“Δέντρα” ηλεκτρικής φόρτισης

Τα «δέντρα» ηλεκτρικής φόρτισης θα μπορούσαν να καταστήσουν πολύ πιο εύκολη την κατοχή ενός ηλεκτρικού οχήματος στις μεγάλες πόλεις

 
Μια startup που υποστηρίζεται από την Google Ventures με την ονομασία Gravity θέλει να φυτέψει ένα δίκτυο ηλεκτρικών «δέντρων» στην πόλη της Νέας Υόρκης που μπορούν να επαναφορτίσουν ηλεκτρικά οχήματα σε μόλις πέντε λεπτά

 
Μια νεοϋορκέζικη startup που ονομάζεται Gravity ελπίζει να φυτέψει ένα δίκτυο υψηλής ισχύος ηλεκτρικών «δέντρων» δίπλα στο πεζοδρόμιο σε όλη την πόλη που μπορούν να επαναφορτίσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μόλις πέντε λεπτά.

Γιατί έχει σημασία: Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν νόημα σε πόλεις με συμφόρηση όπως η Νέα Υόρκη – όπου οι μεταφορές αποτελούν σημαντική πηγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ατμοσφαιρικής ρύπανσης και θορύβου – αλλά η φόρτιση είναι ένα γιγαντιαίο εμπόδιο.

Ακόμη και κορυφαίες αγορές EV όπως το Λος Άντζελες έχουν αστικές «ερήμους φόρτισης» χωρίς αρκετούς δημόσια προσβάσιμους σταθμούς ταχείας φόρτισης για να καλύψουν τη ζήτηση, σύμφωνα με στοιχεία του γίγαντα εμπορικών ακινήτων CBRE.

Οδηγώντας τις ειδήσεις: Η Gravity, η οποία υποστηρίζεται από την Google, η οποία άνοιξε πρόσφατα αυτό που ισχυρίζεται ότι είναι ο ταχύτερος χώρος φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας σε γκαράζ στάθμευσης στο Μανχάταν, σχεδιάζει τώρα να φέρει την ίδια τεχνολογία στα βύσματα δίπλα στο πεζοδρόμιο.

-Σε συνεργασία με αρχιτέκτονες σχεδιασμού στο Rangr Studio, η Gravity μόλις κυκλοφόρησε μια νέα ιδέα για φόρτιση δίπλα στο πεζοδρόμιο.

-Ονομάζονται “DEAP Trees” (για σημεία πρόσβασης κατανεμημένης ενέργειας), είναι πιο κομψοί και ψηλότεροι από άλλους φορτιστές δίπλα στο πεζοδρόμιο – χωρίς ακατάστατα καλώδια που γεμίζουν το τοπίο και σκοντάφτουν οι πεζοί.

-Αντ ‘αυτού, το καλώδιο φόρτισης περιστρέφεται προς τα κάτω από έναν αρθρωτό ψαλίδι και ανεβαίνει ξανά μετά τη φόρτιση. Αυτή η ευελιξία σημαίνει ότι το σύστημα είναι συμβατό με οποιοδήποτε EV, ανεξάρτητα από το πού βρίσκεται η θύρα φόρτισης.

Σημείο τριβής: Η φόρτιση δίπλα στο πεζοδρόμιο θα μπορούσε να βοηθήσει στην ενίσχυση της υιοθέτησης των αστικών EV, αλλά πρέπει να είναι αρκετά γρήγορη για να διατηρήσει τον κύκλο εργασιών υψηλό σε γειτονιές όπου οι οδηγοί συχνά ανταγωνίζονται μεταξύ τους για θέσεις.

-Τα ηλεκτρικά οχήματα χρειάζονται πολλές ώρες για να φορτιστούν σε έναν τυπικό φορτιστή επιπέδου 2, πράγμα που σημαίνει ότι απορροφούν πολύτιμο χρόνο  ενώ πίνουν ηλεκτρόνια.

-Οι γρήγοροι φορτιστές DC μπορούν να αναπληρώσουν μια μπαταρία EV σε λιγότερο από μία ώρα, αλλά είναι πολύ πιο ακριβοί στην εγκατάσταση και συχνά απαιτούν σημαντικές αναβαθμίσεις χρησιμότητας.

-Τα DEAP Trees διατίθενται σε δύο ταχύτητες, παρέχοντας 200 μίλια εμβέλειας είτε σε 13 λεπτά (200kW) είτε σε 5 λεπτά (500kW) – αυξάνοντας τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που μπορούν να φορτίζουν εκεί κάθε μέρα, ένα όφελος για ευρεία υιοθέτηση.

-Η Gravity λέει ότι μπορούν να αξιοποιήσουν τα υπάρχοντα τροφοδοτικά και να παρέχουν γρήγορη φόρτιση χωρίς να χαλάσουν κοντινά κτίρια.

Η ίντριγκα: Η Gravity σχεδιάζει τους φορτιστές της ώστε να είναι αμφίδρομοι, οπότε στο μέλλον, τα οχήματα που έχουν ήδη φόρτιση αλλά εξακολουθούν να είναι συνδεδεμένα στο σύστημα θα μπορούσαν να παρέχουν ενέργεια σε κοντινά κτίρια κατά τη διάρκεια περιόδων αιχμής ζήτησης.

Ναι, αλλά: Τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι ακόμη έτοιμα να χειριστούν αμφίδρομη φόρτιση ή ακόμα και ταχύτητες φόρτισης μεγαλύτερες από 350 kW.

Τρέχουσα κατάσταση: Το σημερινό μεγαλύτερο δίκτυο δημόσιων ταχυφορτιστών της Νέας Υόρκης λειτουργεί από τη Revel, την εταιρεία ride-hailing γνωστή για τον στόλο των φωτεινών μπλε Tesla.

-Η Revel διαθέτει 54 δημόσιους σταθμούς φόρτισης στο Μπρούκλιν και το Κουίνς, με περισσότερες τοποθεσίες να έρχονται σύντομα – συμπεριλαμβανομένων 48 βυσμάτων στο αεροδρόμιο LaGuardia.

-Η πόλη έχει επίσης συνεργαστεί με μια άλλη εταιρεία φόρτισης, την FLO, σε ένα τετραετές πιλοτικό πρόγραμμα οικιακής φόρτισης δίπλα στο πεζοδρόμιο.

-Η FLO έχει εγκαταστήσει 100 βύσματα κατά μήκος των δρόμων και στους πέντε δήμους και αναφέρει υψηλή χρήση και αξιοπιστία.

Σμίκρυνση: Ο στόχος της Νέας Υόρκης είναι να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050, με το 80% των ταξιδιών να γίνονται με περπάτημα, ποδηλασία ή μαζική μεταφορά.

-Αυτό θα απαιτήσει 1,6 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, υποστηριζόμενα από σχεδόν 160.000 φορτιστές επιπέδου 2 και 60.000 γρήγορους φορτιστές.

-Μετά το πρώιμο πιλοτικό πρόγραμμα με την FLO, η πόλη σχεδιάζει σύντομα να ζητήσει προσφορές για 10.000 φορτιστές δίπλα στο πεζοδρόμιο.

-Η Gravity ελπίζει ότι τα δέντρα ταχείας φόρτισης θα ληφθούν υπόψη και ότι η πόλη δεν θα περιοριστεί μόνο σε βύσματα πεζοδρομίου επιπέδου 2.

Τι λένε: «Υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία να γίνει αυτό σωστά», λέει ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Gravity, Moshe Cohen, ο οποίος θέλει οι πόλεις να θωρακίσουν μελλοντικά τις υποδομές φόρτισης τους, ώστε να μην επιβαρύνονται με παρωχημένη τεχνολογία σε μια δεκαετία από τώρα.

Πηγή: axios.com

Info photo: Μια απόδοση των «δέντρων» του Gravity για φόρτιση που εκκρεμεί με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας. Η εικόνα είναι ευγενική προσφορά της Rangr Studio Architecture and Gravity, Inc.

Σχετικά Άρθρα