Η ελληνική ναυτιλία καταλύτης ενός νέου εθνικού στόχου: ο Πειραιάς να γίνει η Silicon Valley για τη θαλάσσια τεχνολογία

Για να επιτευχθεί η ταχεία μετάβαση στην ψηφιακή οικονομία του μέλλοντος, πρέπει να επανασχεδιάσουμε  προτεραιότητες και ανταγωνιστικά εθνικά πλεονεκτήματα. Η ελληνική ναυτιλία ξεχωρίζει

 
“Στόχος μας είναι να είμαστε ο κορυφαίος ναυτιλιακός κόμβος εκκίνησης στον κόσμο, η Silicon Valley για τη θαλάσσια τεχνολογία” δήλωσε ο Chee Hong Tat, ανώτερος υπουργός μεταφορών της Σιγκαπούρης, αναφέρεται στο WSJ .

Η ελληνική ναυτιλία και το οδικό δίκτυο της χώρας, καταλύτες της ανάπτυξης των μεταφορών και logistics, επισημαίνει η δεύτερη έκδοση της έρευνας της EY Ελλάδος, “Greece: International Freight Center” που δημοσιοποιήθηκε σήμερα (βλέπε εδώ).

Η  διεθνώς  πρωταγωνιστική και πολλαπλώς αναγνωρισμένη ελληνική ναυτιλία και ο δυναμισμός των ελλήνων εφοπλιστών αποτελούν εθνικό κεφάλαιο.

Εάν η Σιγκαπούρη θέτει ως στόχο της  να είναι ο κορυφαίος ναυτιλιακός κόμβος εκκίνησης στον κόσμο, η Silicon Valley για τη θαλάσσια τεχνολογία, η Ελλάδα ως  πρώτη ναυτιλιακή δύναμη διαθέτει το κίνητρο να ανταγωνισθεί επάξια και να διεκδικήσει τον ίδιο στόχο.

Είναι μια πρόκληση που η ελληνική ναυτιλία έχει τα εχέγγυα να κερδίσει, προσθέτοντας ένα ακόμη κεφάλαιο εθνικής προσφοράς στον τόπο.

Υπό την ηγεσία της Ενώσεως Εφοπλιστών, με στρατηγικές που γνωρίζει να σχεδιάζει, μπορεί να ενισχύσει το όραμα να καταστεί ο Πειραιάς η Silicon Valley για τη θαλάσσια τεχνολογία.

Υπό τον συντονισμό και την καθοδήγηση της Ενώσεως Εφοπλιστών μπορεί το όραμα  να σφυρηλατήσει μια νέα εποχή για την χώρα με πολλαπλασιαστικά  οικονομικά οφέλη που τόσο έχει ανάγκη  ο τόπος.

Η έλλειψη μακροπρόθεσμης εθνικής στρατηγικής για την ελληνική ναυτιλία που διέπει το ιστορικό διαφόρων υπουργών ναυτιλίας δεν πρέπει να αποθαρρύνουν την ναυτιλιακή κοινότητα.

Υπο την ηγεσία και την απόλυτη ευθύνη της η ελληνική ναυτιλία και το ανθρώπινο δυναμικό της, μπορούν να συγκροτήσουν ένα κεντρικό όραμα και να  οδηγήσουν την ελληνική ναυτιλία σε μια τιτάνια προσπάθεια κινητοποίησης κεφαλαίων, προσέλκυσης κεφαλαίων, αξιοποίησης ευρωπαϊκών κονδυλίων, σύνθεσης και κοινοπραξιών μέσω καινοτόμων αντιλήψεων ΣΔΙΤ  και πολυεθνικών κεφαλαίων.

«Η κυρίαρχη θέση της ελληνικής ναυτιλίας, που αντιπροσωπεύει το 15,6% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου με βάση τη χωρητικότητα τόνων νεκρού βάρους (deadweight tonnage – DWT), υπήρξε η βασική κινητήρια δύναμη που έδωσε ώθηση στην ανάπτυξη του ελληνικού ναυτιλιακού συμπλέγματος, αναδεικνύοντάς το ως ένα από τα πιο σημαντικά και ανταγωνιστικά θαλάσσια κέντρα παγκοσμίως» υπογραμμίζει στην έρευνά της η EY Ελλάδος.

Το ανταγωνιστικό θαλάσσιο κέντρο μπορεί να κάνει ένα βήμα ακόμη: να εδραιώσει την θέση του με ένα μακρόπνοο σχέδιο προς όφελος της χώρας, σε αυτή την δύσκολη και μακρά περίοδο κρίσης.

Ένα δυναμικό οικοσύστημα  ναυτιλιακής τεχνολογικής ισχύος στον Πειραιά θα λειτουργήσει ευεργετικά και θα διαχυθεί σε όλα τα κρίσιμα πεδία καινοτομίας αθροίζοντας νέες πηγές πλούτου και προστιθέμενης αξίας.

Για να επιτευχθεί η ταχεία μετάβαση στην ψηφιακή οικονομία του μέλλοντος, πρέπει να επανασχεδιάσουμε  προτεραιότητες και ανταγωνιστικά εθνικά πλεονεκτήματα. Δεν διαθέτουμε και πολλά. Η ελληνική ναυτιλία ξεχωρίζει. Οφείλει  και η κυβέρνηση να την βοηθήσει με κάθε τρόπο.

 
Π. Τσακιρίδης

my way press.gr

Σχετικά Άρθρα