κύρια κατοικία του οφειλέτη. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται να περιοριστεί το φαινόμενο εκούσιας επιλογής του δικαστηρίου από τον οφειλέτη, που έχει οδηγήσει σε συσσώρευση αιτήσεων στα δικαστήρια που θεωρείται ότι διάκεινται ευνοϊκά στους δανειολήπτες (π.χ. Ειρηνοδικεία στην περιφέρεια) έναντι αυτών που θεωρούνται αυστηρότερα (π.χ. Ειρηνοδικείο Αθήνας).
  • Η κατάργηση της τριετίας βάσει της οποίας διαγράφονται τα χρέη από καταναλωτικά δάνεια ή κάρτες. Οι τράπεζες ζητούν σε περίπτωση που εκτός από τα χρέη σε καταναλωτικά δάνεια και κάρτες έχει ρυθμιστεί και το στεγαστικό δάνειο, η διαγραφή της οφειλής από τα υπόλοιπα χρέη να γίνεται με την αποπληρωμή του στεγαστικού δανείου, δηλαδή έως τα είκοσι χρόνια.
  • Η αυστηροποίηση των κριτηρίων για όσους σταματούν να εξυπηρετούν τη ρύθμιση. Ο νόμος επιτρέπει στις τράπεζες να κινήσουν διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης εάν ο δανειολήπτης καθυστερήσει επί τρίμηνο την πληρωμή της δόσης. Για να αρθεί, όμως, η προστασία και να κινηθούν διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης θα πρέπει να υπάρξει απόφαση δικαστηρίου, η οποία να ακυρώνει την προηγούμενη, μια διαδικασία που θεωρείται χρονοβόρος και οι τράπεζες ζητούν την επίσπευσή της.

Ακόμα, οι τράπεζες δηλώνουν έτοιμες να κάνουν ένα σημαντικό βήμα για την αντιμετώπιση των μη Εξυπηρετούμενων Δανείων και ενημέρωσαν τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό(SSM) ότι προτίθενται να αντιμετωπίσουν το ζήτημα από κοινού, αφού το διατραπεζικό όργανο NLP’s forum ξεκίνησε την διαδικασία επιλογής ενός κοινού διαχειριστή για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Μέχρι στιγμής η διαδικασία βρίσκεται σε φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος ,χωρίς όμως να έχει οριστεί χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού, ενώ η Oliver Wyman ορίστηκε σύμβουλος της διαδικασίας.

Στη δεύτερη ενότητα του Forum για τις νέες ρυθμιστικές προκλήσεις και τα Stress Tests, με συντονιστή τον πρόεδρο της Δ.Ε. του ΕΙΠ, Γιώργο Νασούλη, μίλησαν οι: Αλεξάνδρα Κωστάρα, Partner, Audit & Assurance FSI Leader – Deloitte Greece, Ηλίας Τσουκάτος, Manager Accenture Financial Services – Accenture, Δημήτρης Παπαναστασίου, Director, Solutions Specialist – Moody’s Analytics και Νεόφυτος Μικελίδης, head of Risk Analytics Department – Cooperative Central Bank.

Στη ενότητα αυτή, παρουσιάσθηκαν οι τάσεις που διαφαίνονται με βάση τις νέες εποπτικές απαιτήσεις, αναλύθηκαν τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου προτύπου IFRS9 και οι αλλαγές που συνεπάγονται και αποτυπώθηκαν οι νέες προκλήσεις που παρουσιάζονται από την εφαρμογή των πανευρωπαϊκών stress tests δίνοντας έμφαση αφενός στις αλλαγές που επιβάλλονται σε αυτά λόγω του νέου IFRS9 προτύπου σε σχέση με το IAS 39 και αφετέρου στην μελλοντική ενσωμάτωση της μεθοδολογίας των stress tests σε ένα ενιαίο πλαίσιο ευθυγραμμισμένο με το νέο εποπτικό και επιχειρηματικό μοντέλο των Τραπεζών.

Σχετικά με το ρυθμιστικό πλαίσιο των Τραπεζών, όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, υπάρχουν πάνω από 750 παγκόσμιες ρυθμιστικές αρχές. Από το 2009 καταγράφονται 54.000 κανονιστικά έγγραφα από 130 διαφορετικούς ρυθμιστικούς φορείς στις χώρες της ομάδας G20. Ο αριθμός των επιμέρους ρυθμιστικών αλλαγών που πρέπει να παρακολουθούν οι τράπεζες παγκοσμίως είναι περίπου 200 ανά ημέρα – ο αριθμός αυτός έχει τριπλασιαστεί από το 2011. Από τη χρηματοπιστωτική κρίση έως το τέλος του 2016, οι οικονομικές κυρώσεις για τη μη συμμόρφωση ανήλθαν σε περίπου320 δισ. δολάρια, ενώ το κόστος συμμόρφωσης αντιπροσωπεύει περίπου το 15%-20% των τραπεζικών δαπανών. Οι βασικές ρυθμιστικές προκλήσεις αφορούν τη βιωσιμότητα του επιχειρηματικού μοντέλου: Τραπεζική: οι περιορισμοί στα εσωτερικά μοντέλα τραπεζικής και το ΔΠΧΠ 9 θα αυξήσουν τη ζήτηση κεφαλαίων, ενώ η είσοδος των FinTech δημιουργεί μεγαλύτερο ανταγωνισμό, μειώνοντας τα περιθώρια. Ακόμα, το ΔΠΧΑ 17 χαρακτηρίζεται “κολοσσιαία δαπανηρό”, ενώ η μακροπρόθεσμη αγορά αποταμιεύσεων και συντάξεων μεταβάλλεται. Ακόμα, πολλά έργα περιλαμβάνουν μεγάλα στοιχεία πληροφορικής και πολλές από τις απαιτήσεις έχουν στρατηγικό αντίκτυπο στη διανομή των τραπεζικών προϊόντων. Η τεχνολογική καινοτομία, π.χ. αυτοματοποίηση της διαδικασίας για τη βελτίωση της πελατειακής εμπειρίας. Η συμμόρφωση με νέες προσδοκίες περί απορρήτου δεδομένων, η εφαρμογή νέων κανόνων είναι “αρκετά επαναστατική” για ορισμένες αγορές και έχει μεγάλο στρατηγικό αντίκτυπο στον τρόπο με τον οποίο οι χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις θα αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους. Στα βασικά θέματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι ελληνικές τράπεζες, περιλαμβάνονται η αυξημένη ρυθμιστική και εποπτική πίεση ώστε να συμμορφωθούν σε σύντομο χρονικό πλαίσιο. Το μοντέλο λειτουργίας των τραπεζών αναμένεται να μεταβληθεί, λαμβάνοντας υπόψη την εμφάνιση των FinTech και Cybercrime και των IT disruptions.  Οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα είχαν αρνητικό αντίκτυπο στη ρευστότητα των ελληνικών τραπεζών και έχουν δημιουργήσει ανησυχίες όσον αφορά τη θέση και τη φερεγγυότητα τους.

Ακολούθως, η Γενική Γραμματέας της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ), καθηγήτρια Χαρούλα Απαλαγάκη, μιλώντας για τη Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, αναφέρθηκε αναλυτικά σε όλες τις νομοθετικές ρυθμίσεις από το 2008 μέχρι και σήμερα οι οποίες δημιούργησαν τους στρατηγικούς κακοπληρωτές απαγορεύοντας ή καθιστώντας εξαιρετικά δυσχερή την ανάκτηση των δανείων από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα.

Τα έτη 2014-2017 είναι έτη έντονης νομοθετικής κινητικότητας, είπε η κ. Απαλαγάκη, καθώς ο κώδικας δεοντολογίας προσπαθεί να δημιουργήσει συνθήκες συναίνεσης και εξεύρεσης συμβιβαστικών λύσεων. Ο ν. 4307/2014 εισάγει τη διάκριση μικρές/μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά παρόλα αυτά λειτουργεί περιορισμένα στην πράξη. Ο ν. 4354/2015 δημιουργεί θέτει τις προϋποθέσεις για πώληση και διαχείριση δανείων. Ο ν. 4469/2017 κάνει τη μεγάλη τομή και δίνει έμφαση σε καθολικές λύσεις. Ο ν. 4472/2017 εκσυγχρονίζει το πλαίσιο των αναγκαστικών μέτρων. Το πλαίσιο είναι σύνθετο, τόνισε η ΓΓ της ΕΕΤ. Οι επιρροές δεν είναι μόνο κανονιστικές. Η νομοθεσία πρέπει να γίνει απλούστερη και οι μηχανισμοί αποτελεσματικοί. Ο οφειλέτης θα πρέπει να είναι ικανοποιημένος κυρίως διότι εξυπηρετεί τις οφειλές του και όχι επειδή τις αποφεύγει. Το πιστωτικό ίδρυμα είναι εκείνο που πρέπει να κάνει την σύνθεση και να ισορροπήσει στα περισσότερα μηνύματα που δέχεται.

Το πλαίσιο μπορεί να βελτιώνεται, επισήμανε η κ. Απαλαγάκη, αλλά οι εξωγενείς παράγοντες που αντιμετωπίζει το ελληνικό τραπεζικό σύστημα και κυρίως οι αργές δικαστικές διαδικασίες, που ξεπερνούν τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι σήμερα στη δεύτερη χειρότερη θέση στην Ευρώπη (στην πρώτη είναι η Σλοβακία), κάνουν τη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων ένα δύσκολο έργο. Ωστόσο, προσπαθούμε με μια σειρά πρωτοβουλιών σε κεντρικό επίπεδο να ξεπεράσουμε τα εμπόδια.

Όπως είπε χαρακτηριστικά η γενική γραμματέας της ΕΕΤ, το πρόβλημα στη χώρα τα τελευταία χρόνια είναι ότι η μη εξυπηρέτηση μιας δανειακής σύμβασης, που είναι μια ιδιωτική υπόθεση μεταξύ δανειοδοτούμενου και τράπεζας, μεταβλήθηκε σε κοινωνικό πρόβλημα. Επισήμανε πάντως ότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα διαθέτει πλέον γνώση και εμπειρία και μπορεί να πετύχει τους στόχους του και να κάνει μια δυναμική επανεκκίνηση.

Το τελευταίο τραπεζικό πάνελ συντόνισε ο επικεφαλής του Ελληνικού Παραρτήματος της PRMIA και Chief Risk Officer του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας Μιχάλης Χαραλαμπίδης, και συμμετείχαν οι: Σπύρος Ανδρονικάκης, Γενικός Διευθυντής & CRO της Alpha Bank, Ιωάννης Κυριακόπουλος, Group CFO της Εθνικής Τράπεζας και Γιώργος Μάντακας, Group CRO της Τράπεζας Πειραιώς. Συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τον ρόλο των μονάδων τους στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων καθώς και οι παράγοντες που επηρεάζουν την επίτευξη των στόχων. Συζητήθηκε ακόμα, η συνεισφορά τους και η ετοιμότητα στην υλοποίηση του νέου προτύπου IFRS9 και οι κύριες επιπτώσεις από την εφαρμογή του, ο ρόλος τους στο πλαίσιο της νέας δομής εταιρικής διακυβέρνησης των Τραπεζών, το risk appetite των τραπεζών για ανάπτυξη νέων εργασιών με γνώμονα τη διαφύλαξη της ποιότητας του ενεργητικού και αντηλλάγησαν απόψεις και προβληματισμοί για τις τρέχουσες εξελίξεις και τον βαθμό ετοιμότητας σχετικά με τα επερχόμενα stress tests και thematic reviews που διενεργούνται στους τραπεζικούς οργανισμούς.

Το συνέδριο έκλεισε ο κ. Νασούλης, ο οποίος τόνισε ότι σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του είχαν οι χορηγοί που ήταν οι εταιρείες Accenture, Clayton Euro Risk, Deloitte, EY, Moody’s Analytics και SAS και οι υποστηρικτές του συνεδρίου που ήταν οι εταιρείες Mellon Group of Companies, ΟΤΕ και Τειρεσίας.

 
INFO Photo

eip_risk2017__Nassoulis m

Ο πρόεδρος του ΕΙΠ, Γιώργος Νασούλης
eip_risk2017_A m
Από αριστερά οι συμμετέχοντες στην Α’ ενότητα του Risk, Κωνσταντίνος Σόμογλου, Γιώργος Νασούλης, Στάθης Ποταμίτης και Μίλτος Αποστολίδης.
eip_risk2017_kourmousis m

Ο ΓΓΔΙΧ, Φώτης Κουρμούσης
eip_risk2017_ABankers m

Το πάνελ των τραπεζιτών. Από αριστερά οι Ιωάννης Μούργελας, Παύλος Μυλωνάς, Αρτέμης Θεοδωρίδης, Θεόδωρος Καλαντώνης και Γεώργιος Γεωργακόπουλος.
eip_risk2017_B m
Από αριστερά οι συμμετέχοντες στην Β’ ενότητα του Risk, Γιώργος Νασούλης, Αλεξάνδρα Κωστάρα, Ηλίας Τσουκάτος, Δημήτρης Παπαναστασίου και Νεόφυτος Μικελίδης
eip_risk2017_BkApalagaki m

Από αριστερά οι συμμετέχοντες στην Β’ ενότητα του Risk κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην οποία συμμετείχε και η ΓΓ της ΕΕΤ, Χαρούλα Απαλαγάκη, Γιώργος Νασούλης, Αλεξάνδρα Κωστάρα, Ηλίας Τσουκάτος, Δημήτρης Παπαναστασίου και Νεόφυτος Μικελίδης
eip_risk2017_BCROsCFO m
Το πάνελ των CROs CFO: Από αριστερά οι Μιχάλης Χαραλαμπίδης, Σπύρος Ανδρονικάκης, Γιώργος Μάντακας και Ιωάννης Κυριακόπουλος.

Σχετικά Άρθρα